Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:41

Willen jullie alsjeblieft een bericht schrijven voor mij? Ik kan dat niet goed :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:43

Tillie, had al een dergelijke reactie verwacht, typisch haha.

Ik ben opvang voor Roemeense straathonden en heb zelf 2 afgedankte wanna-be Chihuahua's, van oorsprong afkomstig uit de broodfok.
Ben opgevoed met herplaatsers en zou nooit anders willen.
Ben anti fokken van honden en katten.

Over vlees kopen, ik koop nooit vlees. Ook niet voor anderen.
Wil het best voor je in de pan gooien, maar daar blijft het dan ook bij.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:43

Hahaha, ik zou gewoon zoiets zeggen:

'Wanneer je bont verkoopt moet je het ook kunnen verantwoorden. Het verwijderen van berichten zoals onderstaande geeft de gebruikte dieren hun leven niet terug en lost zeker niet het probleem op'

Zoiets denk ik :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:44

Thnx voor het screenshot :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:48

Asje! Als dit weer wordt verwijderd stuur ik het door naar een paar dierenrechten organisaties. Bedankt voor jullie moeite, ik hoop dat er tenminste een iemand die jas niet koopt(Naast de belachelijk dure prijs) door onze actie!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:49

Gepost!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:51

Thanks! Op internet vind ik ook filmpjes van boerderijen die bij Furlab zijn aangesloten, echt verschrikkelijk |o

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:11

Link maar door aan Chantal van rebellion fashion store zou ik zeggen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:12

Leuk die dieren van jullie, ik ben ook gek op ongeveer alle dieren, ik denk dat als ik later het huis uit ga zowat een dierentuin ga beginnen. :') Ik wil graag honden, een leguaan, een paard en kippen. Nu maar hopen dat ik er later geld en ruimte voor heb, anders begin ik er niet aan. Ik heb echt NIKS met kinderen, vind ze gewoon echt vies en vervelend, met dieren heb ik dit totaal niet, ik voel me meer in mama voor mijn dieren. :') Het enige wat hier sowieso nooit in huis komt is een kat, want daar ben ik allergisch voor. De rest van mijn familie is niet echt van de dieren, tenminste niet zoals als ik, ik wil alles wel in huis halen als ik het geld en de ruimte heb. := Wij hebben nu twee dieren thuis.
Dit is onze hond, een beetje een vuilnisbankje met een verschrikkelijk scheef gebit en ze is ook een beetje scheel. :(:)
http://i1116.photobucket.com/albums/k569/schaatsen_xx/10122010040_zpsbsyunmv4.jpg
http://i1116.photobucket.com/albums/k569/schaatsen_xx/shoot23_zpsrnpiudv0.png
En mijn baartbeest <3

En dat bont, wat moet ik daar van zeggen.. Op die site staat dat er 'hoge welzijnseisen worden nageleefd.' 'Zo kan FURlab volledig garanderen dat jouw product afkomstig is van 100 procent ethisch verantwoord bont.'. Euh juist. En wat die hoge welzijnseisen zijn staat er uiteraard niet bij.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:21

BarbaLala schreef:
Link maar door aan Chantal van rebellion fashion store zou ik zeggen. :D

Ik heb haar Facebook Account niet en ik ben geblokkeerd op die pagina dus dat gaat helaas niet. Wat vinden jullie ervan als ik zoiets stuur via de mail:

'Graag neem ik contact met jullie op over deze conversatie:

http://i.imgur.com/yQtEF7T.jpg

Ik heb meerdere mensen op de hoogte gebracht over het feit dat mijn berichten gewoon verwijderd zijn, net als het onlangs geplaatste bericht. Ik wilde het filmpje niet plaatsen omdat het echt schokkende beelden bevat, maar dit is dus een van de filmpjes die je op internet vind als je googelt op 'Furlab':
http://action.peta.nl/ea-action/action? ... dR70VPtmko

Echt een fantastisch cruelty-free leven hebben zij inderdaad! Sorry, er is geen verantwoord bont. Ik zou het super vinden als jullie als bedrijf helemaal geen bont meer zouden verkopen. Niet voor niets is bont een tijd verboden geweest, en op 3 september vindt er in hoger beroep een nieuwe rechtszaak plaats. Ik zie me ander genoodzaakt om jullie webshop (samen met dierenrechten organisaties) te boycotten. Ik snap dat jullie misschien niet op de hoogte waren van alle feiten, maar dat zijn jullie nu wel. Bont is nergens voor nodig, jullie hebben enorm veel leuke producten zonder bont, dus waarom dan alsnog bont verkopen?

Met vriendelijke groet,
Claudia'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:23

Zo, mijn katje is met goed nieuws terug van de dierenarts.. Hij heeft geen stenen in zijn blaas dus helemaal opgelucht hier. Morgen de uitslag van de urinekweek, dan hopelijk een AB kuurtje en klaar ermee. Pfff ben echt zo opgelucht :o

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:26

Emmaa_ schreef:
Zo, mijn katje is met goed nieuws terug van de dierenarts.. Hij heeft geen stenen in zijn blaas dus helemaal opgelucht hier. Morgen de uitslag van de urinekweek, dan hopelijk een AB kuurtje en klaar ermee. Pfff ben echt zo opgelucht :o

Ah super fijn zeg!! Hoop dat ie snel weer beter is!

