Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:37

Ah ik wilde al zeggen, je kunt ook vegan groenteballetjes bestellen bij Ikea. Maar als je die niet lekker vindt houdt het op ja :D

Ik vind het wel leuk dat veel van dat soort initiatieven de stap "vegetarisch" overslaan en gelijk voor vegan gaan :D Handig want vegetariërs kunnen dat ook gewoon eten natuurlijk

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:19

Noukie22 schreef:
xMercury schreef:
Iemand dan enig idee welk zuivel of ander dierlijke producten wel zo diervriendelijk mogelijk zijn? Soms doe ik wel eens boodschappen voor mijn familie en dan sta ik soms zo te twijfelen wat ik nou moet kiezen.. Iemand enig idee?


Misschien zou je kunnen kijken naar biologische-dynamische(-antroposofische) producten. Hierbij wordt ook rekening gehouden met natuurlijke cyclus van dagen etc. En hierbij blijven kalveren wel bij de moeder volgens mij.

In de biologische kaas van Albert Heyn zit in elk geval vegetarisch stremsel,dus geen stremsel uit kalvermagen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:09

Malenka schreef:
Of... "ik moet het wel eten... ik heb er het spijsverteringsstelsel voor".

Ja dit is echt vreselijk.

Er zijn echt gruwelijke dingen waartoe de mens in staat is. Zelfs de meest vredelievende persoon heeft de spierkracht om een schattig katje te wurgen als diegene dat echt zou willen. Dat maakt het niet moreel juist om te doen... Of van een gebouw afspringen, dat kan ik ook doen. Lijkt me alleen niet zo handig. :Y)

Daarnaast: je KUNT ook groenten verteren. Dus daar heb je óók de spijsvertering voor :o?

Lien_

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:39

Een vriend van me zei dat ie het heel knap vond dat ik vegan probeer te eten maar *wijzend naar z’n tanden* “zie je deze tanden? Ik moet vlees eten” 8)7

Ik ben nu op een soort van congres in Duitsland en zowaar heeft de locatie vegan lunch en het ook duidelijk aangegeven wat veganistisch is. En ze bieden ontzettend veel fruit bij de koffiepauzes aan, fijn want de cakes/koekjes zijn natuurlijk weer niet vegan :) maar super fijn vergeleken met een locatie in Engeland waar ze niet verder kwamen dan een zakje chips en sla haha

Een vriend van me is vegetariër(/flexitarier?) aan het worden trouwens, ik gaf het laatst zetje wat ie nodig had zei die *\o/* super trots :+

J0anieke

Berichten: 4962
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:00

Ik krijg ook heel vaak te horen dat mensen vlees horen te eten vanwege onze tanden... :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:17

Ik vraag me af wat die mensen denken dat er gebeurt als je stopt met vlees eten. Vallen al je tanden er dan uit? :')

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:21

Een vriendin/klasgenoot van mij wil ook veganistisch gaan eten :D . In september at ze gewoon nog vlees, ik ben trots. Daarnaast hebben we dan volgend jaar een klas van twaalf waarvan er drie mensen veganistisch eten. Dat voelt goed :) Sowieso hebben we volgend jaar nog maar twee niet-vegetariërs in de klas.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:22

Ik vraag dan ook altijd waarom gorilla's dan zulke scherpe hoektanden hebben. Vast om giraffes op te vreten.

lies_sparkle

Berichten: 6137
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:26

Drunksheep schreef:
Ik vraag dan ook altijd waarom gorilla's dan zulke scherpe hoektanden hebben. Vast om giraffes op te vreten.


:') ik zit hardop te lachen

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:00

Drunksheep schreef:
Ik vraag dan ook altijd waarom gorilla's dan zulke scherpe hoektanden hebben. Vast om giraffes op te vreten.

Misschien als verdedigingswapen?Overigens heb ik gehoord dat chimpansees soms ook wel vlees eten.Van gorilla's weet ik dat niet.

Sintara

Berichten: 7479
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:04

Gorilla´s kunnen goed knokken met elkaar, zeker de mannen. Daar hebben die hoektanden wel nut voor.
Maar ze eten vrij streng vegetarisch (net als paarden eten ze wel eens een worm enzo).

Chimpansees zijn zeker niet vegetarisch en heel goede jagers. Maar ook zij eten heel wat minder vlees dan de gemiddelde texaan.. En kunnen eventueel best vegetarisch overleven.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:06

Voor grote aapachtigen is vlees een luxeproduct :j
Ze zullen het eten als ze eraan kunnen komen maar het is zeker niet hun primaire voedingsbron

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:26

Dit stuurde mijn moeder door! Ik weet niet wat je met die gecondenseerde melk moet doen maar volgens mij kan je die makkelijk weglaten of vervangen door kokosmelk, die heb je dan toch staan :Y)
Afbeelding

anjali
Berichten: 15278
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:21

Sintara schreef:
Gorilla´s kunnen goed knokken met elkaar, zeker de mannen. Daar hebben die hoektanden wel nut voor.
Maar ze eten vrij streng vegetarisch (net als paarden eten ze wel eens een worm enzo).

