[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:32

tot nu toe kom ik aan slechts 1000 kcal.
vanmiddag als extra 2 volkoren boterhammen volvette kaas

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:35

Dat idee kreeg ik idd al een beetje met je dag BA, ziet er nl netjes uit, maar allemaal heel magere producten :)
Ik zou persoonlijk dan alleen geen volvette kaas nemen, maar een magere variant? Of lekker achterham met een tomaatje en peper&zout?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:36

ben geen ham-eter. kaas is niet zo slecht als het lijkt, eva heeft daar ook al wat over geschreven de afgelopen dagen volgens mij.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:37

Nee dat klopt, kaas is niet zo slecht als het lijkt. Daar heb je gelijk in :j zitten die stoffen niet in de minder vette varianten?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:42

geen idee. eet meestal ook gewoon de 30+ variant, maar gezien de lage kcal inname, neem ik nu maar de volvette.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:43

Morning! lekker uitgeslapen vanmorgen :D

Siz, dat is altijd zoo irritant zo'n volle trein := dan ben ik altijd blij dat Schiedam-Den Haag maar 20 minuten is :=

Angelique, weet mn cijfer nog niet, weet alleen dat ik hem gehaald heb :j en geloof wel dat het goed cijfer is, ging best goed en (beetje arrogant klinkt het wel) ik zit onder mn niveau in die klas. Zit nog in het beginnersniveau, omdat ik de gevorderdenklas niet echt zag zitten, met als gevolg dus dat ik aantal maanden de beste vd klas ben geweest :+

Belinda nog even :(:) hoe was je hardlopen gegaan gister? (of had je dat al getypt en heb ik dat even gemist? :+ )

Imre, dat is wel even schrikken met Kveld :=

Etentje gisteren was supergezellig en even superfijn kunnen praten :j even heel mn hart uitgestort tijdens een rondje lopen door Den Haag en hij gaf me gelukkig helemaal gelijk. Hij vond ook eht plan om dan samen maar beetje meer aan sociaal leven te gaan werken best een goed idee, want zijn sociale leven was ook een beetje non-existing :+ dus we beginnen zaterdagavond maar meteen met stappen :j

Dag vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: glas verse jus d'orange
L: 2 bb kaas, 1 bb chocopasta
T: appel
T: plakje ontbijtkoek
D: nog onbekend..

Ga straks maar even rondje eiland doen hier, even allemaal dingetjes regelen en even naar de sportschool :+

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:47

Fijn dat je gisteren zo'n goed gesprek hebt gehad ingrid! Goede plannen gemaakt :j nette dagplanning zo.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:50

Zit aan de koffie en de sultana, kon van dropjes afblijven.
Verder weer een paar stappen meer gezet met 1 kruk. Ik ben best wel een beetje trots. ik ga op naar het herstel

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:53

Ingrid wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad :j Kan echt heel erg opluchten.

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over mijn dag>?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:55

Eet je ook groenten door de spaghetti Sakkia? Verder nette dag :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:56

SAKKIA schreef:
Mijn dag van vandaag:
o: bak magere yoghurt met allbran fruit en fibre
t: kiwi
t: eierkoek
l: italiaansebol met schouderham, beetje sla en 48+ kaas + cup a soep kip ( ga lunchen met een collega hier in de kantine, dus geen 30+ helaas)
t: appel
t: misschien nog een eierkoek, maar in de middag heb ik meestal niet veel honger
a: ik denk bami, met boontjes en kipsate
t:glaasje rose

bew: uurtje sportschool

SAKKIA schreef:
1775 kcal
totaal vet 42 gr, verzadigd vet 15

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:59

Oh tralala :+ hahaha

Nette dag, ik had ivm je lunch misschien wat anders voor avondeten gegeten (bami & kipsate bevatten vrij veel kcal).

Verder netjes, zou in de middag niet nog een eierkoek nemen, maar dan kiezen voor wat anders (bouillon of zo)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:00

keurig toch saskia?
you go girl! margriet!
ingrid, fijn dat je goed hebt kunnen babbelen. hopen dat het ook zo goed uit gaat pakken allemaal.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:01

Nou ja 1775 kcal, vind ik niet aan de ruime kant :n Zeker niet omdat ik nog moet sporten vanavond.
Ik weet ook niet zeker trouwens of dat het wordt hoor, maar heb zo'n vermoeden :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:01

Sanne: Nette dag zo hoor. Voor het mooie kan er nog wat meer fruit & vetten in. Maar kan me voorstellen dat je dat een beetje hebt ingecalculeerd voor de hapjes.
Siz: Doe ik ook heel vaak, twee voorgerechten bestellen. En anders neem je toch vis oid? Dat is ook lekker en gezond. Zeiken over de trein mag hoor. :j

Marloez: Hele nette dag! Net als Wendy, vanuit hier zou ik probeer op te bouwen naar wat meer kcal. Gewoon wat meer van alles nog. ;) Erwtensoep is zooo lekker. :9 Wij hebben ook nog verse in de vriezer staan.. Die zal ik van het weekend eens soldaat maken. Balen van je paard zeg, moet de DA erbij komen?

SAKKIA: 48+ kaas is niet zo erg als de meeste mensen denken hoor. Vet word grotendeels niet verbruikt nl. :) Ook hier: ik zou proberen op te bouwen naar wat meer kcal, maar dit is al een nette dag.

Magriet: Hey, was je er weer! Fijn dat je straks weer wat meer kunt bewegen. Ga jouw dag er ook bij nemen. :D Ik zou de milkbreaks en sultana’s eruit gooien. Is in principe gewoon wit brood met suiker. Kun je beter een snee volkoren brood met wat erop nemen. Vind je dat ook mager, maar omdat je nog zo weinig beweegt kan ik dat wel begrijpen.

