Wie kookt er nog meer zo graag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Wie kookt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:30

Hahahaha herkenbaar Dani want dat heb ik ook altijd. Ik probeer maar wat. Schrijf nooit op wat ik er in gooi en soms valt het tegen. Soms is het echt heerlijk en dan weet ik bij het eten ook al niet meer wat ik er in heb gedaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:31

Joolien schreef:
Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk :D

HUH! Ik probeerde te reageren op een bericht van Forumster, is ie ineens weg! :oo :oo :oo

Ik kwam erachter dat ik halverwege het topic zat en mijn quote een beetje over de datum was ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:44

Ik vind zalm echt heeerlijk, maar zo duur := Ik eet vaak spekjes, kip of gehakt :P Want voor mij alleen vind ik dat prima, en vaak heb ik dan weer een groep van 4-5 man als er mensen komen eten.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:51

Ik ga vandaag een pasta maken van gegrilde kip, gegrilde groenten en zelfgemaakte kaassaus :)

Ben benieuwd of het gaat smaken!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:15

Ik lust eigenlijk alleen witte vis := Maar klaarmaken is in principe niet moeilijk, ik heb geleerd van een tv-kok (welke weet ik niet meer :+ ) 'Vis moet zwemmen!' en dat gold ook in de pan :Y) Dus ruim boter of olie.
Al moet ik zeggen dat ik het ook erg lekker vind als hij onder de grill uit komt.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:25

F_Orumster schreef:
Joolien schreef:
Inmiddels heb ik het aardig onder de knie haha. Doe idd tomaten eerst pliceren, dan 30 sec in kokend water, daarna pellen en snijden en de binnenkant eruit, dan een half uur op een beetje olijfolie met knoflookteentjes en wat chilipoeder laten pruttelen. Later prakken met een grote spatel en dan op smaak maken met een beetje suiker, rode wijnazijn, zout en kruiden. En dan nog een beetje tomatenpuree om het wat in te dikken. Heerlijk :D

HUH! Ik probeerde te reageren op een bericht van Forumster, is ie ineens weg! :oo :oo :oo

Ik kwam erachter dat ik halverwege het topic zat en mijn quote een beetje over de datum was ;)

haha! Dit is vast een soort tomatensaus? Zag er wel lekker uit moet ik zeggen :D dus in dat geval, beter laat dan nooit!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:51

Mag ik me hier ook komen melden? Ik lees al een tijdje mee. Ik hou ook van koken, alleen altijd zo weinig inspiratie... Hier thuis vinden ze het maar al te leuk dat ik af en toe kook! Moeders is namelijk meer van het agv-concept en hoewel dat 1-2 keer in de week lekker is, zijn ze er verder wel een beetje op uitgekeken haha!

Voor vanavond heb ik lekker zelfgemaakte paprika-soep en verse rodekool... Alleen die is niet helemaal gelukt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:18

F_Orumster schreef:
Joolien schreef:

Haha ik had al zo'n vermoeden :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 22:34

Welkom Denise!

Heb je een recept van de paprika soep? :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 13:06

Nou mijn eten staat el in de oven voor vanavond, en het ruikt heerlijk :D

Heb bladerdeeg gevuld met: Lente ui, groene paprika, rode ui, Chinese kool, cashewnoten, tijm, en goed gekruid pittig gehakt met kookroom.. Jam, nu al trek :')

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:17

Miracle_ schreef:

Heb bladerdeeg gevuld met: Lente ui, groene paprika, rode ui, Chinese kool, cashewnoten, tijm, en goed gekruid pittig gehakt met kookroom.. Jam, nu al trek :')

Wat klinkt dat lekker!! Heb je een recept? Of hoe heb je het anders gemaakt? :Y)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:17

Klinkt goed Miracle!

Ik ga vanavond ook even los, zit de hele dag aan me scriptie dus dan mag ik me vanavond even los laten gaan op het avondeten. Er komt een vriendinnetje eten dus dat is een extra reden om uitgebreid te mogen gaan koken. Ik ga voor krieltjes in de schil uit de oven met wat zeezout en rozemarijn. Daarbij pastinaak, gewoon gekookt, beetje suiker erbij. Het vlees wordt schnitzel (bonusaanbieding) met een zelfgemaakte champignonroomsaus. En als toetje maak ik een chocoladesoufflé met een bosbessencoulis.

