Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:50

*Hangt jas aan de kapstok* Mag ik hier mee komen kletsen?

Vandaag weer begonnen met KHA! Zie hier nog wel wat mensen uit het 2011 topic :)
In 2011 bijna 12kg afgevallen (en had diabetes van de Prednison), nu zitten die 12kg (+ wat extra) er weer aan, dus ik ga voor de 15kg! Of nou ja, dat wil ik.

Straks even goed boodschappen doen voor KHA, vanmorgen moest ik het doen met melkkefir met water en wat blauwe bessen; NIET WEG TE KRIJGEN! Straks 2 gekookte eieren en straks even de supermarkt in.

fokfanaat

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:29

hahah welkom Quellian!

Ik rommel nog al, stond Vorige week op een prachtige – 11,8 kilo, maar ineens nu weer 2 kilo zwaarder…. Ook ineens weer heftig ongesteld, dus hoop maar dat het daarmee te maken heeft.
Het ging echt net zo lekker.
Morgen ga ik voor het eerst in 3mnd weer zondigen!
Ga uit eten met 2 vriendinnen om wat te vieren naar mijn al time favoriete luxe restaurant en denk wel dat ik ook een toetje ga doen.
Heb met mezelf heel erg hard afgesproken dat het daarna direct weer strak op de rit is, geen excuses, voor de zomer moeten er nog 10 afzijn!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:35

Welkom (terug) Quellian!

Hier heeft het paasfeest weer roet in het eten gegooid, maar al met al ben ik op de goede weg: - 4,5 kg op 9 weken tijd.

@fokfanaat: voor het eerst in 3 maanden zondigen! :wow: Jij bent een echte volhouder! Respect!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:53

Welkom Quellian! Mag ik vragen hoe het komt dat de kilo's er weer bij zitten? Absoluut niet rot bedoeld, maar ik vind het wel interessant om te weten :-) Je wilt natuurlijk dat ze eraf blijven.

Heel goed dat je weer gaat beginnen!

Hier is er inmiddels 12,2 kilo vanaf. Nog 7,8 te gaan voor 1 juli. Ik ben sinds gister ook begonnen met wat sporten.. :-)

Fokfanaat: fanatiekeling! Geniet van je toetje :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:48

Zozo, jullie gaan goed, tóp!

Nou... ik ben toen weer gewoon vol koolhydraten gaan eten en eerlijk gezegd... ik eet álles! En dan het liefst met zovéél mogelijk koolhydraten. Ben dol op witte pasta, wit brood, fruit en véél melk.

Geniet van je etentje morgen, fokfanaat!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:59

Quellian schreef:
Zozo, jullie gaan goed, tóp!

Nou... ik ben toen weer gewoon vol koolhydraten gaan eten en eerlijk gezegd... ik eet álles! En dan het liefst met zovéél mogelijk koolhydraten. Ben dol op witte pasta, wit brood, fruit en véél melk.

Geniet van je etentje morgen, fokfanaat!

Dus dat moeten we vooral niet doen straks! Heb je al een idee hoe je dat straks aan wil gaan pakken? :-)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:20

Welkom terug Quellian!

Ook ik heb met de pasen (en de 2 weken daarvoor) teveel excuses gebruikt om te 'zondigen'.
Schade gelukkig maar 1.5e kg uiteindelijk, maar heb wel verschrikkelijk geschommeld en een beetje moeite om weer door te pakken. 'Ah dat ene eitje, weggooien is ook zonde' |o
Gisteren te horen gekregen dat mijn contract verlengd wordt voor onbepaalde tijd (vast contract *\o/* ) en gelukkig niet gevierd zoals ik het normaal doe (vreteeeen) maar met een mooi bosje bloemen van mijn meneer <3
En gisteren hard mijn best gedaan en dan vandaag maar 1 ons lichter. Ik, die fel tegen dagelijks wegen is, maak mezelf er nu zo schuldig aan, en dat werkt ook niet echt... stom stom stom hoofd!

Fokfanaat, geniet er lekker van! Super knap dat je al 3 maanden niet zondigt!

