Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
picobello schreef:Magrathea: mijnkippies waren kaal en lelijk toen ze kwamen, bijna geen lelletjes meer te zien. Maar ze gaan heel snel naar een natuurlijk patroon en hun veren waren ook snel aangegroeid. Nooit een dag ziek geweest. *klopt even af* Wel zijn ze wat eerder "op". Omdat elke dag leggen eigenlijk niet gezond is krijgen ze eerder problemen met de eierstokken en andere legorganen. Maar de kips die ik nu heb zijn al 3 jaar bij ons. En zezijn heel leuk en gezellig. Alleen de eieren worden wat minder nu. Nouja,nu even helemaal niet want het is winter, maar van de zomer legden ze ook niet meer zo veel.
picobello schreef:Niks zo leuk als een paar kippen in je tuin, ik kan het echt aanraden. Je moet alleen wel afscheid nemen van kleine planjes, want die gaan er geheid aan
Farjen schreef:Pff, ik krijg steeds vaker van dokters en dergelijke te horen dat ik wel vlees moet eten. Veel kwaaltjes die ik heb (hoofdpijn, prikkelbare darm, ...) zijn volgens hen te wijten aan mijn gebrek aan vlees en het teveel aan koolhydraten en zuivel.. Maar ik kan toch moeilijk elke dag enkel fruit en groeten gaan eten, want vlees komt er echt niet in..
Magrathea schreef:picobello schreef:Niks zo leuk als een paar kippen in je tuin, ik kan het echt aanraden. Je moet alleen wel afscheid nemen van kleine planjes, want die gaan er geheid aan
Dat wordt dan een rennetje voor mijof een afgesloten deel van de tuin. Ik wil dus duidelijk wel plantjes in m'n tuin
![]()
Maar heb jij geen honden of katten? En gaan die er niet achteraan?
Colorado schreef:Aah, hihi, ik zit in een ander topic net een verhaal te typen over dat ik nog niet weet wat ik later wil gaan doen, maar dat ik wel weet dat ik graag zoveel mogelijk zelfvoorzienend wil zijn
Ooit hoop ik in een klein huisje te kunnen wonen met een lekker stuk land eromheen, koeien en geiten voor de melk, kippies voor de eieren en mijn eigen groentetuin en fruitbomenEn daarnaast hoop ik altijd lekker creatief bezig te blijven en hoop ik te kunnen blijven werken met paarden. Ik zou zo graag een meer relaxt leven willen leiden, heerlijk. Voor nu blijf ik lekker mediteren elke ochtend en middag/wanneer ik het nodig heb
![]()
Liek_ schreef:Nee, ten eerste zijn het eindexamenleerlingen en dus op een leeftijd dat ze zelf al bewust met die dingen bezig kunnen zijn, ook zonder mijn inmengingEn daarnaast is het hier een eindexamenthema biologie vmbo basis/kader. Het is dus goed te onderbouwen dat ik die filmpjes laat zien. Ik geef leerlingen trouwens wel de mogelijkheid om weg te gaan als ze het echt niet willen zien.
picobello schreef:Ik heb mijn eigen tuin-kipjes opgehaald bij een pluimveebedrijf. De legkippen gaan daar als ze 1.5 jaar oud zijn de scharrelstal uit en worden soepkip. Ik dus: Ik wil graag 3 soepkippen. Levend graag. Dat vonden ze best raar. Maargoed, er werd daar dus ook geslacht voor mensen die dus een dooie kip wilden. Het geluid van de kippen, hoe er met die beesten we gesleurd alsof het plastic zakken waren....ik stond bijna te janken.
Het gros van de mensen denkt domweg niet na over wat er op hun bord ligt. Ik heb niks tegen het consumeren van vlees, maar de manier waarop het geproduceerd wordt vind ik ronduit walgelijk.
Arabesk schreef:Liek_ schreef:Nee, ten eerste zijn het eindexamenleerlingen en dus op een leeftijd dat ze zelf al bewust met die dingen bezig kunnen zijn, ook zonder mijn inmengingEn daarnaast is het hier een eindexamenthema biologie vmbo basis/kader. Het is dus goed te onderbouwen dat ik die filmpjes laat zien. Ik geef leerlingen trouwens wel de mogelijkheid om weg te gaan als ze het echt niet willen zien.
Krijg je geen gezeik met ouders dan?