Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Mag ik hier ook meepraten?
Zometeen hebben we een eigen tuin op het westen. Dus ben me aan het inlezen op een moestuin. Wat ik sowieso wil is rucola, aardbeien en courgette. En heb al peterselie, bieslook, thijm en basilicum gezaaid in een mini kas. Heb helaas nu niet de ruimte om meer op te kweken in mijn 27m2 studio.![]()
Ik wil denk ik 3 moestuinbakken gebruiken ivm dat de tuin eerst opgeknapt moet worden voordat ik er zand kan gaan storten etc. Iemand daar ervaring mee?
Novastar schreef:Hoi allemaal,
Ik lees vooral mee en heb hier al zóveel goede ideeën opgedaan. Dank je wel daarvoor!
Nu heb ik zelf even een vraagje…
In mijn bakje champignons zat een klein “bundeltje” met wat aarde, een beetje schimmel en een paar piepkleine paddenstoelen.
Kan ik dit op één of andere manier nog laten groeien?
[ [url=m/pZyfS1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jb5u24.jpg]Afbeelding[/url] ]
black_kelpie schreef:Leuk amber! Die ruimte kun je aardig wat op verbouwen!
Pompoen laten klimmen kan prima inderdaad, ik zou dan voor een soort kiezen die niet te groot wordt.
Ik heb ook de laatste 2 bakken opgevuld met de lagen hout/takjes/blad/compost/potgrond. Ik begin echt spieren te kweken, wat een werkEerder deze week al knoflook gepoot en radijzen gezaaid in 1 van de bakken
![]()
Zaailingen van de tomaten, zonnebloemen, bosuien en pompoenen gaan mooi, de jalapeno en Zuid Afrikaanse look laat nog even op zich wachten. Aardbeienplantjes worden over 2 weken geleverd, 4 verschillende rassen.
Deze muppets zijn inmiddels 2 weken oud en doen het erg goed![]()
[ [url=m/2B9Won.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marcella schreef:Mijn hen wil niet broeds worden.
amber15 schreef:Ik heb pompoen Fictor. Niet heel groot. Pompoenen van een kilo ongeveer, lees ik op internet.
Wat een dropjes, je kuikentjes.
Ik moest even goed kijken bij die linker. Het lijkt wel of hij twee kopjes heeft
Marcella schreef:Mijn tuin is vanmorgen gefreesd dankzij mijn overbuurman die geholpen heeft. Maar zit er serieus over te denken om te stoppen vanwege mijn rug en nek. Trek het eigenlijk niet meer.
Lunameyza schreef:Wat vervelend Marcella!Is het een idee om wat bakken aan te schaffen die je hoger kan zetten?
Mijn wortels en uien zijn buiten nog niet opgekomen, ik ben heel ongeduldigtis nu ongeveer 2 weken geleden gezaaid maar mijn kat heeft zich natuurlijk ook uitgeleefd dus ben bang dat het daardoor misschien niet zo goed gaat, ookal duurt het voor wortels en uien wel wat langer om op te komen. Had ook uien binnen gezaaid, die zijn allemaal wel mooi opgekomen dus die kan ik ook nog uitplanten
Wil zo graag dat de uien goed gaan want ik hou zo van uien eten
spottedponie schreef:Heerlijk om jullie foto’s allemaal te zien!
Hier is de kogel door de kerk qua verhuizing, eind mei gaat het gebeuren, dus wie weet stop ik dan nog wat in de grond!