[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:14

haha, ik denk dat het wel scheelt in kcal maar het blijft slecht!

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:16

Het was dan ook een ruig dagje vandaag Tong uitsteken

Maar ik zie het eigenlijk helemaal niet terug in die kilocalorieen, of eet ik zo extreem weinig?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:18

LMR schreef:
Wauw wat een drukte Lachen

Bedankt voor de tips, ik zal eens voor de kipfilet op brood gaan! Maar klein probleempje ik gruw echt van kaas... alternatieven?
Het is overigens geen pizza geworden vananvond maar varkenshaas met aardappeltjes en groenten en sla! (ik was uit eten) Moet kunnen voor een keertje.

Meer zuivel: ipv kaas melk is ook goed?

Keep the spirit up allemaal, een voor allen allen voor een Tong uitsteken

Prima toch? Kaas is juist helemaal niet zo goed als vaak wordt gedacht.. Er zit hartstikke veel vet in. Dus als zuivel liever magere yoghurt melk of kwark en ipv kaas liever magere kaas of smeerkaas..

RicardoOpa: Succes.. je kan het!
Ik ben btw ook aangemeld bij valtaf maar kom er niet vaak. Alleen af en toe eens puur voor mezelf om naar caloriën of koolhydraten, eiwitten en vet te kijken..
Denice: Gefeli!!! Haha!
Mystica: Ik las je topic.. Wat superk*t zeg.. Heel veel succes ermee!!
LA: Ook al rottigheid.. Ik kan je niet helpen ben ik bang.. Heel veel succes met het vinden naar een oplossing.
Nuage: Het klinkt vreselijk idd.. maar ik snap het ook als je het lastig vindt om nu zomaar te stoppen omdat je zoveel geld hebt betaald..
Ukje: Neem voor je chocola eens een glas light chocomel, vast beter dan hagelslag Tong uitsteken

Mijn dagje:
O: melk met muesli en havermout
T: appel en balisto
L: 3 bb en een wafel
T: banaan, kwark, rijstwafel
A: mie ofzo met yoghurt en een mandarijn
T: plake ontbijtkoek
B: uurtje fitness met school Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:19

niet veel dan, je kan meer fruit eten, een boterham extra. Zo is het veel beter vol te houden en gaat je lichaam niet op spaarstand!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:22

Luuz schreef:
Ukje: Neem voor je chocola eens een glas light chocomel, vast beter dan hagelslag Tong uitsteken
[/quote]

ik denk dat je iemand anders bedoelt want eet al 3 maanden geen chocola meer en chocomelk drink ik al zon 4 jaar niet meer. Maar geeft niet dat je inverwaring kwam Haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:23

Oeps ff in de war..
Ik bedoelde LMR Bloos

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:27

sokje87 schreef:
LittleAnn schreef:
Sok ik vind je dagschema briljant!! Helemaal goed...kan ik een voorbeeld aan nemen!! Sterker nog ik ga er echt weer mee beginnen.... Ik ga praten met vriendje, hij moet echt zelf een auto gaan kopen zodat ik tussen de middag thuis een lunch kan maken...Scheelt een hoop geld en vet Knipoog

Ik vind dat ook echt het beste, zelf thuis lekker m'n lunch maken. Hier in de kantine is het allemaal niet lekker, niet gezond en duur. Lekker thuis snacken. Pling

Hoe bevalt 't nou daar LA? Geen last meer van duizelingen enzo?

Nope Lachen zit weer heerlijk in mijn velletje gelukkig... Bevalt heel erg goed, het leven hier is perfect voor mij! Hoe is het Sok, was zeker fijn om weer lekker bij vriendje te zijn!

Ik heb net met mijn moeder gebeld en die was ineens helemaal redelijk en ze vond wel dat we toch een afspraak hebben enzo dus gelukkig is ze wel bereid om tot een oplossing te komen...Waarschijnlijk kent ze toch iemand met space voor mijn spullen, en anders zorgt ze dat alles ingepakt wordt en richting zeecontainer gaat... Gelukkig is mijn moeder ook ooit verhuisd naar Israel en weer terug dus ze weet wel wat ze moet doen enzo...Pfff wat een gedoe Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:54

Dat scheelt dan weer LA. Even wat anders.. Wat ben jij mooi zeg! Ik zag je in dat make-up topic, echt Wow!

Hey LJ, hoe is't skeet? Ik minder iets met de koolhydraten omdat ik het gevoel heb dat ik daar te veel van eet in vergelijking met de rest van de voedingsstoffen die ik binnen krijg. Haha!

Nuage, ik las dat je veel geld aan dat dieet van je hebt uitgegeven maar als je je er zo klote door voelt lijkt me dat ook niet optimaal. Kun je niet aan de hand van wat je wel mag je porties vergroten en zo in ieder geval richting de 1500kcal werken? 350 kcal over een halve dag verspreidt is echt TE weinig! Maar dat had je misschien ook al wel door. Knipoog

Phantom, ik vind 1400kcal eigenlijk ook te weinig hoor. Bloos Dat je geen honger hebt wil niet zeggen dat je genoeg eet. Lachen

Dat heb ik dus ook met SB: Het principe is goed, meerdere porties, voldoende groentes en fruit etc etc.. Maar het totaal aan kcal en voedingsstoffen wat je binnenkrijgt IS gewoon te weinig. Ik begrijp wel dat veel mensen nog slechter aten voor ze aan Sonja begonnen maar ik zou er toch voor kiezen om de voedingswaarde van de porties iets op te schroeven.

