Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saartjuh_b

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:16

Aardbeien blijf ik ook van eten, heerlijk!
Ben ook wel benieuwd naar het lijstje chernique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:17

Bhriseis schreef:
Een halve kilo aardbeien is toch niet veel :o

Vond ik ook :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:17

Mooi lijstje Chernique!
Wel lastig als je zo vroeg al je ontbijt eet. Ik zou dan wel 2x een volledig ontbijt lusten... :D
Maar ik heb sowieso altijd weer snel trek, ook na een stevig ontbijt met havermout.
Ik snap dus ook echt niet dat er mensen zijn die zonder tussenoortje(s) van het ontbijt naar de lunch kunnen....

Ik ben een grazer, ik kan de hele dag wel door eten... :o M'n paardenhobby past dus ook wel bij me. :D

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:21

Als ik geen tussendoortjes eet voel ik me helemaal slapjes worden, sla ze dan ook nooit over.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:21

Anoniem schreef:
Bhriseis schreef:
Een halve kilo aardbeien is toch niet veel :o

Vond ik ook :)

Het was de bedoeling de helft tot morgen te bewaren :))

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:27

Is melk eigenlijk echt zo slecht voor je? Merk dat mijn nagels echt veel sterker zijn sinds ik vaak met havermout met halfvolle melk ontbijt.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:27

Hahaha, oké dan :=
Volgens mij is zo'n lijstje nog nooit eerder vertoond in dit topic.. Of überhaupt dat iemand dit in 1 dag allemaal naar binnen werkte.
Heb echt serieus zo naar haar staan kijken :wow:
Echt dit is toch niet normaal.. weet niet of zij elke dag zo leeft maar ohmygod..
Ik zou echt kots en kots misselijk zijn...
Alles weet ik dus nog precies, alleen die handjes m&m's pinda waren lastig te zien, maar dat ging echt met redelijke handjes tegelijk. Niet 2 a 3 pinda's per keer, nee echt een handje.

Ze was niet echt slank.. Denk dat ze wel een flink gezond BMI had zegmaar.. Of niet meer gezond. Vond het lastig in te schatten.
Maar van dit soort lijstjes élke dag verziek je toch je hele lichaam? En alleen al alle energie in haar drinken..

Oké dit was van haar:
O: Weet ik niet, was ik niet bij
T (tijdens vracht verwerken): 500 ml energiedrink, 3 reepjes cote d'or chocolade (er zaten er zelfs nog 2 aan elkaar en dat was met een paar happen weg. Later nog 1 reepje genomen) en wat handjes m&m's pinda (ik dacht zo'n 3 handjes te zien maar we waren ook een tijdje van elkaar vandaan)
T (zegmaar de 11 uur pauze): Liga milkbreak, zakje Nescafé poeder latte macchiato
L: (bij laplace gehaald) 2 méga croissants met daarin een knakworst of worst en bovenop gesmolten kaas (wist niet eens dat dat bestond?!?!?! Ik zou het niet eens durven aanraken :') ), middelgrote plastic beker met sinaasappelsap
T (15:30): kleiner blikje energiedrink (150 ml) en 2 reepjes cote d'or (nog aan elkaar en binnen een paar happen weg)
T: handjes m&m's pinda toen we onze jas/tas etc aan het pakken waren toen we naar huis gingen (zeker 4)
A: Weet ik niet, maar ze had 'trek' en ging voordat ze naar haar ouders ging naar de Mac wat vlak naast onze winkel zit.. Het lijkt me wel dat dit haar avondeten werd. Lijkt me niet dat ze bij haar ouders nog ging eten.... toch?!

Verder waren we niet elke minuut van de dag samen. Dus misschien wat meer m&m's ofzo..

Nou mij kon je opvegen. -O- -O- -O-

Dankjewel trouwens Bhriseis :o

Halve kilo aardbeien is écht niet veel :) Zijn gewoon 2 stukken fruit!

