Soja, tofu en tempé: zet je tanden in vega deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:28

Zeker als de brie wat rijper is, is dat een prima combinatie, broccoli en brie in de tomatensaus. (veel te lang geleden dat ik dat zelf heb gemaakt.)

_Tara_

Re: Soja, tofu en tempé: zet je tanden in vega deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:30

Nu heb ik ook zin in brie :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:32

Ik heb gister nog brie om maar ik wil meer!
Alleen vanavond wordt het maaltijdsoep, met linzen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:01

Hmm okee :D lekker! Hoe lang moet je broccoli koken?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:07

Niet zo lang anders, 5 min of zo anders wordt het snot. Ook eerst het water aan de kook brengen en dan de broccoli er in.

Dat idee van die pasta staat mij ook wel aan, heb alleen nog nooit met brie gekookt, het gaat hier altijd op toostjes.

Hier staat er rijst met roerbakgroente en de pittige tofu reepjes van ah op het menu.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:23

Broccoli salade. :j
Ook lekker!

Rauwe broccoli in kleine roosjes, tomaatje en paprika snijden en erbij, cashewnoten en feta.. klaar. :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:46

Ik kan trouwens ook nog wel wat suggesties gebruiken. Namelijk voor een maaltijd voor 8-10 personen om in een gewone keuken te maken (wel redelijk grote pannen, maar de elektrische 4-pits kookplaat is beperkende factor) Niet iedereen is even enthousiast over vegetarisch eten, hoewel laatst ik niks heb gehoord toen iemand anders een curry met eieren er door had gemaakt. Oh ja, en geen champignons, dat eten meerdere mensen niet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:53

Misschien een maaltijdsalade of, met dit weer, een lekkere stamppot? Bij beide kun je meerdere ingrediënten nog los in schaaltjes geven. Zodat iedereen erbij kan doen wat hij of zij lekker vind.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:57

Magrathea schreef:
Ik heb net een heerlijke pasta op met roomsaus met champignons. Was wel effe lekker na een keiharde judotraining :)

Ja zoiets ga ik nu ook eten. Recept uit de boodschappen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:59

Manou schreef:
Ik kan trouwens ook nog wel wat suggesties gebruiken. Namelijk voor een maaltijd voor 8-10 personen om in een gewone keuken te maken (wel redelijk grote pannen, maar de elektrische 4-pits kookplaat is beperkende factor) Niet iedereen is even enthousiast over vegetarisch eten, hoewel laatst ik niks heb gehoord toen iemand anders een curry met eieren er door had gemaakt. Oh ja, en geen champignons, dat eten meerdere mensen niet.

Manou, heb je wel een oven?

Maaltijdsalade is inderdaad een leuk idee, en daar kun je veel in varieren. Misschien iets leuks van broodjes erbij maken in de oven, of bijv. gevulde tomaten?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:23

Jiwa schreef:
Manou schreef:

Manou, heb je wel een oven?

Maaltijdsalade is inderdaad een leuk idee, en daar kun je veel in varieren. Misschien iets leuks van broodjes erbij maken in de oven, of bijv. gevulde tomaten?

Dit is ontzettend lekker en als je het dubbele maakt heb je genoeg voor 8 personen.
http://www.smulweb.nl/recepten/1352409/ ... mozzarella

Dit is heel erg lekker met stokbrood en als je dat er bij doet heb je genoeg voor 10 personen :) Maar ik weet niet of je met dit weer zin hebt in zo'n 'frisse' salade ;)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:01

Maaltijdsalades vind ik het niet helemaal het weer meer voor.
We hebben een oven en drie ovenschalen, die kunnen alleen niet alle drie tegelijk de oven in. Laatst had ik een ovengerecht, maar daar was alles gaar van, dus kon de derde schaal in de oven terwijl we al aan het eten waren.
Pasta met een saus lukt ook nog wel, maar voor iedereen een stukje vlees/vegetarisch bakken wordt lastig, dan is het toch te klein.
Dit was gewoon een vraagje in de hoop toevallig iets leuks tegen te komen. Ik verhuis over niet al te lange tijd weer en heb ook nog wat bio en scharrelvlees in de vriezer liggen, dus zoveel gelegenheden blijven er niet over dat ik nog wat moet verzinnen voor zoveel mensen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:07

Koude pasta salade is makkelijk te maken voor veel personen.
Gebakken aardappeltjes met een salade erbij
Couscous

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:09

Magrathea schreef:
Vanavond even kijken wat voor interessants ik in de koelkast heb :)

Iemand tips voor iets met broccoli? In de pasta ofzo? Ik heb nog wel een stukje brie liggen, is dat lekker?

Weet je wat echt lekker is met broccolli?

Afbeelding

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:10

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:12

Zuske ik krijg honger van je. ;(

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:20

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 13:53

:oo De verpakking van de frittata's is aangepast! Mijn bereidingswijze voor in de oven staat er nu op :D
.. Alleen niks meer van gehoord van de Ap. Graag gedaan hoor Appie! -O-

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:03

Douce schreef:
Ik heb de courgette in plakjes gesneden, toen de brie in plakjes er bovenop in de ovenschaal.
Op 200 graden 15/18 minuten.
Was heerlijk!

Ik ga deze ook es proberen :D Heb hier 3 knoerten van courgettes liggen!

Weet iemand een leuk en lekker receptje met ene patisson-pompoen? Ik heb er hier zo eentje liggen, maar mn inspiratie is 0....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:21

Ik heb het Hummingbird bakboek gekocht en daar staan oa recepten in voor HEERLIJKE taarten, cupcakes, koekjes etc maar ook voor hartige muffins! Ziet er super lekker uit, ga het een keer uitproberen! (Oa spinazie-kaas muffins, wortel-courgette en ham-champignon-kaas (maar dan laat je de ham natuurlijk gewoon weg :+ )

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:27

Ik heb gisteren bij de vereniging gegeten.
Ze hadden pasta gekookt, met spinazie a la creme, sperziebonen, champignons en ongezouten cashewnoten. Dit samen met een beetje boursin en omnomnom.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:29

Lekkerlekker :D

Ik weet nog niet wat ik ga eten. Misschien noedels.
Weet iemand wat voor groenten lekker zijn bij een zoetzure saus? Champinons is niet echt een succes vind ik zelf, maar wat dan wel? :+ vind zoetzure saus wel onwijs lekker vandaar

Broccoli was een succes trouwens! Had iets minder broccoli en iets meer brie in gemogen maar we vonden het erg lekker, vriendin ging het recept onthouden (ze heeft ook een huisgenoot die vegetariër is )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:31

Magrathea schreef:

Weet iemand wat voor groenten lekker zijn bij een zoetzure saus? Champinons is niet echt een succes vind ik zelf, maar wat dan wel? :+ vind zoetzure saus wel onwijs lekker vandaar

Broccoli was een succes trouwens! Had iets minder broccoli en iets meer brie in gemogen maar we vonden het erg lekker, vriendin ging het recept onthouden (ze heeft ook een huisgenoot die vegetariër is )

Taugé?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:36

Magrathea schreef:

Geen groente :) , maar wel ananas!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:36

Paprika kan ook nog!