Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:28

Tussendoortjes eten is goed, dat houdt je stofwisseling op gang!
Maar dan moet je idd wel gezonde dingen eten

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:26

Sizzy schreef:
Gucci_girl:

Dat is niet helemaal waar wat je vriend je vertelt
voordat producten bepaalde dingen op het etiket mogen zetten, moeten ze voldoen aan bepaalde eisen

Magere yoghurt mag bijvoorbeeld alleen mager heten wanneer het vetpercentage beneden een vastgesteld percentage ligt.

ja ik denk dat het ook wel klopt wat je zegt, magere yoghurt is altijd al zo geweest maar denk bijvoorbeeld aan het snoep, de chips.. redband light, lays paprika light bv.. al dat soort dingen kwam je vroeger nooit tegen.. er verschijnen steeds meer light producten op de markt. Dan kunnen er bv wel minder vetten in zitten maar dan is er weer wat anders in gedaan wat net zo slecht voor je is. Cola light is trouwens ook heel slecht door bepaalde stoffen die ze erin doen..

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:48

gucci_girl schreef:
Cola light is trouwens ook heel slecht door bepaalde stoffen die ze erin doen..

maar, caffeïne is wel weer goed voor de vetverbranding..
Dusja, het is maar net hoe je het bekijkt.
Maar ik geloof inderdaad niet dat het heel gezond is om heel veel cola light te drinken (ik drink dat echt veeeel te veel..)

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:56

O: 2 geroosterde boterhammen met linesse en kipfilet met tomaat
L: 2 pistoletjes met rucola, brie, tomaat en honing/mosterd dressing had een 8,1 voor mn tentamen gehaald mocht wel vond ik
D: weet ik nog niet, iets lichts en magers.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:10

caffeine houdt juist vet vast toch?
Volgens mij wordt dat bij het South Beach dieet verteld. Daar mag je geen caffeine!

O: Magere yoghurt met cornflakes
L: 2 bruine broodjes, een met kaas en een met boter en kipfilet
T: 3 cracottes, 2 met beetje pasta 1 met hageslag.
D: weet ik nog niet?

Heb wel vandaag gefietst naar stage, zometeen rijden en vanavond naar me vriend fietsen (in totaal 80 min dan vandaag)

Lievemeid

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:26

wow jullie fietsen wat af. ik wil in de zomer ook naar de manege fietsen heen en terug, dat is zon kilometer of 8 (heen en terug). dat moet wel lukken denk ik.

heb vandaag uitgeslapen tot 13uur.
toen een wit broodje gegeten met linesse 6% tomaat en bassilicum.
t: bruin pistoletje met beetje boter en vega-gehakt. daarna een mandarijntje.
nu naar de manege en daarna eet ik salade met worteltjes tomaat en een beetje mais. en een beetje thousand island dressing denk ik...
als ik vanavond nog honger krijg misschien een bakje yoghurt of een kaki (kennen jullie dat, dat is zon lekker fruit )

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:53

Dag tot nu toe:

O: schaaltje magere joghurt met cruesli.
1e pauze: 1 boterham appelstroop.
Na school (1 uur, lunch dus): 1 boterham rookvlees, 1 boterham pindakaas, 1 schaaltje joghurt met, jawel, alweer cruesli ( o zo lekker ).
T: appel, 1 café noir koekje.

Ga zometeen bij de Mac eten, en om me daar niet teveel te laten gaan heb ik net al een broodje met spek op. Ook niet best, maar vind het zo lekker, moet af en toe kunnen.
Morgen gewoon een balansdag.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:55

ilovehorses4ever schreef:
Mocca schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd niet in al die dieeten.
Ik hou het gewoon bij gezond eten, geen tussendoortjes en sporten, en dat werkt ook!

dat is voor mij al een heel streng dieet hoor! Geen tussedoortjes en sporten.. En ook nog gezond eten.

Ik werkte tot nu toe steeds een heel zak chips, pak koekjes, paar repen of weet ik veel naar binnen per dag. Vanaf vandaag wil ik ook weer beginnnen. Nou, tussendoortjes afschaffen dat werkt voor mij niet! Dat hou ik geen dag vol. Ik ga het nu omzetten naar tussendoor fruit en wortels. En natuurlijk 3x per dag gewoon eten, terwijl dat eerder 5/6 keer was (lees tosties eten tussendoor, boterhammen, 2x avondeten, snacken enz.)
Dit is de tweede keer dat ik hier ga beginnen, ben benieuwd hoe het gaat. Ik hoop het nu wat langer vol te houden, maari k ben het nu echt zat, dus ik ga ervoor!

In het begin is het inderdaad een hele omschakeling, je moet het ook rustig aanpakken. Je kan ook eerst terug naar 1 ongezond tussendoortje per dag. Bijvoorbeeld dat je 1 keer per dag een schaaltje chips of wat koekjes mag. Dat is altijd beter dan een hele zak of heel pak op een dag.
En dan kan je het later afbouwen. Je went eraan. Na een tijdje wen je aan je gezonde eetpatroon en mis je het niet eens zo erg.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:41

Jamy schreef:
Volgens mij wordt dat bij het South Beach dieet verteld. Daar mag je geen caffeine!

