O: kiwi, vloerkadet met gebakken ei
T: - ivm laat ontbijt (11 uur)
L: vloerkadet met ham, glas optimel
T: mueslireep
D: 2 kommen stevige linzensoep, schaaltje tomaten (2) en komkommersalade met balsamico-azijn
T: yoghurt met cranberrycompote (moet ik nog eten)
Beweging: 18km fietsen, 2 paarden rijden
Was lekker vrij, dus heb erg rustig aan gedaan vanmorgen en ben de hele middag op stal geweest. Ik heb door de vorst en gladheid al anderhalve week niet op Kveld kunnen rijden (wel longeren en fietstraining) en wilde vandaag graag met hem naar buiten. Gister heeft mijn bijrijder hem gelongeerd. Helaas kon ik niemand vinden die vrij of niet ziek was, dus ben maar gewoon naar stal gegaan zonder iets af te spreken. Gelukkig was er net een stalgenootje die wel mee wilde. Het eerste stuk ging prima, maar daarna schrok hij ergens van (denk ik) en vloog hij er ineens vandoor.
Ik had hem na 20 meter wel weet terug, maar de tinker van mijn stalgenootje vloog er achteraan, dus we gingen nog een keer. Doodeng vind ik dat. Het koste ook zeker een kwartier voor ik me weer een beetje veilig voelde, hoewel Kveld wel weer rustig was. De tinker heeft de rest van het rondje lopen stuiteren.
Gelukkig kon ik Kveld toen wel houden, maar heel relaxt heb ik dus niet gereden. Dit was de eerste keer dat hij er buiten echt vandoor ging. Vorig jaar deed hij dat nog wel eens in de bak, waarbij ik een keer heel hard ben gevallen. Dat is ook de reden waarom ik niet in de bak rij met hem, daar is hij veel heftiger dan buiten. Beetje omgekeerde wereld.
Vrijdag heb ik voor het eerst dressuurles met hem, in de bak dus. Ben nu al zenuwachtig. Hoop dat hij niet gaat rennen. 

)
En zit dan op 1368 calorien, dus neem zo nog wat japanse mix