Taarten Decoreren IX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Taarten Decoreren IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:37

Die bakblikken ken ik niet, vind het wel een gaaf idee! :j

Heb je witte marsepein of gewoon standaard die gelige? Als ik blauw wil en ik neem bij die gelige gewone blauwe kleurstof dan wordt mn marsepein gewoon groen..

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:35

Hier dan eindelijk foto's!
Decoratie had wel wat mooier gekund.. :o maarja, hij smaakte verschrikkelijk lekker :~

Afbeelding

En cuppies :P
Afbeelding

Ik kan ook wel wat aan mn fototechnieken doen :')

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:36

OEHHH <3

Die ziet er erg lekker uit!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:41

*Krijgt spontaan pukkels bij het zien van zoveel chocola :9 *

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:48

MamaMiesje schreef:
*Krijgt spontaan pukkels bij het zien van zoveel chocola :9 *

_O- _O-

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:07

Chernique schreef:
Hier dan eindelijk foto's!
Decoratie had wel wat mooier gekund.. :o maarja, hij smaakte verschrikkelijk lekker :~

[img]http://i307.photobucket.com/albums/nn306/xChertjee/5etaartje7.jpg?t=1280424746[/img

En cuppies :P
[img]http://i307.photobucket.com/albums/nn306/xChertjee/5etaartje8.jpg?t=1280424924[/img

Ik kan ook wel wat aan mn fototechnieken doen :')

zoooo ik krijg gelijk trek

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:17

Jalenka_Kiya schreef:
Ik vroeg me even af hoeveel je van plan was om te gaan bakken dat je een weegschaal ging kopen, en ik dacht ook nog 'dat is niet echt een 'kado' voor jezelf' maar ik snap nu dat je die gaat gebruiken bij het bakken :D
Hihi, dat was ook meer bij gebrek aan weegschaal. Ik had er namelijk helemaal geen! En 100 gram bloem op het heilig oog is bij mij gedoemd om te mislukken :=

Edit: Jee Chernique, ik zou bijna willen zeggen: ik ben blij dat je mijn vriendin niet bent, want dat zou het wel heel moeilijk maken om op mijn gewicht te letten met al dat lekkers! Das dus lief bedoeld he ;)
Wat mooi zeg! Ziet er echt verschrikkelijk lekker uit, wow!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:00

Lekker die ganache taart en cupcakes :~

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:00

Jalenka_Kiya schreef:
Esgaroth schreef:
Ter compensatie heb ik mezelf een weegschaal kado gedaan

Ik vroeg me even af hoeveel je van plan was om te gaan bakken dat je een weegschaal ging kopen, en ik dacht ook nog 'dat is niet echt een 'kado' voor jezelf' maar ik snap nu dat je die gaat gebruiken bij het bakken :D

Oh die had ik dus nog niet door totdat jij hem uitlegde hè :=

Ik heb vandaag cup-maatlepels gekocht, ik bak recepten die die maat gebruiken en dan is het toch wel handig :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:15

Zo, mijn eerste taartje gaat een feit worden :D Hij staat op dit moment in de oven. Ik heb het recept van de taartenwebshop voor basisbiscuit gevolgd. Ik kwam alleen tot de conclusie dat die gebaseerd was op een vorm van 24 cm. en die van mij was 26 cm. Ik heb de tabel geraadpleegd, maar eerlijk gezegd kon ik daar totaal geen wijs uit :? Dus ik heb maar besloten om alles met 25 gram te verhogen (behalve de maizena) dus ik hoop maar dat mijn heilig oog me niet in de steek laat.
Ik hoop wel dat ie een beetje hoog wordt, want toen ik alles in de vorm deed, was het maar een miezerig bodempje, dat je denkt: dat wordt NOOIT een mooie hoge taart!

Ach, we wachten het maar af ( *is stiekem zelfs een beetje nerveus of het wel gaat lukken* )

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:18

Hoe lang heb je gemixt?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:40

Er stond op de aanwijzing dat je net zo lang moest kloppen totdat je een dikke substantie had, met een schuimlaag erop. Ik heb de bak in heet water gezet en heb denk ik met een handklopper 6 minuten gemixed, toen had ik het resultaat dat stond dat ik moest krijgen :') Alle suiker was gesmolten.
En toen heb ik de rest er doorheen geschept met een pollepel, alles goed door mekaar geroerd (niet gemixed) en in de oven geschoven.
Het wordt een zielig taartje zeg. Hij moet nu nog 15 minuten in de oven, maar hij komt nog niet eens tot de helft van de hoogte van het bakblik :(

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 11:42

Foto :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:56

Van een mislukte biscuit? :')
Nou, zo is ie geworden, ik denk dat ik hem straks voorzicht doormidden snij en er gewoon HEEEEEEL veel botercreme tussenstop. Dan lijkt het tenminste nog wat :')

