[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:36

Ik had ook een rare dag wat eten betreft. Flink uitgeslapen en daardoor erg laat ontbeten en lichte lunch, waardoor ik vandaag op 1100 caloriën uit kom volgens de caloriecheker. :0 Normaal zit ik tussen de 1600 en 1800. Eens kijken of ik vanavond nog zin heb in iets extra's.

O: kiwi, vloerkadet met gebakken ei
T: - ivm laat ontbijt (11 uur)
L: vloerkadet met ham, glas optimel
T: mueslireep
D: 2 kommen stevige linzensoep, schaaltje tomaten (2) en komkommersalade met balsamico-azijn
T: yoghurt met cranberrycompote (moet ik nog eten)

Beweging: 18km fietsen, 2 paarden rijden

Was lekker vrij, dus heb erg rustig aan gedaan vanmorgen en ben de hele middag op stal geweest. Ik heb door de vorst en gladheid al anderhalve week niet op Kveld kunnen rijden (wel longeren en fietstraining) en wilde vandaag graag met hem naar buiten. Gister heeft mijn bijrijder hem gelongeerd. Helaas kon ik niemand vinden die vrij of niet ziek was, dus ben maar gewoon naar stal gegaan zonder iets af te spreken. Gelukkig was er net een stalgenootje die wel mee wilde. Het eerste stuk ging prima, maar daarna schrok hij ergens van (denk ik) en vloog hij er ineens vandoor. :oo Ik had hem na 20 meter wel weet terug, maar de tinker van mijn stalgenootje vloog er achteraan, dus we gingen nog een keer. Doodeng vind ik dat. Het koste ook zeker een kwartier voor ik me weer een beetje veilig voelde, hoewel Kveld wel weer rustig was. De tinker heeft de rest van het rondje lopen stuiteren. :+ Gelukkig kon ik Kveld toen wel houden, maar heel relaxt heb ik dus niet gereden. Dit was de eerste keer dat hij er buiten echt vandoor ging. Vorig jaar deed hij dat nog wel eens in de bak, waarbij ik een keer heel hard ben gevallen. Dat is ook de reden waarom ik niet in de bak rij met hem, daar is hij veel heftiger dan buiten. Beetje omgekeerde wereld. :P Vrijdag heb ik voor het eerst dressuurles met hem, in de bak dus. Ben nu al zenuwachtig. Hoop dat hij niet gaat rennen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:22

Blinni, ik betaal 44,10 voor onbeperkt fitnessen. Dat is dan wel met studentenkorting want anders had ik 50 euro per maand moeten betalen, dit geld overigens voor een jaar.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:23

Oke. :j
Ja zoiets is het bij ons ook gemiddeld, €40 tot €50, maar dat heb ik niet even extra 'over' in de maand.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:25

Nee ik heb dat geld ook niet want heb nog steeds geen werk maar mijn moeder betaalt het nu nog voor me zolang ik me puntjes maar haal. Ze doet dit omdat ik fitness heel erg leuk vindt en door mij koukleunigheid ga ik ook niet zo snel buiten sporten, dat zit op de een of andere manier niet in me.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:26

Ik fitness ook (gemiddeld twee keer per week) bij een sportschool in Leeuwarden (R. Akse). 1 avond (meestal dinsdags) doe ik pilates en 1 avond (maandags, woensdags of vrijdags) voor m'n conditie op de fitness toestellen..
Ik probeer altijd samen te gaan met een klasgenootje van mij.. anders vind ik het best saai om op die toestellen te werken :O

Ik heb trouwens een studenten-sport-pas.. Voor 120 euro kan ik 1 jaar lang onbeperkt sporten (alle sporten).
Laatst bijgewerkt door Sabin_e op 14-01-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:26

Nou dat is fijn toch! :j
Ik krijg elke maand nog €20 van mijn ouders als bijdrage voor het sportgeld, maar paardrijden kost al €145 per 10 weken en als ik ook nog ga waterpoloën.. hihi

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:27

Saai vindt ik het niet muziekje erbij en je sport zo een uurtje weg.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:28

Tsja dat is denk ik echt persoonsgebonden Noor! :j
Ik heb het ook een poosje gedaan, maar ook met muziek op verveelde ik me kapot.

