Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Wat kan er dan buiten de koelkast? Moet niet alles in de koelkast?? *spreekt een leek*
prakkie schreef:@ashleey_: hoe maak je zo'n rokje? Neem aan dat je met de onderste laag begint. Maar hoe krijg je de bovenste laag mooi rond en gelijkmatig?
_Jessie schreef:Vind jou kleur stelling weer erg geslaagd Ashleey_! en inderdaad simpel maar strak!
Chernique schreef:Zoo ik ben weer terug uit Praag en heb net bijgelezen!
Er zijn echt supermooie dingen voorbij gekomen
zelf zit ik alleen met een probleempje..
Een klant wil een taart & meptaartje die 2 dec. aangesneden worden. De bisquit wordt gevuld met slagroom en aardbeienmousse en afgesmeerd met 1:1 bbc en bekleed met marsepein.
Nu heb ik een probleempje.. Ze mailt net en ze wilt de taartjes het liefst vóór 31 dec. ophalen (het liefst al 30 december of eerder )
Ik had gezegd dat ik nog op terugkom, want ik weet het even niet.
Ik wil natuurlijk niet dat ze een droge bisquit krijgt!
Zou dit kunnen:
29 dec en daarvoor: Alle decoraties al gemaak
's avonds bisquit uit vriezer
30 dec: vullen, afsmeren, bekleden en meegeven
31 dec: koelkast
1 jan: koelkast
2 jan: aansnijden
zelf vind ik NETaan kunnen, want ze wilt 'm zo vroeg mogelijk hebben..
Zat ookal te denken dat ze 'm zelf kan invriezen (gevuld, afgesmeerd en bekleed etc. dus al helemaal klaar) en dan zelf een dag vantevoren uit de vriezer halen, maar heb zelf nog nooit een bisquit ingevroren en had gelezen dat marsepein erg gaat zweten en dat de kleuren kunnen gaan uitlopen?
Heb het zelf nog nooit ingevroren en ik wil niet dat ze met een bezweette, uitgelopen, smerige taart zit op 2 dec
wie o wie heeft de oplossing?
prakkie schreef:heb je mij mooi voor de gek gehouden...ik dacht dus dat het bovenste randje over de hele taart heenzat....is het gewoon een randje....
Chernique schreef:Ashley: Ik weet juist niet of je slagroom ook kan invriezen.. lees hier op internet dat het geen probleem moet opleveren!
Ik heb haar voorgesteld dat ze 'm zelf moet invriezen en ook gezegd dat als ze dit niet doet ik de aarbeienmousse van botercrème ga maken en dat als ze'm dan 30 dec. al wilt hebben, de bisquit wat droger kan zijn dan ze eerder geproefd heeft!
Jaime_ schreef:@ Lies, kheb een zwart kleed ergens hangen/liggen waar ik de taart voor/op zet, en dan maak ik de foto, en dan zet ik er mn naam overheen omdat er al eens foto's van mij gejat zijn
Die eerste foto van die taart heb ik gewoon in de tuin gemaakt, in de sneeuw gezet en toen een foto gemaakt