Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Malu_ schreef:Roelke_ schreef:Malu was mij al voor maar het viel mij inderdaad ook op dat in de meeste schema's weinig ontbijt wordt gegeten. Ik heb veel gelezen op de website van inge van haselen. Wheat belly schijnt ook een interessant boek te zijn?
Ik kom ook veel op de website van Inge van Haselen, heb ook een receptenboek en voedingsboekje met tips ( die laatste kun je geloof ik gratis aanvragen)
Wheat belly wil ik zeker nog eens lezen!
@ Duuk: ik vertrouw standaard niks van conimex, zelfs de kokosmelk verkloten ze...Misschien kun je bij een toko kijken voor een goede boemboe zonder toevoegingen? En dan beetje met goede kokosmelk of water mengen. Ik weet niet welke smaak boemboe je meestal neemt, maar misschien kun je kokosmelk mengen met kruiden? ( kerrie, cayennepeper, kurkuma etc voor als je een curry wilt)
Toess schreef:Ik heb gister de speltpannenkoeken gemaakt! Erg lekker en super vullend, kreeg er niet eens 2 op en van die 1,5 pannenkoek zat ik 4 uren later nog vol
Avondeten voor vandaag is gebakken aardappeltjes, paprika-kaas rondo en ik denk een stuk of wat rauwe wortelen, groente moet ik nog halen.
Duuk2011 schreef:@malu ik zie dat je hierboven schrijft dat het dagmenu van Vogeltje teveel suikers bevat. Doel je op onderstaand schema?
Zo ja, kun je mij eens helpen want ik zie zelf niet waar deze suikers in zitten? De honing en druiven misschien? (oke en de paaseitjes;))
Mijn schema ziet er ook redelijk vaak zo uit en ik dacht dat ik best zuinig aan deed met de suikers!
Mijn eetschema van vandaag:
-ontbijt: een speltcracker van dr karg met smeerkaas
-tussendoor: appel of mandarijntjes
-lunch: magere yoghurt met pure honing, vezels, zemelen, lijnzaad en evt een paar druiven
-tussendoor: druiven
-avondeten: moeilijk, want ik ben pas heel laat thuis en we hebben bezoek. Ik denk nog een restje zelfgemaakte groentesoep van gisteren en ik bak denk ik nog een pannenkoek met appel, kaneel en lijnzaad (van boekweitmeel)
VogeltjeM schreef:phormicola schreef:Wat eten jullie weinig!
Ja, maar ik zweer dat ik ondanks dat ik best weinig eet (en gezond), toch overgewicht houd. Ik word er eerlijk gezegd ook wel gefrustreerd van. Ik doe iets fout, maar wat.
Ben wel geïnteresseerd in wat jij zoal eet op een dag?
phormicola schreef:Juist als je weinig eet val je minder snel af, of helemaal niet. Het beste kun je uitrekenen wat je 'onderhoud' is, dus hoeveel kcal je moet eten zodat je niet aankomt en niet afvalt. Voor afvallen ga je daar 200 kcal onder zitten, voor aankomen 200 kcal erboven.
Mijn onderhoud is 2450 kcal en dat eet ik dan ook zo ongeveer + krachttraining erbij en m'n lichaam is aan het veranderen, ten goede! Ik weet nu ongeveer hoeveel 2450 kcal is, dus ik hou het meestal niet meer bij in een eetschema.
Gister was dit mijn schema, zal tussen de 2300 tot 2500 kcal zijn geweest:
Pre-workout: 250 ml vruchtensap, 20 gr whey met 250 ml water, 40 gr muesli met 150 ml 0% vet melk
* 45 minuten krachttraining*
Ontbijt: 6 boterhammen met 20+ smeerkaas, 30+kaas, paardenrookvlees, kipfilet, osseworst, kop koffie, kop thee met honing
Lunch: 50 gr couscous (ongekookt afgewogen), 2 stronken witlof, 150 gr tempeh, kerriepoeder, scheut yoghurt, 1 el olijfolie, kopje tomatensap
Diner: 100 gr pasta, 1 hele aubergine, 200 gr tempeh, paar champignonnetjes, blikje tomatenpuree, uitje, knoflook, kruiden, 2 el olijfolie
Direct voor het slapen gaan: 250 gr magere kwark met een paar druppies Stevia.
TessJS schreef:Super topic!
Ik ben zelf bezig met afvallen voor de zomer... 1 kilo per week is mijn doel. En dit d.m.v. gezond eten en meer bewegen. Wel lastig, want gezond eten kost ook meteen al veel geld. En ik ben best een arme student... Lastig. Verder ga je automatisch bij het uitgaan met vrienden alcohol, vooral bier drinken... Iemand leuke tips voor mij?!