Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:46

TIP!!! Voor degene die nog een goede keukenmachine zoeken:
ik zat net even te neuzen op internet, op de pagina waar ik mijn Kennie heb gekocht. En ik zag dat ze weer een keukenmachine in de aanbieding hebben, een Kenwood KM266 voor €160,-. Er zit alleen wat schade aan de verpakking. Dat was bij mijn Kennie toen ook, toen hadden ze er een nieuwe Kenwooddoos er overheen gedaan. Met de machine was helemaal niets aan de hand, spiksplinter nieuw.
Dit is de aanbieding:
http://www.keukenwinkelinvinkel.nl/huis ... chine.html

Ik heb de tip ook even op DLT gezet, er is altijd wel iemand op zoek naar zo'n machine.
Laatst bijgewerkt door corinne1981 op 27-04-12 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyyy

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:55

je link doet het niet corinne:(

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:00

Nu wel? Ik heb hem even veranderd.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:03

Ja nu wel!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:32

Corinne, wat een prachtige keukenmachine <3 Ik ga eind van deze maand eentje uitzoeken :j *hoera vakantiegeld, voor deze maand is het een beetje klaar na de taarten-spullen-aankoop := *

Amy heeft een plakmond met tylose _O- :(:)

Zo, ik heb zooooo lekker geslapen :D Dagje vrij, ga allen vanvond nog even weg voor een gezellige avond met een paar meiden. Rest van de dag freubelen aan m'n taarten... Moet boetseren, een lieV meisje en een jongetje op een quad :P Ben benieuwd of het wat wordt :=
Verder vast marsepein kleuren voor morgen voor het bekleden van de taarten en 4 biscuits bakken vandaag... Hoop dat ze lukken :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:35

En ik zit heel gezellig alleen op stage. Achter de computer, dus ik heb bokt de hand:)

Ik had dus een blauwe plakmond he, ik was nog blauw van de kleurstof, MAN wat is dat geconcentreerd! Je hebt echt super weinig nodig. Ik had trouwens nog een beetje biscuitmix over en die had ik roze gemaakt, was echt super mooi!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:18

Booooo schreef:
Ik wil verschillende bakvormen kopen. Kan iemand misschien helpen met het aantal cm.
Dus bijv: 24 cm(rond) = 12 personen

Dit zijn de maten die ik heb. Het hangt er ook erg vanaf hoe hoog de taarten zijn.

Vierkante vormen:
10x10cm 4 personen
13x13cm 6 personen
15x15cm 9-12 personen
20x20cm 16-20 personen
25x25cm 25-30 personen

Ronde vormen:
10cm 4 personen
15cm 6-8 personen
20cm 8-12 personen
24cm 12-16 personen
26cm 16-18 personen
28cm 18-21 personen

Diverse:
Bloemvorm 25cm 14 personen
Bolvorm 20cm 14 personen
Bolvorm 12cm 2-4 personen

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:30

Pfffff, beetje een baaldag vandaag...
Heb ik vanmorgen minicupcakes gebakken, heb ik geoefend met toefjes spuiten. Ze waren best leuk gelukt, dus ik wilde ze even op tafel zetten om er een foto van te maken..... Gleed de helft van het rooster af, zó op de grond! Grrrrr..... de hondjes vonden het overigens helemaal niet erg, het was binnen no-time opgeruimd, zucht....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:32

Dat is inderdaad balen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:34

Ohhh wat balen Corinne... -O-

Ik ga zo m'n 1e biscuit mixen en in de oven stoppen... vind het stiekem best wel spannend :=

Kreeg net bericht via een ander forum, had een deel van mijn tekenspullen te koop gezet (je kan niet álles he.. alleen wat ik veel gebruik houd ik) en dat is voor een leuk bedragje verkocht :):) Daar wordt ik blij van :D

Cup__Cake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:43

Patriciavt schreef:
Ohhh wat balen Corinne... -O-

Ik ga zo m'n 1e biscuit mixen en in de oven stoppen... vind het stiekem best wel spannend :=

Kreeg net bericht via een ander forum, had een deel van mijn tekenspullen te koop gezet (je kan niet álles he.. alleen wat ik veel gebruik houd ik) en dat is voor een leuk bedragje verkocht :):) Daar wordt ik blij van :D

Nog meer taartspullen kopen :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:45

Nee, mijn taartspullen aankopen van deze maand compenseren :')
Eind volgende maand mag ik weer wat, iig een goede mixer!! *heb nu al medelijden met mijn handmixertje zometeen* :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:54

patricia, mijn eerste bescuit was super gelukt! Misschien een geruststelling? En hoelang mixen jullie altijd? Echt 20 minuten? Want dat is echt super lang met een handmixertje. :') Ik mix meestal 10 minuutjes en mijn kapsels zijn nog altijd goed gelkukt:D Hoe hebben jullie je spullen eigenlijk opgebergt? Mijn spullen liggen nu in een doos in de kelder maar dit moet echt beter kunnen, krijg niks gevonden.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:05

Amyyy schreef:
patricia, mijn eerste bescuit was super gelukt! Misschien een geruststelling? En hoelang mixen jullie altijd? Echt 20 minuten? Want dat is echt super lang met een handmixertje. :') Ik mix meestal 10 minuutjes en mijn kapsels zijn nog altijd goed gelkukt:D Hoe hebben jullie je spullen eigenlijk opgebergt? Mijn spullen liggen nu in een doos in de kelder maar dit moet echt beter kunnen, krijg niks gevonden.

