Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:13

MaartPaard, misschien kun je hier toch eens met je schoonvader over praten.
Het kan ook heel goed zijn dat je hier toch onbewust wel last van hebben buiten dat de het gewoon smerig vind. Roken heeft natuurlijk niet alleen een slechte werking op degene die rookt maar ook op de mee rokers. Jij dus..
Ikzelf het astma en mijn broertje rookt. En dan steekt hij zijn sigaret in huis aan en gaat dan pas naar buiten omdat er in huis niet gerookt mag worden. Maar ik heb hier ook wel veel last van.

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:19

Oef ja roken, als ik ergens een hekel aan heb....
Gelukkig hier geen last van, maar zou me kunnen voorstellen dat dit ook één van de oorzaken is

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:28

Klopt ook hoor maar ze hebben echt een heel groot en hoog huis en ja hij rookt al zijn hele leven. Ook een speciaal zwaar soort sigaretten waar ik eerlijk gezegd minder last van heb dan als iemand Marlboro opsteekt. Mijn schoonmama rookt niet en ja die klaagt er ook niet over. Het is zijin huis natuurlijk en ik ben hier te gast. Maarja stel dat als ik later ooit kinderen heb zou ik er wel over praten dat ik niet wil dat hij binnen rookt.

Laatst was ik op de verjaardag van m'n schoonzusje en haar vriend en daar rookte echt iedereen en dat is een vrij klein huis. Nou had er meteen super veel buikpijn van. En dan nog te bedenken dat ik vroeger altijd uit ging in rokerige kroegen en zelf dan ook wel een half pakje weg pafte hahaha dat zou ik echt nooooit meer doen!!

Zo en zit nu lekker aan de zoute drop :d lekker!!! Misschien knap ik er van op haha

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:30

Ja het is echt vervelend als je er eigenlijk niks tegen kunt beginnen!
Ik ben blij dat er bij ons in huis gewoon niet meer gerookt wordt, behalve dan mijn broertje die niet altijd wil luisteren :+
Maar ik weet wel, bij mijn kinderen in de buurt wordt niet gerookt (als ze er komen haha)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:36

jou huis jou regels he maart paard ;) als hij bij jou te gast is later, in jou huisje, dan mag jij de regels opmaken.
Nietmeer dan logisch dat er dan binnen niet gerookt wordt als jij dat niet wil!

Mijn vent rookt ook niet binnen, die gaat het balkon op.
De bouwvakkers die ik over de vloer had in okt/nov moesten ook maar lekker op het balkon gaan staan. Ik trapte ze naar biuten als er een peuk opgestoken ging worden (ze gingen kozijnen plaatsen, dus binnen was praktisch buiten, maar het ging om het idee).
En dat er as in mn wasbak in de keuken lag? en een uitgedrukte peuk erbij? dat hebben ze (en hun baas trouwens ook) geweten!
Dat doe je niet bij "klanten" in huis!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:38

Haha ja pfff ik heb er zoooon hekel aan!! Vind het gewoon asociaal! Maar op zich als hij weg is ruik je in dit huis dan ook bijna niks gelukkig. Maar ergens vind ik het asociaal als mensen gewoon roken waar niet rokers bij zitten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:42

ik heb er ook een hekel aan, maar aan de andere kant kan je er weinig aan doen als het in zijn eigen huis is :(:)

maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel lichtelijk onpasselijk wordt van de geuren die je ruikt in uitgaansgelegenheden :r soms denk ik dat je dan beter maar die rook lucht kan hebben ipv de combinatie van een internverrottings proces en penetrante zweetlucht :o

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:49

Mri daar heb je ook weer gelijk in, al merk ik er eerlijk gezegd niet veel van als ik op stap ben.
Heb nooit zo veel last van de lucht die er hangt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:53

Gewoon jezelf onderspuiten met een lekker luchtje haha :)

Zit in een blaadje te lezen over ontzuring, zij raden het boek 'gezond door ontziring' aan.
Lijkt mij wel wat!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:03

Hier even een tabelletje opgezocht: www.kruidenvrouwtje.nl/voeding/zuren-basen.htm

Vind het wel enorm lastig hoor! Hoe hou je in godsnaam je dieet ng in balans? Hoe meet je dat? Zuur veroorzaakt wel cellulitis enzo..

Pff ben erg aan de snaai, nu weer 2 pralines op hihi.

Wat vinden jullie trouwens van eetgeluiden? Ik ben daar zoooooooo gevoellig voor haha. Ik hoor alles en vind het zo vies en zwaar irriterend!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:04

Naast dat roken (en meeroken) gewoon slecht voor je is vind ik dat je het ook gewoon super goed kunt ruiken aan de mensen zelf, jakkie. En als je in een rokershuis bent geweest kun je ook meteen onder de douche en de kleren in de was..Kan begrijpen dat als je het gewend bent, het niet meer ruikt, maar toch.
Ons buurmeisje ook, haar vader rookt stevig en je ruikt haar gewoon als ze naast je staat zeg maar. Vind ik ook gewoon sneu voor die kinderen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:04

Eetgeluiden, tja heel afhankelijk van wat en wie :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:05

Ik kreeg ook snaaitrek na het stukje kruidcake..zit daarom nu aan een kopje tomatensoep..hopelijk is het dan over

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:08

Deel 2 alweer? Jee, een poosje niet gekeken en ik heb weer een week werk om bij te lezen,haha! Ga weer trouwer volgen!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:36

Roken vind ik ook enorm vies. Bah!
Een eetgeluiden...ooh als ik dat hoor en ik heb mijn dag niet ontplof ik :o

Vandaag beetje gezondigd.. Maarja vanaf morgen ga ik weer volop ertegen aan!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:44

Ik zondig ook enorm want ik heb geen keus helaas! Ga vd week maar eens boerenkool halen en daar smoothies van maken komende week.

