Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:03

phormicola schreef:
Kan wel degelijk LisErm; ik eet vrij veel vet, vis, ei en vlees, meer dan het gemiddelde in dit topic en ik krijg eigenlijk standaard te weinig Vitamine D binnen. Ik slik levertraan bij en ik ben veel buiten :)

Judith_: ik was degene met een Vitamine A overdosis, inderdaad door leverworst :+

Dat verzin je toch eigenlijk niet? :+ Ik zou zoiets nooit verwacht namelijk, dat je daar een over dosis van kan krijgen :')

@Fleur_yen dat is nog eens fijn resultaat of niet? :)

Gister een raar dagje, stijf van de kou en steeds later thuis dan verwacht waardoor ik ook raar gegeten heb.

O: Havermout, lijnzaad sojamelk en diepvries frambozen.
L: Couscous met courgette, champignons, uitje en paprika.
T: snack a jack
D: 1/2 baguette met kaas, mosterd, ui en bieslook. Zo simpel maar uit de oven ook zo lekker.
T: choco koekje.

Best weinig dus. :=
B: 20 min yoga.

Lijstje van vandaag
O: havermout, sojamelk en banaan (6:00)
L: Courgette, tomaatjes, mozzarella en paprika. (12:30)
T: Speltboterham met pindakaas en twee wortels met pindakaas.

Op de planning staat nog een work out met een eiwitshake achter af.
Als avond eten een pizza. :9 en vanavond vast nog wel wat lekkers.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:18

Oei nu zetten jullie me allemaal wel aan het denken.

Ik heb eigenlijk nog nooit bloed laten prikken :o Het ijzersupplement neem ik omdat ik naar wat ik binnen krijg per dag eenvoudigweg weinig binnenkrijg. In combinatie met dagelijks minstens een halve liter zuivel, leek een ijzertablet mij wel verstandig. Hetzelfde met vitamine B: die staan altijd in het rood op mijn eetmeter, vandaar. Maar dan laat ik binnenkort toch maar eens prikken, als je wel degelijk overdosissen kan krijgen.

Bedoel je zo'n ontwaaklamp Eline? Ik kreeg vorig jaar eentje voor kerst en ben echt verliefd op dat ding. Het ontwaken duurt zo'n half uur (nu ja, het branden van het licht dan), en het is nog steeds even rustgevend om met fluitende vogeltjes wakker te worden :)

O: 100 g haver, 250 ml rijstmelk, water; glas halfvolle melk, lijnzaad
B: 10 min. fietsen, 20 min. wandelen, 2 uur ballet, 20 min. wandelen
T: Latte macchiato
L: Klein glaasje vers geperst sinaasappelsap; 250 g bereide seitan/tempeh in curry-kokossaus; 200 g broccoli-wok (kool, wortel, maïs), 200 g sambalboontjes
B: Half uurtje huishouden, 2 x 10 min. fietsen, boodschappen doen, paarden verzorgen
A: 2 pitabroodjes, 90 g gebakken Quorn-reepjes, tzatziki, 1/4e appel, komkommer, tomaat, sla
T: 250 g smoothie van vers geperst sinaasappelsap, beetje ananas, meloen, gember, kaneel, tl bijenpollen

1760 kcal - sinds ik begonnen ben met iets minder te eten en gestopt ben met krachttraining, ben ik nu een halve kilo afgevallen. Toen Gast7391 er naar vroeg werd ik eigenlijk wel benieuwd, dus heb ik me maar eens gewogen :P Aangezien er een sport-en-gezondevoedingsloze-week tussen zat, vind ik dat een prima tempo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:21

]O : Havermout - Yoghurt - Lijnzaad en nootjes
L : 2 pompoenpit broodjes
T : handje dropjes , lekker tegen de verkoudheid
A : Nasi (denk ik , staat op het menu een vraagteken)
B : 12,5 km heen en terug naar werk fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:33

