Siamsmeesje wat een goed nieuws van je moeder! Nu hopen dat het herstel goed doorzet. Sausjes is wel een goede tip! Als je zelf champignons klein hakt en er een kannetje slagroom bij kiept zit je ook wel aan die hoeveelheid kh.
Quellian, de eerste paar dagen had ik ook wat hoofdpijn, het werd minder naarmate ik meer dronk. En heb ook af en toe gewoon een paracetamol genomen.
Zo'n idee had ik al, Sannanasje. Maar ik moet echt een goed standaardrecept vinden, dat ik gewoon blind kan maken. Ik ben alleen nooit zo van de sausjes geweest, maar zonder aardappelen en dus zonder jus moet ik nu echt even iets anders verzinnen
Het zou zeker kunnen, maar alleen jus, vlees en groente vind ik dan zo, ja... wat karig ogen. Ach, ik heb kookboeken zat, denk dat ik er maar eens in ga snuffelen voor een mooi basisrecept. Zo heb ik ook een basisrecept voor gebonden soep gevonden, die als ik het nareken op pakweg 1-1,5 gr kh/100 ml uitkomt. Dus ik moet ook iets voor een saus kunnen vinden
Eekie
Geplaatst: 31-03-16 17:27
Geniet er lekker van fokfanaat
Quellian..ik heb net de broodjea gebakken,even af laten koelen en dan proeven!
Gisteravond 'pasta' gegeten; courgettesliertjes met pastasaus (gehakt, tomatenblokjes, room, groentepakket en mozzarella), vond het maar flauw hap. Vanmorgen weer Griekse yoghurt met Slimpie en een granola reep, prrrrrrrrrrrima ontbijt! Als lunch heb ik een salade met komkommer, snacktomaatjes, kipfilet, brie en een gekookt ei. Vanavond maak ik curry (kokosmelk, kruiden, uien, misschien pinda's, sambal) met ei... de mannen eten gewoon rijst, uiteraard. Maak er een komkommer'salade' bij met azijn. De eerste kilo is inmiddels een feit, heb me ook volledig suf gepiest de afgelopen dagen!
Wat gaan jullie vandaag eten?
Romeo2007
Geplaatst: 01-04-16 08:13
Hoeveel gram kh eten jullie per dag? En vet?
Sannanasje
Geplaatst: 01-04-16 08:14
Haha dat plassen is herkenbaar... heb op het werk ineens de bijnaam 'zeikwijf' Got to love Rotterdamse eerlijkheid...
Tipje voor de pastasaus. Kruid je gehakt goed met gehaktkruiden en kiep royaal italiaanse kruiden door de saus als het bijna klaar is. Dan is hij een stuk smaakvoller.
Gisteravond hadden wij broccoli met kiprollade, lekker simpel en voor mijn meneer aardappelen erbij.
Vanmorgen ontbijt met griekse yoghurt en lijnzaad (eigenlijk vrij standaard voor mij, lekker makkelijk) Lunch was restjes uit de koelkast, want was vergeten daarover na te denken Dus 2 gekookte eitjes en een rode punt paprika. Tussendoor wat knabbelspek en avondeten ga ik courgettesoup maken met creme fraiche en uitgebakken spekjes.
Sannanasje
Geplaatst: 01-04-16 08:15
Romeo2007 schreef:
Hoeveel gram kh eten jullie per dag? En vet?
Ik probeer tussen de 20 en 30 kh te blijven. Soms iets over de 30 (35 a 40) als onder de 30 echt niet lukt. Vet kijk ik niet naar. Ik probeer onder de 1750 kcal te blijven, anders val ik ook niet af.
Eekie
Geplaatst: 01-04-16 08:16
Ik ben er blij mee!ook nog n kaas broodje gemaakt en die neem ik mee naar mijn werk voor vanavond
milatje
Geplaatst: 01-04-16 08:17
Ik heb ook nog wel een heerlijk recept voor tomatensaus. Zal m even op zoeken.
Vanavond staat er shoarma met een omelet en groenvoer op de planning. Voor de rest moet ik nog even bedenken wat het gaat worden. Ik eet sowieso vaak wortel tussendoor
Ik probeer tussen de 35 en 40 gram koolhydraten te blijven.. Wil nog wel enigszins kunnen functioneren. :p
Eekie
Geplaatst: 01-04-16 08:22
Nog n tip om pastasaus voller te maken...bak paar plakjes ontbijtspek of salami mee! Ze eten hier dan de courgetti spaghetti bijna onder mijn neus weg.
Qua koolhydratrn probeer ik 30 maar ga er soms overheen door groentes. Dat neem ik dan voor lief.
Ok.. maar als ik bv in de ochtend ee hele bak magere kwark eet dan zitten hier al 15 gram kh in. Voor griekse yoghurt ook. Dat is lastig dan
050206051012
Geplaatst: 01-04-16 08:42
Romeo2007, als je volle neemt, dan zit je alweer lager in khd.
