Too good to go

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:47

Ik ook iets van 10 km maar dat is voor mij sowieso de afstand die ik moet rijden voor de dichtstbijzijnde winkel.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:49

Ik rijd er ook voor, maar de supermarktpakketten zijn dichterbij qua winkel dan waar we anders heen gaan. Bakker zou wel iets verder weg zijn. Verder probeer ik, als het kan, het op de route mee te pikken.
Vind het wel fijn als de winkel makkelijk bereikbaar is. Duik er niet zo snel de ‘stad’ voor in. :o

Wat heb jij er nou allemaal voor lekkers inzitten itsmi? :9

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:02

Supermarkt doe ik alleen in combinatie met overige boodschappen, bakker rij ik wel apart naartoe. Maar dichtstbijzijnde is 7 km.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:05

ik probeer altijd dingen te vinden die ik gewoon op de fiets te doen vind.
Al fiets ik best voor me lol 20 minuten ergens heen & dat zou ik voor een pakket dus ook best doen :+
Mocht ik wel weten dat het droog blijft, anders vind ik dat dan wel weer minder leuk.

Bij mijn vriend kijken we inderdaad altijd of we ergens langs komen inderdaad,
en dan nemen we het met de auto mee.
Ik vind met de auto 20 minuten rijden voor een pakket wel een beetje overdreven zeg maar.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:20

Vandaag bij de Coop, 4.99 Ik rij er apart voor maar deze zit in mijn eigen wijk en de Spar waar ik ook kom 1 wijk verderop dus allemaal niet zo spannend in mijn zuinige toet :D
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 07:59

Wij rijden er ook speciaal naar toe. In ons dorp zit niet zo veel en niets wat meedoet hieraan, dorp verderop doet wel mee. Ik denk dat het 6 km rijden is. Met de fiets krijg ik deze pakketten niet mee. Ik werk in het dorp met de too good to go bakker, maar met mijn werktas al in mijn fietstas, past er nog te weinig in.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:03

Bij mij in de buurt alleen jumbo. Dat kan op de fiets.
Bakker doe ik als ik in amstelveen ben en neem het dan mee vanuit werk naar huis.
Vandaag jumbo in amsterdam pakketje halen. Ga bij ouders slapen en mama had al eten. Even kijken of er wat inzit voor savonds. En rest meenemen naar huis morgen. Kan op werk in koelkast dus dat scheeld

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:04

Ik moet toch al 5 tot 10km rijden voor mijn boodschappen. Maak er meestal meteen een tankritje van :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:06

Too good to go was vanmorgen bij het NOS journaal. Zou het daar drukker van worden?

Ik woon in een dorp zonder winkels dus ik kies de plek waar ik boodschappen doe aan de had van waar ik een pakket kan halen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:34

Ik hoorde het net ook in het nieuws van half 8 op Radio 2. Onderzoek van de universiteit in Wageningen. De drie belangrijkste redenen om voor TGTG te kiezen: voedselverspilling tegengaan, het verrassingselement en de gereduceerde prijzen. Verder kwam uit het onderzoek dat 90% van de producten gebruikt wordt. Dat klinkt positief.

Misschien wordt het drukker op de app :D maar er doen ook wel steeds meer bedrijven mee.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:59

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:17

Leuk! Ik hoop dat er daardoor ook weer meer bedrijven mee gaan doen :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:28

Ik ben elke keer verbaasd over hoeveel mensen het nog niet kennen, maar dat zal nu wel veranderen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:43

Ik verbaas mij meer dat het voor veel mensen niet goed past. Door dieet, wat moet ik met producten die ik anders ook niet zou kopen, vega/vegan, niet alles lusten ... zal er vast nog wel meer gehoord hebben. Is overigens niet erg en absoluut geen oordeel, maar zegt vooral ook dat het zeker niet voor iedereen geschikt is.
Je moet redelijkerwijs alles kunnen en willen eten of bereid zijn on uit te delen. Daarnaast enigzins flexibel en creatief omgaan met wat er in de tas zit en hoe te verwerken in een maaltijd.
Mijn inziens juist de fun of it, maar ja wij zijn allemaal lopende kliko’s. Mijn zoon van 9 duikt als eerste met zijn snoet in de tas wat er in zit. Vindt dit ook ‘spannend’ en wil alles proeven.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:50

Kan iemand mij helpen?