Afbeelding

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 11:57

Die is zeker klein :O

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:03

Nou, ik heb net de springvorm eraf gehaald en ik zie dat hij eigenlijk helemaal niet gerijsd is! Huh?? Hij is gewoon nog net zo plat als toen ie de springvorm inging! Hoe kan dat nou? Hij is echt 2 cm ofzo, volgens mij kan ik dat niet eens doorsnijden!
Ik denk dat ik hem maar weggooi, want dit is echt niks.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd heb gedaan? Ik heb gedaan:
- 5 eieren
- 175 gram suiker
-150 gram bloem
- 30 gram maizena
- vanillesuiker
- zout

Ik heb de 5 eieren en suiker in een kom gedaan, alles in de wasbak met gloeiend heet water gezet en alles 6 minuten lang gemixed, totdat ik een mooie prut kreeg waarin de suiker was gesmolten en er een schuimlaag op de prut stond.
Toen heb ik de bloem gezeefd, de maizena gezeefd en dat door de eierprut geschept met een pollepel. ik heb het met de pollepel een beetje door mekaar geroerd totdat het 1 geheel was, en dat in het blik gedaan en in de oven geschoven.

Wat is fout? Te weinig ingredienten? Ik moet wel opnieuw beginnen :')

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:05

je hebt veels te kort gemixt, dat moet minstens 10 minuten en al eerder 15 minuten, dan wordt het beslag pas luchtig genoeg om te rijzen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:08

Met 'beslag' bedoel jij: de eieren, de suiker en de vanillesuiker?
Want volgens de gebruiksaanwijzing mag ik het 'eindbeslag' niet meer mixen, maar moet ik de bloem er gewoon doorheen roeren en that's it.

Of moet ik helemaal op het eind ook alles nog mixen? Zou ik wel logich vinden eigenlijk...

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:20

Beter haal je de mix uit de webshop :D
Of het recept met de maizena proberen die is bij mij ook gelukt.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:45

Esgaroth schreef:
Er stond op de aanwijzing dat je net zo lang moest kloppen totdat je een dikke substantie had, met een schuimlaag erop. Ik heb de bak in heet water gezet en heb denk ik met een handklopper 6 minuten gemixed, toen had ik het resultaat dat stond dat ik moest krijgen :') Alle suiker was gesmolten.
En toen heb ik de rest er doorheen geschept met een pollepel, alles goed door mekaar geroerd (niet gemixed) en in de oven geschoven.
Het wordt een zielig taartje zeg. Hij moet nu nog 15 minuten in de oven, maar hij komt nog niet eens tot de helft van de hoogte van het bakblik :(

Ik mix 20 minuten met m'n Kenwood :=

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:01

Hihi oeps! Ik denk dat dat een hele hoop verklaart, ik ben gewoon te ongeduldig ;)

Goed, poging 2 staat in de oven, en deze heeft ook al een hele andere kleur! Ik heb deze keer 20 minuten gemixed, helaas heb ik niks anders dan een handmixer met 5 standen, dus ik heb op de allerhoogste stand 20 minuten gemixed (ik woon tegenover de kerk, dus heb het precies gemeten :D ). Nu had de eiprut al een hele andere kleur! Echt een beetje lichtgeel, met allemaal schuim en het leek veel meer, terwijl het dezelfde hoeveelheid was als de vorige! Daarna in kleine delen de gezeefde bloem en gezeefde maizena erdoor gedaan...
Dus nu maar ff snel de was ophangen en nagels bijten of deze wel lukt.
In januari ben ik jarig, heb aan mijn ouders al een keukenmixer gevraagd ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:04

Nou ben benieuwd :D

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:08

Ben ook benieuwd

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:17

Nou, ik ook :D
Heb net ff een blik in de oven geworpen, echt heel erg omhoog komt ie niet, maar hij staat er ook pas 10 minuten in. Weet niet hoelang het duurt voordat ie gaat rijzen? Ik zie wel dat hij op de bovenkant puisten krijgt. Heel vaag, want ik heb alles nog goed nagekeken, en er zaten nergens klontjes in.
Pfff, en wie zei dat taarten bakken niet moeilijk is? ;)
Ik ga pas aan mn botercreme beginnen als ik weet dat ik deze biscuit wel kan gebruiken :D

Edit: ok, blijkbaar doe ik echt iets verkeerd. Volgens de oven moet de taart nog 20 minuten ongeveer bakken. De hoogte van de taart is nu tot halverwege het bakblik, de ronde springvorm.
Hoe kan het nu toch dat hij niet rijst? Ik heb nu toch echt 20 minuten gemixt! Mn eieren kwamen uit heet water, ik heb lang gemixt... ik snap t niet hoor :?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:22

Esgaroth je bent al net zo'n ster als mij in het bakken van grote eierkoeken.