Om je prijs te bepalen is het heel belangrijk om zelf éérst uit te rekenen wat jouw kosten precies zijn. Niet alleen van de voedingsmiddelen die je er voor gebruikt, maar ook de afschrijving van je mixer, de eventuele mallen en stempels die je gebruikt, etc.
Als je dat precies weet, dán is het tijd om te bepalen hoe veel marge je op de cupcakes wil hebben. En dan heb je je uiteindelijke prijs.
Ik had niet gezien dat het om mini cupcakes gaat .
Ik voer per 1 januari een prijsverhoging door in mijn taarten, prijs wordt dan 2,50 euro per persoon, en minimaal aantal is 10 personen. Van de 1,50 euro pp die ik nu vraag houd ik helemaal niks over. En aangezien ik er ook van moet leven, denk ik dat mijn prijs best reeëel is .
Kinke
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-11 14:00
6 mini cc's....da's de moeite van het bakken niet waard.
2,50 per persoon vind ik al erg goedkoop als ik gewoon bij de bakker een taart haal. Als je echt een taart volledig "op maat" laat maken, zou ik daar best veel meer voor willen betalen. Vergeet niet dat het een "luxe" product is.
Helemaal eens met Femke. Echter...het probleem is dat er genoeg concurrentie is die het dan voor de helft wil doen
Naomi_Haffie
Geplaatst: 14-12-11 14:05
vind het ook niet heel veel als je er van moet leven .
Voor een slagroomtaart van 30 personen met foto vraag ik nu 30 euro.. moet alles nog eens helemaal goed bereken en /of laten berekenen.
Die mini cupcakes stelt niks voor , heb er geen vulling inzitten ze zijn niet bekleed niks,
Anoniem
Geplaatst: 14-12-11 14:07
Dat probleem herken ik.... Dat is er in de fotografie ook. Moordend zelfs. Mensen die best goede kwaliteit leveren, voor 1 of 2 tientjes. Probeer dan met een prijs van 150 euro maar 'ns klanten te krijgen
Maar de truc is dan om net een wat andere doelgroep klanten op te zoeken. Ga gewoon voor het luxere segment. Zorg dat je jezelf kunt onderscheiden van de rest door bijv. kwaliteit, service, originaliteit.
Er zijn nog steeds mensen die kwaliteit belangrijk vinden en niet eens naar de prijs kijken. Dát is het publiek dat je aan moet zien te trekken als je er écht werk van wil maken in de huidige markt. Maar daar moet je niet alleen de taart op aanpassen. Ook je hele marketing strategie. Dus ook een poepie-chique gelikte website hebben die klasse uitstraalt, etc. etc.
Rinske
Geplaatst: 14-12-11 14:09
"Probleem" is inderdaad dat er gewoon heel veel mensen het goedkoper aanbieden. Maar ik heb iig gemerkt dat mensen het voor 2,50 ook gewoon afnemen, dus dat komt iig goed . Sommige mensen zeurden ook al als je zei dat je er 1,50 euro pp voor vroeg. Tja, ga dan lekker chocoladebollen bij de AH halen, die kosten daar ook 1,40 p.st. . Vond idd dat ik niet echt duur ben. Een bruidstaart zal wel wat meer gaan kosten, maar daar moet ik nog even wat berekeningen voor maken.
@Rinske: dat is helemaal niet duur ! Dat zou ik zeker willen geven per persoon, maar ik moet bekennen voor meer dan 4€ per persoon zou ik niet betalen
Ik kwam laatst een site tegen van een taartenbakster, waarvan de kwaliteit van de taarten niet eens zo goed was en niet mooi afgewerkt was. En die vroeg 4.50 € per persoon en voor een bruidstaart 6.50€ per persoon. En de kwaliteit was dus niet eens zo goed !
prakkie
Geplaatst: 14-12-11 14:43
Rinske schreef:
Welk merk is dat TT?
Ik zou voor cupcakes 2,- p.st. vragen, vooral ook omdat het er maar 6 zijn.
Het is hun eigen merk: Niels de Veye Er is wel een site van, maar daar staat niet veel bijzonders op. DE fondant is idd erg fijn om mee te werken, wat elastischer als pettinice (die ik hiervoor altijd gebruikte en daar super tevreden over was), dus scheurt wat minder en hardt ook uit. Verder scheelt het gewoon best veel in prijs (ook als het niet in de aanbieding is).
Dorus
Geplaatst: 14-12-11 15:00
Hoe doen jullie dat eigenlijk met die prijzen per persoon als ze een taart voor een onmogelijk aantal personen willen bestellen? Ik bedoel daarmee niet een gigantisch aantal, maar net tussen twee maten taart in. Ga je dan een maat groter en reken je die extra personen ook mee door?
prakkie
Geplaatst: 14-12-11 15:11
Ik reken de prijs pp. Als mensen voor bijv. 15 personen taart bestellen, dan zorg ik altijd dat er iets meer is, maar ik reken gewoon 15 personen. Ik heb liever dat mensen iets over hebben, dan dat ze te kort komen. Wel geef ik er altijd een snijschema bij, zodat ze weten hoeveel stukjes er uit een taart behoort te komen. Vaak snijden mensen te grote stukken namelijk (vooral op de manier waarop ik hem vul, is een stuk al gauw aan de grote kant).
IngridB
Geplaatst: 14-12-11 16:41
Het was vanmorgen bij mijn zoontje in de klas geweldig . Die kinderen hebben zo genoten en zijn zo lekker aan het knutselen geweest met de marsepein en fondant . Was prachtig om te zien . Een zeer geslaagde ochtend
OMG OMG OMG, ik moet het even met jullie delen, ook al is het offtopic . Twee van mijn stukken antiek zijn verkocht aan het Openluchtmuseum in Arnhem, waar ze gebruikt zullen worden voor het nabouwen van een oud Jordaan's Café !! Hoe cool is dat . Binnenkort dus een koperen kroonluchter en een originele Esso Emaille brander te bezichtigen daar .
Ingrid, wat leuk dat de kids het zo geweldig vonden....foto's!!!!! Rinske...cooooool!!!!! Zo...ik heb wel een avondje sporten verdiend, heb vandaag 60 koekjes gebakken en gedecoreerd. Morgen weer verder met cupcakes
Bo_Y
Geplaatst: 14-12-11 18:59
Sinelia schreef:
Ik zit tijdelijk in de zw dus ga maar weer eens bakken morgen....
Wat vragen julie gemid voor een taart van 20cm doorsnede? Ik had 35 euro aan kosten voor 4. En voor 40 personen. Wat is redelijk, ik ben maar een amateur.
IngridB
Geplaatst: 14-12-11 19:25
@kinke, de stageloopster heeft foto's gemaakt. Zal eens vragen of ze naar mij foto's wil mailen maar misschien dat deze wel op de site van de school komen te staan. Word best vaak gedaan met activiteiten. Ik had helemaal geen tijd om foto's te maken. Stonden constant kinderen om me heen om hulp te vragen