Mila, super netjes je ruim 12 kilo!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:39

Ik maak mijzelf ook schuldig aan dagelijks wegen :') de weegschaal roept mij gewoon elke dag, ik kan er ook niks aan doen. :+

En zondigen.. Ach ik doe het ook weleens. Afgelopen zaterdag een high tea gehad :Y)

Maar ik moet zeggen dat ik nu wel meer geniet van m'n zondig momentjes. Het is niet zo dat ik een zak chips leeg vreet waarvan ik na de derde hap al zoiets heb van het smaakt nergens naar maar de zak moet leeg.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:50

Nee dat is ook wel weer zo. Ik geniet er ook wel van. Maar in het begin zondigde ik max 1 keer per maand en dat ging perfect, maar als het ineens 3 keer in de week uit eten wordt dan gaat het toch weer de verkeerde kant op :+
Ook voor de financiën niet verkeerd om gewoon weer even op te letten en niet te pas en te onpas een restaurant op te zoeken. Hoe gezellig ook

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:51

ik sta er 2 x per dag op.

maar is ook stok achter de deur, is de schaal positief, ben ik blij en probeer ik het streng door te zetten, valt hij tegen is het een extra stimulans heel netjes op te letten.
Dus voor mij werkt he wel.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:57

Ja ergens is dat ook wel waar. Ik vind het ook opvallend dat, ondanks dat soms de resultaten tegenvallen, ik nog niet opgegeven heb.
Alsof de knop nu definitief om is.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:32

Sannanasje schreef:
Ja ergens is dat ook wel waar. Ik vind het ook opvallend dat, ondanks dat soms de resultaten tegenvallen, ik nog niet opgegeven heb.
Alsof de knop nu definitief om is.

Dat gevoel deel ik dan met jou, want ook hier is dat het geval.

En af en toe besef ik niet eens, dat er al zoveel vanaf is. Dan vraag ik mij af hoe ik dat gedaan heb. :+

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:34

Hahaha echt he! Dan denk ik 'Jemig weer niks eraf en meh bla moeilijk lastig' en dan zegt Guus 'Ja maar 3 maanden geleden was je ruim 12 kg zwaarder'.
Dat is dan echt zo'n 'oh ja!' moment :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:36

Ja, ik denk af en toe dat de weegschaal gewoon raar aan het doen is. :Y)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:56

Welkom terug Quelian!

@Fokfanaat, fantastisch dat je het zo kunt volhouden! Dat lukt mij echt niet....

@Milatje, gefeliciteerd dat je dat er zo snel af hebt gekregen +:)+

@Sannanasje, gefeliciteerd met je vaste contract! Daar had je best een klein gebakje voor mogen nemen, die worden helaas niet meer zo vaak gegeven. Toch knap dat je het dan bij een bosje bloemen hield :j

Hier ben ik deze pasen me te buiten gegaan aan scones, clotted cream en jam <3
En dat terwijl ik geen zoetekouw ben :') Zal vast ook een stukje stress bij zijn, met een moeder die al 2 weken in het ziekenhuis ligt voor allerlei testen in aanloop naar een hartklep-vervanging. En dan ben ik blij dat het bij een ontbijtje van scones is gebleven :o
Vroeger zou stressvreten betekenen dat na de scones alle chocola (eieren, repen, kaakjes) op zou gaan tijdens de rest van de dag om vervolgens aan de zoutjes/chips te beginnen O:)
Er is dus wel degelijk vooruitgang geboekt in de afgelopen jaren :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:54

Haha zo zou een vreetdag van mij er vroeger ook uit gezien hebben.

Zo zie je maar, zijn we op onze eigen manier toch allemaal kleine beetjes aan het veranderen

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:14

Mag ik hier ook mee komen praten? Ik was 5,5 kilo kwijt maar na afgelopen weekend er weer 2 bij :(. Ik vraag me af hoe jullie onder de 50 gr koolhydraten komen? Als ik 2 volkoren crackers neem zit ik al op 14,6 gr en ik had vanavond diepvries rode kool en was ook 27 gr. En een kiwi is ook al 10 gr. Wat kan je dan wel op een dag eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:53

In zowel crackers als fruit zitten ook enorm veel koolhydraten, dus die kan je veel beter laten staan. Ik eet zelf niet heel erg streng kharm omdat ik er chagrijnig van word (ben veel te dol op zoute dingen en ik teer een stuk beter op een koolhydraatrijk ontbijt), maar ik weet dat erg veel mensen veel groente eten, daar zitten minder suikers in dan fruit. Daarbuiten eieren, en veel vettige producten. Juist voor een lepel mayo bij je eten gaan, want je moet dat 'gemis' wel compenseren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:25

Leuk een topic met lotgenoten, nouja levensstijl genieters :D

Ik eet ook strenger kha sinds dit jaar, ik at al vrijwel geen aardappelen maar pasta, rijst ea waren hier vaak de hoofd maaltijd.

Ik ben nu 10 kg afgevallen en wil nog minimaal 10 liefst zelfs 15. Ik heb met pasen een flink heftig toetje gehad en daarin gezondigd (chocolade lavacakeje)en vanavond een kwart van een mona toetje die smaakte me niet eens heel erg dus ergens wat spijt.

