Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:31

Ik gok zomaar dat het niet zozeer ging om de eiwitten, maar gewoon om de voedzaamheid van instant maaltijden. Die is namelijk vaak niet zo heel hoog.

Je kan ook nog instant noodles meenemen, niet voedzaam, wel lekker en weegt geen drol. Ook zijn er wok noodles- en pasta te koop (blauwe kartonnen doos, weet het merk niet) die je kunt mee wokken met een scheut water erbij. Die zou je in diepvrieszakjes oid kunnen portioneren. En one-pot-pasta kun je misschien ook nog wel maken, maar dan zit je weer aan blikken tomaat enzo vast. En blikken zijn misschien wat minder handig.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:58

Het ging inderdaad niet om eiwitten, ik ben toch al 14 jaar vegetariër dus daarover hoef je me niets meer te vertellen ;)
Sojabrokken is opzich een goed idee, maar vind ik absoluut niet lekker. Plus drie dagen ontbijt, lunch en avondeten met enkel sojabrokken lijkt me echt geen fijn plan. Maar als aanvulling wellicht.

Ik ben een eind gekomen met instantspul, zakjes kruiden, pasta/rijst, noodles, soep, etc. Dankjullie!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:29

Wipher schreef:
Het ging inderdaad niet om eiwitten, ik ben toch al 14 jaar vegetariër dus daarover hoef je me niets meer te vertellen ;)
Sojabrokken is opzich een goed idee, maar vind ik absoluut niet lekker. Plus drie dagen ontbijt, lunch en avondeten met enkel sojabrokken lijkt me echt geen fijn plan. Maar als aanvulling wellicht.

Ik ben een eind gekomen met instantspul, zakjes kruiden, pasta/rijst, noodles, soep, etc. Dankjullie!

Ze verkopen (vgm van Unox) van die zakken met vegaballetjes in tomatensaus (staan bij de knakworsten). Die kan je in principe koud eten, in de zak opwarmen in kokend water, magnetron, of gewoon in een pan flikkeren. Die zijn ook ideaal. Misschien zelf wat vega dingen vacuum trekken zodat ze langer houdbaar zijn?
Verder misschien heel slecht, maar dingen zoals bananenbrood/zwarte bonen brownie/zelfgemaakte energierepen (met noten/dadels). Die zijn relatief lang houdbaar buiten de koelkast, vullen goed kun je per portie al verdelen.

Weet alleen niet hoe handig die zijn om mee te nemen haha

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:44

Mijn paneer is nog veel te zacht. Heb het nu in een schone droge doek weer onder druk staan. Had er al de hele middag/avond 2,5 kg op staan. Hoop dat de droge doek afdoende werkt. Maak is wel goed, anders doe ik er tuinkruiden door en dan op brood.
Volgende keer meer citroensap gebruiken denk ik. Het is toch lastiger dan in de beschrijving stond.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:46

Ik zou juist ook denken aan linzen doe kan je natuurlijk gedroogd meenemen

Misschien nog iets van quinoa of een ander relatief eiwit rijke khoolydraat bron.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:51

O maar eiwitrijk voedsel is over het algemeen ook erg voedzaam :j Dat bedoelde ik meer. Plus het is wel je go-to voedingsstof denk ik als je bang bent om af te vallen, daarom dacht ik eraan.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:47

Wie heeft er nog een fantastisch, maar simpel, recept voor een vegan taart? Taart moet ook redelijk stevig zijn want ik ga hem vervoeren in de bus :’).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:12

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:47

Interessant die tips over het backpack voedsel. Moet ik ook nog over nadenken want ik ga ook backpacken met mijn zoontje in Noorwegen. En hij is ook heel tenger en valt snel af.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:53

Vervoeren in de bus hangt van de afstand en het weer af met die taart van Quera. Hij moet gekoeld blijven (ervaring leert: hij zakt echt in), maar hij is echt heeeeeel erg lekker! Staat hier nu ook in de koelkast.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:04

YellowLeaf schreef:
Wie heeft er nog een fantastisch, maar simpel, recept voor een vegan taart? Taart moet ook redelijk stevig zijn want ik ga hem vervoeren in de bus :’).