@Karin: Ja ik ben écht een ochtendmens.. Ik wordt wakker met een rammelende maag :') Kan ook niet meer zonder ontbijt de deur. Neem ook echt de tijd voor mijn ontbijtje. Ik had ook wel écht trek ja.. Eigenlijk al na het fietsen. Maar 2x ontbijten durf ik niet :) Het fruit en dat dropje was al een overwinning haha.
Ook ik krijg na 2 uur ook wel weer behoefte aan eten. Ben het nu zo gewend hihi. Zonder tussendoortjes kan ik niet meer :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:30

O: schaaltje magere yoghurt met appel en kaneel erdoor, volkoren knackebrod met appelstroop
T/L: 1 volkoren knackebrod met kaas en komkommer, 2x volkoren knackebrod met aardeitjes belegt, 1 vkbb met kaas tomaat sla, 1 volkoren beschuit met pindakaas
T: 5 walnoten 5 amandelen
A: aardappelen, vleesvervanger, rode kool, iets fruit (klein schijfje meloen, paar kleine aardbeitjes)
T: magere kwark met cacao poeder en paar aardbeitjes erdoor

D: water en verse munt thee
B: 16 km fietsen, 1,5 uur op stal bezig geweest, 4,5 km hardlopen

Wat vinden jullie ervan? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:31

Oei oei oei, dat is toch een beetje zorgwekkend, voorzichtig uitgedrukt :=
Die worstcroissants klinken zo goor!

Over hoeveelheden weet ik niets Mandy, maar ik vind het allemaal netjes :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:37

Ja.. Ik heb er ook gewoon geen woorden voor..
Die worstcroissants had je echt moeten zien, verschrikkelijk. Ik vond ze echt griezelig :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:41

Ik kan het me voorstellen, ieuw _O-

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:48

Jeetje die had er zin in :') ook omdat er gewoon niets gezonds bij zit!
Croissantje lekker! Maar in combinatie met worst bah :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:49

:=

Zo ik heb mijn evergreen naar binnen.
Ik sluit nu mijn laptop af!
Hopelijk krijg ik vannacht geen nachtmerries over aanvallende worstcroissantjes of een halve liter energie :+

@Mandy: Croissantjes zijn heerlijk! Heb je de meergranen variant wel eens geprobeerd? :+:

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:58

Chernique... What the hell... Dat zijn gewoon feeder hoeveelheden geloof ik...

ik heb het niet zo met energie, hij is zo mierzoet en zo raar smaakje, dat moet gewoon nog slechter zijn dan dat iedereen al denkt voor je lichaam.

NeverGiveUp schreef:
O; Havermout met honing, kaneel, rozijnen, chiazaad, pompoenpitjes, walnoten en aardbeien
L; Grote groente omelet met twee eieren, paprika's, tomaat, ui en courgette
B; drie uur schoonmaken :o 50 minuten fietsen
T; Drie volkoren biscuitjes, stuk of 5 vijgen
B; Half uur paardrijden, 20 min fietsen
T; Heerlijk zelfgemaakt koekje van de buurkindjes <3
A; Pannenkoek met ham, sla, tomaat, ui en chilisaus. (De beroemde pizzapannenkoek van mams)
En een smoothie met halve citroen, aardbeien en 1 banaan.
T; Twee pompoenpitcrackers met pindakaas en banaan

En tussendoor steeds water uit mijn flesje en thuis water met citroen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:05

Worstcroissantjes... Wat ook een combinatie. Ik hoef ze beiden niet. :n

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 23:06

Ayla schreef:
Ayla schreef:
O/L: 2 krentenbollen met een laagje roomboter + 1 zacht bolletje met hagelslag
T: trosje druiven + 1 banaan
A: fusilie met tomaten pesto saus (incl kip, tomaat en champignons)

3 kwartier gefietst, even op school geweest en de paardjes gevoerd. Zodadelijk ga ik nog weg en fiets ik 5 min, veel bijzonders niet meer.
+ 'n bakje zelfgemaakte straciatella ijs
+ 'n McFlurry snickers (zonder caramelsaus)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:14

KarinvdM schreef:
Worstcroissantjes... Wat ook een combinatie. Ik hoef ze beiden niet. :n

Ik croissantjes wel :9

Ik werkte vroeger bij de bakker, puddingbroodjes en zo :9

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:18

NGU: ja nu je het zegt.. feeder hoeveelheden, bah..
Denk ook dat ze wel een probleem heeft? Al heb ik nooit eerder deze hoeveelheden bij haar gezien. Wel altijd verkeerde keuzes zoals saucijzenbroodjes en chocolade, maar vandaag sloeg alles.. Wrs omdat die m&m's ook voo het grijpen waren? En dan al dat drinken..

brrr.

Werken in een bakker lijkt me echt leuk! :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:21

Chernique schreef:
NGU: ja nu je het zegt.. feeder hoeveelheden, bah..
Denk ook dat ze wel een probleem heeft? Al heb ik nooit eerder deze hoeveelheden bij haar gezien. Wel altijd verkeerde keuzes zoals saucijzenbroodjes en chocolade, maar vandaag sloeg alles.. Wrs omdat die m&m's ook voo het grijpen waren? En dan al dat drinken..

brrr.