Ik hoop hierin wat inspiratie op te doen en wat steun in evt moeilijke tijden :D

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:23

Het valt mij ook enorm mee hoe ik t volhou..zelfs met de Pasen eigenlijk geen moment in de verleiding geweest.
Gourmetten is wat dat betreft natuurlijk wel gemakkelijk, ik had alternatieven voor t brood en dat ging super.
Nu wat spullen besteld om kha brood te bakken, is met t eten op mijn werk ook gemakkelijker dan yoghurt meeslepen.
Ik had van die a tkins-crackers voor nood, maar bleghhh dat leek wel zaagsel!
Dus hopelijk komt t morgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 07:47

milatje schreef:
Dus dat moeten we vooral niet doen straks! Heb je al een idee hoe je dat straks aan wil gaan pakken? :-)

Nee, eigenlijk niet :P Denk koolhydraten gaan opbouwen, maar een leven zonder brood, pasta en friet is voor mij geen leven :D

Sannanasje; gefeliciteerd met je contract!!

Siamsmeesje; dat is nog netjes stress eten hoor! Veel sterkte met je moeder, dat is niet niets...

Luigi, geen crackers (of brood of iets in die richting) en geen fruit... Veel groene groentes bevatten weinig koolhydraten.

Eekie, heb jij een lekker brood recept? :P Die Atkins crackers krijg ik ook niet weg, is net karton!

Gisteren beetje te weinig khd op (14), maar die eerste dagen kha zijn vreselijk :P Hoofdpijn, misselijk en dus zó géén zin om te eten.
Net m'n ontbijt op, het lekkerste dat ik in tijden op heb :D Griekse yoghurt met slimpie en een granola kokos reep erin. Voor de lunch heb ik een zakje gemengde sla en een blikje zalm bij me. Blugh, moet er echt nog niet aan denken... En die hoofdpijn %)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:09

Dank je, iedere keer als ik toch ergens een beetje stressvreet, geniet ik gewoon van het feit dat ik het steeds korter en minder doe :D
Wat betreft mijn moeder heb ik gisteren gehoord dat ze met vlag en wimpel door alle alle testen heen gekomen is, tot verbazing van de artsen. Dus dat scheelt gelukkig een stuk.

@Luigi, ik denk dat je rode kool waarschijnlijk appel bevatte? Dat verhoogt het aantal koolhydraten namelijk gigantisch, in vergelijking met verse rode kool. Verder weinig crackers en geen brood, en vooral veel meer eiwitten en vetten, want die vermeldt je nergens.
Daarnaast zijn we vooral aan het lezen (etiketten) en aan het rekenen. Uiteindelijk leer je wel wat je wel en niet kunt eten en controleer je alleen nog af en toe de etiketten.

Gisteravond bestond mijn avondeten uit 1 hele courgette (gesneden tot sliertjes als een soort pasta), rundvleesreepjes, en een zakje champignonsaus van de Lidl (4 gr kh/100 ml). Dat vult zo goed dat ik de rest van de avond nergens meer behoefte aan heb.
Het is dat ik nog niet helemaal de recepten voor een goede saus in m'n hoofd heb zitten, maar de kan-en-klare sauzen van de Lidl komen geen van allen boven de 5 gr kh/100 ml uit. Dus voor mij zijn ze eventueel een goed alternatief, ook al maak ik liever alles zelf.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:15

Dat klinkt fijn, Siamsmeesje! Hopelijk herstelt ze snel.
Welke kant en klare saus van de Lidl bedoel je die onder de 5 khd zitten?

Ik had gisteravond verse worst en broccoli, erbij een flesje smaakwater citroen. Mijn lunch was gemengde sla met de pikante kipfiletstukjes van de Aldi met wat mayo en peper.
Vanavond denk ik pasta, met courgettesliertjes. Moet alleen nog even courgette halen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:17

Dat zijn de kant-en-klare sauzen van Kania in stazakken, hoef je eigenlijk niets meer aan te doen. Hier in de Lidl staan ze naast de potjes peterselie e.d.

Ik kan er helaas geen plaatje van vinden, maar ze hebben champignon, kaas (3,7 gr), kerry, hollandaise (4,4 gr) en pepersaus. Volgens mij vergeet ik er nog eentje, maar deze weet ik zeker. De kaassaus gaat van de week nog een keertje over de witlof, en de hollandaisesaus moet ik nog even verzinnen.
Maar de champignon gaat hier wel in de herhaling met de courgette, dat smaakt me uitstekend met nog een klein beetje grof gemalen verse peper :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:18

Thanks, die moet ik dus even halen!