[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:40

Supervixen schreef:
Leffroi schreef:
Groentjes... Jij bent af Suzanne :+ _O- Het zijn gewoon groenten :')

Gelukkig dat jij het al zegt! Net zo erg als pulled veggie.

Pulled Veggie is gewoon een product naam?

Supervixen

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:00

Ach kom op, het is toch raar. Gaat nergens meer over. Zet er de term pulled voor en het verkoopt.
Laatst een hele aflevering van voedingsdienst van waarde gezien over de term 'pulled'. Overgewaaid vanuit Amerika waar ze alleen pulled pork kennen en ze je uitlachen als je over pulled chicken/beef of iets anders met pulled ervoor begint.

Maar goed, we gaan off topic. Mijn frustratie over termen als 'groentjes' en 'pulled' overal voor pleuren :r is eindeloos :') . First world problems ik weet het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:24

Groentjes is Belgisch/Vlaams voor groenten...

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:00

Drunksheep schreef:
Wat lief allemaal zeg! Ik ben toevallig sinds kort met het idee aan het spelen om een blog te beginnen :) is dat ook goed?

Supervixen schreef:
Als de term pulled veggie er maar uit blijft.. :r

Hahhahaha _O- ik heb het niet bedacht!

Zeker doen!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:32

Leys schreef:

Ben inderdaad Vlaams dus dat verklaart een hoop :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:50

Supervixen schreef:
Ach kom op, het is toch raar. Gaat nergens meer over. Zet er de term pulled voor en het verkoopt.
Laatst een hele aflevering van voedingsdienst van waarde gezien over de term 'pulled'. Overgewaaid vanuit Amerika waar ze alleen pulled pork kennen en ze je uitlachen als je over pulled chicken/beef of iets anders met pulled ervoor begint.

Maar goed, we gaan off topic. Mijn frustratie over termen als 'groentjes' en 'pulled' overal voor pleuren :r is eindeloos :') . First world problems ik weet het.

BREEEeeek me de bek niet open hahha
Wel gluten free uiteraard.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:11

Leys schreef:

Excuus, dan neem ik het terug. Maar men gebruikt tegenwoordig veel verkleinwoorden. Alsof het dan specialer is ofzo. Daarom heb ik zo'n grafhekel aan groentjes. Sorry :')

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:38

Gisteren heerlijk uit eten geweest bij de italiaan. Had stukjes kip met champignon ui en paprika in roomsaus, en een bakje groenten en aardappeltjes uit de oven.
Dessert kon ik niet kiezen tussen tiramisu en banaan royaal en kreeg van beide de helft (top service hihi)
Was echt zo ontzettend lekker allemaal!
Afbeelding

Afbeelding

Helaas geen scherpe foto's

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:08

YellowLeaf schreef:
Pulled Veggie is gewoon een product naam?

Is ook de enige reden waarom ik het zelf ook zo had opgeschreven. Vind de naam ook nergens op slaan, maarja, Jumbo heeft het nu eenmaal zo genoemd :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:38

@Drunksheep, ik zie dat jij veel vegetarische kipburgers, shoarma, kipstukjes, etc. eet. Smaakt dat echt goed? (Geen idee of je eerder wel gewoon vlees hebt gegeten en of je het dus kunt vergelijken met normale shoarma/ kip, etc.)

Een 10 jaar terug heb ik ook een tijd vegetarisch gegeten en ik herinner me vooral de vegetarische kroketten van de Jumbo die écht niet te vreten waren :')

Ik sta nu wel eens te kijken bij de kipstukjes van de vegetarische slager, lijkt me ideaal voor in een wrap bijvoorbeeld, maar goedkoop is het niet, dus vind het zonde om het te kopen en dan eventueel mijn hele maaltijd in de kliko te knikkeren :o (Ben niet zo'n makkelijke eter).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:50

Ik heb het idee dat de technologie achter vleesvervangers wel echt honderd is verbeterd in de afgelopen paar jaar. De keuze is echt veel uitgebreider en ik vind veel dingen ook gewoon echt goed smaken. Dingen als de kipstuckjes zijn qua textuur gewoon vergelijkbaar (niet hetzelfde) met kip en als je het goed kruidt is het prima te eten.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:09

De vegetarische slager wilt imo vlees te veel nabootsen waardoor ik het als vegetariër niet lekker vind.
Uiteraard is veel gewoon een kwestie van persoonlijke smaak, maar tegenwoordig is er zoveel keuze en het is zeker verbeterd tov vroeger!

