Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:21

Ik heb net in de (spetter)regen gestaan. :j
Mijn katten zijn bang voor het onweer maar hebben het ook te warm om echt bang te zijn volgens mij :')

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:32

Sinds kort ben ik ook vegan geworden. Lang getwijfeld, maar na het nieuws over de misstanden in slachthuizen de knoop doorgehakt.
Wat doen jullie als iemand je uitnodigd om bij hem/haar te eten of als je uit eten gaat en je vrienden willen graag naar een restaurant zonder veganistische maaltijden? Ik voel me gauw zo'n zeur. Dat iedereen zich maar aan mij aan moet passen, staat me een beetje tegen. En het is ook niet gewoon zonder vlees, dat zou nog niet zo moeilijk zijn.
Heb nu de compromis met mezelf gesloten dat ik buitenshuis vegetarisch eet en voor mezelf veganistisch. Maar dat is niet wat ik wil.
Iemand tips? :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:40

Een restaurant voorstellen dat wel opties heeft of het restaurant van te voren bellen of ze iets vegans kunnen creëren.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:27

Ik bel vaak van te voren even of er iets mogelijk is. Anders een. Restaurant voorstellen waar je wel vegan kan eten. Bij de meeste restaurants kunnen ze echt wel iets regelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:03

Murthul schreef:
Een restaurant voorstellen dat wel opties heeft of het restaurant van te voren bellen of ze iets vegans kunnen creëren.

Jep dit. En als die vrienden dan nog steeds per se onbeperkt spareribs willen gaan eten... Tja :roll: Ik vind het dan dubieus dat ze dat blijkbaar belangrijker vinden dan mijn gezelschap.
Meestal voorkom ik dat soort ideeën door gelijk een restaurant voor te stellen waar ik weet dat er vegan opties zijn, afhankelijk van de groep kan dat een "gewoon" restaurant zijn (met ook vlees) of een vega(n) tent

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:20

Als ik bij anderen thuis wordt uitgenodigd, dan stel ik altijd voor dat ik wel een recept wil (helpen) bedenken/boodschappen doen/koken of dat ik ook mijn eigen eten mee kan nemen. Mensen hoeven geen moeite voor mij te doen. Gelukkig is het nooit nodig :)

Ik ben wel iets makkelijker bij anderen. Laatst had een vriendinnetje heel lief een vegan pastarecept gemaakt en daar allemaal speciale luxe dingen voor gekocht. Kwamen we er tijdens het koken achter dat er in de luxe pasta ei zat. Dat vind ik dan niet erg en eet ik gewoon op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:38

Aw zo zonde, bij de AH hebben ze ook gewoon vegan luxe pasta (de spaghetti basilico ofzoiets)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:45

Dat kan inderdaad gebeuren. Ik stel ook altijd een recept voor of biedt aan om mijn eigen eten mee te nemen :)

Ik heb overigens gister de Xenos leeggekocht :j
Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:53

Ik vond die zo droog en muf hè _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:36

O dat moet ik ook niet hebben denk ik. Heb het wel eens gezien met kruidenkaas leek me ook helemaal niets :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:39

Het is een best prima ding om in je tas te hebben voor als je een keer onderweg omkomt van de trek :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:35

Ja inderdaad, ik heb ze ook als klein tussendoortje :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:45

Ik ben een keer in een sparerib restaurant geweest en toen heb ik het kindermenu genomen, mini kaassouflé met frietjes. Maar ik ben natuurlijk volwassen en eet wat meer (thans, ik denk dat dat hun redenatie was) dus kreeg serieus 10 van die kaassouflé's :') wie eet dat nou ooit op :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:19

Iemand nog restauranttips voor de (omgeving van) Den Haag? Hoeft niet volledig vega(n), maar ik ga over een paar weken uit eten met mijn ouders, van het type 'wat de boer niet kent'. Ben dus op zoek naar een restaurant met meer vega keuze dan een salade geitenkaas, maar dat ook weer niet volledig uit tofu en cashewkaas bestaat :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:49

Is de Vleeschlobby niks? Dat is het restaurant van de Vegetarische Slager. :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:53

