Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marisje76 schreef:Hmmm..waarschijnlijk niet, sproei nu iedere 3 dagen maar misschien toch nog te weinig met dit weer
moonsparkle schreef:Wie zijn er nog meer druk met het afhardenplantjes naar buiten, plantjes naar binnen. Vandaag zijn ze vanaf 7.00 tot 19.00 buiten geweest
moonsparkle schreef:Ik hou de paprika's dit jaar binnen achter het glas, ondanks een tuin met veel zon kreeg ik bijna geen paprika's. Ze zeggen dat er een koude meivakantie komt maar tot nu toe vind ik de verwachtingen wel meevallen. Ik denk dat ik binnenkort wel wat ga proberen buiten uit te planten.
germie schreef:Lunameyza schreef:Mijn paprika's zijn zo'n 30+ cm, 1 begint al een paprika te vormen en verder zijn bloemetjes bezigMaar ik laat ze wel binnen want heb geen kas.
Hier zijn ze 5 cm. Dus de mijne lopen flink achter.
Ik hoop dat ze niet te laat zijn dan.
Lunameyza schreef:Ik was er volgens mij ook wel redelijk vroeg bij met paprikas en pepers zaaien, ik zet ze dan in het begin in een lichtbak als er nog niet genoeg licht van buiten komt. Volgens mij kun je in principe altijd paprika's en pepers binnen zaaien, als ze maar genoeg licht krijgen
germie schreef:Lunameyza schreef:Ik was er volgens mij ook wel redelijk vroeg bij met paprikas en pepers zaaien, ik zet ze dan in het begin in een lichtbak als er nog niet genoeg licht van buiten komt. Volgens mij kun je in principe altijd paprika's en pepers binnen zaaien, als ze maar genoeg licht krijgen
Ik werk niet met lichtbakken. Gewoon in februari begonnen in een kamer waar het geen 15 graden was. Eind maart kwamen ze op. Ze beginnen nu pas wat meer te groeien, een paar heb ik vandaag overgezet naar iets grotere potten. Net of ze sinds gisteren verdubbeld zijn in hoogte, maar de meeste zijn nog klein met net 2 kiemblaadjes en 2 mini nieuwe blaadjes. Ach ja, ik heb er voor binnen toch te veel, dus hoop dat ze nog 2-3 weken in de kleine potjes kunnen blijven, anders moeten ze echt definitief naar buiten.