Als je wraps wilt maken met vega kip zou ik quorn proberen, die vind ik erg lekker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:25

Afbeelding

Vega roerbak met biologisch ei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:26

Fire chicken met bloemkoolrijst (jup... glutenvrij... :') ) en zilveruitjes

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:33

Oehhhh die fire chicken ziet er super uit! Heb je een recept? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:58

Ik heb het zo ondertussen iets aangepast naar mijn eigen smaak, maar dit is het originele recept:

Ik gebruik vaak kipdijfilet ipv kipfilet (blijft malser), ik gebruik ketjap manis ipv sojasaus en ik laat (soms) de kaas weg.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:41

Debbie schreef:
@Drunksheep, ik zie dat jij veel vegetarische kipburgers, shoarma, kipstukjes, etc. eet. Smaakt dat echt goed? (Geen idee of je eerder wel gewoon vlees hebt gegeten en of je het dus kunt vergelijken met normale shoarma/ kip, etc.)

Een 10 jaar terug heb ik ook een tijd vegetarisch gegeten en ik herinner me vooral de vegetarische kroketten van de Jumbo die écht niet te vreten waren :')

Ik sta nu wel eens te kijken bij de kipstukjes van de vegetarische slager, lijkt me ideaal voor in een wrap bijvoorbeeld, maar goedkoop is het niet, dus vind het zonde om het te kopen en dan eventueel mijn hele maaltijd in de kliko te knikkeren :o (Ben niet zo'n makkelijke eter).

Ik gebruik bijna nooit iets van DVS, omdat ik dat te duur vind om eerlijk te zijn. Meestal gebruik ik producten van Vivera, Vegafit of Veggie Chef (van Jumbo). Daarnaast kun je zelf ook van alles en nog wat maken met seitan en tofu bijvoorbeeld.

De laatste keer dat ik echt vlees heb gegeten was ik 13, dus vind het lastig om dat echt met elkaar te vergelijken. Ik heb wel het idee dat het in de buurt komt, maar dat het niet exact hetzelfde is. Ook als ik vrienden van mij moet geloven.

Je moet er vaak ook echt wel wat van brouwen haha! Ik ben echt geen fan van een groenteburger of een pompoenburger oid. Maar ik zou die kipstukjes ook nooit droog eten. Ik kruid vaak dat soort dingen, of gooi het door een saus ofzo. Maar de producten ten opzichte van 10 jaar geleden zijn echt énorm veranderd. Dingen zoals visburgers, kipschnitzels vind ik ook echt lekker, helemaal ten opzichte eerder genoemde groenteburgers enzo. En niet omdat het voor mij naar kip/vis/rund hoeft te smaken, maar omdat ik de smaak gewoon goed vind. Zoals spekjes door de boerenkool, omdat ze zout zijn. Nouja, you catch my drift :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:43

Lekker Leys dankje!

Hier vanavond Tikka Masala curry met kalkoen en spitskool:

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:50

Al een stampotje van gemaakt, maar rode bietjes met gewone aardappel en zoete aardappel en een chipolata worstje. Omnomnom.
Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:52

Pasta all'amatriciana :9

Afbeelding

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:23

Afbeelding

Voorgerechtje :9

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:37

Dat ziet er lekker uit Exitium, wat voor saus is dat? En heb je een receptje?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:59

Is heel simpel ook. Spekjes bakken, dan ui, knoflook en wat chilivlokken erbij. Na een minuut of vijf een blik tomaten en een half blik water erbij en dan een kwartiertje laten pruttelen tot je saus wat ingekookt is. Pasta erdoor, serveren, kaas (hoort eigenlijk met Pecorino, maar die had ik niet) erover en klaar. :)

Ik had nu nog een restje rode wijn over, dus die heb ik er ook maar door gedaan :P

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:33

Oh dat klinkt goed zeg, die ga ik zeker deze week maken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:35

Afbeelding
Vrijdag brocolli taart gemaakt!