Ik heb de laatste tijd echt problemen met mijn togoodtogo.

Ik haal altijd mijn brood bij Bakker bart: De app geeft echter alleen aan dat de verkoop gestopt is. Ik teleurgesteld naar Bakker bart, van goh wat jammer, blijken ze dat ze niet gestopt zijn.

Nu ben ik er dus achter dat ze rond de middag op verkoop gestopt gaan. En dat er dan rond half zeven staat: verkocht om 18.22 en dat ze dus daarna weer terug gaan op verkoop gestopt.

Van Bakker Bart hoorde ik dat zij de om 18.15 in de verkoop gooien. Dus ik gister om 18.14 de wekker gezet zodat ik zeker wist dat ik optijd was. Paar keer gerefresht. maar niks, alleen verkoop gestopt. en toen om 18.19. Verkocht om 18.19. Schiet mij maar lek. ik heb geen tickets gezien -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:57

SkyMarian schreef:
Ik verbaas mij meer dat het voor veel mensen niet goed past. Door dieet, wat moet ik met producten die ik anders ook niet zou kopen, vega/vegan, niet alles lusten ... zal er vast nog wel meer gehoord hebben. Is overigens niet erg en absoluut geen oordeel, maar zegt vooral ook dat het zeker niet voor iedereen geschikt is.
Je moet redelijkerwijs alles kunnen en willen eten of bereid zijn on uit te delen. Daarnaast enigzins flexibel en creatief omgaan met wat er in de tas zit en hoe te verwerken in een maaltijd.
Mijn inziens juist de fun of it, maar ja wij zijn allemaal lopende kliko’s. Mijn zoon van 9 duikt als eerste met zijn snoet in de tas wat er in zit. Vindt dit ook ‘spannend’ en wil alles proeven.

Daarom koop ik ook vrijwel alleen groente/fruit pakketten en broodpakketten. In de gewone supermarktpakketten zit voor ons te veel vlees en andere dierlijke producten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:59

Ik ben ook een moeilijke eter en durf supermarktpakketten om die reden niet zo goed aan. Eet liever ook geen vlees meer maar als ik hier die pakketten voorbij zien komen met 80% vlees erin... :')
Geef mij maar de groentes :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:01

Dat is bijzonder ladybird. Zou het eerlijk gezegd niet weten.

Dan bof je eigenlijk dat er groente/fruit en broodpakketten beachikbaar zijn in jouw omgeving 8nnemiek. Hier is het voornamelijk supermarkt en zou het al niet goed meer passen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:08

Welke facebookgroep zitten jullie in voor recencies over magic boxen? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:10

Ik haal mijn groentepakketten in Duitsland. Dat is voor mij 14 km/20 minuten rijden, maar ik koop dan wel meteen 2 pakketten, en ik probeer dan meteen daar te tanken (scheelt 25ct per liter), dus dat is die afstand dan wel waard.
Jammer dat er in jullie omgeving bijna alleen supermarkten zijn. Ik hoop dat er snel wat groenteboeren bij komen in de rest van het land!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:14

Volgens mij zijn ze hier in duitsland idd wel te vinden. Overigens vind ik de pakketten vd supermarkt prima. Groentes willen we volgend jaar meer uit eigen tuin halen. Heb ook nog een royale emmer appels uit de tuin staan en een curver vol met walnoten.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:16

Ik neem het altijd op mijn rit mee. Ik rijd 200 km per dag dus ik kom langs heel veel locaties :+
Hier in het dorp doet de coop ook mee maar ik ben ook vega (en best wel kieskeurige qua eten :) ) dus dat is minder aantrekkelijk.
Ik haal dus graag ook brood pakketten.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:17

Doef schreef:
Wat grappig en bizar,want de sap heeft ook in mijn auto gelekt...! :+

Dat is niet bizar. Dat zijn slechte bekers. Ik zou een kratje in de auto zetten in het vervolg. Of een emmertje in de kofferbak.
Stinkt het niet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:18

Uit eigen tuin is altijd het lekkerst ja :D
Ik heb ook een schaal vol appels uit de tuin, maar de opbrengst viel dit jaar enorm tegen, ook van het andere fruit.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:19

Dat brood trekt hier ook enorm. :))
Gisteren net te lang nagedacht of ik het zou redden qua ophalen.

Hier veel opbrengst ... en veel vogels. :+