Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:52

Zo, heb net een enorme friet pinda en een frikandel speciaal naar binnen geschoven, laat ik het wegen morgenochtend maar skippen

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:55

Ik heb vanavond bord sla op en paar puntjes pizza

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:07

Wow, slechte dag, veel te weinig ! gegeten
Ontbijt:
Sinaasappel
Ontbijtkoek
Thee
Optimel

Tussendoor:
Vetvrije/caloriearme b'tweenreep

en vanaf toen heb ik dus niets meer kunnen eten/drinken tot ik 's avonds om zeven uur thuiskwam Afbeelding ... was eigenlijk ook over mn honger heen, maar heb toen een hele zak romige tomatensoep opgedronken en nog een vegetarische filé en een banaan....blehhh, dat voelt niet goed.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:54

Zo weinig, kan je daar op leven?

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:51

Nou nee, echt lekker voelt dat niet.
Maar goed, de hele dag onvoorzien weg zonder geld/eten...

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 06:45

Ik meld me ook maar eens aan bij dit topic! (altijd prettig: mede afvallers ter ondersteuning )
Ik ben nu drie weken bezig en tot dusver 3.7 kilo kwijt.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:46

Zozo, netjes!

Bluh, net weer ontbeten met mijn ranzige cruesli...hoop toch echt dat het pak snel op is.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:37

Ik heb gisteravond nog een heleboel dingen gegeten, voelde me echt slecht!
Alles ging mis! Ik ging s ochtends op de fiets naar mijn nieuwe werk, halverwege band lek! Ik terug gerend met lekke fiets aan de hand, om vervolgens net de bus te missen. Een half uur te laat op mijn tweede werkdag!!
Daarna is mijn poes van het balkon gevallen (4 meter ofzo), en liet zich niet vangen (ze liep op een druk parkeerterrein onder en tussen de auto's) Ik heb echt uren op mijn knieen gezeten, gesmeekt, gerend en in prikkelbosjes gedoken etc in de kou. Toen ik haar eindelijk te pakken had heb ik mezelf getrakteerd op een handje M&M's crispy en vier mini tortilla's met geitenkaas (dat viel dus eigenlijk nog wel mee).

Mijn dag (planning):
o: magere yoghurt met cruesli, twee mini tortillas met geitenkaas
t: appel
l: groentensoep
t: twee broodjes o.i.d. en fruit
a: tartaartje, aardappels uit de oven en sperzieboontjes met wortels.
Daarna wsl nog wat hamka's bij de film.

Ik ga vanmiddag lekker lang rijden!
(sorry voor het lange bericht! ik ben echt een emotie eter, als dingen niet goed gaan wil ik eten eten eten, ook al ben ik misselijk!)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:17

LittleAnn: klinkt heel herkenbaar ik ben ook zo'n "emotie" en gezelligheids eter.
Alleen pk ik nu als ik zo'n bui heb gewoon lekker vers fruit of wat kwark in plaats van chips of chocola. (valt overigens nog niet altijd mee om me daar aan te houden, maar goed)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:36

CSAArabians schreef:
LittleAnn: klinkt heel herkenbaar ik ben ook zo'n "emotie" en gezelligheids eter.
Alleen pk ik nu als ik zo'n bui heb gewoon lekker vers fruit of wat kwark in plaats van chips of chocola. (valt overigens nog niet altijd mee om me daar aan te houden, maar goed)

Idd heel herkenbaar. Alleen bij helpt vers fruit ipv van chips/chocola dan niet zo, geeft toch niet hetzelfde gevoel .

Mijn dagje tot nu toe:

o: 1 bruine boterham met filet americian pesto
t: wat engelse dropjes en half plakje cake
l: 2 bruine boterhammen geroosterd in de oven, 1 met gezouten roomboter en 1 met gewone margarine en wat suiker.

Niet echt een ochtend om trots op te zijn, maar ik beweeg vanavond wel extra .

