Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:04

Monique1985 schreef:
Dankjewel TT en ook een goede of? ;)

Heb tijdje terug staan kwijlen bij de kenwoods...dus ze hebben in ieder geval A merken...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:17

Monique1985 schreef:
Meiden ik heb een probleem!!!

Mijn Kenwood is ermee gestopt en ik moet MET SPOED een andere keukenmachine halen. Weet iemand van jullie of ze bij de Sligro of de Hanos ook keukenmachine's hebben?

Hoeveel spoed heb je?
Bij de trekpleister hebben ze een leuke aanbieding, voor 17.00 bestellen en betalen is morgen in huis hebben

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:23

Monique1985 schreef:
Dankjewel TT en ook een goede of? ;)

sligro heeft de kenwood Kmix51 in de aanbieding van 329 voor 239 euro...zie ik net

Kinke

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:07

Sligro heeft ook kitchenbeesten te koop :)
Had vandaag de nieuwe Magie des Zuckers gekocht....sta ik er zelf ook in hahaha! (fotootje van de beurs in Hamburg)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:21

Zag bij de makro weer aanbiedingen van Funcakes :j

Ga morgen bij mijn zoontje is de klas cc versieren. Ben benieuwd hoe het zal gaan met maar liefst 30 kids := .
Gelukkig is de juf erbij en een stageloopster :D . Alles staat klaar, heb me suf staan kneden met de marsepein :D maar het leek me beter
om dat zelf te doen dan dat de kids dat zouden doen. Dan zou het een aardige zooi worden denk ik :D .
Hoorde wel van mijn zoontje dat ze er allemaal heel veel zin in hadden :j . Ze moesten ook wat van thuis meenemen en verschillende kinderen kwamen er vandaag al mee op school aan. Wel heel erg leuk hoor dat de kids het zo leuk vinden dat ik kom *\o/*

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:59

Ter ere van wat is dat Ingrid, dat jij dit in de klas mag komen doen?

Een soort ouderactiviteit ofzo?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:36

Ingrid hebben wij gisteren ook gedaan, fondant alvast kneden.
Hoe oud zijn de kids?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:10

ik deed voor zulke dingen ook kleuren en 3 x 10 gram fondant in zakjes daar hebben ze mer dan voldoende aan voor 1 cupcake.

heb 30 kerst ccs staan voor dit weekend, een klein kerst taartje en voor volgende week een iphone taart en dan wil ik voor mezelf nog een taartje maken voor oud en nieuw.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:22

@Valina, mijn zoontje heeft het aan de juf voorgesteld dat ik zou komen _O- en dat vond ze wel leuk natuurlijk :D .
Dus met dank aan m'n zoontje mag ik vandaag in de klas cc mee gaan versieren. Ik wist eerst van niets := maar vind het wel heel leuk om te doen hoor!

De kinderen zijn 10/11 jaar dus komt vast wel goed.

Heb ook allemaal zakjes met marsepein en fondant gemaakt. Leek me inderdaad wel het handigst. Hebben ze meer dan genoeg aan.
Groene en rode marsepein en witte fondant.
Als ze eenmaal bezig zijn gaat het allemaal wel vanzelf, maar eerst de aandacht vasthouden van 30 kids en uitleggen
wat we gaan doen. Zitten een paar klieren en etters bij, dus mag de strenge mama gaan spelen := hahaha

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:44

Even snel een vraagje..

Als je naar de taartenwinkel gaat, om een foto uit te printen om op te laten eten.
wat is dan het makkelijkste voor die winkelmedewerker ? op 'n usb stickie, of kan het ook gewoon in m'n mail blijven staan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:04

Ik zou geen risico nemen en allebei doen :D

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:14

Haha ja dat is wel het makkelijkst denk ik ,moet die taart om half 12 afleveren namelijk :D

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:24

Allemaal mening geven a.u.b. :D de ontwerper en ik zijn zwaar aan 't stoeien met het uiterlijk van de site: http://www.taartentoebehoren.nl , is 'ie leesbaar genoeg, te blauw, te flauw, stoort de achtergrond als je de div. afbeeldingen bekijkt, ik vind 'm zelf redelijk maar hij mist nog iets, extra kleur misschien?
Daarom, meningen graag!!!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:27

Ik vind hem net iets te blauw, en van mij mag er nog wel een kleurtje extra in, bruin of roze ofzo. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 10:46

Ik vind hem ook te 'flets' ofzo. Net of de kleuren nog niet af zijn. Bruin en roze erbij???

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:48

Net wat de anderen al aangeven, het is te flets, kan je niet een kleur toevoegen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:50

Ik zou persoonlijk kiezen voor een leuke kleurige header en een witte achtergrond. Met eventueel een gekleurd menu.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:33

Thanks allemaal, ik zat al te denken aan een bijna transparante achtergrond en wat kleur accenten in de taartjes, oud roze toefjes en roze roosjes / taartjes zoiets.
Het is de bedoeling dat ie zoveel mogelijk op mn website voor de workshops lijkt: http://www.taarttechnieken.nl
Op een gegeven moment zit je zolang naar het scherm te staren dat je helemaal niets meer ziet :D Ik zag alleen nog maar een blauwe vlek met roosjes, niet echt de bedoeling. Ga de ontwerper maar weer een mailtje sturen, ik houd jullie op de hoogte!!!
(als jullie de hele dag blauw zien, excuses :D :D :D Bokt blauw, taart & toebehoren blauw, hahaaha)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:44

sorry maar breek even in. Ik lees dit topic al even mee, zit ook te snuffelen in de voorgaande topics... maar het is echt teveel om bij te lezen :roll:

Ik heb 3 weken geleden een workshop gedaan, en tja ben aangestoken... was al gek op bakken maar dit geknutsel met marsepein en vullingen vind ik helemaal +:)+

Nu ga ik vrijdag met mijn vriendinnetje taart maken.
dus vrijdag biscuit bakken en de botercreme maken.

