Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:29

Dus kvk en belasting afdragen ervoor doe je niet?
Ik zal es gaan googelen. Want wil niet hebben dat ze straks voor de deur komen met mevrouw je moet over alles wat je verkoopt nog eventjes belastig afdragen :S

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:39

Heel veel mensen doen het 'hobbymatig', maar eigenlijk mag het niet. Als je verkoopt wordt je door de belastingdienst gezien als ondernemer. Maar ik doe het ook hoor O:) . Je mag ook geen acquisitie plegen/reclame maken.

[edit]Het maakt trouwens niet uit of je winst maakt of niet, als je verkoopt wordt je gezien als ondernemer.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:42

Ja maar tis meer hobby. Dus je verdient er geen fluit aan. Ze zeiken overal om tegenwoordig :S

Eerst maar kijken of er vraag naar is... Als dat goed loopt kan ik altijd nog kvktje aanvragen. Alleen vind dat beetje onzin. Je verdient gen fluit....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:45

Dat maakt de BD niet uit hoor, of je er veel aan verdient of niet :P . Maar ik denk niet dat ze heel moeilijk doen als je een keer een taartje verkoopt. Je moet alleen wel op gaan passen als je workshops gaat geven, dat vinden ze niet grappig als je dat niet opgeeft ;) .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:46

Bij een kvk registratie moet je ook weer aan allerlei hygiëne eisen voldoen, zoals een aparte werkruimte, aparte koelkast, coderingen etc.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:47

Precies. Vandaar dat ik ook mijn taarten niet op mijn kvk ga zetten :') .

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:54

Ik sta geregistreerd bij de kvk en belastingdienst. Het geven van workshops is echt mijn bedrijf. (wordt ook langzaam maar zeker steeds drukker *\o/* ) Als je af en toe een taartje bakt voor anderen is het ook niet nodig om je in te schrijven, en i.d.d als je als bedrijf gaat bakken voor anderen komt er zoveel meer voor kijken, daar wordt je echt niet vrolijk van. :n (nederland=regelland)
Laatst bijgewerkt door magnificent op 30-09-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:55

Even een vraagje. Ik zie nu een cupcakemaker bij de kruidvat. Net zo'n ding als een wafelijzer, maar dan voor cupcakes. Zou dat wat zijn?! Gewoon voor hobby matig dus.

Folder Kruidvat

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:59

Mayo schreef:
Bij een kvk registratie moet je ook weer aan allerlei hygiëne eisen voldoen, zoals een aparte werkruimte, aparte koelkast, coderingen etc.

Nou het gaat hier dus niet om eten verkopen. Maar heb het echt over een item.
Vroeg me af hoe jullie dit doen.
Hier heb ik al info gevonden:
http://www.ondernemeneninternet.nl/webw ... innen.html

Denk dat ik het zo ga doen. Gewoon eerst webshop maken en producten en kijken hoe het loopt. En loopt het een beetje. Dan kan ik altijd nog kvktje eraan hangen.
Nu staat er wel op deze site. Dat als mensen je website bezoeken en ze wanen zich echt bij een bedrijf en niet bij iemand die dit hobbymatig doet. Dan moet je er dus wel een kvktje aan hangen.
Beetje jammer. Want wou dit wel proff. Uiterlijk gaan geven. Ook al is dit een hobby.
Maar dan zal ik wel wat minder zakelijk het opzetten.

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:07

Anne_mieke88 schreef:
Mayo schreef:

Nou het gaat hier dus niet om eten verkopen. Maar heb het echt over een item.
Vroeg me af hoe jullie dit doen.
Hier heb ik al info gevonden:
http://www.ondernemeneninternet.nl/webw ... innen.html

Denk dat ik het zo ga doen. Gewoon eerst webshop maken en producten en kijken hoe het loopt. En loopt het een beetje. Dan kan ik altijd nog kvktje eraan hangen.
Nu staat er wel op deze site. Dat als mensen je website bezoeken en ze wanen zich echt bij een bedrijf en niet bij iemand die dit hobbymatig doet. Dan moet je er dus wel een kvktje aan hangen.
Beetje jammer. Want wou dit wel proff. Uiterlijk gaan geven. Ook al is dit een hobby.
Maar dan zal ik wel wat minder zakelijk het opzetten.