Om 20 uur had ik afgesproken met mijn beste vriendin op msn, dus ga nu nog even snel een blokje lopen van een minuut of 10,20.
Hardlopen ga ik vanavond toch maar niet proberen, heb echt al ontzettende hoofdpijn door al het huilen van vandaag en heb geen zin in nog meer hoofdpijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:29

Blinnii schreef:
Nou dat is fijn toch! :j
Ik krijg elke maand nog €20 van mijn ouders als bijdrage voor het sportgeld, maar paardrijden kost al €145 per 10 weken en als ik ook nog ga waterpoloën.. hihi

Ja das waar heb ook op wedstrijdzwemmen gezeten maar daar ben ik mee gestopt omdat ik niet wist hoe het mijn nieuwe school ging lopen voor het zelfde had ik elke dag tot half 6 op school gezeten en dan red ik het niet om half 7 in het zwembad te zijn en om dan een heel jaar zwemmen te betalen vindt ik ook zo zonde.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:06

Yes, ik ben gaan fitnessen *\o/* *\o/*
Heb eindelijk een trainingsschema :j Werk aan mijn onderlichaam om het mooi strak te krijgen :D
Mijn dagje:

o: boterham zonder iets(had geen tijd := )
t: reep van K fitnesse
l: broodje gezond en 0,5l cola
d: worst met bonen en wortelpuree + 2 mandarijnen

Verder thee en water :j

Best netjes? Of niet goed? Wat vind je ervan sokje?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:07

Ik weet niet wat Sok ervan vindt, maar ik vind het heel erg weinig. :=

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:16

:wave:

Ik kwam ook weer even langs waaien :+.
Als ik het goed heb, heb ik gelezen dat Belinda zich niet lekker voelt!
Belinda: :(:) :(:) :(:) :(:)

Ik ga zo lekker vroeg mijn bedje in, ben moe :O

Morgen stage lopen, dus de nodige beweging wel weer..;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:27

BA: van mij ook een dikke knuffel :(:)

Tja, of het weinig is := Geen idee Wat raad je dan aan? Heb het schema aan mijn diëtist gegeven en die vond het goed :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:30

Armaris schreef:
o: boterham zonder iets(had geen tijd := )
t: reep van K fitnesse
l: broodje gezond en 0,5l cola
d: worst met bonen en wortelpuree + 2 mandarijnen

Dat je bent gaan fitnessen is een goede zaak. Helaas train je met zo'n eetschema je spieren weg, die gaan op zichzelf interen als het ware. Kan me bijna niet voorstellen dat je dieetist dit goedkeurd. Of heet ze Sonja? :P

Ontbijt: Minimaal 2x bruine boterham met iets, of yoghurt met muesli oid. 't Kan ons natuurlijk allemaal een keer gebeuren dat we geen tijd hebben maar ontbijten is echt belangrijk.
T1: Prima
Lunch: Wat voor broodje gezond? Wit of bruin? Wat voor ham zat erop? Cola zou ik overslaan. Suiker cq. caloriebom
T2: Die mis ik :+
Diner: Bonen en wortels zijn prima. Bonen zijn heel goed voor je verteringsgestel. Worst is erg vet, en dan vooral verzadigde vetten. Dit zou ik dus vervangen voor wat anders.

Wat ik mis:

Vanalles eigenlijk. Vezels, calcium, vitamines, mineralen, onverzadigde vetzuren...

*edit*
Ik probeer niet te b*tchen trouwens hoor. Ik moest het ook leren. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:34

Wat vind je van mijn dag sok? :D Ik heb trouwens na het eten een bakje chocomousse genomen :9 En zit dan op 1368 calorien, dus neem zo nog wat japanse mix :) Zit ik vandaag iig boven de 1400 :j Morgen uitgebreider ontbijten en dan hoop ik dat ik rond de 1500/1600 kom :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:49

Amaris, vindt het ook bar weinig en wat sok zegt is waar ik kan het weten.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:56

Je bitcht trouwens niet hoor sok ;) Vind het zelfs erg fijn dat je je mening hierover geeft :j Ik heb een schema van 1300 calorieën gekregen maximum.

Was een broodje met ham/kaas en mayonaise en groentjes :j Welke ham erop zat weet ik niet precies meer. Het is met de dietist afgesproken dat ik 1x per week een halve liter cola drink.
T2 is omdat ik pas om 15u wegens omstandigheden :=
Ok :j Worst begrijp ik ;) Normaal eet ik kip, is dat dan goed?

