Ik leg eieren altijd even in warm water als ik ze ga gebruiken voor biscuit En leg ze gewoon in de koelkast,we hebben hier alleen keukenkastjes en die zitten al vol
Diana_Mabel
Geplaatst: 19-10-10 11:03
Hier een taart van mij van september die ik gemaakt heb voor de buurt bbq van onze straat de werfmuur dus leek me sesamstraat wel toepasselijk mede ook omdat er veel kinderen wonen.
Wie o wie kan mij helpen..... Waar staat ook al weer dat overzicht met de verschillende taarten, rond, vierkant en stapeltaarten en het aantal stukken dat je daaruit kunt krijgen? Had al even in de openingspost gezocht, maar kan m er even zo snel niet vinden. Kijk ik er over heen?
botercreme zodat het blijft plakken en dan kokos inderdaad
Misslolliex
Geplaatst: 19-10-10 13:49
Ik had het vastgemaakt met glazuur. En hagelslag gebruikt (blauw)
Polivy
Geplaatst: 19-10-10 13:49
mariellede schreef:
jammer dat lust ik niet.
Je zou ook kunnen kijken of je bv chocoladeschilfers (zou wel dan wit nemen) kunt kleuren. Suiker kan ook natuurlijk, maar dat lijkt me minder lekker.
Diana_Mabel
Geplaatst: 19-10-10 14:06
alleen met de botercreme zag het er ook al heel leuk uit. Misschien marsepein door de knoflookpers en dan de draadjes kort afsnijden en erop plakken?dan krijg je een soort hageslagidee.
zal eens proberen, wil van de week eerst een "herfsttaart" maken, is daar Bokkenpootjesvulling lekker voor of iemand nog een andere lekker vulling?
nog 1 vraagje in de OP staat dat funcakesfondant niet hard wordt, als je er tylose doordoet nog steeds niet? welke fondant kan ik dan het beste gebruiken voor beestjes?
Ik gebruik altijd die van bakels en daar gebruik ik bijna nooit tylose bij. Die wordt vrij makkelijk hard.
Ik gebruik alleen tylose als het echt snel hard moet zijn of als ik hele fijne dingen moet maken. Dat breekt vaak als het aan de buitenkant hard is, maar aan de binnenkant nog zacht.
Kinke
Geplaatst: 19-10-10 15:12
DianaMabel, gave taart en cupcakes Zo te zien zijn de kids er blij mee. Sjips, kreeg net mn bestelling binnen en ik vrees dat ik 1 pak fondant heb van funcakes waar een productiefout inzit, had al gelezen op het DLT forum dat er meer mensen zijn die erover klagen. Het pak is keihard, de 2 andere pakken met een andere tht datum voelen wel gewoon normaal aan.
Heeft iemand de mars mousse al eens gemaakt? Is die niet mierenzoet? Ben nog steeds over de vulling van morgen aan het twijfelen.
Lindas2
Geplaatst: 19-10-10 16:25
Wat vervelend Kinke!
En nog geen ervaring met marsmousse.. Klinkt wel erg lekker! Op DLT staan bij recepten, vullen ook heel veel lekkere dingen! Misschien kan je daar nog iets vinden .
Hopelijk van de week naar de Ikea voor een draaischijf en daim, dan kan ik de daimmousse proberen