Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:58

Ik let wel goed op mezelf hoor Eske, het is vooral dat ik wil tellen of ik niet te veel maar ook niet te weinig kcal binnen krijg :) Met het doel wat ik heb is het wel belangrijk om een vrij nauwkeurige schatting te maken van kcal maar ook vooral de verhouding koolhydraten-eiwitten-vetten. Maar ik let ook vaak 1 dag pw minder goed op hoor, genieten blijft ook belangrijk inderdaad :D Alhoewel ik dat ook doe van gezond eten en sporten :) Ik ben 19 trouwens :P
Maar lief dat je oplet.

Pfoe Rivaldo snap dat je honger hebt!

Fijn weekend Gast7391!

Edit: lees net de berichtjes van Many en Bhri
Thanks Many, jij ook weer een onberispelijk lijstje!
Brhi, vitamine D proberen lijkt me wel slim en anders mis zo'n lamp oid?
Maakt niet uit Eske!
Laatst bijgewerkt door LisErm94 op 23-11-13 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:59

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 crackers
L: 2 bolletjes en 1 cracker
A: 1 broodje hamburger

B: 1 1/2 uur hockeyen
D: water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:00

Paardje_2009 schreef:
Mijn lijstje vandaag:

Ik mis de groenten en het fruit een beetje...

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:03

Anoniem schreef:
Paardje_2009 schreef:
Mijn lijstje vandaag:

Ik mis de groenten en het fruit een beetje...

Iknow. Had vandaag alleen een niet eet dagje (geen trek) maar bij de hamburgers zat een bak sla waar ik best veel van op heb.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:05

Lis, ik heb de lamp in elk geval al op mijn kerstlijstje gezet :') Ik moest met het verdraaien van de klok inderdaad even wennen, maar nu is het plots veel erger geworden, wat vreemd eigenlijk.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 00:05

Bhriseis schreef:
Wat een beweging Lis!

Veel plezier Gast7391 :)

Wat een gezond dagje wederom Many. Jij moet toch echt uren in de keuken staan, knap hoor!
Ik ga morgen maar eens vitamine D halen dan; ik dacht dat ik het wel niet nodig zou hebben doordat ik veel buiten kom bij de paarden, maar ik moet toch iets ontbreken... Bedankt voor het meedenken :)

Haha, dat valt heel erg mee :)) Mijn lunch kost me niet meer dan een halfuurtje (maak altijd voor 2 dagen) en, heel luxe, voor het avondeten hoef ik (meestal) alleen maar aan te schuiven. Ik denk vaak wel mee over het eten, maar mijn moeder doet de uitvoering.

Het is in NL en België in de winterperiode natuurlijk best vaak grijs en grauw weer, dan gaat het toch niet zo rap met de vitamine D. Je kunt het altijd proberen, aan een overschot zit je niet zo heel snel :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:09

Daar heb je inderdaad een punt, zoveel zon schijnt er hier nu ook niet door de wolken...

Enne, wat een luxe inderdaad! Ik denk dat ik gewoon maar een keertje mee aanschuif :Y) ;)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:41

Haha wel een geschikt kerstcadeau brhi!
Als je zo reageert op het grauwere weer dan denk je wel gelijk aan de lichtintensiteit oid. Hopelijk werken de vitamine D tabletjes en anders moet je nog even wachten tot kerst :')

Wat fijn dat ze bij jou thuis gezond eten many, is ook wel lekker om niet altijd te hoeven koken :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:59

Bhris, laat even je vitamine D prikken, je moet niet zomaar bij gaan slikken (dat vind ik trouwens ook gelden voor je ijzer) :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:07

phormicola schreef:
Bhris, laat even je vitamine D prikken, je moet niet zomaar bij gaan slikken (dat vind ik trouwens ook gelden voor je ijzer) :)

Vit D overdosis is bijna onmogelijk. Als je de dosis aanhoudt die op de in de drogist verkrijgbare potjes staat dan zit je nooit fout. Maar conctroleren is natuurlijk altijd slimmer.. ijzer vind ik weer net was risicovoller dat vit D.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:42

Er zijn best veel mensen met een lichaam dat juist vitamine D opstapelt. Daar wordt je lijf ook moe van :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:48

phormicola schreef:
Er zijn best veel mensen met een lichaam dat juist vitamine D opstapelt. Daar wordt je lijf ook moe van :)

controleren lijkt me altijd slim maar gezien dat de klachten beginnen in de wintertijd zal het naar mijn idee meer te maken hebben met een tekort dan stapeling door te veel vit d. Maar persoonlijk vind ik nakijken voor ik iets ga slikken ook fijner hoor :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 03:43

Gister uiteindelijk snaaidag en over va daag ook niet echt tevreden.
wel vandaag het boek van albarda gekocht als cadeautje voor mezelf voor meer verdieping en eens kijken of ik het meer kan begrijpen en wat ik wil aanpassen/toevoegen aan mijn leefstijl om het me makkelijkerte maken :)

O: 1 snee rroggebrood en 3 rijstwafel met cottage cheese en kipfilet
L: 50 gr havermout met lijnzaad en melk en rijstwafel
T: appel/peer
A: stuk groentequiche en zalm/brocolli geitenkaas quiche
T: tortilla cchips en guacuamole??:-) uit een potje
B: uurtje sportschool(hardloopband, crosstrainer en abs) en ur fietsen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:38

Hee, hoe maken jullie precies die verrukkelijke en verantwoorde warme choco's? Dat lijkt me wel wat.