Denice.. GEFELICITEERD! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:56

LittleAnn schreef:
Mystica heb net je verhaal gelezen joh! Balen!!! Heb je inmiddels al contact opgenomen en hoe is het gegaan?

Tegen de tijd dat ik mijn moeder eindelijk te pakken kreeg, was ik al zo over de zeik dat zij maar gebeld heeft. Het enige antwoord dat ze kreeg was "Tja, het leven is hard mevrouw" Toen heeft ze de hoorn er op gegooid. Morgen gaan we er heen, en ik ben nu het wetboek aan het uitspitten. Heb gekeken wat mijn mogelijkheden tot een hypotheek zijn, omdat dit huis destijds te koop was, en een mail gestuurd naar de woonbond.

Ook een banketstaaf verhaal van jou trouwens!
Nog meer mensen in dit topic met woonproblemen? Vork
Heb nog niets weer gegeten trouwens, het is een beetje druk hier, met ook nog mijn moeder die gelijk van haar werk is weggegaan. Tong uitsteken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:05

Ik heb het ook net gelezen Mystica! Wat vervelend, misschien dat je nog iets met die mondeline toezegging kunt?

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:15

Luuz schreef:
LMR schreef:
Wauw wat een drukte Lachen

Bedankt voor de tips, ik zal eens voor de kipfilet op brood gaan! Maar klein probleempje ik gruw echt van kaas... alternatieven?
Het is overigens geen pizza geworden vananvond maar varkenshaas met aardappeltjes en groenten en sla! (ik was uit eten) Moet kunnen voor een keertje.

Meer zuivel: ipv kaas melk is ook goed?

Keep the spirit up allemaal, een voor allen allen voor een Tong uitsteken
LMR: Neem voor je chocola eens een glas light chocomel, vast beter dan hagelslag Tong uitsteken

Wauw dat is echt een goed idee, zou best eens kunnen dat dat wel te doen is qua calorieen inderdaad Haha!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:17

Denice, Gefeliciteerd
Mystica, ik ga zo ff je verhaal lezen.
LA, hopelijk kun je samen met je moeder een goede oplossing vinden
Nuage, je moet echt meer gaan eten want dit is echt hongerlijden.
Ook zonde van het geld
Sokje87, ik weet dat het te weinig is, maar zo slecht ziet mijn lijstje er niet uit toch ?
Misschien een idee wat ik extra zou kunnen eten voor meer kcal?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:20

Denice gefeliciteerd Haha!
Nuage: zóveel geld voor een dieet???

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:21

Phant0m schreef:
o: Magere yoghurt: zo'n 250 ml. Eventueel met muesli, of roggebrood, meergranen/bruin brood (misschien geroosterd)
t: Liever brood tussendoor als liga, zitten vrij veel suikers in.
l: Lunch was ok Ja
t: appel en mandarijn
t: Ik zou hier nog een extra tussendoortje pakken
d: aard. erwtjes, varkensfilet
t: 1 snack a jack

Zoiets zou ik 'm doen. Ja
Je dag is op zich niet zo slecht, alleen het aantal voedingsstoffen dat je binnen krijgt is niet voldoende. Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:26

LittleAnn schreef:
CC dat is een nette dag hoor! Hoe voel je je hier nou bij? Een handje noten of een gekookt eitje zou in jouw geval als tussendoortje niet misstaan trouwens Lachen

Ik voel me er goed bij, genoeg energie. Een handje noten erbij om aan alle voedingsstoffen te komen is in mijn geval inderdaad niet verkeerd.

O: 2 snee brood met jam
T: appel en 2 cracottes met jam
M: 2 snee brood met kaas
T: appel en cup a soup koninginnen
A: Andijviestampot

Ik ga ook weer eens met wat buikspieroefeningen beginnen. Dat heb ik al lang niet meer gedaan, zeg Bloos!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:28

pff gesport vandaag (ahum)
Mag niet met mn knieen sporten dus alleen bovenlichaam, saaaaaaaaaaaaai

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:29

dank je sokje87 daar kan ik iets mee Knipoog

mystica: wat een oliebol situatie maar bijf hoop houden en vechten, vaak kom je dan een heel eind.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:02

