Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yootha schreef:Esgaroth je bent al net zo'n ster als mij in het bakken van grote eierkoeken.
pubelia schreef:Moet je en maizena en bloem er door heen doen? Ik heb een recept zonder maizena...
Esgaroth schreef:Nou, ik ook
Heb net ff een blik in de oven geworpen, echt heel erg omhoog komt ie niet, maar hij staat er ook pas 10 minuten in. Weet niet hoelang het duurt voordat ie gaat rijzen? Ik zie wel dat hij op de bovenkant puisten krijgt. Heel vaag, want ik heb alles nog goed nagekeken, en er zaten nergens klontjes in.
Pfff, en wie zei dat taarten bakken niet moeilijk is?
Ik ga pas aan mn botercreme beginnen als ik weet dat ik deze biscuit wel kan gebruiken
Edit: ok, blijkbaar doe ik echt iets verkeerd. Volgens de oven moet de taart nog 20 minuten ongeveer bakken. De hoogte van de taart is nu tot halverwege het bakblik, de ronde springvorm.
Hoe kan het nu toch dat hij niet rijst? Ik heb nu toch echt 20 minuten gemixt! Mn eieren kwamen uit heet water, ik heb lang gemixt... ik snap t niet hoor
Esgaroth schreef:@Mayo: ik heb de stand van de heteluchtoven aan op 180 graden. Er zitten normaal meerdere platen in, maar ik heb alles eruit gehaald voordat de oven aanging, anders duurt het zo lang (het is een 90 cm oven). Hij staat in het midden van de oven.
Esgaroth schreef:@Annick: dat klink wel erg ingewikkeld hoe jij het uitlegt. Ik heb de bloem er nu gewoon bovenop gezeefd en er redelijk snel doorheen geslagen met een pollepel.