Op het moment dat je een "webshop"/ "winkel" of wat dan ook begint, zul je bij fabrikanten / groothandels / leveranciers moeten inkopen. Daar heb je een zakelijk BTW nummer voor nodig en die krijg je pas weer na een inschrijving van de kvk.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:31

Nou ik koop gewoon mijn producten bij de lokale winkel hier. En mocht ik zoveel inkopen nodig hebben dat dit via een groothandel nodig zal zijn. Dan ben ik zo groot dan heb ik ook echt een kvk nodig.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:33

Maar als je je spullen bij een winkel inkoopt kun je toch nooit winst maken en is het toch niet rendabel om je tijd in een webwinkel te steken :P ?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:58

Materialen zijn niet zo heel duur. Tgaat meer om de tijd die ermee kwijt ben om het te maken :)
En hoef niet echt winst hoor. Tis meer voor de leuk :)

Als er ech veel vraag naar is ga ik het zeker uitbreiden :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 13:02

Rinske schreef:
Heel veel mensen doen het 'hobbymatig', maar eigenlijk mag het niet. Als je verkoopt wordt je door de belastingdienst gezien als ondernemer. Maar ik doe het ook hoor O:) . Je mag ook geen acquisitie plegen/reclame maken.

[edit]Het maakt trouwens niet uit of je winst maakt of niet, als je verkoopt wordt je gezien als ondernemer.

Dit is niet waar, kijk maar eens hier, van de belastingsite:

* Maakt u winst? Zo ja, hoeveel?
Als u alleen een heel kleine winst hebt of structureel verlies lijdt, is het niet aannemelijk dat u winst gaat maken. Er is dan geen sprake van een onderneming. = dus geen ondernemer!

*Als uw activiteiten zich afspelen binnen de hobby- of familiesfeer, bent u geen ondernemer voor de inkomstenbelasting. = Dan blij evt. BTW nog over

* Als u voor de inkomstenbelasting geen ondernemer bent, kunt u toch ondernemer zijn voor de btw. Voor de btw bent u ondernemer als u zelfstandig een bedrijf of een beroep uitoefent. = niet aan de orde, dus ook geen BTW afdracht nodig.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:13

Nou wil het dus klein houden. Als er veel vraag naar blijtkte zijn zal ik het zeker utbreiden en er een kvktje aan vast plakken. Maar denk niet dat dat gaat gebeuren :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:21

Even snel wat geüpload, hier de beloofde foto van de bruidstaart met verse bloemstukken :)

Afbeelding

Foto's van de fotograaf hoop ik nog te krijgen, want dit is bagger zo :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:22

Wauw wat mooi!
Geweldig zeg!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 13:24

Mayo, WAUW, ziet er super uit!!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:01

*\o/* eindelijk...mooie Mayo!!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:22

sjieke taart hoor met die bloemen :j

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:25

@ mayo: ziet er super uit!! Simpel & elegant. Is t motief gespoten of ge stencild?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:40

Wauw !

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:59

Thanks!!

Het motief is gestencild met zelfgemaakte zwarte royal icing :)

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:13

Vandaag even ons bruidscadeau gemaakt we hadden als opdracht en bruidspaar veel kleine cadeautjes te geven, het moest te maken hebben met chocolade en varkens.
Dus wat krijg je dan een varkens in modder taart. Is de eerste keer dat ik zo'n taart heb gemaakt en de eerste keer dat ik geboetseerd heb.

Afbeelding

Afbeelding

Bruid met sluier en bruidsboeket en bruidegom met stropdas :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:24

Prachtig Mayo, heel chique!
Die varkentjes in modderbad is geweldig, leuk ook dat je het bruidspaar erin hebt verwerkt!