Vol lijstje van mij vandaag:

T: peer, speltboterham met pindakaas
O: 3 speltboterhammen (1x met ei, 2x met biogarde en SV jam)
T: 2 blokjes 70% choc, peer
L: speltboterham met pindakaas, restje salade van gisteren
T: 2 bio-rozijnenkoekjes

B: uur wandelen

Planning:
A: pompoensoep met brood, hummus en salade
T: roze tiramisu

Comments zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door FCSA op 23-11-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:51

Goedzo Bhris!
Als je met je B vitamines altijd in het rood staat dan zou ik wel naar je voeding gaan kijken. Dat zou ik persoonlijk onacceptabel vinden, aangezien B-vitamines best gemakkelijk uit de voeding te halen zijn :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:59

Vitamine B-soorten zitten toch voornamelijk in vlees?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 18:03

Ik heb ook geen bloed laten prikken voordat ik vitamine D bij ging slikken :o maar dat is natuurlijk wel beter. Misschien moet ik dat ook maar eens doen, ik ben ook wel benieuwd hoe het met de rest van mijn bloedwaarden is gesteld.

Mijn warme choco maak ik trouwens met cacaopoeder, rijstmelk en een klein lepeltje honing. Om het echt romig te maken, kun je er avocado doorheen doen (dan wel even met de staafmixer erdoorheen natuurlijk :D ). Maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Lijstje:
O: havermout met rijstmelk, banaan, gojibessen, amandelen, kokos en vanille (was heerlijk!)
T: appel, 4 pepernoten
L: kom pompoen/zoete aardappelsoep, speltbol (ene helft pesto/kaas/tomaat, andere helft pindakaas)
T: 2 kleine filodeegbakjes met brie en cranberry's, 1 mandarijn
A: groentecurry (bloemkool, boontjes, wortel, tomaat) met kidneybonen, witte bonen en zilvervliesrijst
T: peer

B: 7 km hardlopen, 2x 10 minuten fietsen, boodschappen doen, misschien vanavond nog wandelen oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:20

Bhriseis schreef:
Vitamine B-soorten zitten toch voornamelijk in vlees?

Heel verschillend, B12 zit wel veel in vlees. Maar er zitten ook veel varianten B in peulvruchten, granen, noten, groenten en fruit.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:32

Dani_ schreef:
Ik zit ook lekker in mijn vel. :) Loop niet meer de hele dag te gapen. :+

Mijn huid is zo mooi geworden, daar ben ik zo blij mee, want die was zo slecht. Ik krijg daar ook complimentjes over. Ik voel me ook schoner op een of andere manier.

Ik zou er wel nog graag 4 á 5 kilo af willen. Daarvoor moet ik echt meer in beweging komen. Maar ik zit momenteel midden in een verhuizing, dus heb gewoon geen tijd. Komt ook wel, afvallen is niet het hoofddoel. Het streven is wel om weer in mijn mooie rijlaarzen te passen. :+ :P

---------

O: groene smoothie (veldsla, spinazie, banaan, sinaasappel, lijnzaad, chiazaad, curcuma, appelazijn en water)

Verder nog geen idee. :D

Zie niet wat je hiervoor schreef, maar waardoor is je huid zo verbeterd als ik vragen mag?
Je eetpatroon, en wat dan precies? :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:52

@Judith: Het gaat meestal om B12 en B6. De helft van de tijd staan mijn B-vitamines en ijzer wel in het groen, maar het leek me verstandig om er toch maar iets voor in te nemen :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:27

B-vitamines kun je gelukkig niet of niet zo gemakkelijk overdoseren :) verder zegt Judith al waar ze inzitten :))
B6 is bij mij trouwens ook vaak aan de krappe kant, wel groen maar net aan, en ik heb geen idee hoe dat kan. Ik zal eens gaan graven :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:31