Dat is ook heel lang om met een handmixer te doen :D . Ik mix meestal 10 minuten voluit en dan nog een paar minuten op de laagste snelheid en ze lukken altijd super :j

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:09

ik mix ook met een handmixer en mix ook maar 10 minuten maar ze zien er altijd super uit hoor!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:30

Ik mix 20 min maar dan wel met een staande mixer :)
Ik heb al mijn spulletjes nu ongeordend in de la liggen.
Ben een oude buffetkast aan het opknappen, daar komt alles straks
in in mandjes.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:31

Amyyy schreef:

Ik heb em nu ook ruim 10 min gemixt, en voordat ik de mix erbij heb gedaan, heb ik het ei en het water eerst gemixt dat het luchtig werd... De eieren had ik van tevoren even paar minuutjes in warm water gelegd. En toen beetje bij beetje de mix erbij, moet zeggen, het zag er best goed uit :j
Heb het bakblik (of pan, hoe noem je het?) én ingevet met Wilton cake-release, maar ook bakpapier erin gedaan en de randen verhoogd. Heb echt alles gedaan wat ik overal heb gelezen wat goed zou zijn, hopelijk pakt het goed uit := Volgens Funcakes moet ie 35-40 min in de oven.. Ik ga na 35 min gewoon ff kijken en prikken met een satéprikker, we zien het wel. Had beetje beslag geproeft, vind dat normaal heel vies maar deze is best lekker. Het rook iig heerlijk :+:

Ik heb een paar weken geleden speciaal een nieuwe kast aangeschaft in de keuken voor m'n bakspullen _O- Inmiddels staan alle planken onder de cupcakestandaard vol met bakspullen (heb oa een hele grote opbergdoos erbij om al m'n aankopen in te doen die ik van de week heb aangeschaft := )
Afbeelding

Ben zo benieuwd hoe m'n biscuit uit de oven komt :o

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:35

Ik denk dat hij iets langer moet patricia, dat is bij mij tenminste altijd. Ik gooi trouwens alles gewoon tegelijk in de beslagkom _O- Eerst de mix er in, eieren even warm maken, beetje water er bij, hoppa die mixer erin, 10 minuutjes later alles in de vorm en in de oven dat ding. Ik ben totaal niet voorzichtig met mijn taarten :D Ik moet ook echt iets verzinnen hoe ik mijn spullen netjes weg kan zetten. Maar ik woon thuis dus ik kan niet zomaar even een kast planten :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:46

Ik heb een paar bakken van de Ikea die vervolgens midden in huis staan :+ Ik zou echt niet weten waar ik dat netjes uit het zicht kan zetten.

Ik mixte eerst ook met de handmixer. Had mijn oog wel op die Kenwood, maar vond hem een beetje prijzig om zo aan te schaffen. Tot mijn schouder vast sloeg van het lange mixen. Toen zei hubbie 'koop gewoon zo'n ding!'. Mocht hij er na het werk mee gaan zeulen, want het afhaalpunt van de webshop is bij hun op het werk _O-

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:52

Wacht jij woont in zuidoost brabant, ik ook! Waar heb jij hem ergens gehaald?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:53

Heej Amyyy, ik zie nu pas dat jij niet zo heel ver van mij af woont!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:54

EN ik kan niet zien waar jij woont haha! Waar woon jij dan ergens als ik vragen mag?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:56

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 27-09-23 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:58

ik heb zo n trolly met 3 bakken erin en ook nog 2 losse bakken...1 zit vol met fondant....
weet niet wie er hier kids heeft en naar icarly kijken op nickelodeon?
die hebben zo n mooie kast/keukendeel hoe je het noemen wil maar ik wil die!!

ik gooi ook alles bij elkaar meteen...eieren staan altijd op kamertemperatuur hier...
mixen ong 10 minuten ook, ik kijk altijd ff op hij luchtig genoeg is...anders gaat ie nog wat langer...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:01

Ik kijk zelf nog iCarly haha, maar ik weet niet welke kast je bedoeld, misschien moet ik een keer beter opletten met het tv kijken. Ik heb mijn fondant allemaal in een doosje zitten (ik heb niet zo veel meer het is bijna op *\o/*, kan ik eindelijk nieuwe bestellen en over gaan op kleurstoffen) En dat doosje staat dan weer in een grote doos :') en daar ligt dan de rest in.