O: Magere yoghurt met cornflakes
L: 2 bruine broodjes, een met kaas en een met boter en kipfilet
T: 3 cracottes, 2 met beetje pasta 1 met hageslag.
D: weet ik nog niet?

Heb wel vandaag gefietst naar stage, zometeen rijden en vanavond naar me vriend fietsen (in totaal 80 min dan vandaag)

+nog broodje met appelstroop!

Fonnie! Voorheen fietste ik altijd 40 min per dag. Toen ben ik verhuist en kreeg ik een brommer omdat ik overal best endje vandaan woonde (school uur fietsen) dus toen heb ik tijd lang niks gefietst zowat. Nu is mijn brommer in de prak en fiets ik alles weer. Wel zit ik op een andere school dus dat is nog maar 25 min. Moet zeggen dat je stuk minder lui wordt van dat gefiets!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:02

hoihoi,

ik heb ook altijd vreselijk veel gefiets, naar school was 15 minuten, als ik paard reed 30 min. Nu heb ik een OV en een zeer verrotte fiets dus wordt ik lui. Al heb ik de afgelopen weken veel gefietst, was te lui om OV op te halen

De afgelopen 2 weken tentamens gehad(voeding), pffff elke dag 1 tentamen, zwaaaar.

vandaag gegeten;
O; thee, boterham met halva jam
T; Sultana's hartig, kwa calorien als een goed belegde boterham
L; boterham met tomatenpuree, champignons, paprika & olijf(gebakken), Cup a Soup en thee
T; aantal glaze vruchtensap(100%)
A; zal preistampot worden

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:06

Heb jij 10 tentamens?!

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:15

Jamy schreef:

Ik dacht dat Laura laatst ergens zei dat het goed was om voor het sporten 's ochtends een kopje koffie zonder suiker oid te drinken, omdat dat vet zou verbranden, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:23

Hmm oke. Nouja zou het niet weten dan
Hoest verder met jou M-M ?

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:38

Jamy schreef:
Hmm oke. Nouja zou het niet weten dan
Hoest verder met jou M-M ?

Goed
Ik lees een beetje mee, probeer wel een beetje gezond te eten maar het wil niet altijd lukken. Maargoed, het is nog geen bikinitijd gelukkig

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:41

Maar met je gewicht? Aangekomen of hoe is dat?

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:42

Sizzy schreef:
Heb jij 10 tentamens?!

11, had herkansingen

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:28

ik doe, na de ijskou dan, ook weer fietsen naar school, is zo'n 35 tot minuten fietsen(bergop), en 35 minuten terug (bergaf ) en op de woensdag dan nog naar de manege fietsen, dat is heen 20 minuten heen (als ik 30 km p/uur ong. fiets ) en 20 minuten weer terug...
maar ik fiets nogal snel mijn vriendinnen doen naar de manege heen en terug toch zeker wel een halfuurtje erover.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:34

Ik kom me hier ook even melden. Ik ben heel hard m'n best aan het doen om gezonder te eten en wat af te vallen. Ik vind mezelf niet echt te dik, maar er is de laatste tijd wel wat bij gekomen en dat wil ik er graag weer af hebben.
Bovendien at ik vrezelijk ongezond, ik snoepte de hele dag aan een stuk door.
Maar ik kan wel wat hulp gebruiken. Vooral als ik 's middags uit school kom heb ik er nogal moeite mee, dan krijg ik zo'n zin in ongezonde dingen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:08

sochtens 1 gekookt eitje
eerste p 1 appel
middag p 1 tomaten soep met beetje macaroni
thuis 4 paar plajes ham mmmm en n activa toetje
5 uur kabeljauwfile
7.30 u paar plakjes ham
drank: thee, koffie 0 procent vet melk

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:09

Vandaag zwaar gezond gegeten [en heel erg vetarm], een uur gefitnesst en nog een uur paardgereden [+ een kwartier er achteraan gehobbeld om haar te vangen in de wei! ]...en verder alles vandaag te voet gedaan, dat komt ook wel op een dik half uur......ben tevreden

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:19

Vanavond heb ik ovenfrietjes met sla en tartaar gegeten

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:27

Nou, ik ben nu 1.5 week verder, en 2.5 kilo lichter! Scheelt al een hoop dat ik niet snoep, alhoewel ik erg veel trek in zoet heb!

Wat is nou echt mager beleg voor op brood? Ik wordt de milner 20+ kaas een beetje zat, en de slankie smeerkaas!

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:29

Linesse 6% naturel is lekker

Verder kipfilet, magere ham (achterham is dat geloof ik), halvajam, tomaat.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:32

Bedankt voor de tips! Ga morgen eens naar de winkel!

Zit nu optimel drinkyogurt te drinken, maar ik vind het niet echt lekker! Ik vind het wel moeilijk ook qua drinken. Ik ben echt chocomel verslaafd en laat je nou daar juist dik van worden! En ik houd ook niet van prik, dus dan blijft er niet veel over! Thee en water komen me nou een beetje mijn neus uit!

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:39

Chocomel light?

Optimel vind ik ook niet zo lekker, dik en droog vind ik
En van die fruitsappen light, spa heeft ze geloof ik.