Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Gimme_spurs wat fijn zeg! Heerlijk om weer te kunnen genieten van je eten lijkt me.
Gimme_Spurs schreef:En ik ga even off topic omdat ik met jullie wil delen dat ik sinds de verwijdering van mijn galblaas nu een maand geleden al deze lekkere maaltijden zonder bang te zijn voor pijn weer gewoon kan eten! Extra genieten voor mij!
Gimme_Spurs schreef:Pasta pesto met spinazie, prei en spekjes:
[ [url=m/PCGGWN.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik ga even off topic omdat ik met jullie wil delen dat ik sinds de verwijdering van mijn galblaas nu een maand geleden al deze lekkere maaltijden zonder bang te zijn voor pijn weer gewoon kan eten! Extra genieten voor mij!
Gimme_Spurs schreef:Pasta pesto met spinazie, prei en spekjes:
[ [url=m/PCGGWN.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik ga even off topic omdat ik met jullie wil delen dat ik sinds de verwijdering van mijn galblaas nu een maand geleden al deze lekkere maaltijden zonder bang te zijn voor pijn weer gewoon kan eten! Extra genieten voor mij!
Gimme_Spurs schreef:Veganizen kan prima hoor! Doe je er lekker pijnboompitten en cherry tomaten in!
Prei (ik had de gesneden variant, ik ben lui)
Verse bladspinazi
Spekblokjes
Kookroom
Groene pesto
Peper
Pasta (eigenlijk moet het met spaghetti, maar vlinderpasta werkt prima. Ook wel lekker met penne denk ik)
Parmezaanse kaas
Spekblokjes aanbakken zonder boter/olie. Prei erbij en die meebakken. Een aantal flinke eetlepels pesto erbij en eem scheut kookroom. Ik heb er ook nog een paar juslepels kookvocht van de pasta bij gedaan en een beetje citroensap. Dan de spinazie per hand toevoegen tot het is geslonken. Pasta gekookt erbij en afmaken met nog wat peper en parmezaanse kaas. Als je de spekjes weglaat is het wel lekker er nog wat zout aan toe te voegen.
Ianthe schreef:Mereltje schreef:Thaise "kippen"soep. Met vega kipstuckjes en vega kippenbouillon
[ [url=m/HPljwc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Receptje?
Citaat:Mereltje schreef:Gnocchi met tuinbonen, geroosterde tomaatjes en basilicum:
[ [url=m/EU0MPI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[""]
Thaise "kippen"soep. Met vega kipstuckjes en vega kippenbouillon
[ [url=m/HPljwc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Receptje?
Uit het boek 5 or less van Chickslovefood:
Thaise kokossoep met kip (2 personen)
Bereidingstijd 20 minuten
Wat heb je nodig:
– 400 gr. pittige Thaise wokgroenten
– 3 kippenbouillonblokjes
– 200 ml kokosmelk
– 300 gr. kipfilet
– 150 gr. mihoen
Hoe maak je het:
Verhit een scheutje olijfolie in een soeppan en snijd ondertussen de kipfilet in blokjes. Bak de kipfilet even kort aan.
Schenk 700 ml gekookt water samen met de bouillon blokjes in de pan en breng het aan de kook. Roer het goed door.
Voeg de kokosmelk toe gevolgd door de wokgroente en laat het geheel op laag vuur 10 minuten zachtjes doorkoken.
Doe de mihoen erbij en laat het nog 4 minuten meekoken. Serveer de soep direct in een kom voordat de noedels al het vocht opslurpen.
Ik gebruik kipstuckjes van de vegetarische slager, vegetarische bouillon met kipsmaak (uit een potje bij AH) en soba noodles ipv mihoen