Edit: ik betaal trouwens iets van 25euro per maand voor onbeperkt fitnessen en lessen :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:01

1300 caloriën? Dat vind ik erg weinig, zeker op de dagen dat je erbij sport. Hoe lang en hoe zwaar ben je en hoeveel wil je kwijt? Dat heb je vast al eens gepost, maar ik weet het niet meer.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:04

Imre schreef:
1300 caloriën? Dat vind ik erg weinig, zeker op de dagen dat je erbij sport. Hoe lang en hoe zwaar ben je en hoeveel wil je kwijt? Dat heb je vast al eens gepost, maar ik weet het niet meer.

Ben 1m66 en weeg momenteel 70,5kg. Ben nu al 3kg kwijtgeraakt zonder sport en met medicatie
Met de diëtist ga ik zeker tot 65kg maar ik wil graag tot 58 ofzo, vind dat een mooi getal maar heb zoiets van: als mijn buik maar plat is en mijn lovehandles weg zijn, ongeacht hoeveel ik weeg ;)
Toen ik begon met het schema sportte ik nog niet, ik ben pas deze week écht begonnen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:05

Ik zou als ik jouw was voor je calcium yoghurt of drinkyoghurt inplannen en als je cola drinkt probeer dan cola light te drinken het is misschien slechter maar het scheelt je wel in suikers. Als je worst neemt kan je ook voor de magere variant kiezen of kies voor iets anders. Niet alleen maar kip is wel mager maar het elke dag eten is ook niet goed.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:41

Wendy15 schreef:
at ik daar aan die gewichten hing :o :D :))

Mijn dag:

O: volkoren boterham met boter en kipfilet
Netjes, misschien nog een schaaltje yoghurt erbij?

L: (in 2 delen, om half 12 en half 1) 2 volkoren boterhammen met boter en leverworst, volkoren beschuit met boter en 48+ kaas, 2 glazen dubbelfriss light
Volkoren is goed. Leverworst is erg vet, misschien vervangen door bv. achterham? Dubbelfriss light is mij nog te suikerig, maar kan me voorstellen dat je je suiker langzaam moet afbouwen. :)

T: Eierkoek
Als je dan zoet wilt is dit prima, maar er zijn gezondere tussendoortjes. Je had hier bv ook je tweede stuk fruit kunnen nemen. :)

D: Aardappelen, broccoli, tartaar, met jus en een groentesausje ofzo
Was het een wit sausje? verder netjes :j

T: Appel
Prima

Dan kom ik op 1277 calorien, dus denk dat ik vanavond nog een glaasje dubbelfris neem en wat japanse mix oid :)
Morgen meer tijd om te ontbijten enzo :j :)

Ohja en beweging: 6 uur poetsen :+ uurtje sportschool :)

Magere dag, maar op zich wel een nette dag. Op basis hiervan kun je prima doorbouwen naar een hogere kcal inname! :j Gewoon een beetje meer van alles zeg maar.

Amaris: Ik vind 1300kcal ERG karig. Zeker als je er ook nog bij gaat sporten. Minimaal vind ik toch eigenlijk wel 1500kcal voor iemand van jouw lengte. Vergeet niet dat als je gaat sporten, je spieren uiteindelijk ook in rust ook meer energie zullen verbranden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:58

Ik vind het wel gek dat de diëtist dat aanraadt :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:08

Nou, mijn dag is uiteindelijk geworden:
O: kommetje optimel-yoghurt met cruesli
T: 2 plakjes ontbijtkoek met halvarine
L: 2 cracottes komkommerspread, 2 cracottes kip-groene pesto-salade (kipfilet was op)
T: pakje evergreen, opkikker
A: kipfiletje, boontjes, aardappels, jus, glas half volle melk, knor vie

Helaas geen fruit, geen zin/tijd om naar de winkel te gaan... :o

Morgen:
O: 2 cracottes kipfilet, kommetje optimel yoghurt
T: pakje evergreen
L: 3 bruine boterhammen met kipfilet denk ik
T: appel
A: volkoren spaghetti met rode saus
T: hapjes (heb een verjaardag, maar neem alleen gezondere hapjes, althans, probeer ik)

bew: hopelijk red ik het om nog een uurtje te gaan fitnessen... :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:36

Nu nog? Bij ons is het allang gesloten :=

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:45

Het is Sannes planning voor morgen Monica! ;)