O: havermout met amandelmelk, banaan, chiazaad en agavesiroop
T: -
L: 2 speltboterhammen met 2 gekookte eitjes
T: appel, 3 blokjes pure chocolade
A: volkoren spaghetti
T: hapjes en drankjes

B: 45 min spinning, 60 min cardio en kracht, 30 minuten paardrijden

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:44

Ik heb begin dit jaar bloed gedoneerd en daaruit bleek dat mijn ijzerwaarde prima was. Lichamelijk voel ik me goed, enige is dat mijn haar wat droog is maar of ik dat kan beïnvloeden met eten. Trouwens met het lezen van het boek van amber albarda kom ik nu ook te weten waaróm bepaalde dingen goed zijn zoals quinoa en lijnzaad enzo en hoe je lichaam werkt. Best interessant om me er meer in te verdiepen.
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
T: peer
L: zelfgemaakte uiensoep, 2 sneetjes roggebrood met kaas, komkommer
T: paar stukjes wortel etc voor mn soep die ik aan het maken was
T: rijstwafel met houmous(zelfgemaakt voor het eerst! :) )
A: 50 gr zilver vlies rijst, 50 gr champignons 120 gr kikkererwten en 125gr tilapiafilet met kruiden en citroensap
T: magere yoghurt en een appel
B: uurtje cardio core en 40 minuten fietsen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:58

Trouwens ik ben dus aan het kijken om bv zilvervlies rijst en volkorenpasta e.d. in mijn eetpatroon op te nemen. Maar nu was ik ook benieuwd naar hoe speltbrood smaakt? Heb je het idee dat je gewoon brood eet? En halen jullie dat gewoon bij bakker bart bijvoorbeeld? Smaakt die net zo lekker uit de diepvries?
Ik zag dat als je bij bakker bart op donderdag 28 november je bestelling af komt halen je 3 broden kunt kopen voor 3,75. Mooie prijs om eens te proberen en dan kan ik ook even vooruit maar als het niks is zit ik met drie broden :P . Het speltbrood is van 100% speltgraan.
Het brood bevat een mix van volkoren speltmeel en speltbloem. Is gevuld met zonnebloempitten, sesamzaad en lijnzaad en gedecoreerd met zonnebloempitten. Klinkt wel prima toch?

http://www.bakkerbart.nl/assortiment/br ... speltbrood

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:34

Klinkt heerlijk! Ik vind speltbrood wat zachter en voller van smaak, echt heel erg lekker :9

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:35

Ik vind speltbrood ook echt enorm lekker!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:44

Smaak klinkt goed! Dan ga ik ze gewoon reserveren voor die 3,75 zeker proberen waard. Ben erg benieuwd nu :) !

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:45

phormicola schreef:
B-vitamines kun je gelukkig niet of niet zo gemakkelijk overdoseren :) verder zegt Judith al waar ze inzitten :))
B6 is bij mij trouwens ook vaak aan de krappe kant, wel groen maar net aan, en ik heb geen idee hoe dat kan. Ik zal eens gaan graven :j

De vitamines A, D, E, K zijn vetoplosbaar en kun je overdoseren. De andere vitamines zijn wateroplosbaar en een overschot plas je dan ook gewoon weer uit. Het enige is dat je je nieren teveel kunt belasten bij veel te hoge doseringen van de wateroplosbare vitamines. De vetoplosbare vitamines kan je lichaam niet zomaar afscheiden en kunnen zich opstapelen in je lijf. Echter gebeurd dit niet snel hoor. Voor vitamine D wordt momenteel door de overheid aangeraden om 5 microgram (200 eenheden) per dag binnen te krijgen. Volgens veel wetenschappelijke onderzoeken is dit echter te weinig en raden zij 2000-4000 eenheden (50 tot 100 microgram) per dag aan. Om een overdosis vitamine D op te lopen moet je meer dan 10.000 (250 microgram) eenheden per dag gedurende vele maanden innemen/binnenkrijgen.
Er wordt ook veel beweerd dat je voldoende vitamine D binnenkrijgt door gewoon buiten in de zon te lopen. Inderdaad kun je door 20 minuutjes in de zon te gaan liggen, zo'n 10.000 eenheden vitamine D aanmaken. Voorwaarde is alleen dat je volledig naakt in de zon moet liggen op de evenaar :Y) Omdat wij op een hoge breedtegraad liggen krijgen we zelfs in de zomer niet voldoende zonlicht binnen om altijd genoeg vitamine D aan te maken. Een overdosis heb je dus niet snel te pakken, een (licht) tekort echter wel.

