Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elinebakker schreef:Vandaag geen lijstje, geen zin in. Vanochtend poging tot bananenbrood met blauwe bessen, maar het is niet gaan rijzen helaas. Wel eetbaar maar niet lekker luchtig. Iemand een goed recept?
Jespri schreef:Lijstje voor vandaag.
O: 1vk met 48+ Jong belegen.
D: 150ml Cranberriesap, 250ml Yoghurtdrank
L: 150ml Magere kwark, 2 stukjes pure chocolade (86%), 5gr lijnzaad, 1 middel grote banaan.
T: Meergranen koekje.
D: 250ml water.
A: Kippensoep en Groentesoep met geroosterd brood.
T: 150ml Magere kwark met vruchten.
D: 250ml Halfvolle melk, 250ml Water.
Kcal: 1504,8
Vet: 35,9
V. Vet: 16,5
Khd: 205,2
Eiwit: 81,1
Vezels: 17
Baal een beetje. Veel ste weinig kcal, maar zit echt ram vol voor me gevoel. Gister al wat last van onrustige darmen en vandaag al de hele dag misselijk. Na 1 broodje of klein beetje kwark zit ik echt vol en heb ik het idee als ik meer eet dat het er weer uit komt...
Tips zijn welkom.
Venthe schreef:Planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 el chia, 1 el cacaonibs, halve appel, trosje druiven en kaneel
T: kop koffie met scheutje halfvolle koffiemelk, 2 paaseitjes
L: 2 speltboterhammen met slankie smeerkaas (mosterdsmaak), 1 wit bolletje met pindapasta, 3 rijstwafels en 2 paaseitjes
T: banaan, opkikker
A: kip madras met rijst
T: schaaltje vanille vla
B: beetje onzeker, 's ochtends leren en 's middags stalwerkzaamheden + 25 km fietsen
J508 schreef:elinebakker schreef:Vandaag geen lijstje, geen zin in. Vanochtend poging tot bananenbrood met blauwe bessen, maar het is niet gaan rijzen helaas. Wel eetbaar maar niet lekker luchtig. Iemand een goed recept?
Op annemerel.com staan verschillende bananenbrood recepten. Ik vind het erg smakelijk, vrij weinig rotzooi toegevoegd en bij mij is het goed gaan rijzen.
Lijstje van vandaag:
O: omelet met kerstomaatjes, 2 waldkornbth met pesto, banaan, thee.
B: krappe 4 km met de hond wandelen.
Vanaf hier is het planning:
t: peer, kiwi
L: chili sin carne + kapje waldkorn met hummus
t: worteltjes met hummus
B: 3 km met de hond wandelen (vriendlief van station ophalen en dan kan de hond meteen weer even de benen strekken, het is ook zulk mooi weer vandaag![]()
)
A:geen idee, ik zou uitgebreid koken en er staan nog 2 porties taart (zelfgemaakt, chocola met een havermoutbodem) in de vriezer die echt op moet. Dus mijn avondeten wordt mijn cheatmaaltijd van deze week. Entrecote met een kruidenmengsel, sla en krieltjes (gekookt) en als toetje de zelfgemaakte chocoladetaart