Eekie, hoe maak jij courgetti spaghetti? Ik vond het gisteren maar een natte bende, niets aan.
Tomatensaus maak ik echt enorm makkelijk! In de blender: blik tomaten, ongesneden teen knoflook, Italiaanse kruiden, scheutje room (of melk of roomkaas of of of), zout, peper, lik sambal en de blender aan! Als ik er echt een feestje van maak ('s zomers, met de tomaten uit eigen tuin, die ik dan vervolgens weck), dan is het een project van een dag.
M'n eerste kha dag zat ik op 14khd, echt veel te weinig, maar kreeg gewoon echt niets meer door m'n keel, gisteren zat ik op 26khd, 115gr eiwit en 119gr vet. Ik kijk niet teveel naar vet en eiwit, maar zorg wel dat ze niet uit roomboter, slagroom, mascarpone etc. komen, probeer wel de gezondere vetten uit avocado en vis te halen. Als vandaag verloopt zoals gepland, dan kom ik op 27gr khd, 84gr eiwit en 120gr vet.
Eekie
Geplaatst: 01-04-16 09:06
Quellian Ik heb zo'n apparaat, dan draai ik de courgette mee. Ik kook ze niet maar doe wat hete saus in n wokpan, en mik daar de courgetteslierten bij. Dan even snel door de pan zodat overal saus zit en hup op t bord..
Moet de nachtdienst in dus moet daar eten. Dus zo maar even planning maken. Heb nog n grote schaal geroosterde groenten staan, neem zo'n kaasbroodje mee en dan voor morgenvroeg denk ik yoghurt mee. Voor vandaag als lunch denk ik avocado met stukje zalm van gisteren.
En Quellian, ik maak sliertjes, en doop die in een vergiet even een minuutje, max 2, in kokend water, en laat ze dan uitlekken totdat de spaghetti van vriendlief gekookt is. Scheelt een hoop vocht. Ik had eerst ook echt een zwembad op mijn bord, maar nu is dat redelijk weg
Ik eet ook spaghetti van gourgette maar kook deze niet maar bak hem even kort aan zit er net wat meer smaak aan.
Rijst heb ik gisteren vervangen voor bloemkool en daarbij kip champignons en een Ajam paniki geïnspireerde saus zelfs de mee eters vonden het erg lekker ik zeg geslaagd
Mijn courgettepasta heb ik geroerbakt, zodat hij net gaar was en nog knapperig.
Die kaasbroodjes zien er goed uit Eekie, daar wil ik ook wel een recept van. Handig om mee te nemen als ik eens een dagje weg ga. Zijn ze ook een beetje in te vriezen?
Romeo2007, de meest gemaakte fout door mensen die kha willen gaan eten, is dat ze blijven hangen bij magere producten. Vet is een hele grote smaakmaker, en als je die uit voedsel weg haalt houd je vaak een smakeloze massa over. Om het dan toch eetbaar te maken voor de klant wordt er een berg suiker en/of andere koolhydraten aan toegevoegd, waardoor magere producten dus ineens veel meer kh bevatten dan de originele varianten. Wie kha wil eten, moet zijn angst voor vet verliezen. Vet is goed en gezond (zolang je het niet in kilo's wegwerkt natuurlijk ). Daarom eten veel kha-volgers juist volle producten, dan krijg je het vet binnen in hoeveelheden die de natuur bedoeld heeft, zonder extra te hoeven eten.
Helft van de kaas (en ui) apart houden. Rest van de ingredienten door elkaar roeren. Cupcake vormpjes vullen en de achtergehouden kaas (en ui) erover strooien.
30 minuten ongeveer in de oven
Siamsmeesje
Geplaatst: 01-04-16 11:42
Thanks! Die ga ik dus uitproberen, moet alleen nog even achterhalen waar mijn lijnzaad gebleven is
Dat ziet er redelijk simpel uit! Dat moet ik zelfs kunnen
Seven
Geplaatst: 01-04-16 13:27
Quellian schreef:
Seven, is het niet heel erg bloemkool smaak?
Nee totaal niet, was juist heel fijn van smaak en met wat kruiden deed het aan als nasi, nu houd ik wel van bloemkool maar ik vond het niet overheersend naar bloemkool smaken
Eekie
Geplaatst: 01-04-16 13:31
Quellian schreef:
Seven, is het niet heel erg bloemkool smaak?
Ik heb laatst pizzabodem gemaakt met bloemkool en was ook bang dat t naar bloemkool zou smaken, maar dus niet! Ik kijk ineens heel anders tegen bloemkool aan.
Net weer even met t meetlint aan de slag ..6 cm van mijn buik en 3 van mijn bovenbeen!
Ik heb bij de action die lijnzaadmix meegenomen, de andere voorraad is bij op stal terecht gekomen