Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poison

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:49

En er zijn ook zat meiden met een dikke kont en benen die NIET rijden Knipoog

Bij mij gaat het WEER fout. Ben alweer 2 dagen aan het volvreten.
Wel typisch... altijd gaat het 5 dagen goed en dan 2 slecht.
Steeds snap ik niet waarom ik het doe en heb ik er spijt van maar toch doe ik het iedere keer weer?
Ik voel me zo dom en zwak. niet perse omdat ik er dikker van wordt maar dat ik gewoon iets doe wat ik niet wil.... zucht.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:30

Poison sta je zelf dan een keer in de week iets lekkers en ongezonds toe. Dan leef je daar naar toe en heb je niet echt een schuldgevoel.

Ik deed het altijd op vrijdag avond dan was ik moe en dan at ik gewoon makkelijk en echt iets waar ik zin in had en dan de rest van de week weer gezond en met oog op de lijn.

het geeft je vaak een geruster gevoel als je jezelf af en toe iets toe staat.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:51

Ik lees al een tijdje mee en heb sinds drie weken een brandende vraag Knipoog

Ik ben ongeveer 5 kilo afgevallen, val ongeveer per week zo'n halve kilo af. Vind zelf dat het tot nu toe heel netjes gaat. Maar de laatste 3 weken ben ik niets afgevallen (ook niet aangekomen) terwijl ik niets heb veranderd aan mijn eet- / bewegingspatroon. Is dit normaal???

Ik ben btw 21 jaar oud en er moet nog zo'n 8 kilo af. Heb de tijd hiervoor, want wil niet leven op alleen droog brood en water Gezond afvallen dus. Met ham en slankie smeerkaas op brood, alleen water, thee en melk drinken. 2 a 3 appels op een dag. Geen toetjes, geen snoep, geen chips en geen koekjes (en dat al zo'n 13 weken). Ik eet wel gewoon mee met het avondeten, maar eet meer groente en minder aardappelen en yoghurt toe.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:38

In het begin val je altijd harder af. De laatste pondjes zijn het moeilijkst.
Ach je valt tenminste nog af. Ik zit ondertussen op mijn begin gewicht van vorig jaar. Waarschijnlijk komt het door 2 maanden niet paardrijden of sporten en alleen maar bankhangen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:43

Piaffe: kan het zijn dat je nu op een gewicht zit wat je ene langere tijd gewogen hebt?
Ik heb dat nl. ook gehad, dat wordt ook wel een plateau genoemd, en bleef toen ook als het ware een beetje 'hangen' maar na een tijdje viel ik weer gewoon af.

vanochtend viel het super mee, was zelfs een halve kilo af Haha!

Poison: ik heb dat af en toe ook.. daarom heb ik op de zondag altijd een beetje een 'vrije dag' dan houd ik het de rest van de week veel beter vol, en heb ik iets om naar uit te kijken. Ik moet alleen uitkijken dat ik me niet misselijk ga eten Clown

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:15

Mazzel-meid schreef:
Piaffe: kan het zijn dat je nu op een gewicht zit wat je ene langere tijd gewogen hebt?
Ik heb dat nl. ook gehad, dat wordt ook wel een plateau genoemd, en bleef toen ook als het ware een beetje 'hangen' maar na een tijdje viel ik weer gewoon af.

Ik weet het niet, ik weeg mij pas sinds 3 maanden oid regelmatig Haha! Maar hoop heel erg dat je gelijk hebt en dat ik volgende week weer verder ga Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:00

ik ben weer lekker ongezond geweest vandaag Scheve mond en gister ook al, omdat ik echt een k*thumeur had
maar ga vanaf morgen weer gewoon goed beginnen Ja

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:56

pff, vandaag ging het zo slecht Boos!
Volgens mij heb ik veel te veel gegeten....... dit was niet zo de bedoeling.... maar morgen weer een nieuwe dag, en dan weer gezond en weinig eten.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:04

Je moet niet weinig eten, je moet genoeg eten, maar absoluut niet te veel, als je vol zit dan moet je ook stoppen. En vooral gezond eten Lachen

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:03

Poison schreef:
Wat ik me afvraag, is het al erg voor je stofwisseling als je soms tussendoor een dag heel weinig eet?