Vroeg uit de veren voor weer een klussen in het nieuwe huis en dozen inpakken dag. Zometeen eerst de paarden voeren en paddock uitmesten. Dat is gelijk mijn beweging voor vandaag.

O: groene smoothie (spinazie, sinaasappel, banaan, curcuma en appelazijn). En havermoutpap (amandelmelk, havermout, lijnzaadjes, chiazaad, kaneel, kokosrasp, gojibessen en gemengde noten).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:51

Ik maak het met cacao, ongezoete amandelmelk en water. Maar je kan natuurlijk ook alleen amandelmelk doen en het water weglaten. Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen nu ik ongezoete amandelmelk heb.
Ik doe er wel wat stevia bij. En soms ongezonde slagroom. :9

Gisteravond nog een hele chocoladeletter weggewerkt.
Als het open is kan je het ook maar beter wegwerken... O:)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:53

Gisteren:
O: kwark met muesli, bosbessen, gojibessen, chiazaad en lijnzaad + handje walnoten/amandelen
T: twee speltboterhammen met kaas, veldsla en granaatappelpitjes + mandarijn
L: twee speltboterhammen met kaas, veldsla en granaatappelpitjes + mandarijn
A: volkoren pasta met een puntpaprika, één tomaat, kidneybonen + omelet van twee eieren
B: paard verzorgen

Vandaag:
O: kwark met jam, muesli, banaan, bosbessen, gojibessen, chiazaadjes + handje walnoten/amandelen
D: verse sinaasappelsap

B: door de stad lopen en waarschijnlijk paardrijden

Ben benieuwd war jullie van m'n lijstje van gister vinden :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:07

Dan zijn we het daar iig over eens, LisErm :)) Ik ben eigenlijk altijd voor even laten prikken. Mijn man had bijvoorbeeld een giga tekort en dan ga je er niet komen met pillen van de supermarkt. Hij moet elke vier weken een speciale shot hoog gedoseerde D door z'n eten doen :)

Planning:

O: 70gr havermout, 1 banaan, 15gr whey, 20gr lijnzaad, 10ml walnootolie
B: 1.5u KT schouders en rug
T: Shake van 250ml 0%vet melk, 25gr whey, 1 banaan
L: 3 sneetjes volkoren zonnebloempit brood, 150gr kipfilet, komkommer, ketchup, 10gr edelgist, 8gr pompoenpitten
T: 1 sinaasappel
A: 250gr spruitjes, 60gr basmatirijst, 100gr huttekase, 1 ui/knoflook, 25gr roomboter, kruiden en specerijen

2100kcal

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:47

O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
t: peer
L: 2 plakken roggebrood met kaas
T: peer
A: vis met kikkererwten, champignons, aardappel?
T: magere yoghurt
B: uur cardio core, 40 minuten fietsen en half uur abs

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:09

Ik slik in de wintermaanden ook extra vitamine D sinds vorig jaar. Heb geen ernstig tekort, maar kon wel een beetje extra gebruiken in deze (letterlijk) donkere dagen.
Ik krijg trouwens voor mn verjaardag een daglichtlamp :D en dat is aankomende woensdag al dus ben heeeel benieuwd hoe ie gaat bevallen. Was laatst bij een vriendin wezen slapen en die heeft er ook eentje. Vond dat zo fijn wakker worden (en dat met een kater :') ) dat ik het ook wil gaan proberen :j

Mijn lijst vandaag is nog wat onduidelijk, maar acht daar is het zaterdag voor :Y)

O: havermout, banaan, lijnzaad, zemelen
T: eiwitshake, koekje, zelfgemaakte chocomelk (niet zelf zelfgemaakt trouwens, maar hij was wel zelfgemaakt :Y) )
L: denk 2 sneetjes vruchtenspeltbrood met beleg
T: vast minimaal een hand(je) pepernoten :+
A: of soepmet wat broodjes of in de stad iets eten met mn zusje

B: 30 day shred
D: water, thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:48

Vit. D is een in vet oplosbare vitamine, wat juist er voor kan zorgen dat het wordt opgestapeld in de je lichaam ipv wordt afgevoerd. Was er niet hier ook iemand met een veel te hoog vitamine gehalte uit leverworst met klachten als gevolg?