Ontbeten met boterham met pindakaas en boterham met rosbief. Pas om half 1 ontbeten. Nu als tussendoortje toostjes met franse kaas en als avondeten friet met rosbief en sla. Na waarschijnlijk weer cookiedough. Pff naja ik gun het mezelf maar, das de enige manier haha!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:45

ik wou vanmiddag een smoothie maken met banaan en spinazie.. maar vind het een beetje 'eng' .. Laatst had ik zo'n enorme vieze groentesmoothie... Bah! Moest zelfs overgeven :r

Volgende week maar ook weer naar de sportschool. Doe al zolang niets meer aan sport behalve paardrijden :=

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:56

Ja eetgeluiden vind ik ook vreselijk ranzig. Vooral als je in de trein zit en er ook nog beelden bij hebt.
Dat is heel vies.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:32

Eetgeluiden.. dat hoor je alleen als je echt heel dicht bij iemand zit denk ik? Ik vind het meer vies als iemand zo vreselijk zit te schrokken, bah! Ik kan er trouwens ook niet tegen als iemand mij steeds aankijkt tijdens het eten.. :+ Haha.

Interessante link Maartje! Klinkt inderdaad lastig.. Ik denk dat het goed is om dagelijks wat rauwe groenten te eten naast de groente bij je warme maaltijd. Ik doe dat nu ook al weken en moet zeggen dat mijn huid het top doet op het moment. * ff afkloppen. :D

Zondigen.. Ja hier ook. Heb vanochtend ontbijt gehad van 2 speltboterhammen, 1 appel en 1 ei. Onderweg wat tomaatjes en komkommer gegeten en toen bij mijn ouders een stukje taart.. oeps.. We gaan zo aan de soep uit een blik :\ Met stokbrood, ook niet echt top dus ik neem er nog maar wat rauwkost bij..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:08

Is dat zo Roelke? Ook maar eens proberen! Ga gewoon lekker wat radijsjes halen ofzo :) Kan je de bladeren van radijsjes trouwens ook gebruiken? Verwerk ik die mooi in een smoothie. Trouwens, die grote klis capsules zijn ook geweldig voor je huid! Mijn huid (en haar) is alweer stukken beter!

Ik had echt een vreselijke dag, maarja ik was ook vrij licht dus het mag ook wel. Had heeeel veel toostjes met franse kaas en 's avonds een gehaktbal met friet en wat sla. Toe wat fruit en ben en jerrys.. Niet best dus, maarja had ook geen keus.

Wat is trouwens het beste in je smoothie? Boeren kool, andijvie of spinazie? En wat is het lekkerst?

En hoe zat dat nou met plantaardige olie? Want dat zit namelijk in pindakaas. Zijn dat die transvetten die je op je buik opslaat?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:37

Transvetten die je op je buik opslaat!?...Hoe zit dat precies, ik eet namelijk bijna dagelijks een boterham pindakaas

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:38

Maartje, volgens mij bestaat plantaardige olie inderdaad uit transvetten (weet het niet zeker, is wel te googelen denk ik? :) ).. Die van ekoland bevat er geen :) althans, ik heb daar pindakaas vandaan die 100% noot is, weet even niet meer of dit nou het huismerk was :)

Ik heb ook een verschrikkelijke dag gehad, echt niet normaal. Nul groenten of fruit. Kwam door wat slechte omstandigheden. Heb echt ongelooflijk veel zin in morgen, weer lekker aan de gezonde hap :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:47

Dan ga ik morgen ook de 100% noot halen, en de smeerkaas!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:49

Ik neem altijd pindakaas als ik bij mijn vriend ben, lijkt me dan het enige gezonde beleg :P Dus tjah als dat nou ook al niet meer gezond is.. Ik weet het niet meer hoor. We leven maar in een zieke wereld :P Denk dat maar 10% in de supermarkt zonder e-nummers of toegevoegde suiker is. Dat maakt het helaas zo ongelofelijk moeilijk..

Misschien had ik eerder geboren moeten worden haha :P

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:30

Ja volgens mij is tegenwoordig helemaal niks meer gezond.
Vind het ook heel moeilijk Om aan de ingredienten lijst op de verpakking te Zien wat gezond is en wat niet.
Bij wat voor winkels en welke supermarkten doen jullie je boodschappen en waar letten jullie op als je iets koopt?
Snap er vaak helemaal niks van.