Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marinke182

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:27

Heb dat ook wel eens hoor. In sommige producten zou je ook gewoon niet verwachten dat er dierlijk inzit.
Bij vleesvervangers vindt ik dat ook vervelend. Daar ben ik helaas redelijk vaak de fout in gegaan in het begin. Nu heb ik ondertussen wel door wat wel en niet kan. Soms ga ik nog wel eens heel enthousiast naar de winkel voor een nieuw product en dan zie ik dat het vega is ipv vegan -O- . Altijd een beetje balen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:08

mar_fay schreef:
En anders is weggooien altijd nog naarder dan toch maar eten. Althans, dat is mijn mening. Als je het niet kunt doorschuiven tenminste.

Dat idd, hij was al open en weggooien vind ik dan echt not done , gewoon een goede leer voor de volgende keer en weer door :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 16:50

Weet iemand nog een lekker recept met aquafaba? Ik ben op reis en heb niet veel eten bij me, maar wel veel basisingrediënten als meel, suiker, olie, cacao, maïzena, citroensap, heel veel kruiden, agar agar, edelgist..
Ik heb een klopper, koelkast, gastoestel en een oventje dat max 10 minuten aan kan :Y)

Iemand een idee?
Ik heb gisteren hummus gemaakt en vind het zonde om het kookwater weg te gooien :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:01

Muffins? Of een luchtige tortilla ofzo? (Ik neem aan dat je ook wel dingetjes als aardappelen en groenten hebt)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 17:25

Ohhh daar had ik wel zin in, muffins :9
Helaas geen muffinvorm bij de hand, en ons oventje (of eigenlijk de accu) trekt dat niet, zo lang aan staan.

De aardappelen zijn ook net op, en qua groente hebben we alleen nog gember, knoflook en een klein stukje paprika :+

Ik heb net een poging gedaan om chocolademousse te maken, door het laatste restje chocopasta met wat cacao en suiker door de opgeklopte aquafaba te kloppen, maar die vond dat geen goed idee en zakte direct in _O-
Hij staat nu in de koelkast, maar ik betwijfel of het eetbaar is haha.
Het is me echt nog nooit gelukt om iets eetbaars te maken met aquafaba, dus waarom zou vandaag een uitzondering zijn he :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:13

Vega vissticks met cajun frietjes :9

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:30

Cajun frietjes!! <3

Oja voor muffins heb je wel vormpjes nodig natuurlijk _O- Zit je op de zeilboot?

Ik weet niet of jullie je mijn appeltaart vraagstuk nog herinneren maar hij staat nu in de oven met een helft "waterdeeg" en de andere helft "amandelmelkdeeg". (Ik wilde wel sojamelk gebruiken maar had het niet in huis en moet het eigenlijk wel hebben morgen, baas zal het wel willen weten :oo )
Tot nog toe merkte ik weinig verschil, ik dacht even wel een verschil in soepelheid te merken maar dat kwam meer doordat de boter in het deeg stolde denk ik :) (ik heb geen bak & braad margarine gebruikt maar een blokje Wajang gesmolten)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 18:41

Ik zit op de zeilboot ja :j We hadden voor drie weken aan eten aan boord, en de drie weken zijn morgen om, dus ik had aardig goed gerekend :+

Oh ik ben heel benieuwd naar je appeltaart-experiment!!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:33

Hehehehehe
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:14

Echt even super teleurgesteld. Ik ben op een trouwfeest en er niets vegetarisch :( ik had het niet doorgegeven omdat het geen bediening aan tafel is en ik er van uit ging dat er dan altijd wel iets vega is. Niet dus. Ik weet niet wat ik erger vind: dat ik echt heel erg hangry ben nu of dat voor 160 mensen gewoon alles met vlees en vis voorzien wordt. Ik ben het in Gent echt niet meer gewend zo :n

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:21

poes schreef:
Echt even super teleurgesteld. Ik ben op een trouwfeest en er niets vegetarisch :( ik had het niet doorgegeven omdat het geen bediening aan tafel is en ik er van uit ging dat er dan altijd wel iets vega is. Niet dus. Ik weet niet wat ik erger vind: dat ik echt heel erg hangry ben nu of dat voor 160 mensen gewoon alles met vlees en vis voorzien wordt. Ik ben het in Gent echt niet meer gewend zo :n

Wow niet eens iets vegatarisch kan je toch niet voorstellen dat tussen die 160 mensen niemand anders ook vega is
Naja sterkte

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:24

Nee precies. Zijn hier ook al van14:00. Stom dat ik het niet nog eens vermeld heb wel. Maar toch best bizar. Blijkbaar is het toch best nog streekgebonden idd. Heb twee pistolets met tomaat en sla op nu.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:36

poes schreef:
Nee precies. Zijn hier ook al van14:00. Stom dat ik het niet nog eens vermeld heb wel. Maar toch best bizar. Blijkbaar is het toch best nog streekgebonden idd. Heb twee pistolets met tomaat en sla op nu.

Ja blijkbaar.