EskeGirl schreef:
Ik vind speltbrood ook echt enorm lekker!

Speltbrood is ook lekker :9 En zeker de speltbroden die ik nu weer bij de bakker mee kan nemen :D haha

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:52

Eliine schreef:
Mijn lijst vandaag is nog wat onduidelijk, maar acht daar is het zaterdag voor :Y)

O: havermout, banaan, lijnzaad, zemelen
T: eiwitshake, koekje, zelfgemaakte chocomelk (niet zelf zelfgemaakt trouwens, maar hij was wel zelfgemaakt :Y) )
L: denk 2 sneetjes vruchtenspeltbrood met beleg wit bolletje met hagelsag, 1 gekookt ei, 2 vruchtenspeltbroodjes
T: vast minimaal een hand(je) pepernoten :+
A: of soepmet wat broodjes of in de stad iets eten met mn zusje, patatje met een groenteburger en een ijsje toe :Y)

B: 30 day shred
D: water, thee, ijsthee

lekker snack dagje ervan gemaakt :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:55

O: 2 meergranenboterhammen sojaboter/hagelslag
T: -
L: Meergranenbroodje en een hard maïsbroodje met 20+ smeerkaas
T: Handje chips, glas cola
B: 20 min fietsen, 20 min wandelen, paar uur spelletjesmiddag geleid :+
A: Patat, frikadel speciaal, rode kool
T: Hapje+drankje op verjaardag

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:17

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:23

Ik ben zelf eerst ook geprikt hoor, ben daar ook zeker n voorstander van. Maar een overdosis loop je normaliter niet heel snel op, dat wilde ik met mn post duidelijk maken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar zo'n genmutatie komt bij n simpel bloedonderzoek ook niet direct aan het licht lijkt me.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:47

Klinkt goed Fleur! Altijd fijn als je je prettig voelt in je kleding.
Gaat goed Bhri, is inderdaad een mooi tempo! :D Te snel zou ook niet goed zijn en te weinig demotiveert weer.

Ik moet op naar een feestje dus reageer morgen weer uitgebreid :)

O: 90 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete amandelmelk, 150 gram appel met kaneel & 1 mandarijn
T: 200 ml ongezoete amandelmelk, water & 28 gram whey perfection
L: 56 gram speltbrood met 14 gram kaas, 200 ml magere yoghurt met 1 vk beschuit en 1 kiwi
A: 50 gram couscous, 150 gram kidneybonen, 95 gram rode paprika, 171 gram courgette, 202 gram tomaat, 86 gram champignons, 49 gram ui, knoflookpoeder, 1/2 eetl olie
T: 200 gram magere kwark met 1 vk beschuit, 50 gram sojavla en 1 kiwi
T: vanavond feestje dus hapjes en drankjes :D
B: 10 km hardlopen, 5 min fietsen
D: 1xkoffie, veel water en thee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:52

Ja, speltbrood is lekker, maar dan wel van de bakker. Die van de AH vind ik erg droog.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:53

O: yoghurt met ontbijtgranen en sultana's
L: twee boterhammen met smeerkaas, een boterham met chocopasta, een mandarijn
A: Aardappelen, groene boontjes met gekruide kipvleugels
T: Koek
T: 4x pancakes met poedersuiker

Ik schrok van die pancakes -O-