Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:22

Spetterlover: als ik jou manier van "dieeten" zou gaan doen dan werd ik vierkant!!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:25

Ik ben nu zo'n 10 kilo kwijt en wil er denk ik nog een stuk of 5, ik kijk nu gewoon wanneer ik tevreden ben met het 'uiterlijk' en dan stop ik.

Weet je wat ik nog het ergste vind? Dat ik het zelf gewoon niet zo erg merk, ja tuurlijk wel dat ik leukere kleding aan kan enzo, maar je ziet jezelf elke dag in de spiegel dus verandering merk je (bijna) niet op.
Ik heb vanmiddag een springclinic gehad op stal en heb paps even foto's laten maken die ik net bekeek en toen had ik wel zoiets van oh wow, is dat mijn kontje?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:26

CSAArabians schreef:
Spetterlover: als ik jou manier van "dieeten" zou gaan doen dan werd ik vierkant!!

Haha dat denk ik inderdaad ook wel eens

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:37

Ik wil 11.5 kilo kwijt, tot de 60 dus.
Maar, ik kijk het ook een beetje aan, ben ik met 63 tevreden met het resultaat dan stop ik eerder.
Ben nu 2.6 kwijt, dus nog 8.9 kilo te gaan.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:42

Ja ik wil ongeveer naar de 65 kilo toe denk ik, ben nl. 1.71m lang met 'brede' schouders dus ben bang dat als het minder dan 65 wordt ik er zo vreemd uit ga zien . Maarja misschien ook helemaal niet, dus ik ga gewoon lekker door, wordt het echt vreemd heb ik tenminste een excuus om veel te kunnen eten en weer iets zwaarder te worden

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:47

Ik stop gewoon wanneer ik het goed vind, maar wil minimaal toch 5 kilo eraf, dus dat ik op de 61/62 zit ofzo
Ben opzich zo ook tevreden, maar dan voel ik me ff zekerder!

Haha Ilse wel leuk om dan beetje tevergelijken he op foto's enzo!

En idd als ik zoveel eet als spetterlover, dan kan ik beter uit dit topic blijven
Ik denk dat als je gewoon echt 3 maaltijden en 2 tussendoortjes eet op een dag, je al af gaat vallen hoor!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:52

Dat laatste weet ik heel zeker, want op die manier ben ik heel makkelijk die 10 kilo kwijt geraakt .
Je moet er alleen geduld en discipline voor hebben

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:39

Inderdaad, ik eet ook gewoon 3 maaltijden en 2 tussendoortjes, en het valt me mee hoe makkelijk ik af val zonder er heel veel moeite voor te doen.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:50

Ja idd, vooral veeeeeel geduld en veeeeeeeel discipline.
Dit keer hou ik vol
Elke keer na 2 weken dacht ik laat maar zitten
Maar nu niet meer. Vind het ook niet moeilijk opzich om te laten staan, ik heb niet veel trek naar zoetigheid, maar meer uit gewoonte ofzo. Dat je ff paar van dit pakt, paar van dat, net wat meer boter op beleg op je brood, etc etc
Als je op die kleine dingen allemaal let scheelt het al veel denk ik.

Net nog wat yoghurt of kwark op (weet niet wat het is).

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:51

En veel bewegen...ipv de auto gewoon de fiets pakken...ik ga ipv fietsen nu zelfs LOPEN
Verder niet al het vet gaan uitbannen, maar wel opletten dat je de goede vetten eet.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:07

Ooh ik kan makkelijk zoveel naar binnen stoppen hoor
Tosti hier, nog een extra bordje avondeten daar..
Zolang ik van de chocola, chips, etc afblijf, blijf ik op gewicht en kom ik dus ook echt geen grammetje aan, ondanks het vele eten.

Maar ik kan echt veel eten, zodat ik echt vol zit, en een uurtje later alweer ontzettend veel trek hebben
En dan probeer ik minder te eten, maar dan voel ik me helemaal niet lekker meer en dan heb ik het gevoel dat ik flauw ga vallen

Daarom is het voor mij lastig

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:06

Toch maar een planning voor vandaag

t : appel (had nog geen trek in echt ontbijt)
o : boterham met een gekookt eitje en mosterd, halve boterham met sandwichspread
t : 2 plakjes ontbijtkoek met kaas, een peer
l : bord rijst met mais en chilisaus
t : pakje sultana, appel, yoghurt
d : nog geen idee
t : yoghurt en ev nog een peer

Is dit nog steeds veel?

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:09

Dat is afhankelijjk van je lengte, je gewicht en je activiteiten op een dag.

En het feit dat de één een heel ander metabolisme heeft dan de ander.

Ik denk dat het goed is dat je voldoende eet omdat dat ook je spijsvertering op gang houdt.
Of het teveel is durf ik niet te zeggen, ik eet ook best veel maar qua calorieen zit ik vrij normaal.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:13

Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand dit te veel kan vinden, ik weet niet eens of ik het hiermee red. Heb net mijn lunch al gehad, ik had gewoon alweer echt trek?

Dit zijn ongeveer 1500-1550 calorieen totaal, als ik er van uit ga dat ik vanavond macaroni eet.
Dat vind ik echt niet zo veel, maar als ik zie wat sommigen hier eten.. dan eet ik echt 4x zoveel

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:21

Tja dit heb ik meestal ook wel nodig.

