Ik vind het wel leuk dat veel van dat soort initiatieven de stap "vegetarisch" overslaan en gelijk voor vegan gaan
Handig want vegetariërs kunnen dat ook gewoon eten natuurlijk Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Handig want vegetariërs kunnen dat ook gewoon eten natuurlijk Noukie22 schreef:xMercury schreef:Iemand dan enig idee welk zuivel of ander dierlijke producten wel zo diervriendelijk mogelijk zijn? Soms doe ik wel eens boodschappen voor mijn familie en dan sta ik soms zo te twijfelen wat ik nou moet kiezen.. Iemand enig idee?
Misschien zou je kunnen kijken naar biologische-dynamische(-antroposofische) producten. Hierbij wordt ook rekening gehouden met natuurlijke cyclus van dagen etc. En hierbij blijven kalveren wel bij de moeder volgens mij.
Malenka schreef:Of... "ik moet het wel eten... ik heb er het spijsverteringsstelsel voor".
maar super fijn vergeleken met een locatie in Engeland waar ze niet verder kwamen dan een zakje chips en sla haha
super trots
. In september at ze gewoon nog vlees, ik ben trots. Daarnaast hebben we dan volgend jaar een klas van twaalf waarvan er drie mensen veganistisch eten. Dat voelt goed
Sowieso hebben we volgend jaar nog maar twee niet-vegetariërs in de klas. 
Sintara schreef:Gorilla´s kunnen goed knokken met elkaar, zeker de mannen. Daar hebben die hoektanden wel nut voor.
Maar ze eten vrij streng vegetarisch (net als paarden eten ze wel eens een worm enzo).
Chimpansees zijn zeker niet vegetarisch en heel goede jagers. Maar ook zij eten heel wat minder vlees dan de gemiddelde texaan.. En kunnen eventueel best vegetarisch overleven.

Maar ze hebben iig een actie op fb en ik krijg updates via de mail. Het gaat erover dat kfc nog plofkip gebruikt en dat brengen ze onder de aandacht, o.a. door het geven van massale recensies op fb. En reclame dus blijkbaar. Maar het leek me wel in de lijn van dit topic
), een gele ui en verder knoflook, italiaanse kruiden en een beetje zout. Normaal gebruik ik liever geen (extra) zout maar hierin was het erg lekker, plus het is nu wel prima om wat meer zout binnen te krijgen met dit hete weer.