Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayo schreef:Bij een kvk registratie moet je ook weer aan allerlei hygiëne eisen voldoen, zoals een aparte werkruimte, aparte koelkast, coderingen etc.
Anne_mieke88 schreef:Mayo schreef:Bij een kvk registratie moet je ook weer aan allerlei hygiëne eisen voldoen, zoals een aparte werkruimte, aparte koelkast, coderingen etc.
Nou het gaat hier dus niet om eten verkopen. Maar heb het echt over een item.
Vroeg me af hoe jullie dit doen.
Hier heb ik al info gevonden:
http://www.ondernemeneninternet.nl/webw ... innen.html
Denk dat ik het zo ga doen. Gewoon eerst webshop maken en producten en kijken hoe het loopt. En loopt het een beetje. Dan kan ik altijd nog kvktje eraan hangen.
Nu staat er wel op deze site. Dat als mensen je website bezoeken en ze wanen zich echt bij een bedrijf en niet bij iemand die dit hobbymatig doet. Dan moet je er dus wel een kvktje aan hangen.
Beetje jammer. Want wou dit wel proff. Uiterlijk gaan geven. Ook al is dit een hobby.
Maar dan zal ik wel wat minder zakelijk het opzetten.
Rinske schreef:Heel veel mensen doen het 'hobbymatig', maar eigenlijk mag het niet. Als je verkoopt wordt je door de belastingdienst gezien als ondernemer. Maar ik doe het ook hoor. Je mag ook geen acquisitie plegen/reclame maken.
[edit]Het maakt trouwens niet uit of je winst maakt of niet, als je verkoopt wordt je gezien als ondernemer.