Kan mij zo niet voorstellen dat je niet bij dieeten en allergieën stil staat.
Maar ja merk ook wel nu ik zelf niet meer alles klakkeloos eet je er ook meer stil staat bij de behoeftes van anderen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:48

Ja, maar ik hoor dat ook vaak van andere mensen hoor, die dan geen vega zijn maar het wel echt onzin vinden dat je altijd vlees/vis "moet" eten. Ik ken veel mensen die niet vega(n) zijn die eigenlijk ook niet elke dag vlees willen eten. Dus die geven dan soms vega door bij een feestje/etentje ofzo. Maar raar dat dat dan nodig is.
Wel super banketstaaf poes! Heb je het met de catering besproken? Kan er niets ter plekke gemaakt worden, een salade ofzo? Je zou toch verwachten dat er op zijn minst aardappels/frieten zijn ofzo :+ of een salade... Heel raar.

Doet me overigens denken aan een topic hier jaren terug waarbij er mensen erg emotioneel werden van de beslissing van een bruidspaar om het buffet vegetarisch te doen :') Want je moet echt wel overal rekening mee houden, dus ook met vleeseters. Zelfs als het paar beiden vegetariër is en dat dus regelrecht tegen hun principes in was. Wat een onzin was dat zeg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:39

Ja toen wouden veel mensen niet gaan haha.

Het waren enkele minigerechjes: zalmtartaar, een hamburger, pasta met rivietkreeftjes, en een fris slaatje van bloemkool en broccoli met rauwe ham op. Ze hebben mij een hamburger gegeven zonder burger. De rest viel helaas niet vleesvrij te maken. Het is gewoon dat ik het niet verwacht had.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:44

Had dan het slaatje of de pasta iig vegetarisch gemaakt... jemig zeg, dat is inderdaad bijzonder. Zeker voor een feest voor 160 man

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:46

Ja dat vond ik ook echt gek. Maar goed. Volgende keer goed doorgeven dus :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:09

Aankomende week weer 1 euro-coop-feest! *\o/*

Wij hebben vanavond gebarbecued, mijn schoonmoeder had echt super veel vega gekocht omdat ze alles zo lekker vond klinken. Mijn schoonzusje heeft ons geholpen met opeten en heeft ook de hele dag vega gegeten, ik vind het echt tof van haar dat ze super bewust kiest minimaal zoveel dagen per week vega te eten.

Ze vertelde alleen dat ze gisteren bbq van haar werk had en had doorgegeven dat ze vegetarisch wilde eten, en ze hadden gewoon níks voor op de bbq gefixt. Voor de vega’s was er als extra pastasalade. Seriously?! :roll:

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:41

Oh wat ontzettend onaardig.

Wij hadden vanavond BBQ. Ik had vlees voor de kinderen en mijn ouders. En voor mijzelf vooral groente spiesjes, zoete aardappel met creme fraish, en aardappelsalade. Overigens vielen de vega dingen ook bij mijn moeder in de smaak.

Vleesvervangers weet ik nog niet zo goed, al zag ik een nieuwe burger bij de appie op basis van zeewier. Die wil ik komende week proberen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:54

Wij hebben dit jaar denk ik al een keer of 6 de barbecue aan gehad. Zo lekker!

- platbrood (zelfrijzend bakmeel met yoghurtvervanger kneden tot een deeg. Eventueel kruiden er door) met knoflooksaus, pepertjes en gebakken uitjes.
- gemarineerde champignons in aluminiumfolie
- gebakken zoete aardappel (met een gietijzeren pannetje)
- gepofte zoete aardappen (in eigen vel)
- gemarineerde aubergine met gerookte paprika
- pakketje met rode biet, appel en rozijnen
- gegrilde snoeppaprika (gewoon geheel op de bbq)
- gegrilde cherry tomaatjes (stokje)
- diverse saladed
- diverse vleesvervangers vooral de verse van de AH en die van de vegetarische slager. Die bevatten namelijk vet waardoor ze niet droog worden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:24

Leuke bbq ideeen, moeten we hier binnenkort ook maar weer eens gaan doen :j .

Goh, vanmorgen bij de Coop hadden ze zowaar wat vleesvervangers. Vanavond dus aan de kipschnitsels. En zag dat ze ook bezorgen tegenwoordig dus een poging gedaan om op die manier een voorraad in te slaan van de vivera aanbieding.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:28

Ik had gisteren frikandelbroodjes van de Vegetarische Slager... superlekker, maar het bereiden kost dus volgens de verpakking 1,5 uur. 1 uur ontdooien en een half uur in de oven :+ Daar kwam ik iets te laat achter toen ik dacht 'goh, lekker, even een frikandelbroodje warm maken' :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:43

Ja inderdaad, had ik ook de eerste keer lol. Maar wel het wachten waard

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:49

ik heb daar echt het geduld niet voor....dan gaan ze gewoon bevroren de oven in als ik hem laat voorverwarmen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:52

Ja echt, waarom zou dat niet werken? :o?