Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:27

Dat eiwitten langzamer verteren lijkt mij niet waar, vetten leveren juist meer 'problemen' op in het gastro-intestinale traject.
Ik draaf een beetje door geloof ik, kan er niks aan doen, zit heel hard te blokken op een tentamen waar al deze stof in verwerkt zit

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:28

Ik geloof eerlijk gezegd niet in al die dieeten.
Ik hou het gewoon bij gezond eten, geen tussendoortjes en sporten, en dat werkt ook!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:30

Ik zelf ook hoor, maar ik vond het leuk om toch eens het idee achter en de werkzaamheid van dieëten te bekijken. Maar als ik echt heel veel kilo's kwijt moest zou ik het misschien wel proberen, het Atkins dieet is erop gebaseerd dat onze voeding hier in het Westen voor een te groot deel uit koolhydraten bestaat, en dat klopt wel.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:33

patos schreef:
Dat eiwitten langzamer verteren lijkt mij niet waar, vetten leveren juist meer 'problemen' op in het gastro-intestinale traject.
Ik draaf een beetje door geloof ik, kan er niks aan doen, zit heel hard te blokken op een tentamen waar al deze stof in verwerkt zit

Er was onderzoek naar uitgevoerd.

Twee groepen mensen die spaghetti aten, een groep met meer vetten extra toegevoegd.
De mensen met de extra vetten hadden sneller weer honger en aten meer.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:33

Dat is waar.
Ik moet ook wel wat kilo's kwijt (stuk of 10) maar begin niet aan zo'n dieet.
Heb altijd het idee dat je na afloop van het dieet zo weer aan je oude gewicht zit.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:41

Sizzy schreef:
patos schreef:

Er was onderzoek naar uitgevoerd.

Twee groepen mensen die spaghetti aten, een groep met meer vetten extra toegevoegd.
De mensen met de extra vetten hadden sneller weer honger en aten meer.

Klopt, als je de niet wetenschappelijk onderbouwde bronnen op het internet moet geloven is dat idd zo. Maar het punt is, als je mensen spaghetti laat eten, krijgen ze bergen koolhydraten binnen. Het is juist het idee achter Atkins dat je koolhydraten zo min mogelijk moet eten in combinatie met vet, die hele test kan dus de prullenbak in.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:02

Ik ben in 2,5 week 2/3 kilo kwijt
gelijk 2 broeken een maatje kleiner gekocht

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:33

Woow patos, ik moet je posts even wat vaker lezen om ze te begrijpen
Even kort, waar komt het op neer?
Moet ik doorgaan met het letten op dat ik veel eiwitten en goede vetten binnen krijg? Want dat ben ik de laatste tijd eigenlijk een beetje aan het doen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:48

Nou SL, zolang je nog gehecht bent aan je boterhammetjes, aardappels, muesli etc heb je er niet zoveel aan om extra eiwitten en goede vetten binnen te krijgen, dat gaat alleen maar op als je dus echt een koolhydraat-arm dieet wil gaan volgen. Wel is het zo dat goede vetten natuurlijk altijd belangrijk zijn en bij perioden met heftig lijnen is het voldoende eten van eiwitten ook belangrijk. Als je een aantal uur niet eet begint je lichaam met gluconeogenese, de aanmaak van glucose uit eiwitten/lactaat en glycerol (uit vetten) omdat het glucose (uit de koolhydraten in je voeding) dat je lichaam kan opslaan in glycogeen dan langzaam aan opraakt. Als je dus je niet voldoende eiwitten eet, ga je ook hier weer je spieren opeten. Maar als je regematig een tussendoortje neemt hoef je daar niet zo bang voor te zijn.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:48

Perla schreef:
Ik ben in 2,5 week 2/3 kilo kwijt
gelijk 2 broeken een maatje kleiner gekocht

Super, gefeliciteerd!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:52

Hmm dus ik kan wel ophouden met regelmatig noten eten en een eitje bakken of koken

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:55

Het is niet slecht hoor, maar afvallen op de manier die wijlen Dr. Atkins voor ogen had is er niet bij

