pien_2010 schreef:poes schreef:Fles pompoen gaart best snel in de oven!
Klopt. Ik zal straks recept opzoeken, ben nu buiten het huis.
https://www.jumbo.com/recepten/rollade- ... en-504736/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:poes schreef:Fles pompoen gaart best snel in de oven!
Klopt. Ik zal straks recept opzoeken, ben nu buiten het huis.
gaucho schreef:Aubergines zien er heerlijk uit Pienik heb hier een boek met Turkse recepten, staat deze schotel in maar ook wel wat kipgerechten. Ik vind gerechten met kip in combinatie met ingelegde citroen erg lekker.
Hier iets curry-achtigs, met lekker veel gember en rode peper
[ [url=m/50Ne3v.jpg]Afbeelding[/url] ]
pien_2010 schreef:gaucho schreef:Aubergines zien er heerlijk uit Pienik heb hier een boek met Turkse recepten, staat deze schotel in maar ook wel wat kipgerechten. Ik vind gerechten met kip in combinatie met ingelegde citroen erg lekker.
Hier iets curry-achtigs, met lekker veel gember en rode peper
[ [url=m/50Ne3v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je een lekker Turks kip recept hebt Gaucho dan hou ik me aanbevolen. (Grieks mag ook).
pien_2010 schreef:Als je een lekker Turks kip recept hebt Gaucho dan hou ik me aanbevolen. (Grieks mag ook).
Exitium schreef:pien_2010 schreef:Als je een lekker Turks kip recept hebt Gaucho dan hou ik me aanbevolen. (Grieks mag ook).
Zeg dat maar niet tegen Turken of Grieken
Rytir schreef:Nu ik het recept heb gezien voor de gevulde pompoen zie ik hele leuke bbq mogelijkhedenAl ga ik de champignons vervangen door feta (er is weinig wat ik echt niet lust maar paddestoelen en blauwe kaas
). Bedankt Pien!
Edit; jouw man heeft een bepaald dieet toch Pien? Misschien is deze dan niet heel geschikt; soort van klassiek frans meets Turks bedacht met mijn Turkse collega![]()
Boter zacht laten worden (50 tot 75 gram afhankelijk van de grote van de kip). Teentje geperste knoflook erbij, halve theelepel komijn (djinten), gerookt paprika poeder, oregano, tijm en uienpoeder er aan toevoegen. Tevens een eetlepel peterselie, wat zout en peper (verse rode peper vind ik lekkerder dan peperkorrel) en citroenrasp in de boter. Dit mengsel mag best even blijven staan zodat de smaken goed in de boter komen.
Dan vlinder je een hele kip (de ruggengraat kun je gebruiken om bouillon van te trekken voor soep). Vervolgens maak je voorzichtig de huid los van de borst en poten en stop je daar het boter met kruiden mengsel onder. De kip leg je in zijn geheel op een bakplaat met bakpapier en de borst beleg je met plakken citroen. Na een half uur kun je de citroenstukken weghalen en de kip verder afbakken, bij mij duurt dat dan nog meestal 20 tot 30 minuten. Op deze manier blijft de borst mooi mals. Op de bakplaat zelf kun je vanalles mee bakken; aardappel parten, zoete aardappel, pompoen, tomaten, uien etc. Een soort tray bake dus![]()
Nu ik het zo opgeschreven heb, maar weer eens in het komend weekend maken