Heb nu al zin om het allemaal te gaan maken! :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:46

Klinkt lekker, Mara! Hier worden het vanavond tortellini, in een sausje met serranoham en witlof.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 14:30

Noa_M schreef:
Miracle_ schreef:

Wat klinkt dat lekker!! Heb je een recept? Of hoe heb je het anders gemaakt? :Y)

Ik heb gewoon alle groenten klein gesneden, bij elkaar in de pan gedaan, wat zout, peper, kerrie poeder, en peterselie erdoor gedaan. Lekker gaar laten bakken. In een aparte pan het gehakt gebakken met: Tijm, chilipoeder, zout, peper, zoete ketjap, paprika poeder, 2 theelepels suiker, en 5 eetlepels kookroom.
Toen nog 2 eetlepels kookroom door de groente gedaan en even in laten koken. Cashewnoten fijn gehakt en erbij, gehakt erdoor gedaan, en in het bladerdeeg gestopt. :9 :)

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:13

Wat ook lekker is: een banaan met een bruine schil(als hij lang op de schaal ligt) in de vriezer totdat hij bevroren is en hem daarna blenderen/pureren. Je hebt dan heerlijk zoet bananenijs, wat ook nog eens heel gezond is!(1 banaan is ong 1 1/2 bolletje)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 19:04

Wat een grappig idee! Alleen heb je dan geen bruin ijs?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:02

De banaan zelf is meestal niet zo heel bruin toch.
Had het van de week ook op televisie gezien waar was het ook alweer bij?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:03

Masterchef Australia?

Daar hebben ze laatst ook zoiets gemaakt :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:12

O ja dat was het!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:58

Zo, mijn avondeten smaakte goeeeed! :D Krieltjes in de schil uit de oven waren heerlijk! Ook de pastinaak was goed op smaak! Enige 'tegenvaller' was de schnitzel, gelukkig had ik nog mijn lekkere champignonroomsaus. Maar die Albert Heijn Schnitzels.. volgende keer koop ik toch liever misschien een iets duurder stukje vlees bij de slager, want dit smaakte eigenlijk nergens naar. Toetje was ook goed gelukt! Heb nog wat bosbessencoulis over dus daar maak ik morgen denk een lekkere smoothie van. :D

Morgen mag ik ook weer even los gaan, dan wil ik een soort vlaamse stoofpot maken. Het vlaamse gedeelte bestaat voornamelijk uit donker bier toevoegen. :') Heb nog champignons over dus die gooi ik er ook gewoon in. En dan eet ik het met de overgebleven krieltjes en rode bieten en zondag haal ik dan wat frieten bij de patatboer voor erbij. Nu al zin in de geur die morgen in de keuken gaat hangen! :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:58

Vanaf staat er pasta met zalm op het menu. Twijfel nog of ik er cougette bij doe of het restje bloemkool van gisteren

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:37

Wij geven een souper vanavond, en ik ben in volle voorbereiding (lees: de keuken is een stort)

Aperitief met hapjes, o.a. toast met ganzenlever en mangochutney
Erwtensoepje met munt, krab en grijze garnaaltjes
Canneloni met een vulling van scampi, ricotta, peterselie, look en limoen, in een parmezaansausje en daarbij een salade
Ananas met muntsuiker en een bolletje ijs

Nu al zin in!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:13

Zo, dat klink goed Liesbeth! Het is dat je helemaal in België woont, anders had ik stiekem je huis overvallen. ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:19

ponyparadijs schreef:
De banaan zelf is meestal niet zo heel bruin toch.
Had het van de week ook op televisie gezien waar was het ook alweer bij?

Bij mij is vaak de onderkant bruin van het liggen zeg maar. -O- Maar ik kan het wel eens proberen :

Jammer van je schnitzel Mara! Die van de AH zijn idd vies.. Ik neem ze meestal van de Jumbo mee. :)

Liesbeth dat klinkt lekker culinair allemaal! Eet smakelijk alvast! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:23

Klink.goed.Liesbeth. Nu hopen dat je gasten viseters zijn.

Vanavond lekker paddenstoelenrisottootje gegeten.