Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:15

Ik ga dit topic ook bij houden.
Ik wil zo graag afvallen (ong 10 tot 15 kg), maar hoe meer ik er mee bezig ben hoe meer ik ga snaaien.
Soms denk ik echt dat ik een eet probleem heb ofzo.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:17

Zerena op wat voor manier wil jij geen afvallen?
Ik denk het soms ook, dan eet ik zoooooo veel, dan denk ik.. hou op.. maar dan kan ik niet stoppen

Zerena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:31

Gewoon een beetje minder eten(niet extreem want dan hou je het toch niet vol) en minimaal een half uurtje per dag sporten (naast het paardrijden dan).

Maar dan denk ik en nu ga ik sporten, maar ik doe het gewoon niet, ik kan mezelf er niet toe zetten.
Ik weet ook precies waarom ik zoveel ben aangekomen, 3 of 4 jaar geleden toen fietste ik elke dag naar school een uur heen en een uur terug, later ging ik met de bus maar toen deed ik de opleiding beveiliging en daar moesten we heel veel bij hardlopen en fitnessen.
En doe nu niks meer naast het paardrijden, nou tel maar op.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:05

Mijn dag:

O: magere yoghurt met muesli
T: sultana naturel
L: 2 volkoren boterhammen met appelstroop + appel
T: niets, had drie uur medisch technische vaardigheden
A: macaroni, magere yoghurt

Lievemeid

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:47

ik kom met hangende pootjes terug...
ik was zo mooi afgevallen naar 54 kilo, dat werden er 56 (daar kon ik nog heel goed mee leven). nu zit ik op iets meer dan een week tijd op 60 kilo. }>
ben ook al tijden niet meer wezen sporten...
baal zo van mezelf nu...mn broeken gaan nu niet meer dicht! heb nog wel grotere maar dat wil ik eigelijk niet.

Ik ga nu hier heel braaf aan jullie vertellen wat ik steeds heb gegeten, en iedere dag proberen te sporten (hoe lang doen jullie dat per dag?)

Zit nu aan het water en verder niks meer vanavond.... *snik*

Iedereen die nog is afgevallen: goed zo en volhouden!

heb de kellogs special K ook al gehaald...1 probleempje, lus alleen maar volle yoghurt. is dat heel slecht?
En bevat roggebrood veel calorieen? vind ik heel lekker nl...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:51

Nee hoor. Ik eet het ook altijd met yoghurt. Lijkt me niet slecht.
Roggebrood is juist heel goed voor je! Toch?
Beter nog dan volkorenbrood volgens mij

Wij eten pizza vanavond, lekker gezond dus

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:51

Biecht maar op Fonnie, wat heb je allemaal naar binnen gepropt?
Als je vanavond trek krijgt, neem dan een bak yoghurt, of een appel, wat mandarijntjes..

Volle yoghurt, daar zit meer in, heb je een pak staan daar? Ik weet wel wat er in magere yoghurt zit wat betreft kcal, vet, koolhydraten en eiwitten, maar van volle yoghurt heb ik geen idee.
Het zal gewoon meer voedingswaarde hebben??

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:52

Oja roggebrood is volgens mij idd erg goed, ik lust het alleen niet zo graag

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:52

Meer calorieen en vet neem ik aan?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:59

Ja dat was ook het enige dat ik kon bedenken, maar volgens mij is dat nog niet zo erg als je het niet te veel eet?

Lievemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:08

Spetterlover schreef:
Biecht maar op [**], wat heb je allemaal naar binnen gepropt?

teveel, ook savonds nog vaak een pizza besteld en pindarotsjes en ander snoep snaaien...
mn vriend eet vaak savond nog wat, dan wil ik meestal gezellig meeschranzen maar hij komt nauwelijks aan en ik wel..grr...
maar nu is het genoeg en kom ik aan het afzien.

lus alleen maar volle dus al dat al flink aantikt met vet en calorieen moet ik t maar laten staan voorlopig. eet makkelijk 3 bakjes op een dag.

per 100 ml
55 kal
eiwit 3,5 g
koolhydraten 3,5 g
waarvan suikers 3,5 g
vet 3 g
waarvan verzadigd 2 g
voedingsvezel 0 g
natrium 0,05 g
calcium 110 mg

55 kal is toch ongeveer evenveel als een bruine boterham zonder beleg? dan valt het wel mee denk ik zo, maar van vetten/koolhydraten snap ik niks, 3 gram klinkt toch best veel...

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:11

Ik denk dat je die volle yoghurt prima kunt eten, als je stopt met pizza's en andere slechte dingen

Magere yoghurt die wij hebben heeft meestal het volgende:
kcal 35-45
koolhydraten 4-5
eiwitten 3,5-4
vetten 0-0,5

Dus veel zal het niet uitmaken. Lust je ook geen halfvolle?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:20

Roggebrood is 90 kcal per plakje, maar is natuurlijk een stuk compacter dan gewoon brood (en ook zwaarder per plakje denk ik). Er zitten iig een hoop vezels in, volgens mij is het wel aardig gezond. Ik gooi er alleen altijd een hoop kaas op, da's minder gezond .

