phormicola schreef:Kan wel degelijk LisErm; ik eet vrij veel vet, vis, ei en vlees, meer dan het gemiddelde in dit topic en ik krijg eigenlijk standaard te weinig Vitamine D binnen. Ik slik levertraan bij en ik ben veel buiten
Judith_: ik was degene met een Vitamine A overdosis, inderdaad door leverworst
Dat verzin je toch eigenlijk niet?
Ik zou zoiets nooit verwacht namelijk, dat je daar een over dosis van kan krijgen
@Fleur_yen dat is nog eens fijn resultaat of niet?

Gister een raar dagje, stijf van de kou en steeds later thuis dan verwacht waardoor ik ook raar gegeten heb.
O: Havermout, lijnzaad sojamelk en diepvries frambozen.
L: Couscous met courgette, champignons, uitje en paprika.
T: snack a jack
D: 1/2 baguette met kaas, mosterd, ui en bieslook. Zo simpel maar uit de oven ook zo lekker.
T: choco koekje.
Best weinig dus.

B: 20 min yoga.
Lijstje van vandaag
O: havermout, sojamelk en banaan (6:00)
L: Courgette, tomaatjes, mozzarella en paprika. (12:30)
T: Speltboterham met pindakaas en twee wortels met pindakaas.
Op de planning staat nog een work out met een eiwitshake achter af.
Als avond eten een pizza.
en vanavond vast nog wel wat lekkers.
Het ijzersupplement neem ik omdat ik naar wat ik binnen krijg per dag eenvoudigweg weinig binnenkrijg. In combinatie met dagelijks minstens een halve liter zuivel, leek een ijzertablet mij wel verstandig. Hetzelfde met vitamine B: die staan altijd in het rood op mijn eetmeter, vandaar. Maar dan laat ik binnenkort toch maar eens prikken, als je wel degelijk overdosissen kan krijgen.
Aangezien er een sport-en-gezondevoedingsloze-week tussen zat, vind ik dat een prima tempo.
). Maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. 
Omdat wij op een hoge breedtegraad liggen krijgen we zelfs in de zomer niet voldoende zonlicht binnen om altijd genoeg vitamine D aan te maken. Een overdosis heb je dus niet snel te pakken, een (licht) tekort echter wel.