Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindas2 schreef:Ik had een tijdje geleden op DLT gelezen dat er iets niet goed was gegaan met een partij funcakes marsepein en daar hadden ze de volgende reactie opgegeven:
' We hebben testen gedaan, zowel bij ons als bij de leverancier, en inderdaad is gebleken dat deze marsepein van een bepaalde productie batch helaas te droog is, waardoor het niet makkelijk werkt. Hierdoor laat de olie los en scheurt het snel bij het uitrollen.
Om de marsepein goed te kunnen gebruiken kunt u het volgende doen:
Neem een deel van de marsepein die nodig is voor de taart. De marsepein moet kort worden opgewarmd in de magnetron. Dit kan op vol of lager vermogen, het moet gewoon even, dat het net iets warmer is dan je handen. Als het te heet is geworden geeft dat niet echt, het koelt ook zo weer af. Dan moeten er een beetje water worden toegevoegd en dan doorkneden. De hoeveelheid is echt maar een paar druppeltjes (of even je hand onder de kraan en met een vochtige hand aan het werk). De marsepein is nu weer goed bij elkaar te voegen en werkt verder weer als vanouds. '
Ik weet niet of je hier voor fondant ook iets mee kan?
Jaime_ schreef:Hee dat van die funcakes fondant had ik laatst ook!!! 2 verpakkingen waren super fijn om mee te werken en die andere die ik die dag nieuw had gekocht was keihard en totaal niet mee te werken :S dacht dat het aan mij lag..
Kinke schreef:Jaime_ schreef:Hee dat van die funcakes fondant had ik laatst ook!!! 2 verpakkingen waren super fijn om mee te werken en die andere die ik die dag nieuw had gekocht was keihard en totaal niet mee te werken :S dacht dat het aan mij lag..
Ik had het ook al gelezen op DLT. Jaime, heb je het niet teruggebracht?
Ik heb al antwoord gehad op mn mailtje en ze hebben de fabrikant gemaild, ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.