Wipher schreef:Hey allemaal, even een compleet andere vraag:
ik ga backpacken in Noorwegen, wat in onze route betekent dat we vaak voor 3 dagen eten bij ons moeten dragen (simpelweg omdat we geen beschaving tegenkomen). Maar... wat neem je mee voor 3 dagen, wat absoluut niet zwaar is om te dragen en wat wél voedzaam is. Ik val heel snel af, en dat kan ik niet echt gebruiken tijdens het backpacken. En daarnaast dus ook nog vegetariër, waardoor sommige eenvoudige opties toch wel afvallen. Water is er in overvloed, dus het eten moet met water klaar te maken zijn.
Ideeën tot nu toe: mueslirepen, instant aardappelpuree, rijst (met nasikruiden), spaghetti (evt met zakje kruidensaus), noodles, instant soep, muesli, zak cashewnoten
En uiteraard koffie, thee, melkpoeder, kruiden
Iemand hier ervaring mee en goede ideeën?
Ten eerste, dierlijke producten nodig hebben voor eiwitten is zó 20e eeuw
Ik zou me echt geen zorgen maken om te weinig voedingsstoffen. Sojabrokken zijn je beste vriend, dat weegt ook nog eens niks dus erg handig tijdens het backpacken. Verder zou ik misschien nog een blik bonen ofzo meenemen, al denk ik dat je met een zak sojabrokken al een eind komt voor 3 dagen.
Daarover gesproken, ik heb vandaag een lekker experiment gedaan daarmee
Uitje bakken met knoflook, sojabrokken erbij en een klein scheutje water. Dit goed roerbakken en na een paar minuutjes gezeefde tomaat toevoegen in scheutjes. Dit wordt ook opgenomen door de sojabrokken
intussen ook wat kruiden toevoegen, en ik had er nog champignons bij. Tenslotte een flinke soeplepel van tomatensaus die ik nog had van een paar dagen terug, verse basilico pasta erbij (van de AH is die vegan!). Voila, spaghetti & meatballs
En de sojabrokjes waren zelfs wat zompig dus misschien had die eerste waterscheut niet eens gehoeven.
Ik vries kei veel vleesvervangers in, nog nooit fout gegaan. Voor zover ik me herinner. Hooguit dat ik vergat dat mijn vriezer kei vol zat en dan weer naar de supermarkt ging voor een aanbieding