Niemand die het weet?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:32

volgens mij maakt een dagje niet uit. Maar wanneer je meer dan een week niks tot heel weinig eet, dan gaat je stofwisseling erg omlaag volgens mij

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:54

Zitten er in Cherrytomaatjes evenveel kcal als in gewone tomaten?

Ik wil mijn 'snack'stijl omturnen van snoepen naar groente eten.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:41

Mag ik ook meedoen?

Ik wil ongeveer 5 kilo kwijt. Ik sta niet vaak op de weegschaal maar wil voor mn gevoel gewoon afvallen.

Ik snap alleen niet wat ik nog meer kan doen.. Ik eet al zo gezond.

Dit ik ik bijv. op een dag (en dit al 2 jaar lang)
's ochtends
bakje muesli met (volle) yoghurt
of 2 crackers met kaas

Om 11 uur 2 stuks fruit

'smiddags
3 boterhammen

's avonds
Tosti of 1 keer per drie dagen eet ik gewoon mee

Ik weet dat het heel slecht klinkt.. Maar ik voel me gewoon slecht als ik meer eet. (dat wil niet zeggen dat ik dat nooit doe, ik eet soms echt veel chocola)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:00

Succes Oliver!
Ik vidn dat je al heel gezond bezig bent hoor! Ik zou het niet volhouden volgens mij..

Hier blijft het moeilijk... ben nu al 8 kilo kwijt maar sommige dagen zijn zó lastig...
vooral de laatste paar dagen zit ik heel de dag aan lekker eten te denken Verward .. en ik moet zo wat boodschappen gaan doen voor m'n moeder maar ik wete niet of ik me kan beheersen geen pak chocoladekoekjes mee te brengen ofzo Bloos
Pfff.. van de ene kant denk ik 'waarom ook niet..' maar van de andere kant gaat het nu al zo goed, en wil ik het ook niet verpesten.
Op zondag mag ik altijd zondigen van mezelf, en het is nog maar vrijdag... houd ik niet vol denk ik

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:00

Haha heb ik ook de hele dag zowat eraan denken!
Op school als ik me verveel ga ik me gewoon bedenken wat ik in mn tosti kan doen om t zo lekker mogelijk te maken Clown
En wat ik ga eten als ik thuis ben enzo, echt erg!

Oliver, je eet wel weinig zeg! raar dat je daarmee niet afvalt?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:08

Het leed is al geschied Bloos ben een Kitkat aan het eten... ooow wat ben ik eigelijk ook zwak, maar had/heb er zooo'n behoefte aan..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:46

Oei oei... Ik heb net op zo'n voedingsmeter mijn "droomdag" samengesteld, dus met allerlei lekkere gerechtjes en dingetjes... Op hoeveel calorieën kom ik uit?

1625 *grmpf*
En dat is dus echt mét een Mars, en luxe broodjes en veel spaghetti bolognese etc.

Begin me echt af te vragen of die 2000 calorieën van 't voedingscentrum niet een beetje overdreven zijn...

Maar goed. Ik ben geloof ik nog redelijk op gewicht, gezien wat ik gister gegeten heb *oeps*
Maar 't was in ieder geval wél lekker Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:55

Oliver, ik denk dat je beter gewoon elke dag warm eten kunt eten, in een tosti zit verder geen vitaminen of voedingsstoffen die je nodig hebt volgens mij.
Ik zou trouwens volle yoghurt vervangen voor half volle of magere yoghurt en kaas kan je ook vervangen door een met minder vet.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:58

Ja oke, die yoghurt kan ik vervangen. En kaas is ook niet al te gezond nee.
Maar ik zit nu al 2 jaar op hetzelfde gewicht door dit te eten (niet elke dag precies zo, maar wel in gelijke waarde zeg maar)
En ik beweeg ook best veel. (2x per week uur waterpolo, 2 keer per week hardlopen 25 min, elke dag 10 km naar school fietsen, 8 uur paardrijden per week...)