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:56

Nee ik hang idd al een tijdje rond hetzelfde gewicht, het wil niet echt meer, maar eens iets anders proberen..
Maar ik moet dan voor brood iets vervangends hebben, want anders krijg ik echt trek en daar komen vreetbuien van.
In elk geval 's ochtends moet ik goed eten, voor ik naar school ga en ook op school nog een keer rond 10-11 uur.
Wat moet ik dan ipv brood eten?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:59

Ik eet nu al een hele tijd een handje suikervrije muesli met een hele plens magere yoghurt en evt. een banaan of een appel er doorheen. In het begin is het echt afzien, dan snak je naar een beetje suiker door de yoghurt. Nu ik eraan gewend ben heb ik veel minder snel trek dan wanneer ik een gewone boterham heb gegeten, ook ben je de verleiding kwijt van lekkere broodbelegjes als chocopasta enzo.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:00

Mijne hele dag vandaag uiteindelijk;
O: 1 boterham appelstroop
T: banaan
L: 2 geroosterde boterhammen, 1 ham, 1/2 hagelslag, 1/2 rookvlees.
T: 1 mandarijn, 5 party-knakworstjes met bladerdeeg.
D: zuurkoolschotel met aardappelpuree en stukjes rookworst en speklap. Schaaltje magere joghurt.
T: 1 kiwi, misschien zo nog een koekje.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:00

Naar school neem ik meestal veel fruit mee, of rauwkost zoals komkommer, wortelen of tomaat. Zo'n naturel sultana of evergreen is ook erg gezond en vult goed.

Juro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:03

Ik ga dit topic volgen

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:08

patos schreef:
Ik eet nu al een hele tijd een handje suikervrije muesli met een hele plens magere yoghurt en evt. een banaan of een appel er doorheen. In het begin is het echt afzien, dan snak je naar een beetje suiker door de yoghurt. Nu ik eraan gewend ben heb ik veel minder snel trek dan wanneer ik een gewone boterham heb gegeten, ook ben je de verleiding kwijt van lekkere broodbelegjes als chocopasta enzo.

Ja maar daar raak ik dus echt niet vol van, dan moet ik minstens een bak muesli en 6 pakken yoghurt eten zeg maar
Suiker door de yoghurt eet ik evengoed niet. Broodbeleg is bij mij meestal ook wel in orde.
Maar goed, met veel fruit er bij is het misschien wel vol te houden, yoghurt met muesli, ik zal eens kijken.
Wij hebben volkoren basismuesli van de AH ofzo, ik weet niet of dat goed is? Zit verder niets doorheen..

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:08

patos schreef:
Naar school neem ik meestal veel fruit mee, of rauwkost zoals komkommer, wortelen of tomaat. Zo'n naturel sultana of evergreen is ook erg gezond en vult goed.

Evergreen is idd wel een idee, dat hebben wij ook in huis, alleen neem ik het meestal 's avonds als ik nog trek krijg

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:50

Heb vannochtend maar weer eens gezond ontbeten met yoghurt en cornflakes.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:10

Super Jamy!

O: Fruit n Fiber met magere melk
L: 2 boterhammen met light boter en een plak 20+ kaas en 1 boterham met filet american. Oja en een grote mandarijn.
T: Grote mandarijn en plakje ontbijkoek.
D: Nog niet bekend

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:57

O: twee geroosterde boterhammen met linesse en kipfilet met tomaat
L: restje spaghettie met ketchup een een gebakken eitje
D: weet nog niet

en vandaag paardgereden

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:57

O: 1 boterham appelstroop
1e pauze: 1 boterham appelstroop
2e pauze: 1 boterham kipfilet, 1 appelstroop
T: 1 café noir koekje, 1 appel
D: sperzieboontjes, gekookte aardappels, rundvlees

Nee hoor, ik hou helemáál niet van appelstroop.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:39

O: magere yoghurt met cornflakes
L: pistoletje met kipfilet en pesto en kadetje met hageslag en boter
T: 2 cracottes met beetje pasta en manderijntje
D: ?

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:09

Beetje raar gegeten vandaag, maar ik had vanmorgen echt geen trek, was misselijk

o: appel, pakje evergreen, pakje yoki drink, 300 ml karnemelk
t : mini krentenbol met boter
l : rijst met boontjes en valess gepaneerd
t : beetje cruesli met yoghurt, een appel, 3 mandarijntjes

Wat ik vanavond eet weet ik nog niet