Chimpansees zijn zeker niet vegetarisch en heel goede jagers. Maar ook zij eten heel wat minder vlees dan de gemiddelde texaan.. En kunnen eventueel best vegetarisch overleven.

Ik heb een documentaire over Jane Goodall gezien.die chimpansees in hun natuurlijke leefomgeving bestudeerde.Toen kreeg ze zelf een kind,en dat hield ze in een kooi,om te voorkomen dat de chimpansees hem zouden meenemen en eventueel opeten!Er is ook een vrouw,de naam ben ik even kwijt,die de berggorilla's in Afrika ging bestuderen.Ze ging er ook tussen wonen maar dergelijke voorzorgsmaatregelen waren daar niet nodig. Ik denk dus dat gorilla's vegetarischer zijn.Deze vrouw werd toen vermoord door stropers omdat zij de gorilla's wilde beschermen.

mar_fay

Berichten: 2621
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:16

Waarmee weer eens duidelijk wordt dat mensen de grootste 'beesten' zijn. Hebben jullie overigens de nieuwste actie van WakkerDier meegekregen? Tegen de plofkip van KFC.

Klinkt lekker Magrathea!
Morgen gaan we op weg naar Bretagne (eens kijken of we nu niet in cider-Normandië stranden...), daar maar eens nieuwe ideeën opdoen :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:37

Magrathea m, er is ook gecondenseerde kokosmelk te koop

mar_fay

Berichten: 2621
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:45

Niet kopen, t is net snoep en je eet het zo achter elkaar op :+
Zit overigens ook in dat toetje wat ik een tijdje terug had bedacht. Met tapioca parels.

tiwi1969

Berichten: 7681
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:20

Gecondenseerde melk is mier zoet, dikke drab, plakt van de suiker.
Aangezien het als garnering bedoelt is zou ik het of weglaten of een vegan slagroomvervanger gebruiken en dat flink zoeten naar smaak.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:00

Nee vertel over die actie? Ik kijk geen tv en luister maar 1x per week radio, op werk :+

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:07

Ze hebben een reclame gemaakt dat ze nu Kentucky fried plofkip heten ofzo? Die bedoelt ze denk ik.

mar_fay

Berichten: 2621
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:18

Hebben ze er ook reclame voor? Geen flauw idee, ik luister de Duitse radio en onze tv is pas vijf jaar kapot :+ Maar ze hebben iig een actie op fb en ik krijg updates via de mail. Het gaat erover dat kfc nog plofkip gebruikt en dat brengen ze onder de aandacht, o.a. door het geven van massale recensies op fb. En reclame dus blijkbaar. Maar het leek me wel in de lijn van dit topic :)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:34


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:58


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:35

Oeh lekker, die ga ik ook eens proberen :Y)

Ik heb net een heerlijke quiche op! Had een mengsel van groene paprika, champignons, enkele stukjes bleekselderij (nog steeds van die ene stronk ja :Y) ), een gele ui en verder knoflook, italiaanse kruiden en een beetje zout. Normaal gebruik ik liever geen (extra) zout maar hierin was het erg lekker, plus het is nu wel prima om wat meer zout binnen te krijgen met dit hete weer.

De groenten heb ik gebakken en verder heb ik een blok tofu gekeukenmachine't tot korrels, dan wat ongezoete sojamelk erbij om er een gladde massa van te mixen. Dan een ovenschaal bekleden met bakpapier, velletjes bladerdeeg (die van AH huismerk is vegan, net als veel andere soorten), daarna in een schaaltje de groenten en de tofu door elkaar gemengd en dat in de ovenschaal gestort. Vervolgens wat verkruimelde cashewnoten erop strooien en halve tomaatjes erin drukken, dat ziet er leuk uit :Y)
Baktijd was wel een dingetje, het heeft er 45 minuten in gezeten op 190 graden en na een tijdje afkoelen zag ik dat de bodem nog niet helemaal gaar was. Dus die is nog even terug gegaan, 15 minuten op 180 graden onderwarmte. Dat was prima! Ik denk dat als je hem bijv 30 minuten op normale warmte zet en daarna terugschakelt naar 20 minuten alleen onderwarmte op 180 graden constant dat je dan redelijk goed zit.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:44

Klinkt lekker. Ik heb net een uur in een koud bad gezeten.