@Linda, leuk hondje heb je zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:37

Wat kletsen jullie veel. :D Leuk dat het topic zo actief is. :)

Emma, goed nieuws over je kat! *\o/*
Tillie, prima mail. :j Ik ga ook nog op FB reageren.

Leuk om al die dieren van jullie te zien en te lezen dat er zo veel dieren een fijne tweede kans krijgen bij jullie. Als ik alle dieren ga voorstellen wordt het wel een heel lang bericht, maar wij hebben 3 honden, 2 paarden, 2 hamsterratten en een stuk of 70 ratten. Die laatsten zijn opvangers waarvan ik voor de plaatsbare dieren weer een goed huisje zoek. Ik vind het soms wel zwaar, ik kom veel ellende tegen en mensen met een rare mentaliteit richting dieren. Maar ja, de dieren zijn het waard. :)
Ik las iets over een meeting, het is wel wat anders maar de 30e houd ik hier open huis voor de opvang, met vegan hapjes, en iedereen is welkom hoor. :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:39

8nnemiek schreef:
Tonijn zou ik inderdaad nooit kopen.. En als ik vlees voor iemand moet meenemen dan zal ik ook nooit kip kopen. Dan mogen ze kiezen tussen bio rundvlees of een vegaburger :P
Kippen vind ik toch zo'n zielige dieren, hoe men daar mee om gaat..
Ik ben op t moment bezig met het inrichten van een kippenhok. Over een paar weekjes ga ik hopelijk wat batterij-kipjes redden :)

Kip, het meest mishandelde stukje vlees.. -O-

Wat een leuke dieren hebben jullie allemaal <3

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:48

RedPassion schreef:
Wat kletsen jullie veel. :D Leuk dat het topic zo actief is. :)

Emma, goed nieuws over je kat! *\o/*
Tillie, prima mail. :j Ik ga ook nog op FB reageren.

Leuk om al die dieren van jullie te zien en te lezen dat er zo veel dieren een fijne tweede kans krijgen bij jullie. Als ik alle dieren ga voorstellen wordt het wel een heel lang bericht, maar wij hebben 3 honden, 2 paarden, 2 hamsterratten en een stuk of 70 ratten. Die laatsten zijn opvangers waarvan ik voor de plaatsbare dieren weer een goed huisje zoek. Ik vind het soms wel zwaar, ik kom veel ellende tegen en mensen met een rare mentaliteit richting dieren. Maar ja, de dieren zijn het waard. :)
Ik las iets over een meeting, het is wel wat anders maar de 30e houd ik hier open huis voor de opvang, met vegan hapjes, en iedereen is welkom hoor. :)

Dat is een heel lief aanbod, is alleen iets te duur om voor mij vanaf Maastricht te reizen in het weekend. Als ik dan in Tilburg was, was ik gekomen! Ik ga even brainstormen over iets wat leuk zou zijn om tijdens zo'n meeting te doen, wie suggesties heeft, shoot! :D

Heb de mail overigens net verzonden, hou jullie op de hoogte! Degene die zich geroepen voelt om mijn screenshot of een eigen stuk tekst te posten, héél graag. Anno 2015 zou je toch wel verwachten dat mensen geen bont meer zouden dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:52

Misschien een vegan picknick (kan ook ergens binnen natuurlijk) waarbij iedereen iets meeneemt? :)

Ik heb net ook gereageerd op de FB pagina, ben benieuwd hoe lang ze het laten staan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:54

Is er een linkje naar de FB post? Want ik kan het op hun pagina zo snel niet vinden. (of ik ben blind.. :') ) En een meeting lijkt mij heel leuk, maar ik heb helaas geen auto/rijbewijs, dus wordt het wel een beetje lastig helaas.

Ik kwam dit trouwens nog tegen:
Afbeelding

Edit: een beetje groot, geen idee hoe ik het kleiner kan maken :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:59

En dan nog spreken van diervriendelijk bont ook :roll: Want dat bestaat...

Ik heb een bontjas in mijn kast hangen maar dat is schapenvacht, geschoren dus :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:52

Uhm, Lamy jassen zijn van dood schaap, dat bestaat dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:02

Klopt, dat bestaat ook. Die van mij is echter geschoren.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:10

Helemaal geweldig *\o/*

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:19

Wow Tillie, respect hoor,
je weet het allemaal goed onder woorden te brengen.
Benieuwd of je nog een reactie krijgt op je mail!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:23

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:26

Mag ik even kwijt dat ik het echt géweldig vind dat iedereen zo zijn moeite doet! Ik weet dat het misschien niet veel tijd kost, maar jullie doen het toch maar gewoon. Bedankt voor jullie hulp! Dat meen ik echt!

@Barbalala, super! Bedankt voor de website, ik wist niet dat zoiets bestond. Dan weet ik dat voor de toekomst!