Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk
HUH! Ik probeerde te reageren op een bericht van Forumster, is ie ineens weg!![]()
![]()
Ik eet vaak spekjes, kip of gehakt
Want voor mij alleen vind ik dat prima, en vaak heb ik dan weer een groep van 4-5 man als er mensen komen eten. 
Maar klaarmaken is in principe niet moeilijk, ik heb geleerd van een tv-kok (welke weet ik niet meer
) 'Vis moet zwemmen!' en dat gold ook in de pan
Dus ruim boter of olie. F_Orumster schreef:Joolien schreef:Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk
HUH! Ik probeerde te reageren op een bericht van Forumster, is ie ineens weg!![]()
![]()
Ik kwam erachter dat ik halverwege het topic zat en mijn quote een beetje over de datum was
dus in dat geval, beter laat dan nooit!
F_Orumster schreef:Joolien schreef:Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk
![]()
Ik kwam erachter dat ik halverwege het topic zat en mijn quote een beetje over de datum was

Miracle_ schreef:Nou mijn eten staat el in de oven voor vanavond, en het ruikt heerlijk
Heb bladerdeeg gevuld met: Lente ui, groene paprika, rode ui, Chinese kool, cashewnoten, tijm, en goed gekruid pittig gehakt met kookroom.. Jam, nu al trek
Noa_M schreef:Miracle_ schreef:Nou mijn eten staat el in de oven voor vanavond, en het ruikt heerlijk
Heb bladerdeeg gevuld met: Lente ui, groene paprika, rode ui, Chinese kool, cashewnoten, tijm, en goed gekruid pittig gehakt met kookroom.. Jam, nu al trek
Wat klinkt dat lekker!! Heb je een recept? Of hoe heb je het anders gemaakt?
Krieltjes in de schil uit de oven waren heerlijk! Ook de pastinaak was goed op smaak! Enige 'tegenvaller' was de schnitzel, gelukkig had ik nog mijn lekkere champignonroomsaus. Maar die Albert Heijn Schnitzels.. volgende keer koop ik toch liever misschien een iets duurder stukje vlees bij de slager, want dit smaakte eigenlijk nergens naar. Toetje was ook goed gelukt! Heb nog wat bosbessencoulis over dus daar maak ik morgen denk een lekkere smoothie van. 
Heb nog champignons over dus die gooi ik er ook gewoon in. En dan eet ik het met de overgebleven krieltjes en rode bieten en zondag haal ik dan wat frieten bij de patatboer voor erbij. Nu al zin in de geur die morgen in de keuken gaat hangen!
ponyparadijs schreef:De banaan zelf is meestal niet zo heel bruin toch.
Had het van de week ook op televisie gezien waar was het ook alweer bij?
Maar ik kan het wel eens proberen :