Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wirobelgje schreef:Ah die heb ik in de tuin.
Maar mijn struikje geeft niet veel frambozen (of de vogels zijn me veel te snel af, kan ook)
Heb ook een braambes (zonder doornen/doorns), die geeft wel veel bramen elke zomer.
Beide staan in volle grond.
Muurp schreef:Ik hou mijn tuin niet bij, mijn moestuin welstukje prioriteiten stellen zegmaar
Malenka schreef:Ik heb echt een flinke tuin. Maar hij is niet groot genoeg om alles te kunnen doen wat ik wil. Zo'n 90% van wat er in staat is eetbaar. Maar alhoewel ik tuinieren echt heel leuk vindt loop ik ook tegen energie en tijds limieten aan. Gelukkig hoeft het van mij ook niet strak en super netjes te zijn.
8nnemiek schreef:Ik vond het in een zak wat minder handig, maar in een speciekuip werkt perfect! Vrij laag beginnen, en zodra er flink wat blad aan zit gooi je er zo nu en dan wat aarde bij. Dan groeien de aardappelen door de hele kuip.
LaPluche schreef:Heeft iemand wel een aardappelen in een zak gekweekt?
Ik vind het wel een leuk idee om op de moestuin te doen. Scheelt ook genoeg ruimte.
black_kelpie schreef:8nnemiek schreef:Ik vond het in een zak wat minder handig, maar in een speciekuip werkt perfect! Vrij laag beginnen, en zodra er flink wat blad aan zit gooi je er zo nu en dan wat aarde bij. Dan groeien de aardappelen door de hele kuip.
En dan 1 aardappel poten? Of kan meerdere planten in 1 kuip ook?
8nnemiek schreef:Grotere aardappelen kun je, zoals moonsparkle al zegt, in stukken snijden. Probeer ongeveer 3 uitlopers aan elk stuk aardappel te hebben. En dan kun je een stuk of vier aardappelstukjes per speciekuip planten.
Estribo schreef:Op dit moment heb ik wat kruiden, aardbeien, een courgette- en pompoenplant (nog in huis). En ik wil graag dit jaar frambozen en bramen erbij (liefst wel zonder doornen).
Maar ik heb veel last van naaktslakken in mijn tuin. Die hebben vorig jaar mijn paprika en courgette opgegeten :/
Hebben jullie daar een goede oplossing voor, wat er ook nog een beetje toonbaar uit ziet? Ik zit niet zo te wachten op bierdopjes en eierschalen om m’n mooie borders heen.