Geloof niet dat de potjes vitamine perse schadelijk zijn zolang ze volgens de richtlijnen worden gebruikt. Maar een bloedonderzoek geeft natuurlijk veel duidelijkere richtlijnen, bij een echt tekort ga je het niet kunnen aanvullen met een supermarktpilletje.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:20

Nee tekorten kun je er niet mee bijvullen aangezien zo'n dosis drogistpilletjes rond de dagelijkse behoefte ligt, dus is meer slim wanneer je denkt dat je te weinig binnen krijgt en een tekort wilt voorkomen.

Net als toen ik een ijzertekort had. Per dag moet je normaal als vrouw ongeveer 15 mg binnenkrijgen en om mijn tekort aan te vullen (na de operatie) moest ik 3 maal daags een aantal weken 200 mg(!) slikken :P

Zo'n ernstig tekort loop je niet snel op hoor Bhri, helemaal niet met jou leefstijl!
Maar controleren kan nooit kwaad.

De ongezoete amandelmelk heb ik nu ook in huis, bedankt voor de tip Karin! :D
Die is trouwens ook erg laag in calorieën (26 per 200 ml) dus mengen met water voor chocolademelk is eigenlijk onnodig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:09

Kan wel degelijk LisErm; ik eet vrij veel vet, vis, ei en vlees, meer dan het gemiddelde in dit topic en ik krijg eigenlijk standaard te weinig Vitamine D binnen. Ik slik levertraan bij en ik ben veel buiten :)

Judith_: ik was degene met een Vitamine A overdosis, inderdaad door leverworst :+

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:24

Gala was erg leuk inderdaad, Horse ik had een 'kort' (nog wel een nette lengte) petrolkleurig strapless jurkje aan, strakke taille en liep wat wijder uit. Het leuke is dat ik me van de zomer nog iets teveel een worstje voelde in het jurkje, en dat die gister heel makkelijk dichtging en zelfs afzakte ;) En veel te hoge hakken, werd niet in dank afgenomen door m'n voeten, nog steeds wordt het me niet in dank afgenomen!

Bij mijn lijstje zijn gister wat wijntjes en shotjes gekomen, gelukkig niet nog wezen snacken, wel de hele avond staan dansen trouwens ;)

Vandaag:
O: bakje cruesli met melk (was bij vriendin wezen slapen)
L: havermout met een klein handje healthy mix van de action (bestaat uit rozijnen, gedroogde cranberries, wat cashewnootjes, amandelen, zonnebloempitjes, moerbeien, incabessen, gojibessen), 1 appel, lijnzaad, kaneel/gemberpoeder/nootmuskaat
T: ?
A: Lasagne met gegrilde courgette, tomatensaus, ricotta met ei citroen en geraspte kaas (heel licht :)) Maar zooo lekker!)
T: ?
B: hoop nog even te kunnen paardrijden
D: thee, cappucino, water, vanavond wellicht wat frisdrank tijdens uitgaan

Julia lijkt me een mooi lijstje hoor! Dacht even dat ik dubbel zag haha.
Verder heb ik eigenlijk geen ervaring met extra vitamine slikken, al zou het voor mij ook best een idee zijn om me is te laten testen op vit D, ik heb ook altijd moeite met korte donkere koude dagen. Maar wellicht kom ik al wat verder met m'n gezondere eetpatroon! :j

LisErm die lasagne klinkt goed, en de pitabroodjes van Bhriseis ook!
Plien heeft lekker van taart genoten! :D
Rivaldo kan me voorstellen dat je honger had!
MightyJoe had veel soep, lekker! :)

Verder mooie lijstjes lisErm , many, fsca, Bhriseis , robbedoes (welkom trouwens), Dani, Karin, chantal, Eline! Ben ik nog iemand vergeten, is best lastig om tegelijkertijd bij te lezen en te typen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:26

O : Havermout - Yoghurt - Lijnzaad en nootjes
L : 2 pompoenpit broodjes
T : handje dropjes , lekker tegen de verkoudheid
A : Nasi (denk ik , staat op het menu een vraagteken)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:55

Mooie lijstjes :)

O: 50 gram havermout, amandelen, chiazaad, pindakaas.
T: Rijstwafel, mandarijn
L: Amandel- en kokosmeel pannenkoekjes, lijnzaad + stukje zelfgemaakte cracker + wat walnoten
T: Appel, mandarijn, stukje cracker
A: Salade op het werk (subway)
T: Geen idee, als ik honger krijg nog wat amandalen ofzo.

B: 45 min KT 50 min Cardio, lopen door de stad
Vanavond een feestje waar ik waarschijnlijk nog wel wat wijntjes drink :')