Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:44

Vond je dat niet lekker? Zo eet ik het regelmatig. :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:50

hmm dan moet ik dat toch maar eens gaan proberen die overnights oats.
Ik ga nog steeds voor gewoon warm met geprakte banaan, rozijnen, kaneel en lijnzaad.

Ik wil ook een keer het recept van Rudolph maken voor een koek met havermout/banaan

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:57

Vanmorgen eindelijk mijn hangop-ontbijt met granola en zomerfruit geprobeerd. Zeker de moeite waard en het vult absoluut goed, maar een beetje te duur voor elke dag. Van één pak yoghurt houd je hooguit drie porties hangop over en zomerfruit is natuurlijk ook niet echt goedkoop, maar jezelf zo af en toe verwennen is ook wel erg lekker. Qua dikte heeft de hangop veel weg van kwark, dus daar moet je wel van houden. ;)

le résultat
Afbeelding

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:01

Het ziet er echt heerlijk uit!

(typo)
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 29-05-13 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:05

Ja, ziet er zeker lekker uit.
Maar dat fruit uit de diepvries is toch niet zo duur?
Ik sla het vaak in als het in de aanbieding is en ik neem het ook wel mee uit Duitsland. :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:10

Zomerfruit uit de diepvries kost €1,49 per doosje van 250 gram. Op zich niet veel geld, maar als (langstuderend) student is alles wat niet strikt noodzakelijk is te duur. :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:30

KarinvdM schreef:
Vond je dat niet lekker? Zo eet ik het regelmatig. :)

Ik denk dat de verhouding kwark-havermout niet klopte. Hoeveel gram havermout doe jij in een portie kqark?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:35

Dat wisselt, ik doe maar wat en ik maak het met een mengsel van havermout en speltvlokken. :)

Fruit is misschien niet heel goedkoop Chanen, maar daar staat tegenover dat havermout geen drol kost. :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:49

Ja, dat is waar, maar dan is een zak appels of tros bananen altijd nog goedkoper dan een doosje zomerfruit. Want het is nou ook weer niet zo dat ik helemaal geen fruit eet. Ik zou zelfs niet zonder kunnen! Het leek me alleen zo lekker met zomerfruit en ik had deze week nog wat geld over, dus heb mezelf eens lekker verwend. ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:24

Moet een keer kunnen, toch? :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 19:48

Heb vannochtend heeel snel havermout pannenkoekjes gebakken voor in de trein en ze waren heeeeeeeeerlijk!! Ik had niet helemaal de goede structuur om ze te bakken, omdat alles snel moest, maar toch waren ze heel erg lekker. Binnenkort maar even weer proberen met wat meer tijd.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 19:50

Chanen schreef:
Vanmorgen eindelijk mijn hangop-ontbijt met granola en zomerfruit geprobeerd. Zeker de moeite waard en het vult absoluut goed, maar een beetje te duur voor elke dag. Van één pak yoghurt houd je hooguit drie porties hangop over en zomerfruit is natuurlijk ook niet echt goedkoop, maar jezelf zo af en toe verwennen is ook wel erg lekker. Qua dikte heeft de hangop veel weg van kwark, dus daar moet je wel van houden. ;)

le résultat
[ Afbeelding ]

Mmm <3 hoe heb jet het precies gemaakt?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:53

Bij mij blijven ze uit elkaar flikkeren.. -O-

Ik kan ze niet omdraaien zonder dat hij uit elkaar valt. Hij smaakt heerlijk, maar ik wil ook mooie pannenkoekjes!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:57

NeverGiveUp schreef:

Ik kan ze niet omdraaien zonder dat hij uit elkaar valt. Hij smaakt heerlijk, maar ik wil ook mooie pannenkoekjes!