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:52

Wij gaan vanaf maandag ofzo South beach dieet doen, dus ben benieuwd Knipoog

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:23

Oliver schreef:
Ja oke, die yoghurt kan ik vervangen. En kaas is ook niet al te gezond nee.
Maar ik zit nu al 2 jaar op hetzelfde gewicht door dit te eten (niet elke dag precies zo, maar wel in gelijke waarde zeg maar)
En ik beweeg ook best veel. (2x per week uur waterpolo, 2 keer per week hardlopen 25 min, elke dag 10 km naar school fietsen, 8 uur paardrijden per week...)

hey, wanneer je dit op een dag eet, lijkt het mij niet dat je ongezond leeft, kon ik dat maar Bloos maar goed, wil je nog afvallen dan? het lijkt mij niet dat je te dik bent met deze voeding?????

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:53

Oliver schreef:
Mag ik ook meedoen?

Ik wil ongeveer 5 kilo kwijt. Ik sta niet vaak op de weegschaal maar wil voor mn gevoel gewoon afvallen.

Ik snap alleen niet wat ik nog meer kan doen.. Ik eet al zo gezond.

Dit ik ik bijv. op een dag (en dit al 2 jaar lang)
's ochtends
bakje muesli met (volle) yoghurt
of 2 crackers met kaas

Om 11 uur 2 stuks fruit

'smiddags
3 boterhammen

's avonds
Tosti of 1 keer per drie dagen eet ik gewoon mee

Ik weet dat het heel slecht klinkt.. Maar ik voel me gewoon slecht als ik meer eet. (dat wil niet zeggen dat ik dat nooit doe, ik eet soms echt veel chocola)

Hmm, dit eetpatroon is absoluut niet 'goed' hoor... Waar zijn de groenten? En het avondeten vervangen door een tosti is ook niet alles hoor... Dan kan je beter avondeten mee-eten en extra groenten opscheppen, een klein stukje vlees en wat aardappels hoor... Dan krijg je tenminste nog de nodige vitamines enzo binnen.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 23:25

Citaat:

Metablolisme dag
Ook al ben je aan het lijnen, je mag best 1x in de week iets met veel calorieën eten. Hierdoor verras je je lichaam en je stofwisseling onverwachts, waardoor je verbranding ineens hard aan de slag moet. Het gevolg: een hoger stofwisseling. Let wel op dat je op deze dag niet teveel eet en dat het wel bij deze ene dag blijft. Ook hou je het lijnen veel makkelijker vol als je eenmaal per week een metabolisme dag inlast. Want zou je altijd heel mager eten, stelt je lichaam zich in op het lage aantal calorieën dat het krijgt en daar past het je stofwisseling op aan. Met als gevolg: een hele trage verbranding.

Hier zijn wat voorbeelden van voedingsmiddelen die je op de metabolisme dag kunt nemen:
· Een schaaltje chips.
· Een schaaltje (kaas) popcorn.
· Een schaaltje japanse mix (liefst zonder pinda's).
· Een handje noten.
· Een loempia met sambal.
· Een paar blokjes chocolade.
· Een paar toastjes aardappel-, huzaren-, of een andere salade.
· Een handje drop of snoep
· Een grote koek, zoals een stroopwafel of glacé koek.

http://www.mdoubleyou.nl/NL/about_detail.php?id=6

Dit las ik op internet. Als het daadwerkelijk klopt, zou heel fijn zijn Haha!
Dan maak ik ook 1 dag in de week snoepdag, en ook met nog het idee dat het goed is (dus geen poedersuiker schuldgevoel) Clown
Laatst bijgewerkt door Poison op 29-04-05 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 23:27

Maar eigenlijk als ik het zo bekijk... wat is nou een "handje" snoep of "schaaltje" chips...
Ik heb net ook een handje nootjes gehad en 9 blokjes chocola nou ik vond het best knap van mezelf dat ik het doorbij kon houden.
Want als ik een vreetbui heb gaat daar 15x zoveel doorheen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:17

Nou, ik geloof dat dat tijdelijke plateau wel voorbij is *LOL*

Ik had toch gezegd dat ik niet verwachtte af te vallen, omdat ik uit eten ga etc.?
Was ik vanochtend opeens 72.3 Haha! Schrok me kapot! Had 't echt niet verwacht, maar ben er wel heel blij mee. Hoop dat 't zo blijft Lachen