Ik begin s morgens altijd met grote kom havermout anders heb ik al snel weer honger

Ga zo ook eens lunchen, heb tussendoor niets meer gegeten en maag begint nu wel te knorren.

Je hersens hebben 20 minuten nodig om te verwerken dat je eten binnen hebt na de eerste hap. Dat geeft ook wel eens een fake honger gevoel.

Ik zal eens opzoeken waar dit staat, ik kan het niet zo goed uitleggen

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:25

Ooh op die manier, dus zodat je snel te veel gaat eten als je trek hebt bedoel je ? Dat het nog net lijkt alsof je honger hebt, omdat je lichaam het nog niet verwerkt heeft?

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:28

Spetterlover schreef:
Ooh op die manier, dus zodat je snel te veel gaat eten als je trek hebt bedoel je ? Dat het nog net lijkt alsof je honger hebt, omdat je lichaam het nog niet verwerkt heeft?

Zoiets ja
Daarom probeer ik ook eerst wat te eten, bv appel en daarna pas de rest van de lunch.

Had het van de week had mega honger, sinds ontbijt niets gegeten, dus had 5 boterhammen en eierkoek en appel op (wat ik ook echt nodig heb als ik buiten lichamelijk aan het werk ben anders ga ik van mijn stokje )

Maar ik was dus echt misselijk na half uur omdat ik toen pas merkte dat ik teveel had gegeten.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:30

Ooh oke op die manier.
Dus het is wel verstandig om eerst iets kleins te eten, dan wachten en daarna pas aan je maaltijd beginnen zodat je niet te veel gaat eten?

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:32

Zoals ik het interpreteerde wel, maar kan het artikel niet zo snel meer terug vinden. Blijf nog wel even zoeken

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:33

Oke, dan lees ik vanmiddag wel weer bij, moet zo weer naar school

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:35

Vandaag, tot nu toe:
O: thee/volkoren ontbijtkoek
- fitness - [dus ook flesje water]
T: banaan
L: Knäckebrodjes, ijsbergsalade, koniginnesoep, glas optimel.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:10

Mijn standaarddagplanning weer :

o: 1 boterham met becel en corned beef + 1 boterham met becel en ham
l: 1 boterham met becel en kaas + halve eierkoek met becel een klein beetje witte hagelslag.
t: banaan + opkikker
d: rode kool met aardappels en stukje suddervlees met tomaat en ui
t: bakje vla en bakje tomaat/komkommer salade

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:01

Spetterlover schreef:
Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand dit te veel kan vinden, ik weet niet eens of ik het hiermee red. Heb net mijn lunch al gehad, ik had gewoon alweer echt trek?

Ik vind het niet echt veel, alleen neem ik minder van iets.
Dus bijvoorbeeld 1 plakje ontbijtkoek i.p.v. 2, en jij neemt een pakje sultana's, ik neem er dan 1 van.

Maar soms heb ik ook ineens erge honger, en eet ik weer meer. Maar probeer me altijd wel in te houden, het is vaak gewoon de lekkere trek en niet de honger. Ik ben op een of andere manier gewoon gewend veel te eten. 's Avonds altijd koekjes bij de hand, en bij de lunch niet twee boterhammen met mager beleg, maar 4 boterhammen met vet beleg, en dan ook nog ontbijtkoek met boter en hagelslag, en daarna gelijk een banaan oid. Gewoon omdat ik het lekker vind, heb het niet echt nodig.

Planning vandaag: (gewoon standaard zoals altijd )
O: schaaltje magere joghurt met light cruesli
1e pauze: 1 boterham appelstroop
2e pauze (alweer thuis, half 2): 1 boterham appelstroop, 1 boterham rookvlees, wat losse kleine stukjes biefstuk en kipfilet die nog over waren van gisteren.
T: plakje ontbijtkoek, drinkbouillon
A: hutspot met hamlapje
T: magere joghurt, stuk fruit.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:58

Ik denk dat de hoeveelhied niet eens echt uitmaakt. Je moet erop letten WAT je eet.
En je moet veel drinken(lees water), hierdoor heb je ook minder trek.

Ik lees dat veel mensen hier bijv. ontbijtkoek eten....hier zit veel suiker in. Sultana idem dito....
In veel produkten zit suiker aangezien dit als conserveringsmiddel wordt gebruikt.

Ga hier maar eens op letten en dan schrik je wat je aan suiker binnen krijgt.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:15

Klopt, ik mocht toendertijd van de dieetiste ook geen ontbijtkoek eten, zij had zelfs liever dat ik dan een boterham nam ipv een ontbijtkoekje. Overigens eet ik nu nog steeds weinig tot geen suiker en dat bevalt prima.

O: Grote kom Fruit n Fiber met magere melk
T: 3 Mento's suikervrij (kreeg een proefverpakking en had honger dus ja.. )
L: 2 bruine bolletjes met Becel light en een plak 20+ kaas en een glas vers sap.
T: Bakje magere yoghurt met een banaan en 3 olijven (ideaal als tussendoortje, lekker hartig en je eet er niet veel van )
D: Nog geen idee, ben benieuwd