Werken in een bakker lijkt me echt leuk! :)

Ik denk dat dat er gewoon eentje is die vreet wat er voor handen is. Gewoon niet door hebben maar wel dooreten.
En op normale dagen als er niet zoveel voor handen is in wat mindere hoeveelheden..

Of ze eet altijd zo en is diehard verslaafd :=

Ja was leuk voor een jaartje! En heel lekker. Heb ik vorig jaar ook nog eens stage gelopen bij een soort party centrum / catering bedrijf,
nah wat die allemaal hadden liggen. Koek, snoep, chocola, heerlijke broodjes en met diners ook altijd een bord.
Dat ik geen 10kg aangekomen ben snap ik niet :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:26

Lijstje van je collega klinkt goed ahum :P
Maar moet eerlijk bekennen dat dat zomaar een lijstje van mij kon zijn
een jaar of drie geleden :o
Oke misschien minder grote hoeveelheden, maar goede keuzes maakte ik niet echt toen :Y)

O: 70 gram havermout aangemaakt met water, 5 gram lijnzaad, 1 appel met kaneel
T: 3 cherrytomaatjes, 75 gram waspeen
L: 78 gram brood (15 gram appelstroop+boter, 1x plakje rookvlees), 1 perzik, 100 gram waspeen
T: 10 gram pompoenpitten, groene appel
A: gekookte aardappelen, plakje varkensfricandeau (ong. 100 gram) & erwtjes
T: 200 gram magere kwark met 9 druiven erdoorheen, 100 gram waspeen
D: veel water, 1 kop koffie, 2 koppen thee

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:30

Meergranen croissantjes? die moet ik proberen!
Bij een bakker werken lijkt mij ook onwijs leuk, ben een paar weken geleden gebeld door de bakker of ik zaterdag welrk wilde doen, helaas lukt het voor mij niet om hele zaterdagen te werken ivm paarden en school, ander had ik zeker ja gezegt!

Ik heb nog een vraag aan jullie, morgen ben ik vrij en gok ik dat ik wel wat uitslaap. Maar hoe doen jullie het met dagen dat je kan uitslapen? Eet je dan anders? Of een groot ontbijt (als je wakker word)? Of nemen jullie dan gewoon een dag wat minder te eten? Al komt dat misschien in de war met dagelijk minimum kcal?
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 24-06-13 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:31

Ik doe laat ontbijt, en dan geen tussendoortje tussen ontbijt en lunch. En dan lunch pas om een uur of twee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:37

mandy358 schreef:
Meergranen croissantjes? die moet ik proberen!
Bij een bakker werken lijkt mij ook onwijs leuk, ben een paar weken geleden gebeld door de bakker of ik zaterdag welrk wilde doen, helaas lukt het voor mij niet om hele zaterdagen te werken ivm paarden en school, ander had ik zeker ja gezegt!

Ik heb nog een vraag aan jullie, morgen ben ik vrij en gok ik dat ik wel wat uitslaap. Maar hoe doen jullie het met dagen dat je kan uitslapen? Eet je dan anders? Of een groot ontbijt (als je wakker word)? Of nemen jullie dan gewoon een dag wat minder te eten? Al komt dat misschien in de war met dagelijk minimum kcal?

Ik werk onregelmatig dus heb vaak dat ik later uit bed ben bv uur of 9/10 dan wanneer ik vroeg werk (half7) Ligt aan mijn dag, als ik tot laat actief ben dan O/L ik of 2 x klein of een keer groter en dan later op'de avond een extra tussendoortje. Ben ik vrij en niet heel intensief dan vervalt dit meestal omdat ik ook minder intensief bezig ben geweest :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:42

Wow, lekker lijstje Chernique _O- Maa ik zou ook zo door blijven vreten hoor! Door alle suiker blijf je naar eten hunkeren, hoe vol je ook zit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:47

Als ik kijk naar de hoeveelheid m&m's zou dat 1 zak zijn ofzo? Als ik aan iets lekkers begin dan kan ik ook moeilijk stoppen. Chips kan ik bv in een dag helenaal op als ik er eenmaal aan begin. Haal dat daarom nooit in huis zonder dat er bezoek komt :o Maar dan voel ik me al heel schuldig dus daarnaast zo slecht ontbijten/lunchen/drinken tussendoortjes komt dan meestal niet voor :)