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:28

Mijn moeder heeft nu weer 30+ vegetarische kaas voor mij gehaald gelukkig, stuk beter dan dat 50+ van de AH

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:34

Een snee roggebrood komt qua calorieen overeen met een snee gewoon brood, het is alleen nóg gezonder dan bruin brood.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:49

Het lijkt alleen altijd minder omdat die plakjes altijd zo klein zijn, maar 1 plakje roggebrood is hetzelfde als 1 snee brood moet je maar denken .

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:58

Hebben jullie ondanks het lijnen ook weleens stilgestaan qua gewicht? Echt een maand ofzo? Ik hang nu al tijden op 65, en ik begon een tijdje geleden met 72. Dat ging allemaal vrij rap en soepel, maar nu blijf ik echt gruwelijk hangen.
Ik word daar vrij moedeloos van , krijg de neiging om het op te geven gezien het feit dat mijn streefgewicht toch niet dichterbij komt

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:02

Jep heel lang, maar daarna ging het opeens weer als een speer!
Je moet écht geduld hebben heb ik gemerkt, dan wordt je echt beloond

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:11

Ahh...dat geeft al hoop, dank

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:39

Op een of andere manier gaat afvallen gewoon in fases, de ene maand sta je stil, de andere maand lijk je wat zwaarder, nog een andere maand gaat het als een speer etc etc.
Geduld hebben en vooral niet stoppen met hoe je eet, het ligt meestal dan gewoon aan je levenstijl, stress, slaappatroon, en noem het maar op .

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:39

Het verschilt bij mij ook heel erg ja.
Nu ben ik afgelopen week ineens 1.8 kilo afgevallen. Heerlijk, maar zo hard gaat het helaas niet elke week.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:28

ik ben ook zo'n type die allerlei lightproducten haalt maar me vriend studeerd dus MER en hij zegt dat hij geleerd heeft dat ze dat er alleen maar op de verpakkingen zetten voor de vrouw zodat zij meer producten kopen zeg maar.. nouja.. stel je voor dat het echt niks uitmaakt.. ik voel me er prettiger bij

ik kom me maar meteen even aanmelden wil iets van 5/6 kg afvallen wat me nooit lukt.. krijg elke keer terugvallen.. gaat het dagen goed en dan krijg ik weer 3/4 dagen met vreetbuien en dan zit het er weer aan (ja gaat heel snel bij mij) maargoed.. wat ik vandaag gegeten heb:

m (kwam laat me bed uit ): 1 keizerbroodje met smeerpate (50%
minder vet ) en nog een halfje met vlokken
t: een koek, geen idee wat voor het was, kwam vers van de bakker
in ieder geval haha
a: boerenkool met worst en jus
t: snicker ja was op me werk en dat was het enige wat er was
en had echt honger en toen ik thuis kwam nog een schaaltje
druiven

nu heb ik nog steeds honger grr maargoed.. zo slapen en dan merk ik er niks meer van heb echt lekkere trek pff

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:30

Gucci_girl:

Dat is niet helemaal waar wat je vriend je vertelt
voordat producten bepaalde dingen op het etiket mogen zetten, moeten ze voldoen aan bepaalde eisen

Magere yoghurt mag bijvoorbeeld alleen mager heten wanneer het vetpercentage beneden een vastgesteld percentage ligt.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:11

Gisteren bij de dietiste geweest en ik was 1,5 kilo aangekomen. Toch maar weer erom gaan denken .

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:21

Mocca schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd niet in al die dieeten.
Ik hou het gewoon bij gezond eten, geen tussendoortjes en sporten, en dat werkt ook!

dat is voor mij al een heel streng dieet hoor! Geen tussedoortjes en sporten.. En ook nog gezond eten.

Ik werkte tot nu toe steeds een heel zak chips, pak koekjes, paar repen of weet ik veel naar binnen per dag. Vanaf vandaag wil ik ook weer beginnnen. Nou, tussendoortjes afschaffen dat werkt voor mij niet! Dat hou ik geen dag vol. Ik ga het nu omzetten naar tussendoor fruit en wortels. En natuurlijk 3x per dag gewoon eten, terwijl dat eerder 5/6 keer was (lees tosties eten tussendoor, boterhammen, 2x avondeten, snacken enz.)
Dit is de tweede keer dat ik hier ga beginnen, ben benieuwd hoe het gaat. Ik hoop het nu wat langer vol te houden, maari k ben het nu echt zat, dus ik ga ervoor!