Taarten Decoreren IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckymoon

Re: Taarten Decoreren IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:38

Pfffff... m'n 28 cm biscuit is zojuist zwaargewond uit de oven gekomen :( Was vergeten de eieren te verwarmen, en hij is niet omhoog gekomen maar heeft wel een te knapperige bodem..

Nu maar weer een 22 cm vorm erin staan *en hoopt dat het nu goed gaat*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:20

vincentlover schreef:
net 2 biscuits gebakken, een grote en kleine voor mn stapeltaart, citroenbavarois en aftereight vulling gemaakt :P
Ook weer vlindertjes gespoten van icing, maar het wil nog niet echt lukken.....ik heb geen idee wat ik fout doe...

Hoe doe je het precies tot in details? Ik heb nét die workshop gevolgd, dus misschien kan ik je helpen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:21

benangelique schreef:
hoeveel cupcakes gingen we maken zaterdag? ik ben dinsdag jarig en kan ze dan misschien mooi trakteren...

Volgens mij 6 ofzo, maar kan meer zijn :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:23

Ashleey_ schreef:
Jep... dus moet maar opzoek naar een andere ben ik bang!

Koop gewoon 2 van die losse (in duoset te koop bij www.liescakeshop.nl), dan kan je die gewoon haaks op elkaar aansluiten. Het schijnt dat je met die hoeksmoothers namelijk ook snel de randafdrukken kan zien.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:23

Luckymoon schreef:
Even een vraagje over mijn Pigs-in-the-mud/hippos-in-the-water taart.

Als ik die taart zaterdag rond 13 uur wil gaan aansnijden, dan kan ik 'm morgenochtend toch wel maken, en gewoon in een taartdoos in de koude garage bewaren?

:j Kan prima!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:24

Luckymoon schreef:
Pfffff... m'n 28 cm biscuit is zojuist zwaargewond uit de oven gekomen :( Was vergeten de eieren te verwarmen, en hij is niet omhoog gekomen maar heeft wel een te knapperige bodem..

Ik verwarm de eieren nooit, maar hij rijst wel gewoon goed.

Heb je een andere ovenstand/temperatuur ingesteld als normaal? Hoe lang in de oven?

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:30

En wederom een verjaardagstaart. Verzoek was sneeuwpop en bloemen.

Heb er maar een winter's tafereel van gemaakt. Caramelmousse en witte chocolade, met aardbeien en een vleugje citroen.
Afbeelding
Afbeelding

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:33

Leuk gedaan!

Waarmee heb je de opstaande letters gemaakt? Fondant en tylose?

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:35

Nee, flower paste. Daarna even laten uitharden. Was de eerste keer dat ik met dat spul werkte, maar de volgende keer wordt het inderdaad weer gewoon fondant en tylose. Dit spul droogt snel uit en is stugger.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:44

Biscuitje is uit de oven en afgekoeld in de pedaalemmerzak. Morgen vullen en bekleden :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:45

Ik heb vandaag wat 'cupcake ijsjes' gemaakt, maar foto volgt nog. Moet even uitzoeken hoe het allemaal werkt op mijn nieuwe mac, want heb 'm pas sinds gisteren....

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:54

Klinkt leuk :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:56

Was niet helemaal gelukt zoals ik wilde, maar goed, je kunt niet alles hebben ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:02

PAgina 26 in minder dan een week, dat is wel een beetje belachelijk he dames :n? Haha, je kunt hier ook niet een dagje niet komen he 8)7.
@musinge, leuke taart, die letters zijn ook wel erg leuk :j.

*gaat bijlezen*

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:08

Ah, het is al gelukt:
Afbeelding

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:08

Niet heel scherp zie ik, maar geeft wel een beeld.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:21

Leuke CC's Iloon! :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:24

Wat leuk zeg! Is het een grote toef BC of valt dat mee? Ben benieuwd hoe je snufferd eruit ziet bij het eten hiervan :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:31