Blinni: Met flinterdunne kipfilet, bedoel je dan die heel dun gesneden? Want van kipfilet kun je namelijk best wel wat op je brood gooien. :j Vind je dag verder netjes.

Wendy: Is inderdaad niet verstandig om jezelf alles te ontzeggen. Maar het is beter om ipv. gezonde dingen weg te laten gewoon de chocolade toe te voegen. De voedingsstoffen uit het gezonde spul heb je nl. gewoon nodig, dat kan de chocolade niet vervangen. Kom je echt niet van aan als je goed eet, en je eet er af en toe iets suikerigs bij. :)

BA: Waarom dan niet in april een weekendje weg oid? Wel opletten dat je jezelf niet te druk maakt hoor. :) Ik zal je dagen maar even vergeten. :D

Ingrid: Prima dag hoor! Is altijd goed, als je je hart even kunt luchten. En als er dan ook nog wat positiefs uitkomt is dat natuurlijk helemaal mooi. :D

Om even op het sportschool verhaal in te haken: waar ik gisteren ben geweest kost 55 euro onbeperkt in de maand. Mag je van alle apparatuur gebruik maken, alle lessen meedoen, zonnebanken, zwemmen, in de sauna en tennis & squash velden reserveren. Ze hebben nu ook een speciale aanbieding. Januari krijg je gratis + een 13e maand. En je kunt je gratis opgeven voor een afslankprogramma wat normaal 300 euro kost!

Het zag er allemaal heel goed uit. Heb een pasje gekregen voor een week gratis sporten, dus dat ga ik van het weekend maar eens uitproberen. Ik ben ook niet zo van de apparaten. Als ik 15 minuten op zo’n fietsje zit vind ik het wel weer genoeg. Maar aan lessen kan ik wel heel fanatiek deelnemen. :j

En dan mijn dag :D

Ontbijt: 300ml biogarde yoghurt. Roggebrood met boter en hagelslag. Actimel.
T: Appel, 2 mandarijnen
Lunch: Moet er nog even over nadenken. Broodje met soep/salade oid. Broodje als in: groot broodje van c’est du pain.
T: Notenreep
Diner: Wortels, peultjes, kippeschnitzel. Misschien nog een salade erbij.
T: ?

Leef je uit zou ik zeggen. :P

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:08

oh ja, dat vergat ik nog :+

Siz, 2 voorgerehcten is ook idee idd...haddenw ij gisteren ook...ipv 3 gangen menu 3 voorgerechtjes en een dessert :j en was superlekker! (kon sowieso al niet kiezen uit de voorgerechten,d us nu werd het iets makkelijker :D )

Haha Eva, vind het haast moeilijk om wat over jouw dag te zeggen...met al die adviezen die je zelf geeft, lijkt me dat je zelf ook wel een nette dag weet te plannen :+
Ik zou zelf het dus logischer vinden om ipv 's ochtends 's middags 2 tussendoortjes te nemen, maar dat ligt waars. ook aan tijdstip van ontbijt/lunch :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:10

Sokje ik ben druk bezig op te bouwen :j Dit is al veel voor me. Vorige week kwam ik namelijk boven de 1200/1300 :j
Weet niet hoe snel ik kan gaan opbouwen.
Maar jij zegt wel die tweede eierkoek doen/ Die heb ik er namelijk wel bij in berekend :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:10

zeg idd maar niets over mijn dagen eva. ben weer aan het klooien om de balans terug te vinden. eerste week van feb. weer naar de dieetiste ook. en van de sportschool krijg ik ook voedingsbegeleiding vanaf volgende week.
weekendje weg in april gaan we doen; met de pasen gaan we skieen in La Norma!

wat voor notenrepen eet jij eva?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:11

Wordt wrs sowieso alleen hoofdgerecht gok ik, ik zie wel. Dacht ook al aan vis, is ook lekker & gezond. :)

Waarom alleen groenten bij kipschnitzel sok?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:19

Klopt dat het vrij weinig is. en brood lust ik niet zo graag dus eet ik dat liever niet. Het enige brood wat we in huis hebben is witbrood. maar ik kan wel eens een eierkoek nemen ipv sultana's of milkbreaks. Anders komend weekend even ontbijtkoek of indische cake meenemen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:21

hmm, ik voer net de volgende dag in bij caloriechecker:

O: yoghurt met muesli
T: vers geperste sinaasappelsap
L: 2 bb kaas, 1 bb gekookt ei
T: appel
T: ontbijtkoek
D: 2 opscheplepels aardappels, 2 opscheplepels boontjes, kipschnitzel
T: 2 mandarijnen

En nóg kom ik maar op 1417 kcal :=
48 gr vet, waarvan 17 gr verzadigd :=

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:22

Sak, misschien mail ik je binnekort even vanwege hoe je vader of was het schoonvader dat doet i.vm. zijn lever. Voor de rest ik verveel me nu behoorlijk ach ja over 10 minuten begint de les weer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:26

je kan onwijs veel eten op een dag, als je maar de juiste producten neemt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:35

ik word trouwens simpel van de nieuwe forum-software. mijn emailbox stroomt over van de meldingen van nieuwe posts, heb dat uitgezet in mijn profiel maar blijf ze krijgen. ben nu niet geabboneerd, maar als ik dit bericht heb geplaatst weer wel :(

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:43

Huh dat is raar, hebben meer mensen daar last van? (in topic op FZ)