L_iek schreef:Shauni schreef:ik mis niks, maar ik heb een tijdje in de ah gewerkt en veel mensen missen pantykousen.
Die hebben wij gewoon in de AH.
Echt? Wij hadden die niet, en die miste ze echt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
amanda2 schreef:Donald Duck kauwgom! Met n plaatje onder de wikkel.
Was na 10x kauwen dan wel de smaak af maar die was ook heerlijk...
! Jisa schreef:kaiserschmarn (oostenrijks) is zo lekker alleen verkopen ze hier helaas niet
:Citaat:Kaiserschmarrn
Zutaten für Portionen
¼ Liter Milch 1/4 liter melk
3 Ei(er), davon das Eigelb 3 eieren (daarvan het eigeel gebruiken)
etwas Salz snufje zout
1 EL Puderzucker 1 eetl. poedersuiker
160 g Mehl, glatt 160 gr meel (gezeefd)
1 EL Schlagsahne, flüssig 1 eetl. vloeibare slagroom
3 Ei(er), davon das Eiweiß 3 eieren (daarvan het eiwit gebuiken)
30 g Rosinen, in Rum o. Saft eingeweicht 30 gr. rozijnen (in rum of sap geweekt)
60 g Butter, zum Ausbacken 60 gr. boter om te bakken
1 Pck. Vanillezucker pakje vanille suiker
etwas Puderzucker, zum Bestreuen poedersuiker om te bestrooien
--------------------------------------------------------------------------------
Milch, Dotter, Salz, Zucker und Mehl gut verrühren, Sahne und den steifen Schnee unterheben, Rosinen einmengen.
Melk, eigeel, suiker en meel met de mixer tot een beslag roeren, het eiwit stijf mixen en met de slagroom door het beslag spatelen en de rozijnen toevoegen
Die Hälfte der Butter in einer Pfanne erhitzen, die Hälfte des Teigs eingießen und auf der Unterseite anbräunen lassen, umdrehen, ebenfalls anbräunen, mit zwei Gabeln in kleine Stückchen zerreißen, noch kurz durchrösten, anrichten;
Klontje boter in een koekenpan smelten en de helft van het beslag in de pan gieten. De onderkant bruin laten worden en met een spaan de "pannekoek" wenden en ook deze kant bruin laten worden.
Met 2 vorken de koek in stukjes "snijden" en nog even doorbakken. De tweede helft van het beslag in de pan doen en dezelfde procedure herhalen.
Vor dem Servieren den Schmarren mit Vanille- und Staubzucker bestreuen.
Mit Zwetschkenröster oder anderem Kompott servieren.
Voor het serveren de kaiserschmarren met vanille- en poedersuiker bestrooien en er pruimen of andere/appelcompote bij serveren.
http://www.chefkoch.de/rezepte/10079104 ... arren.html
Sterre schreef:Ik zat laatst te denken dat de insteekdrop van Jamin ook niet meer te krijgen is. (Dat waren van die ronde dropjes met een gat erin en daar kon je dan een soort boerderijdropje met een soort "staafje" eraan, insteken.)
Karin schreef:Sterre schreef:Ik zat laatst te denken dat de insteekdrop van Jamin ook niet meer te krijgen is. (Dat waren van die ronde dropjes met een gat erin en daar kon je dan een soort boerderijdropje met een soort "staafje" eraan, insteken.)
Heel, heel lang geleden - toen ik nog Kaatje op de kleuterschool was - had je ook koekjes van dat soort. Die ben ik na mijn kindertijd ook nooit meer tegengekomen.
Die kan ik me ook nog wel herinneren maar om nou te zeggen dat ik 's nachts snikkend in slaap val omdat ik die dingen zo mis... neuh. En wat voel ik me ineens bijna 30...
)
hahaha grapje 
Karin schreef:Sterre schreef:Ik zat laatst te denken dat de insteekdrop van Jamin ook niet meer te krijgen is. (Dat waren van die ronde dropjes met een gat erin en daar kon je dan een soort boerderijdropje met een soort "staafje" eraan, insteken.)
Heel, heel lang geleden - toen ik nog Kaatje op de kleuterschool was - had je ook koekjes van dat soort. Die ben ik na mijn kindertijd ook nooit meer tegengekomen.

Utixo schreef:Oh, die waren ook lekker inderdaad! Maar die zijn toch nog niet zo heel oud? Probleem daarmee was dat ik altijd eerst het lekkere eraf at, en toen het koekje pas.
Kliko schreef:Ik mis mijn lievelingschips van Lays (Hot, wok chili in de oranje zak). Ik baal echt enorm, ze hebben hem alleen bij de Jumbo, heb laatst maar meteen 8 zakken ingeslagen.
, net als de Carambars die hier eerder voorbij kwamen.