Ik heb van het weekend een deel normale cupcakes gemaakt een deel mini cupcakes. Vandaag heb ik frosting gemaakt via een receptje op internet. Vond het er maar vreemd uit zien en bedacht: volgende keer gewoon botercreme. Maar ik weet niet wat botercreme doet als het staat, maar hier werd de buitenkant gewoon droog/hard mee (alleen het buitenste laagje).
Vervolgens een mini cupcake in de ijsbeker gedaan, zonder wat dan ook, daarna wat frosting op de bovenkant van de normale cupcake gesmeerd en op z'n kop op de bovenkant gezet, zodat je aansluit op de mini en de bovenkant afdekt. Vervolgens weer een mini aan de bovenkant met frosting en weer op de kop op de normale cupcake. Zo krijg je dus dat het toeloopt naar boven toe. En vervolgens rondom met frosting en 'versieren'...
Dus niet een hele toef frosting. Ook wel zo lekker...
Klaaaar!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:36

Haha, leuk! Nou, ben eindelijk bijgelezen, maar wel even gauw overal langs gesjeest.
Ik zag iets over scheurende marsepein, ik denk persoonlijk dat je de marsepein dan iets dikker moet laten, ik ga meestal voor zo'n 3mm dikte, dan blijft ie nog goed stevig en zit er niet zo'n hele dikke plak op.
Ook nog iets over vierkante bakvormen, ik heb diegene van de taartenshop, zo'n bakrand, die is 20 euro geloof ik, maar die kun je zo groot of klein maken als je zelf wilt, ik geloof ergens van 20x20cm tot 45x35 ofzo (weet het niet helemaal zeker, maar wel groot). Dus dan ben je 1 keer 20 euro kwijt, maar kun je wel allerlei vormen en maten maken (ook rechthoek). Die heb je ook in een ronde vorm.

Verder iets over het stutten, ik heb laatst 10 pakken met chocoladesigaretjes gekocht bij de AH (voor 35ct per pak) en daar stut ik de boel mee, die zijn lekker dun, erg goedkoop en werken helemaal prima. Ik heb die assepoestertaart er ook mee gestut en die jurk was echt zwaar :j!. Ik heb toen wel een heel pakje gebruikt (zijn 10 stuks).

Volgens mij was dat 'm....

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:23

Mayo schreef:
Luckymoon schreef:

Ik verwarm de eieren nooit, maar hij rijst wel gewoon goed.

Heb je een andere ovenstand/temperatuur ingesteld als normaal? Hoe lang in de oven?

Doe mijn 22 cm biscuits (hoge vorm) altijd 35 minuutjes op 160 graden. De 28 cm had ik 40 minuten op 170 graden gedaan. Hij is dus plat gebleven en de randen zijn tamelijk krokant ;) Na wat tips op het DLT-forum heb ik 'm afgekoeld in een plastic zak gestopt en kijk ik het morgen nog eens aan.

Mijn eieren doe ik altijd even verwarmen tot rond de 30 graden. Gewoon het bakje in de gootsteen met warm water :)

Mijn twee 22 cm biscuits zijn zojuist wél gelukt, al zijn ze net niet helemaal recht *zucht*

Najah, botercreme staat ook klaar. Cakeballetjes net uit de vriezer in de koelkast gezet. Morgenochtend gaan we weer verder, maar nu eerst m'n bedje maar eens opzoeken ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:29

Vanavond heb ik de BMW taart geproeft op mn broer zijn verjaardag.. Hij was echt heerlijk.. Het was de eerste keer dat ik lemon curd heb gebruikt als vulling. 2 lagen lemon curd, een laag slagroom..
Het is echt mijn nieuwe favo vulling.. Heerlijk fris...

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:13

Mayo schreef:
Ashleey_ schreef:
Jep... dus moet maar opzoek naar een andere ben ik bang!

Koop gewoon 2 van die losse (in duoset te koop bij http://www.liescakeshop.nl), dan kan je die gewoon haaks op elkaar aansluiten. Het schijnt dat je met die hoeksmoothers namelijk ook snel de randafdrukken kan zien.

Ja dat kan ook natuurlijk... maar leek me juist fijn om die rand mooi rond te krijgen!
Nou dat probleem had ik niet, hij was erg goed afgerond aan de uit einde.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:11

Als het goed is krijg ik vanavond mijn botercreme, nu nog biscuitmix scoren en ik kan mijn eerste taartje gaan bakken :D

Meiden veel plezier morgen!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:43

Leuk taartje met die auto, grappige stijl :D

Musinge; mooi effect met die letters!

Bij de Xenos hebben ze stempelrollers
http://www.xenos.nl/ideeen/vrije_tijd
Zou dat wat zijn als impressieroller?