Nu heb ik een vraagje... eigenlijk meerdere :')

Als ik bc maak heb je diverse recepten... welke is het beste? Ik vind 1:1 of 200 gr boter, 175 poedersuiker, 10 ml melk. Wat is het verschil??

Als ik de taart helemaal gemaakt heb dus met marsepein en bc en vulling.. hoe lang kan ik deze dan bewaren in koelkast? en in vriezer? (moet ik dan wel met plastic invriezen en ontdooien? of ontdooien uit vriezer in koelkast ???

Enne... als ik een vulling maak met slagroom wat is beste verhouding? Kan ik daar ook mee afsmeren?

Kan je de icing kleuren met de kleurstoffen die je ook gebruikt voor de marsepein?

Ik weet dat het een en ander ongetwijfeld terug te lezen is in de topics maar dat gaat me ff te ver om dat allemaal te lezen -O- mij echt veel te veel.

Hopelijk kunnen jullie voor mij deze vragen beantwoorden.. :o

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:48

de icing kun je er gewoon meekleuren.
ik gebruik voor bc 100 gram magarine 100gram roomboter en 200 gram poedersuiker

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:50

ik gebruik de mix voor botercreme van de leukste taarten shop, die is erg lekker van smaak (en geur!)
je kan de taart in de koeling bewaren en hij kan ingevroren worden, ontdooien wel vanuit de vriezer en dan in de koelkast en een uurtje voor gebruik uit de koelkast.
volgens mij lost de slagroom je marsepein op dus kan je die niet als laatste laag gebruiken om af te smeren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:51

SabM schreef:
sorry maar breek even in. Ik lees dit topic al even mee, zit ook te snuffelen in de voorgaande topics... maar het is echt teveel om bij te lezen :roll:

Ik heb 3 weken geleden een workshop gedaan, en tja ben aangestoken... was al gek op bakken maar dit geknutsel met marsepein en vullingen vind ik helemaal +:)+

Nu ga ik vrijdag met mijn vriendinnetje taart maken.
dus vrijdag biscuit bakken en de botercreme maken.

Nu heb ik een vraagje... eigenlijk meerdere :')

Als ik bc maak heb je diverse recepten... welke is het beste? Ik vind 1:1 of 200 gr boter, 175 poedersuiker, 10 ml melk. Wat is het verschil??
Ik gok de smaak en de stevigheid. Let er wel op dat je ZOUTLOZE roomboter gebruikt

Als ik de taart helemaal gemaakt heb dus met marsepein en bc en vulling.. hoe lang kan ik deze dan bewaren in koelkast? en in vriezer? (moet ik dan wel met plastic invriezen en ontdooien? of ontdooien uit vriezer in koelkast ???
afhankelijk van de bederflijkheid van de vulling. In de vriezer kan je een taart een flinke poos bewaren. Inpakken in pedaalemmerzak of in een taartdoos en hups zo erin. Ontdooien = 24 uur van te voren in de koelkast zetten, niet uit zak/doos halen

Enne... als ik een vulling maak met slagroom wat is beste verhouding? Kan ik daar ook mee afsmeren?
Gewoon slagroom aanmaken met suiker etc. Eventueel kun je er vers fruit, jam, pepernoten etc doorheen roeren. Nee je kan er niet mee afsmeren. Dat moet met botercreme

Kan je de icing kleuren met de kleurstoffen die je ook gebruikt voor de marsepein?
ja

Ik weet dat het een en ander ongetwijfeld terug te lezen is in de topics maar dat gaat me ff te ver om dat allemaal te lezen -O- mij echt veel te veel.

Hopelijk kunnen jullie voor mij deze vragen beantwoorden.. :o

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:59

Het meeste wat je moet weten om een taart te gaan bakken staat in het eerste bericht van dit topic. Misschien wel leuk om nog even door te lezen. :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:17

magnificent schreef:
Allemaal mening geven a.u.b. :D de ontwerper en ik zijn zwaar aan 't stoeien met het uiterlijk van de site: http://www.taartentoebehoren.nl , is 'ie leesbaar genoeg, te blauw, te flauw, stoort de achtergrond als je de div. afbeeldingen bekijkt, ik vind 'm zelf redelijk maar hij mist nog iets, extra kleur misschien?
Daarom, meningen graag!!!!!

Ik heb niet zo n moeite hoor met het fletse hoor...
vind hem wel mooi strak en overzichtelijk!

Zo ff naar de sligro geweest, stonden nog 5 emmertjes rolfondant dus meteen maar alle 5 meegenomen... :o geloof dat er nog mensen na mij kwamen die naast de pot pieste.... :+

5 kg.... € 13,75 :o :o :o :o en ik vind het eigenlijk nog fijnere kwaliteit dan Pettinice...
ik vind hem wat rekbaarder/elastischer...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:34

wat vinden jullie een redelijke prijs voor 6 mini cupcakes/?

Heb je eventjes genoeg of niet tinkertom ? :)