Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:27

Wat kan er dan buiten de koelkast? Moet niet alles in de koelkast?? *spreekt een leek*

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:28

Zonnetje81 schreef:
Wat kan er dan buiten de koelkast? Moet niet alles in de koelkast?? *spreekt een leek*

nu kan alles buiten de koelkast, zet je het gewoon in de tuin of op balkon :')

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:28

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:29

blackpegasus schreef:
Zonnetje81 schreef:

nu kan alles buiten de koelkast, zet je het gewoon in de tuin of op balkon :')

WHAHAHAHA, ja je hebt gelijk :')

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:31

Mijn vriend was woensdag jarig dus ik had taarten gehaald om te trakteren op zijn werk. Die hebben dus gewoon in de auto gestaan een paar uur :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:36

Mayo jij maakt altijd van die onwijs strakke taarten!
*Jaloers!*
Erg mooi :))

Had jij trouwens nog een taart voor Prisca gemaakt?

De andere zijn ook erg mooi, vind die 'simpele' ook heel mooi.
Daar hou ik wel van.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:06

prakkie schreef:
@ashleey_: hoe maak je zo'n rokje? Neem aan dat je met de onderste laag begint. Maar hoe krijg je de bovenste laag mooi rond en gelijkmatig?

Heb hem eerst dun bekleed.. en daarna lagen aangebracht 1 voor 1, en inderdaad onder begonnen ;)

_Jessie schreef:
Vind jou kleur stelling weer erg geslaagd Ashleey_! en inderdaad simpel maar strak!

Dankjewel! :D

Chernique schreef:
Zoo ik ben weer terug uit Praag en heb net bijgelezen!
Er zijn echt supermooie dingen voorbij gekomen :wow:

zelf zit ik alleen met een probleempje..
Een klant wil een taart & meptaartje die 2 dec. aangesneden worden. De bisquit wordt gevuld met slagroom en aardbeienmousse en afgesmeerd met 1:1 bbc en bekleed met marsepein.

Nu heb ik een probleempje.. Ze mailt net en ze wilt de taartjes het liefst vóór 31 dec. ophalen (het liefst al 30 december of eerder )

Ik had gezegd dat ik nog op terugkom, want ik weet het even niet.
Ik wil natuurlijk niet dat ze een droge bisquit krijgt!

Zou dit kunnen:
29 dec en daarvoor: Alle decoraties al gemaak
's avonds bisquit uit vriezer
30 dec: vullen, afsmeren, bekleden en meegeven
31 dec: koelkast
1 jan: koelkast
2 jan: aansnijden

zelf vind ik NETaan kunnen, want ze wilt 'm zo vroeg mogelijk hebben..

Zat ookal te denken dat ze 'm zelf kan invriezen (gevuld, afgesmeerd en bekleed etc. dus al helemaal klaar) en dan zelf een dag vantevoren uit de vriezer halen, maar heb zelf nog nooit een bisquit ingevroren en had gelezen dat marsepein erg gaat zweten en dat de kleuren kunnen gaan uitlopen?
Heb het zelf nog nooit ingevroren en ik wil niet dat ze met een bezweette, uitgelopen, smerige taart zit op 2 dec

wie o wie heeft de oplossing? :o

30 december meegeven, zij invriezen in vriezer. en dan moet ze hem op 1 januari eruit halen, 2 januari nog een lekkere taart! :D

Edit; ohh of ging dat niet met de slagroom? :+ Ik maak namelijk geregeld gebruik van de vriezer. Werkt erg goed!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:10

heb je mij mooi voor de gek gehouden...ik dacht dus dat het bovenste randje over de hele taart heenzat.... :o is het gewoon een randje.... :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:14

Ashley: Ik weet juist niet of je slagroom ook kan invriezen.. lees hier op internet dat het geen probleem moet opleveren! :)
Ik heb haar voorgesteld dat ze 'm zelf moet invriezen en ook gezegd dat als ze dit niet doet ik de aarbeienmousse van botercrème ga maken en dat als ze'm dan 30 dec. al wilt hebben, de bisquit wat droger kan zijn dan ze eerder geproefd heeft! :P

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:57

prakkie schreef:
heb je mij mooi voor de gek gehouden...ik dacht dus dat het bovenste randje over de hele taart heenzat.... :o is het gewoon een randje.... :+

Hahaha! _O- Niet zo moeilijk denken he :P
Dat was eerst ook mijn gedachten, maar dat ging ik niet voor elkaar krijgen!

