De engelse kerstcake is een uurtje gelden perfect uit de oven gekomen.
Ben benieuwd hoe hij gaat smaken.
Wens iedereen fijne kerstdagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chouchou schreef:Ben momenteel bezig aan het kersttoetje van morgen: een merengue rol met slagroom en bosvruchten. Ik heb dus een grote plak merengue gebakken en die moet ik zo met vulling en al oprollen. Ben wel erg bang, de merengue is hartstikke breekbaar
_sharonnn schreef:Cake in a mug gemaakt, de eerste is mislukt, qua smaak, maar is niet te zien, de tweede heb ik op gevoel het recept een beetje aangepast. Het is echt super easy! Als iemand het recept wil, zeg t maar!![]()
Poging 1
[ [url=m/FYnVbL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Poging 2
[ [url=m/j2qkBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bambolina schreef:Die skihelling taart is echt prachtig
Mijn eclairs van laatst waren goed gelukt, helaas! Heb nu voor kerst ook weer soesjes gebakken.. ga ze morgen vullen met zwitserse room. Heb vandaag de banketbakkersroom al gemaakt (met een lepel nutella en gemalen hazelnootjes er doorheen) Hij is alleen iets te dik geworden.. Om zwitserse room te krijgen moet ik het mengen met slagroom, maar als het te zwaar is krijg je vla.. kan ik er denken jullie gewoon een scheut melk doorheen roeren om te verdunnen? Ben bang dat het klonterig wordt en dat ik dan weer opnieuw moet beginnen...
set_elkol schreef:de gele room kan je morgen gewoon even heel goed losroeren en als ie te dik blijft een klein beetje water of melk toevoegen en meteen heel goed roeren, moet goed gaanklontjes krijg je, als je ze al krijgt, meteen als je het poeder aan het water toevoegt. Als je die eerste mengfase hebt gehad gaat het niet gauw weer mis. Vocht echt hele kleine beetjes toevoegen en goed roeren.
LhinnOlijf schreef:Chouchou schreef:Ben momenteel bezig aan het kersttoetje van morgen: een merengue rol met slagroom en bosvruchten. Ik heb dus een grote plak merengue gebakken en die moet ik zo met vulling en al oprollen. Ben wel erg bang, de merengue is hartstikke breekbaar
Waarom is de merengue niet opgerold de oven of magnetron in gegaan? Zou eiwit met poedersuiker mengen, deeg van draaien, oprollen met of zonder bosvruchten en 3-5 min in de magnetron![]()
Op youtube staat een handleiding voor merengues in 3 min
https://www.youtube.com/watch?v=TT46MQK7fpY
Hoe is het uiteindelijk geworden?