Rest van de dag:

t: banaan en opkikker
d: maïskolf, aardappeltjes en tartaartje
t: bakje tomaat/komkommer en bakje vla

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:22

Dag vandaag:

O: schaaltje magere joghurt met light cruesli
T: 1 café noir koekje
L: 2 boterhammen, 1 corned beef, 1 appelstroop. 1 plakje ontbijtkoek.
T: handje nootjes, banaan
A: wordt dagschotel met broccoli en gekookte aardappels en gehakt.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:40

Ik heb de doos bonbons ontdekt.
Gister ging wel goed voor mij, vandaag tot nu toe ook stukken beter.
Ik tel nooit meer calorieën, op deze manier gaat het al meteen veel beter

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:37

grrrrrrrr ik ben ook zo'n emotie eter en heb dus nu voor mn gevoel echt zoetheid nodig, maar ik ga er NIET aan toegeven!
Ben net goed opweg, gister niks zoets gehad! Vandaag weer niet!
En dat houden we zo, want wil nu ff serieus dit goed doorzetten tot er wat kilootjes af zijn!

*zoekt steun*

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:40

Haha gelukkig.

Wat drinken jullie eigenlijk de hele dag? 'Vroeger' dronk ik eigenlijk alleen sinas..wel light maar verder niks anders. Zelfs bij het ontbijt
Nu ben ik al weer drie weken totaal op water aan het leven. Moet me er wel toe zetten anderhalve liter te drinken (ik drink ontzettend weinig, 'vroeger' misschien twee, drie glazen drinken per dag), maar doe het de laatste tijd wel. En drink verder eigenlijk niks...zowiezo geen frisdrank meer (hooguit 1 keer per week bij iemand anders thuis), en soms 's middags of 's avonds een kopje drinkbouillon.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:41

Jamy schreef:
grrrrrrrr ik ben ook zo'n emotie eter en heb dus nu voor mn gevoel echt zoetheid nodig, maar ik ga er NIET aan toegeven!
Ben net goed opweg, gister niks zoets gehad! Vandaag weer niet!
En dat houden we zo, want wil nu ff serieus dit goed doorzetten tot er wat kilootjes af zijn!

*zoekt steun*

*steunt*
Komt helemaal goed hoor. Je moet toch toegeven dat het je een goed gevoel geeft als je 's avonds aan de dag terugdenkt en erachter komt dat je niet hebt toegegeven? Heb ik iig wel... OP het moment zelf is het heel moeilijk, maar neem een stuk (zoet?) fruit en ga iets anders doen.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:48

*steun gevonden *

Het fruit is verrot helaas!
Heb paar cracottes genomen met boter en een met appelstroop. Das zoet maar niet slecht.
Idd dat is een lekker gevoel! Als ik savonds in bed lig dan voel ik me bewijs van spreke al een kilo lichter omdat ik me gedragen heb

Maar vandaag lekker veel fietsen. Eerst in totaal 50 min naar school en vanavond nog totaal een uurtje naar feestje.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:51

Daarmee heb ik dan vandaag 664 calorieen verbrand volgens een uitrekending niet verkeerd

grappig. Als ik 35 minuten paard rijd verbrand ik 211 calorieen.
Das mooi, wist nooit hoe inspannend dat was zeg maar. Weet alleen dat ik het altijd erg warm krijg ervan

( http://www.netonline.be/lifestyle/calor ... randen.asp )

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:02

Haha ik hou niet bij hoeveel calorieën ik verbrand...
Doe dan ook in de winter niet zo heel sportief. Oke, een flinke stal uitmesten is wel eens zwaar, en twee paarden longeren verbrand ook wel wat, maar verder? Paar keer per week fiets ik dan 15 kilometer, maar dat ben ik inmiddels zo gewend dat het geen inspanning meer vergt.
Nee, het moet maar weer zomer gaan worden, dan kan ik weer lekker intensief gaan rijden (nu is alles bevroren ) en een paar keer per week tennissen.