Daar heb ik ook altijd last van! Meestal draait het dan uit op een 'scrumbled pancake' :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 19:59

NeverGiveUp schreef:

Mijne hadden ook geen mooie vorm hoor :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:27

Dat heeft Chanen gisteren nog geplaatst Horse_xx

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:24

KarinvdM schreef:
Dat heeft Chanen gisteren nog geplaatst Horse_xx

Dankje, dan moet ik even zoeken :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:28

Chanen schreef:
Ik ben ook alleen de ES havermout gewend, maar mij bevalt ie prima. Zowel voor de havermout met melk als de tommoroats met yoghurt. Al weet ik ook eigenlijk niet waarom dat verschil zou maken wat soort havermout betreft. Echt balen dat ES er t.z.t. uitgaat. Zeker als de vergelijkbare havermout van de Jumbo niet echt lekker is. Zodra duidelijk is wanneer de havermout uit de schappen verdwijnt maar even flink inslaan dus. Scheelt dat het nauwelijks een aanslag op je portemonnee is en lang houdbaar. :)

Ik geloof niet dat de havermout van ES eruit gaat, maar een andere verpakking krijgt. Ik werk bij de appie, ons is verteld dat de inhoud eigenlijk niet veranderd, maar de verpakking wel. Zullen heus wel een paar dingen uit gaan die niets opleveren, maar havermout komt zo vaak voorbij aan de kassa, dat houden ze er vast wel in...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:33

Ziet er lekker uit Chanen!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:43

Ik was degene die hier meldde dat de havermout van ES eruit ging. Dat dacht ik omdat er een bordje bij stond... Het bordje is inmiddels verdwenen, maar er staan nog altijd pakjes havermout.
Vals alarm van mijn kant! O:)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 23:02

RoosG schreef:
Chanen schreef:
Ik ben ook alleen de ES havermout gewend, maar mij bevalt ie prima. Zowel voor de havermout met melk als de tommoroats met yoghurt. Al weet ik ook eigenlijk niet waarom dat verschil zou maken wat soort havermout betreft. Echt balen dat ES er t.z.t. uitgaat. Zeker als de vergelijkbare havermout van de Jumbo niet echt lekker is. Zodra duidelijk is wanneer de havermout uit de schappen verdwijnt maar even flink inslaan dus. Scheelt dat het nauwelijks een aanslag op je portemonnee is en lang houdbaar. :)

Ik geloof niet dat de havermout van ES eruit gaat, maar een andere verpakking krijgt. Ik werk bij de appie, ons is verteld dat de inhoud eigenlijk niet veranderd, maar de verpakking wel. Zullen heus wel een paar dingen uit gaan die niets opleveren, maar havermout komt zo vaak voorbij aan de kassa, dat houden ze er vast wel in...

Ik werk er inderdaad ook. Het wordt basic en ik denk dat de prijs dan niet veel veranderd of zelfs helemaal niet.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:32

vandaag voor het eerst de havermout van Euroshopper AH gegeten, ik proef geen verschil met de Quaker, dus de ES houden we erin !
Voor het eerst met goya-bessen en Chia-zaad, oh, wat gezond (en best wel lekker)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:42

Alleen de naam Euroshopper gaat eruit en wordt vervangen door AH Basic, maar voor de rest blijft alles hetzelfde? Belachelijk! Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met Euroshopper dat het vervangen moet worden door iets anders, maar we gaan het zien en beleven. Ik ben benieuwd of welke termijn we AH Basic kunnen verwachten.

@ Horse_xx: Je kunt de hangop kopen, maar ik heb het zelf gemaakt door een pak volle yoghurt in een schone droogdoek te gieten en een dag in de koelkast uit te laten lekken (in een vergiet, boven een kom). Voor de granola staat het recept inderdaad een pagina terug, geloof ik. Ook dat is erg makkelijk te maken, al kun je ook daarvoor gewoon een pak muesli of iets dergelijks kopen. Ik vond het zelf maken alleen zo leuk. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:48

Ik kom ook even binnen vallen...
Een heel makkelijke manier om hangop te maken is met een losse koffiefilter, zo een die je op de kan kunt zetten om er water op te schenken. Papieren filter erin, joghurt erin, bakje eronder en in de koelkast. De volgende ochtend kun je het zo uit het filter halen.

Kun je havermout eigenlijk ook ongekookt/ongeweekt eten? Als een soort muesli zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:51

volgens mij wel,want het zit ook weleens ín muesli.
maar of het lekker is...