Ik heb een aantal eiwitpoeders geprobeerd en vind ze allemaal ranzig. Ik kan je dus niet echt helpen verder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gaby schreef:Oehh, vegan rookworst! Komt deze over een poosje echt in de winkels te liggen?
Leuke vegan barbecue spread, sanso!
Ik ga morgen naar Rotterdam en we gaan er lunchen. Weet iemand nog een leuk restaurant in het centrum gelegen met een paar vega/vegan opties?
Ik dacht zelf aan Flower Burger, een nieuw vegan burgerrestaurant, maar ik ga niet alleen, en misschien wil mijn vriendin niet daar lunchen.
MarlindeRooz schreef:Maar wat is normaal? Ik eet eigenlijk bijna geen soya,seitan, bonen, rijst enzo. Dat wil ik wel meer gaan doen maar dat moet wel opgebouwd worden. Ga wel vleesvervangers kopen die veel eiwitten hebben zoals worstjes etc. Dat eet makkelijker weg.
En die JimmieJoy ziet er goed uit! Ga gewoon wat bestellen en dan zie ik wel! Is gewoon makkelijk even snel voldoende voedingsstoffen binnenhalen.
J0anieke schreef:Je bedoelt toch niet deze Amber?
Deze vond ik namelijk tot nu toe écht de lekkerste, zelfs de structuur komt aardig dichtbij echte vissticks.
[ [url=m/JirOlm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Amber_anne schreef:J0anieke schreef:Je bedoelt toch niet deze Amber?
Deze vond ik namelijk tot nu toe écht de lekkerste, zelfs de structuur komt aardig dichtbij echte vissticks.
[ [url=m/JirOlm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Precies die bedoel ik haha, niet te eten gewoon.
Mijn vriend vindt er idd ook niks mis mee maar ik heb toch liever die van vegavit
Magrathea schreef:Heb je al roosvicee ferro geprobeerd? Ik zit wat laag in mijn ijzer als ik ongesteld ben, dus ik neem als dat begint een glaasje Ferro en dan is het weer goed
Overigens heb je voor ijzer uit planten veel vitamine C nodig. Zou het daaraan kunnen liggen? Eet je veel fruit?
8nnemiek schreef:Allereerst is het slim om genoeg vitamine C te eten als je snel een ijzertekort hebt. Dat zorgt er voor dat ijzer beter wordt opgenomen.
Als ik even snel naar de voedingswaardetabel kijk: een biefstuk bevat 2,2mg ijzer per 100 gram. Spinazie bevat 4,1mg ijzer per 100 gram. Rinse appelstroop bevat zelfs 14mg ijzer.
Mensen die een ijzertekort krijgen op een plantaardig dieet zullen waarschijnlijk een opnameprobleem hebben, óf eten niet gevarieerd genoeg.
Ik zou zelf altijd proberen om een opnameprobleem met wat extra vitamine C in je voeding of wat meer ijzerrijke groentes op te lossen. Baat het niet dan schaadt het niet.