Appeltaart? Lekker makkelijk en mislukt nooit :j of moet het bijzonderder zijn dan dat

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:08

Ik maak graag linzen-kruimelvlaai, en dan een hoop kleintjes in cupcake vormpjes. Zijn heerlijk, en worden juist lekkerder als ze een dag oud zijn :D De bodem/rand is heel stevig.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:50

Heb je daar een recept voor?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:55

Ik maak eiegnkijk altijd brownies of appeltaart als ik het moet vervoeren/niet goed koel kan houden. Dat gaat altijd wel goed.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:21

Moet ongeveer een half uur mee kunnen, op mijn werk kan ie weer in de koelkast. Appeltaart heb ik eigenlijk al heel vaak meegenomen, blijft wel lekker.. :Y) misschien dat ik dat maar doe

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 14:29

mar_fay schreef:
Heb je daar een recept voor?

Ik heb em thuis ergens opgeschreven, maar ben op vakantie.. Maar volgens mij klopt deze vrij aardig met mijn eigen recept:
https://www.google.nl/amp/s/meisjesvand ... kozen/amp/
Het ei kun je gewoon vervangen door no-egg omdat het deeg toch niet hoeft te rijzen.
De ingrediënten koud mengen en niet te lang kneden.
In mijn recept snijd ik de boter van tevoren in kleine blokjes en daarna meng en kneed ik alles.

Ik dek de vlaai altijd af met kruimels. Die zou je even moeten googlen, zijn vrij makkelijk te maken met boter, suiker en bloem.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:48

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:57

Oeh ja!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:16

De basis van dat broodje klinkt lekker, alleen ben ik niet zo dol op bbq saus. Daar moet ik even wat anders voor verzinnen.

Tada, mijn eerste zelfgemaakte paneer curry:

Afbeelding

Paneer, ui en geel pepertje in blokjes/reepjes roerbakken in zonnebloemolie, uitgeknepen teentje knoflook erbij en als alles mooi bruin begint te kleuren een eetlepel vadouvan kerrie meebakken. Afblussen met een blikje cocosmelk.
Voor gekookte groente erbij. Ik had bloemkool, wortel en boontjes (restjes opmaken) 10 minuten laten pruttelen en naar smaak zout bijvoegen.

Voor extra bite heb ik er ook een restje kikkererwten in gedaan.

Gegeten met brood, op z’n Indiaas met de hand dippen on de saus.

Vult enorm dus morgen eet ik dit nog een keer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:34

Ik ben steeds meer aan het opschuiven naar volledig plantaardig , maar moet echt even wat lijstjes gaan maken van sommige productgroepen de plantaardige opties zijn (wil niet alles in de winkel hoeven checken, boodschappen doen is soms al uitdagend genoeg Met wat sociale issues)
Weekend, dus chips gehaald
Naturel... dus verder niet bij nagedacht
Maar zit dus melk(poeder) in :roll: (lays mix ups , was even vergeten dat dat geen normale naturel chips zijn maar poederpers chips waar vanalles doorheen zit

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:22

Miesemuisje schreef:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... eet-potato

Lijkt me lekker!

Ve­gan brood­je pul­led sweet po­ta­to

Oeh misschien kan ik wel zoiets maken morgen. Het is min of meer traditie dat ik een gerecht met zoete aardappel eet als hij er niet is want dat lust hij niet _O- en ik vindt het heeerlijk.

Sonja, wat raar, mijn ervaring is juist dat naturel chips eigenlijk altijd wel vegan is? :o?
Paprika is juist het "probleemgeval". Behalve Lays Heartbreakers, daar is het net andersom := geen idee waarom dat is.
Anders, Croky is altijd vegan (behalve de satesmaak naar het schijnt maar die heb ik überhaupt nog nooit gezien)
Huismerk naturel chips ook wel. En momenteel schuiven VL en ik deze naar binnen: https://gewoonvegan.nl/ah-trio-zoutjes-2/ (maar dan de Jumbo variant)
Erg lekker en niet zo heel zout ook :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:15

Nou ja, daarom had ik er idd verder helemaal niet naar gekeken
“Oh kijk, in de bonus en naturel +:)+ “ hop in de kar en gaan.
Maar daar zitten dus bugles , pomtip achtig dingen en nog wat muik in
Dat zijn van die samengestelde zoutjes waarbij ze aardappel poeder weer een vormpje geven en blijkbaar is het dan nodig om er melk in te mikken :?

(Die site Die je linkt was ik helemaal vergeten, goeie )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:00

Haha, ja ik snap het hoor := heb ik ook nog wel eens. Gelukkig woon ik samen met een kliko die dat net zo makkelijk voor mij opeet. (En twee kleine harige klikoo'tjes maar die krijgen geen chips)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:08

Ik heb er nu zelf alsnog van gegeten
Want natuurlijk kwam ik er te laat achter :Y)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:49

En anders is weggooien altijd nog naarder dan toch maar eten. Althans, dat is mijn mening. Als je het niet kunt doorschuiven tenminste.