Chernique schreef:
Ashley: Ik weet juist niet of je slagroom ook kan invriezen.. lees hier op internet dat het geen probleem moet opleveren! :)
Ik heb haar voorgesteld dat ze 'm zelf moet invriezen en ook gezegd dat als ze dit niet doet ik de aarbeienmousse van botercrème ga maken en dat als ze'm dan 30 dec. al wilt hebben, de bisquit wat droger kan zijn dan ze eerder geproefd heeft! :P

Ja precies.. maar dat verhaal van mij van het invrieze.. op 30 december en dan dag later eruit halen moet echt lukken dan! :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:04

Een ijstaart met slagroom is toch ook ingevroren :D

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:36

Mooie taartjes allemaal!
December geeft genoeg inspiratie en gelegenheid om flink te bakken. Ik vier maandag surprise en degene wie ik heb getrokken heeft op haar verlanglijstje ' vrede op aarde ' staan. Nu denken jullie vast wat ik denk... dat wordt een half wereldbolletje met het woord vrede er op :D.
Verder nog een vraagje, hoeveel tylose kneden jullie door je fondant om letters te laten harden en rechtop te kunnen zetten? Ik heb vanmorgen wat geexperimenteerd maar mn fondant werd snel erg kruimelig. Teveel genomen waarschijnlijk :) ?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:44

Leuke taarten weer allemaal! En jij hebt ook eindelijk gepost Mayo, werd tijd, haha leuke creaties weer hoor!

Gisteren bij PME 'geleerd' hoe je moest stapelen, gelukkig wist ik dat ook nog niet.. pff begin er n beetje de balen van te krijgen dat ik tot nu toe nog niets geleerd heb..
Vandaag de taart afgemaakt en dit is 'm geworden:

Afbeelding

Die 'rouches' waren verplicht

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:00

voordat ik las dat de rouches erop moesten, vond ik het al niet helemaal bij de taart/jou stijl passen jaime. Daarna scroll ik dus verder naar beneden en zie staan dat ze dus verplicht waren...zo ziet het er ook een beetje uit...de rest van de taart vind ik heel mooi, stijlvol (erg mooie roos btw), maar de rouches passen niet helemaal (kan je ze er niet afplukken, als je hem toch al hebt laten zien :+)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:08

Achja PME komt uit engeland, dus das best wel truttig/oubollig :')

de taart wordt toch vanavond opgegeten, wil hem aan iemand/iets weggeven.. weet alleen nog niet precies waar

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:10

Deze was trouwens nog van een opdrachtje van laatst, had k ook nog niet gepost:

Afbeelding

Vind het wel toepasselijk met al die zwangeren hier :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:18

Die roos is echt heel mooi!! de rouches zijn inderdaad een beetje....tja..overdone :Y)

Zwangerschapstaart is ook heel mooi gelukt!
Heb je in de onderkant van de jurk een soort printje/patroon zitten?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:20

Ja klopt :j heb de hele onderrand gewoon met een kleinere maat uitsteker gedaan van die bloemetjes die er in het wit opzitten.. alleen dan niet doorgedrukt, dus niet uitgestoken, alleen een afdruk erin gemaakt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:25

:wave: foto's bijgescrolled, nu zo weer rennnen naar zwemles ...pfff...

Moet/mag voor dinsdag a.s. een taart maken voor een jongetje dat 1 wordt, plus een meppertje. Blauw met sterretjes was de wens en zijn naam erop.
Van het weekend dus maar even de biscuits doen, dan ik maandag en dinsdagochtend aan de slag ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:11

Ashley, thanks! Simpel/zonder teveel poespas is vaak de vraag van de klant. Soms wel jammer :D Maar wel grappig dat mijn taarten herkenbaar zijn :)

Anc, helaas niet, ik kon het even niet bolwerken om voor haar een taart te maken. Misschien volgend jaar :)

Ashley, mooie taart, gave kleuren!

Jaime, mooie kleuren, mooie uitvoering, maar idd niet jouw stijl :D

Bedankt weer voor de vele lieve complimenten :*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:11

Chernique, dat invriezen schijnt inderdaad geen probleem te zijn. Zelf heb ik het ook nog nooit geprobeerd.
Jaime, mooie taarten. Ik dacht al dat die ruches niet jouw stijl waren _O-
Heb vanmiddag even gefreubeld voor een geboortetaartje die ik zondag ga maken. DIe babymold is best geinig, erg gedetailleerd ook (en inmiddels niet meer origineel).

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:13

Jaime mooie taarten weer, hoe doe jij dat trouwens met je foto's? maken op een effen achtergrond en dan bewerken??

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:15

Wat ik me ook afvraag he....wat voor vriezers hebben jullie wel niet als jullie ze invriezen :Y)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:36

@ Lies, kheb een zwart kleed ergens hangen/liggen waar ik de taart voor/op zet, en dan maak ik de foto, en dan zet ik er mn naam overheen omdat er al eens foto's van mij gejat zijn :\

Die eerste foto van die taart heb ik gewoon in de tuin gemaakt, in de sneeuw gezet en toen een foto gemaakt :o

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:39

Jaime_ schreef:
@ Lies, kheb een zwart kleed ergens hangen/liggen waar ik de taart voor/op zet, en dan maak ik de foto, en dan zet ik er mn naam overheen omdat er al eens foto's van mij gejat zijn :\

Die eerste foto van die taart heb ik gewoon in de tuin gemaakt, in de sneeuw gezet en toen een foto gemaakt :o

en ik maar denken dat het zo'n nepsneeuwkleed was waar jij heel kunstig een tak onder/door gedaan had <:)