Deze zomer wordt de hele catering verduurzaamd, en er heeft al het afgelopen jaar een proef gedraaid met de nieuwe cateraar in een van de faculteiten. Je raadt het al, zelfs geen broodje hummus te verkrijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Ugh, de TU heeft echt een bord voor z'n kop. (No pun intended)
Deze zomer wordt de hele catering verduurzaamd, en er heeft al het afgelopen jaar een proef gedraaid met de nieuwe cateraar in een van de faculteiten. Je raadt het al, zelfs geen broodje hummus te verkrijgenalles is vlees, kaas en vis wat de klok slaat... Lekker dan
En super duurzaam ook hoor nou nou
Magrathea schreef:Ugh, de TU heeft echt een bord voor z'n kop. (No pun intended)
Deze zomer wordt de hele catering verduurzaamd, en er heeft al het afgelopen jaar een proef gedraaid met de nieuwe cateraar in een van de faculteiten. Je raadt het al, zelfs geen broodje hummus te verkrijgenalles is vlees, kaas en vis wat de klok slaat... Lekker dan
Sharani schreef:Magrathea schreef:Ugh, de TU heeft echt een bord voor z'n kop. (No pun intended)
Echt slecht van een uni. In Wageningen is dat voor zover ik het van mijn zoon hoor wel beter geregeld.
In welke supermarkt heb je dat bapao broodje gekocht, Sanso?
Magrathea schreef:Ja meatless monday zou wel leuk zijnIk geloof ook dat de EUR en de UU tegenwoordig "carnivoor geef het door" hanteren bij het cateren van borrels enzo, dat is ook lekker vooruitstrevend. En schijnbaar is het ook allemaal erg lekker! (het principe houdt in: indien er geen eetwensen worden doorgegeven is de catering plantaardig. Als je expliciet aangeeft vlees te willen kan dat wel gewoon, maar het is dus niet standaard.)
mar_fay schreef:RU is inderdaad prima. Een optie is daar ook om in het RUMC te gaan eten, daar krijg je ook studentenkorting. Maaltijden zijn zelfs wat goedkoper en (vaak) lekkerder
MM is alles vega, een vegan optie. Verder altijd vega mogelijkheden, vegan houd ik eerlijk gezegd wat minder in de gaten. Voordeel voor mij is dat ik eigenlijk altijd op maandag eet omdat ik dan om zes uur moet dansen, verder meestal niet.
Hee maar Eelmo, dan woon jij dus in de buurt!
8nnemiek schreef:Klinkt heerlijk Wipher!
Bij de Action krijg je zakken pasta met pastasaus, die met kaas is vegetarisch en erg lekker. Is helemaal droog. 500 ml water toevoegen, 7 min koken en klaar.
Sojabrokken zijn ook lekker licht en makkelijk mee te nemen, en heel voedzaam. Als je thuis een kruidenmix met bouillonpoeder maakt dan kun je ze daarin laten weken met wat water en opbakken. Lekker, makkelijk en gezond, en je hebt toch iets ‘vlezigs’.
Wipher schreef:Hey allemaal, even een compleet andere vraag:
ik ga backpacken in Noorwegen, wat in onze route betekent dat we vaak voor 3 dagen eten bij ons moeten dragen (simpelweg omdat we geen beschaving tegenkomen). Maar... wat neem je mee voor 3 dagen, wat absoluut niet zwaar is om te dragen en wat wél voedzaam is. Ik val heel snel af, en dat kan ik niet echt gebruiken tijdens het backpacken. En daarnaast dus ook nog vegetariër, waardoor sommige eenvoudige opties toch wel afvallen. Water is er in overvloed, dus het eten moet met water klaar te maken zijn.
Ideeën tot nu toe: mueslirepen, instant aardappelpuree, rijst (met nasikruiden), spaghetti (evt met zakje kruidensaus), noodles, instant soep, muesli, zak cashewnoten
En uiteraard koffie, thee, melkpoeder, kruiden
Iemand hier ervaring mee en goede ideeën?