Ik hou trouwens wel af en toe in de gaten hoeveel calorieën ik op een dag binnenkrijg. Zit nu meestal op de 1200/1300, vaak iets minder. Vind dit wel netjes, want eet drie maaltijden, twee stuks fruit en vaak 2 koekjes.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:37

O: Sinaasappel / cappuccino
- 45 min fitness - [en ik zet nooit meer de calorieenverbrandingsmeter aan, wat gaat dat langzaam zeg ]
T: Plakje ontbijtkoek / thee
L: Knäckebrötjes, glas optimel, koniginnesoep
- uurtje paardgereden -
T: Groentesoep, een ui , banaan, druiven
A: Witte basmatirijst, sperzieboontjes, vegetarische kipburger, misschien 2 als ik veel honger heb straks. [edit: + salade, bestaande uit een restje tzaitiki, cherrytomaatjes, ui, sla, komkommer]
Laatst bijgewerkt door fourth op 03-02-06 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:41

Jamy schreef:
Daarmee heb ik dan vandaag 664 calorieen verbrand volgens een uitrekending niet verkeerd

grappig. Als ik 35 minuten paard rijd verbrand ik 211 calorieen.
Das mooi, wist nooit hoe inspannend dat was zeg maar. Weet alleen dat ik het altijd erg warm krijg ervan

( http://www.netonline.be/lifestyle/calor ... randen.asp )

Die site klopt niet helemaal geloof ik, ik gaf aan dat ik vandaag 5 minuten had geroeid [apparaat], en volgens de berekening waren dat 29 kc, terwijl dat ding bij de fitness 60 kc aangaf. Of zouden ze op die site écht roeien bedoelen, als in een bootje?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:49

Bah, net weer een belabberde maaltijd achter de rug.
Mijn moeder had een of andere nieuwe dagschotel, kwam dus neer op een vieze saus met gehakt en broccoli. Vreselijk, kreeg het echt niet weg. Dus alleen maar de gekookte aardappels op, en een schaaltje magere joghurt met een kiwi...
Dat wordt dus om 8 uur waarschijnlijk al naar de boterhammen grijpen.

Lievemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:13

Mocca had je dan niet beter meteen wat boterhammen kunnen smeren? Dat je dat als avondeten meteen zou hebben gedaan ipv vanavond?
ik heb vandaag 6 sneetjes roggebrood op met milner 10+ kaas (2 sochtends en 4 smiddags) en een cup a soup tomaat, ohja, en 2 chocolaatjes...voel me niet lekker en ook echt geen honger... ga maar vroeg naar bed denk ik

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:18

Ja maarja, had na gekookte aardappels en een schaaltje joghurt niet echt trek meer in brood.
Ga denk ik over een half uurtje wat brood eten.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:25

Ik hou ook meestal niet bij hoeveel calorieen ik verbrand maar vond het wel grappig ff te kijken.

Hmm misschien ligt het net aan hoe snel je dat roeien doet ofzo?
Gaat om het idee

Wij eten rijst met chicken tonight saus en sla.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:07

Mocca, ik drink op een dag vooral veel Crystal Clear en Spa Clear, zit minder dan 1 calorie in en smaakt echt super. Vooral Crystal Clear (dan wel de pakken zonder koolzuur) is helemaal mijn drankje!
Vreder drink ik zwarte koffie of thee met zoetjes (hoe zoeter hoe beter, en in zoetjes zit bijna niks ).

O: Kommetje Fruit n Fiber met magere melk
T: Grote mandarijn
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met appelstroop en 1 met filet american en een droog wit puntje. 2 hele kleine schattige mandarijntjes
T: Heel klein kommetje Fruit n Fiber met beetje magere melk en een klein stukje bokkum.
D: Macaroni, sla en een bakje Optimel yoghurt/vla.

Overigens, wat werkt laxerend? Dankzij de buikgriep die ik heb gehad heb ik sinds woensdagmiddag geen ontlasting meer gehad, en dat vind ik eng aangezien ik normaal 2x per dag ga .
Ik hoef ook echt niet, heb geen aandrang en geen buikpijn, vind het alleen eng