Net gehoord dat mijn nichtje ook vegetarisch is gaan eten. Dat maakt mij niet meer de enige vegetariër in een familie vol met grote vleeseters :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:09

J0anieke schreef:
Net gehoord dat mijn nichtje ook vegetarisch is gaan eten. Dat maakt mij niet meer de enige vegetariër in een familie vol met grote vleeseters :D

*hangt de vlag uit*
Zo voelde ik me ook toen mijn moeder een halfjaar geleden vega werd!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:18

Ja echt heel tof! Mijn moeder eet ook meer vega sinds ik vega eet, maar (nog) niet 100%
Ze doet nu bijvoorbeeld wel af en toe vega gehakt in de spaghettisaus, m'n broer had niks door en zij proefde ook amper verschil :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:08

Bedankt iedereen voor de tips! :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:54

Ik vermaak me hier fantastisch met een boek over rijst. Geschiedenis van de rijst, agricultuur in verschillende landen, eigenschappen van verschillende rijstsoorten en ik ben nu aangekomen bij... bijna 200 blz rijstrecepten, inclusief veel vega(n). Ik ben benieuwd en zal me over twee weken melden met de interessantste recepten :)

Ik herken het gevoel trouwens. Mijn ex was vegetariër en mijn huidige sjefke eet alleen nog thuisthuis en uit eten oid vlees, dat is ook erg prettig. Mijn ouders hebben er verder nooit een punt van gemaakt, dus dat heb ik nooit als hinderlijk ervaren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:18

Ik hoorde laatst in het café waar ik werk een vrouw trots tegen haar vriendin vertellen dat ze thuis een keer vegaburgers had geserveerd (aan man en zoon geloof ik) zonder dat iemand het door had. En achteraf had ze ook niks gezegd. := Een lol dat ze hadden haha

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:54

Ik had het net nog weer met mijn zoon. Heb lekkere roerbak groente met verse gember, knoflook, sambal en kikoman sojasaus gemaakt. Komkommer, paprika, wortel, paksoi en taugé erin afgemaakt met geroosterde sesam en cashewnoten en verse koriander.
Mihoen erbij, heerlijk.

Dit soort eten maakte ik eerder met kip erdoor, hij smulde er altijd van, terwijl de kipstukjes best zout werden door de sojasaus.

Ik vraag of hij ook wil, vraagt hij of er kip in zit, nou nee... belieft hij het niet. Eet liever een opwarm bapao uit de magnetron. Ik snap er niks van, hij wil het niet eens proeven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:55

Magrathea schreef:
Ik hoorde laatst in het café waar ik werk een vrouw trots tegen haar vriendin vertellen dat ze thuis een keer vegaburgers had geserveerd (aan man en zoon geloof ik) zonder dat iemand het door had. En achteraf had ze ook niks gezegd. := Een lol dat ze hadden haha

Oef, dat vind ik dan weer niet kunnen := Er zal er maar 1 allergisch zijn voor soja oid :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:20

Eigen gezin dus dat met allergieën zal wel meevallen.
Ik stopte wel vaak quorn gehakt in de pastasaus, kids hebben dat niet door, maar ik vind het niet echt lekker. Maak de saus liever gewoon met veel lekkere groentes.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:40

Was ook meer bedoeld tegen Magrathea :)

Mensen iets voorschotelen onder het mom van 'echt vlees' terwijl het dat niet is, vind ik gewoon niet fair. Dat je 'stiekem' iets vegetarisch maakt maar gewoon zoveel groentes en oliebol toevoegt dat ze het vlees niet missen, dat vind ik prima. Maar mensen expres voor de gek houden met eten kan m.i. echt niet, vooral omdat bijv. soja best wel een belangrijk allergeen is. Een vegaburger bevat heel andere ingrediënten dan een rundvleesburger, en iemand met een voedselallergie, of iemand die om andere reden wil/moet opletten met wat ie eet, kun je daarmee best wel in de problemen brengen.

Natuurlijk zal het in jouw geval wel meevallen. En ik ben ook echt wel voorstander van mensen vegavlees te laten uitproberen, om ze te laten merken dat het best wel smaakt. Maar dan niet stiekem :)