@ LMR: hagelslag is écht niet zo slecht hoor, dat geldt voor al het zoete: maar met mate! Lachen
En 1 boterham met hagelslag is natuurlijk niet zo veel in chocolade-hoeveelheid.
Ik heb het idee dat alle zoetigheid, alle vet- en suikerproducten hier gelijk worden afgestempeld als óntzettend slecht, als in: je komt er gelijk 2 kg van aan hoor dus helemaal nooit meer eten!
Dat is natuurlijk niet zo in real life, je lichaam kan ontzettend veel opvangen zonder veel aan te komen in vet, en juist af en toe in kleine porties zoet houdt gezonde voeding lekker! Ongezonder zal het er niet op worden als je het in kleine mate houdt.
Ik merk vooral dat je lichaam pas echt heftig reageert als je héééle grote hoeveelheden 'slechte dingen' eet. Nagelbijten / Gniffelen

Myra schreef:
O: 300ml. kippensoep, 200ml. halfvolle melk + 20g. Kellog's Plus
25 min fietsen
T: appel
L: 2 vboterham + kipfilet
25 min fietsen
T: 1 kop tomatensoep
T: 160ml. magere melk
A: gek.aardappelen, kip stukjes, rodekool
T: peer

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:43

Vandaag dit gegeten:

O: ontbijt yoghurt met cracker erdoorheen en nepsuiker
L: 2 crackers met philedelphia light en een stuk komkommer
T: een grapefruit
A: een heel stuk (dus tegen dieet in) tilapiafilet met champignons en uitjes.
en nu net 2 mandarijntjes extra op.

Moet zeggen dat ik behoorlijk vol zit. Heb vandaag niks afgewogen en 1x teveel fruit gegeten. Voor het dieet dan he.
Denk dat het zo wel haalbaar is.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:51

Ik vertrek zo naar Parijs!!!
Vannacht met de bus. Hoop dat ik kan slapen, heb een vreselijke kriebelhoest en dat is niet alleen vervelend voor mijzelf, maar nog meer voor de mensen om me heen. Op school ook al weggestuurd omdat ik de luistertoets verstoorde. Clown

Qua eten ik wil het netjes houden. Heb krentebollen mee voor onderweg, 2 broodjes en 1 croissantje. Verder geen snoep, alleen wat dropjes. Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:57

Mystica schreef:
Tegen de tijd dat ik mijn moeder eindelijk te pakken kreeg, was ik al zo over de zeik dat zij maar gebeld heeft. Het enige antwoord dat ze kreeg was "Tja, het leven is hard mevrouw" Toen heeft ze de hoorn er op gegooid. Morgen gaan we er heen, en ik ben nu het wetboek aan het uitspitten. Heb gekeken wat mijn mogelijkheden tot een hypotheek zijn, omdat dit huis destijds te koop was, en een mail gestuurd naar de woonbond.

Ook een banketstaaf verhaal van jou trouwens!
Nog meer mensen in dit topic met woonproblemen? Vork
Heb nog niets weer gegeten trouwens, het is een beetje druk hier, met ook nog mijn moeder die gelijk van haar werk is weggegaan. Tong uitsteken

Ga eens eten Knipoog Nee hopelijk blijft het bij ons met dat woongedoe, bah!Alhoewel ik er inmiddels wel ook de positieve punten van in kan zien...Ik hou helemaal niet van verhuizen en sjouwen, vind het eigenlijk niet zo erg als mijn moeder dat gaat doen hahhah
Ja joh kijk gewoon al je mogelijkheden na, ga ook eens langs bij het juridisch loket! Sowieso zullen ze je uitstel moeten verlenen want 10 dagen is wel erg onredelijk!

edit: moc heel veel plezier, hopelijk komt het goed....
Nuage ik vind het goed dat je toch dat hele stuk vis hebt genomen, waar praten we over: een vis, een komkommer, daar kun je bijna onbeperkt van eten! Heb je al contact opgenomen met die mensen van je dieet? Ze moeten het maar aanpassen voor je voor die 700 euro Knipoog
Laatst bijgewerkt door Girley_ op 21-11-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:58

He wat fijn dat het is opgelost LA!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:03

We zullen het morgen wel horen.
Ik heb net wat Japalonos in de frituurpan gemikt. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn dag is dus geworden:
o- cracker met kaas en boter
t- mandarijn
l- 2 crackers met kaas en boter, 250 ml kwark
t- /
d- 6 japalenos met remoulade
t- Pak speculaasjes
Nagelbijten / Gniffelen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:04

nuage, ik dacht dat je aan had gegeven dat je wat meer ging eten maar het is nog niet veel ik denk dat jij over een tijdje heel veel spijt van je dieet gaat krijgen en ook heel veel spijt gaat krijgen dat je zoveel geld er aan uit heb gegeven.

sorry dat ik het zeg maar dit kan je geen dieet meer noemen dit is gewoon uithongeren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:08

Mijn dag:

O: roggebrood met kaas, boterham met ossenworst (en margarine), boterham met roompaté
T: mandarijn + beker warme chocomel
M: rijst met gehakt, ei en een beetje ketjap
T: mandarijn en 1 dropje
A: aardappelpuree, shoarmavlees, aubergine, uien en champignons gebakken in olijfolie
T: stuk banketletter

werkt voor mij heel goed om alles bij te houden zo ben ik me ervan bewust wát ik eet en snaai ik niet meer alles naar binnen.