Hoi allen! Ik kom even binnen vallen in dit topic want ik zoek goede vega restaurants!
Wie heeft er tips voor restaurants omgeving Hilversum/Utrecht/Amersfoort/t Gooi/Almere die goede vegetarische opties bieden?
Sinds 6 maanden eten wij geen vlees meer en sindsdien gaan we veel minder vaak spontaan uit eten en is een leuk restaurant zoeken soms een hele opgave. De meeste restaurants die we kennen bieden maar 1 of 2 vega opties, waarvan er vaak 1 met geitenkaas is en als we iets niet lekker vinden dan is het wel geitenkaas...
Tot nu toe komen we elke keer uit bij tapas, maar iets anders zou ook een welkome afwisseling zijn
En Meneer Smakers heeft hele lekkere vegan/vegetarische burgers. Utrecht heeft echt enorm veel vegetarische en veganistische restaurants. Met een klein beetje moeite vindt je ze zo.
Also, een vogeltje vertelde mij dat naturel heartbreakers tegenwoordig ook vegan zijn. Net even gekeken in de supermarkt en dat klopt! (wel altijd even controleren of je niet toevallig een iets oudere zak te pakken hebt)
Ik had het gegeten met pompoen, de zoete aardappel had tegen de achterkant van de koelkast aan gelegen en was dus niet meer zo jofel om te eten helaas. Maar met pompoen was het ook lekker!
lies_sparkle
Geplaatst: 03-07-18 23:26
MarlindeRooz schreef:
Ik heb de vegan pulled pork geprobeerd, erg lekker! [ [url=m/GFbq7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is er een receptje van?
MarlindeRooz
Geplaatst: 03-07-18 23:30
liespower94 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb de vegan pulled pork geprobeerd, erg lekker! [ [url=m/GFbq7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is er een receptje van?
Staat in dit topic, iemand had hem gepost!
Nikass
Geplaatst: 04-07-18 14:27
Hoi allemaal, kunnen jullie mij helpen? Een vriend van mij wil minder vlees gaan eten. Hij is al gestopt met vleeswaren op brood, snacks en tussendoortjes. Voor het avondeten eet hij nog wel vlees (alleen biologisch) en vis. Ik ga binnenkort voor hem koken en wil hem laten zien dat hij vegetarisch eten ook heus wel lekker kan vinden, maar... is dat wel zo? De kant en klare vleesvervangers vindt hij Ik kook zelf veel met peulvruchten, maar ook die vindt hij niet lekker. Ik wil iets maken dat hem wat smaak betreft positief verrast. Als hij de eerste keer bevestigd krijgt dat vegetarisch eten "konijnenvoer" is, kan ik het voor de toekomst uiteraard wel schudden
Hebben jullie tips voor een vegetarische maaltijd die een kieskeurige vleeseter kan waarderen?
Een een vleesvervanger, die echt anders is? Een groenteburger (er maken bv). Dan heeft hij misschien ook andere verwachtingen. Of een lekkere stamppot met zaden/noten en champignons. Die vinden ze hier ook wel vaak lekker.
Probeer de oesterzwam empanada's eens. Die zijn hier echt geliefd onder de vleeseters! Het recept heb ik eerder in het topic wel eens geplaatst dacht ik. Ze zien er ook echt heerlijk uit!
Ik zou bij koppige vleeseters niet aankomen met de vervangers uit de winkel, wordt toch snel afgeschreven als ‘wel oké, maar ik proef verschil hoor!’. Misschien iets qua ratatouille, een quiche, pastasalade, wraps ..
Weet iemand misschien bijv een soepje waar je niet-meer-lekkere rosé in kan doen? Op werk hebben we rosé over, we willen even kijken of we er nog iets mee kunnen zodat het niet weg gegooid moet worden.
Sharani
Geplaatst: 04-07-18 19:27
Nikass: Gevulde shiitake, zijn veel recepten van te vinden.
Mijn Coop bestelling is binnen, maar geen biefstuk, die zou niet meer leverbaar zijn . Vandaag wel de vivera vissticks gegeten en die zijn best oké.
Sheran
Geplaatst: 04-07-18 19:27
Een lekkere curry met kokos bijvoorbeeld?
Nikass
Geplaatst: 04-07-18 20:22
Bedankt voor alle tips Ik was nog vergeten te zeggen dat hij niet van kaas en niet van paddestoelen houdt... (om t makkelijk te maken ) Misschien is een groente curry idd nog het beste. Lekker simpel.
tiwi1969
Geplaatst: 04-07-18 20:35
Ik heb hier 2 kinderen die er niet voor kiezen vegetarisch te eten. Allebei meerderjarig dus hun eigen keuze. Soms kook ik gewoon lekker, curries, stoofpotjes of ovenschotels waar geen vlees in zit zonder daar nadruk op te leggen. Als we aardappel en groente eten geef ik ze de keuze: vlees zelf bakken of vleesvervanger, eitje en dat maak ik.
Voor gasten zou ik ook gewoon lekker koken zonder de nadruk op vegetarisch te leggen en geen “nep-vlees” geven. Dat laatste doe je mij ook geen plezier mee.
Nikass
Geplaatst: 04-07-18 20:43
Wat doe je in de stoofpotjes en ovenschotels? Hij staat wel open voor vegetarisch, hij wil tenslotte zelf minder vlees eten
Moussaka maak ik met linzen als vervanging van gehakt.
MarlindeRooz
Geplaatst: 04-07-18 22:55
Ik wil eigenlijk doordeweeks vegan eten ‘s avonds met het oog op afvallen... maar vriendje lust geen: - bonen - erwten - champignons - linzen durf ik hem dus niet te voeren
Help, Italiaanse keuken heeft voorkeur maar dat kan niet elke dag. Hij doet wel kaas bij de pasta trouwens.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-07-18 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt