Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:52

phormicola schreef:
O: havermout, appel, honing, kaneel
B: warming up + eerste circuit Ripped level 2, daarna door pijn in schouder Killer Buns level 2
L: 3 sneetjes abdijbrood, 1 sneetje Meerbrood, 2x kipsatésalade, 1x eiersalade, 1x aardappelsalade

T: twee grote mokken koffie, 2 sauzijsen broodjes

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:54

Gaaf Plien!! :D

Cheetahfan, het is idd heel wisselend weer .. :(

Mijn dagje.. ik hoop nu echt de laatste kg's kwijt te raken, zo niet dan weet ik niet meer wat ik fout doe, haha. Dusseh, alle tips zijn welkom! :D

O: 3 volkoren crackers, alle 3 met een dun laagje halvarine, 3x met ham. Klein beetje lactose vrije yoghurt
T: niets, had 10 uur pas ontbeten :)
L: 50 gram havermout + lactose vrije melk + 1 banaan er door
T: stuk komkommer, 2 tomaten, 1 gekookt ei
A: we eten geloof ik koude pastasalade :) volkorenpasta (niet te veel) veel groente en magere vlees(vervanger)
T: iemand een idee? Ik denk een appel ofzo..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:55

phormicola schreef:
phormicola schreef:
O: havermout, appel, honing, kaneel
B: warming up + eerste circuit Ripped level 2, daarna door pijn in schouder Killer Buns level 2
L: 3 sneetjes abdijbrood, 1 sneetje Meerbrood, 2x kipsatésalade, 1x eiersalade, 1x aardappelsalade

T: twee grote mokken koffie, 2 sauzijsen broodjes

Cool dat je nu ook je zondag/maandag lijstjes echt gaat posten! Goed om te lezen dat jij ook gewoon lekker geniet naast je perfecte dagen :j . Geniet er van :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:57

Madeira: Ik vind het een mooi lijstje hoor! Eerder wat weinig, maar als je nog wat kwijt wil. :j Gaat het lastig, die laatste kilo's? Waterijs is ook lekker voor 's avonds? :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:02

Cheetahfan schreef:
Madeira: Ik vind het een mooi lijstje hoor! Eerder wat weinig, maar als je nog wat kwijt wil. :j Gaat het lastig, die laatste kilo's? Waterijs is ook lekker voor 's avonds? :)

Ik denk er aan om vanavond nog een cracker te eten met mager beleg + een stuk fruit, denk dat dat dan wel voldoende zou zijn? :)

De eerste paar kg's gingen best gemakkelijk, maar nu niet meer helaas -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:03

Thanks Chantal :D Ik denk dat vandaag nog niet eens zo slecht gaat worden; ik voelde me zo ontzettend goed na m'n workout dat ik (nog) geen trek heb om gigantisch te snaaien!

Trouwens, ik bedacht me net dat dit topic een goudmijn is voor de voedingsmiddelenindustrie _O- We brengen perfect in kaart wat Nederland zoal eet op een dag, met misschien een neiging richting gezondheidsvoeding.

MarJon

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:04

Maar Madeira; wauw! Als ik kijk naar je os ben je al onwijs goed bezig geweest! :oo

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:05

Madeira: Is een net lijstje maar denk misschien ook wat weinig, tel je de kcal?

Haha Phor wie weet lezen ze allemaal mee :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:09

Thanks MarJon! :D

Haha idd Phor :D :D

LisErm94 schreef:

Nee eigenlijk niet.. gok een beetje wat ik nodig heb. Mijn beweging vandaag is 0,0 haha.. beetje wandelen, meer niet..

Ik voeg er wel iets bij, vanavond appel + cracker, en vanmiddag misschien nog iets, weet niet...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:16

haha ja voor de voedselindustrie is het een perfect topic. Alleen zijn hier eigenlijk alleen mensen die bewust zijn met hun eten en ook relatief gezond eten. hoop mensen die minder gezond eten, meer fastfood e.d. Als ik zie wat mensen allemaal in de boodschappenkar laden in de supermarkt en wat jullie allemaal eten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:18

Madeira inderaad een net lijstje maar inderdaad wat aan de weinige kant. Slim dat je er iets aan toevoegd. Maar verder lekker rustg zondags dagje? Dan is het ook wel prima denk ik als je verder niet heel actief bent? Laatste kilo's zijn het lastigst he.
Ik krijg het ook niet voor elkaar, maar dat komt ook omdat ik niet alles wil laten staan dus wil stabiel blijven iig en met extra sporten langzaam wegwerken. Wat beweeg jij naast je eetpatroon naast?

Volgende week is ook laatste week van de sportschool met normaal lesrooster. Daarna komt er een zomer rooster voor 2 maanden, ik denk dat mijn 3 x p.w. dan niet meer gaat lukken met minder/andere tijden van de lessen. Even kijken hoe ik dat ga compenseren.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:21

Madeira_ schreef:
Thanks MarJon! :D

Haha idd Phor :D :D

LisErm94 schreef:

Nee eigenlijk niet.. gok een beetje wat ik nodig heb. Mijn beweging vandaag is 0,0 haha.. beetje wandelen, meer niet..

Ik voeg er wel iets bij, vanavond appel + cracker, en vanmiddag misschien nog iets, weet niet...

Misschien dat het zin heeft om het een keer een paar daagjes bij te houden,
dan kun je controleren of je wel echt genoeg eet :)
Ik val zelf sneller af als ik minimaal boven de 16-1700 blijf en dan veel sport.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:29

LisErm94, goed plan, ga het toch maar is proberen :)

ChantalSmook schreef:
Madeira inderaad een net lijstje maar inderdaad wat aan de weinige kant. Slim dat je er iets aan toevoegd. Maar verder lekker rustg zondags dagje? Dan is het ook wel prima denk ik als je verder niet heel actief bent? Laatste kilo's zijn het lastigst he.
Ik krijg het ook niet voor elkaar, maar dat komt ook omdat ik niet alles wil laten staan dus wil stabiel blijven iig en met extra sporten langzaam wegwerken. Wat beweeg jij naast je eetpatroon naast?

Volgende week is ook laatste week van de sportschool met normaal lesrooster. Daarna komt er een zomer rooster voor 2 maanden, ik denk dat mijn 3 x p.w. dan niet meer gaat lukken met minder/andere tijden van de lessen. Even kijken hoe ik dat ga compenseren.

Mmm mijn beweging is 3x per week hardlopen, 4x per week paardrijden, elke dag hond uitlaten (tijden variëren daarin), en 4x per week meestal op de hometrainer fietsen.. vandaag een dagje niets behalve wandelen :)

Edit: en 1x per week fysiotherapie, behoorlijk zware oefeningen. Deze doe ik thuis ook vaak. :)

Ik denk dat ik nog 2 crackers eet vanmiddag, heb nu best wel trek :)
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 23-06-13 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:35

Dan heb je een nette hoeveelheid beweging :j
Liserm94, is dat jou ideale hoeveelheid ja?
Ik heb net even ingevuld op hoeveel kcal ik nu zit. Vind het soms best moeilijk tellen maar ik zit nu gok ik op 1600 kcal vandaag en natuurlijk pas om 11.30 uit bed. Wat weinig maar vanavond ook wat fris waarschijnlijk en isschien nog wat lekkers tijdens mijn late dienst. Compenseert mooi afgelopen 2 dagen want toen zat ik ver boven wat hoort.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:11

Gister.. Nou daar komt het dan..

O 2 beschuiten met jam
M bruin broodje met oude kaas en rauwkost
T chips
A geitenkaas salade van AH
T evergreen
Tegen 11e besloten om uit te gaan..
6 glaasjes likeur 43 en 2 dropshot
Om 12 uur een broodje bij de Surinamer met tempé manis
En om 3 uur pizza Hawaï en wat patat
Hmm :S

Vandaag misselijk dus..

O -
T -
M kwark met noten muesli
T appel
A word 2 pita gezond

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:26

@ Madeira: Ik heb hetzelfde als Lis: ik val beter af als ik iets meer eet in combinatie met sporten. Even je kcal opvolgen kan inderdaad heel erg de moeite zijn :) En misschien als je start met een groter ontbijt, dat je verbranding dan ook beter aan het werk gaat voor de rest van de dag? Succes!

Ik heb vandaag echt mega-reuze-honger, dus:
O: 25 g Quaker, 50 g spelt, el lijnzaad, 200 ml rijstmelk + water; klein glas sojamelk mild (1 uur later was ik alweer uitgehongerd); groene thee
T: 3 sneetjes suikerbrood :o
T: banaan, bakje magere roeryoghurt
L (nu): Fruitsalade van 1 banaan, abrikoos, nectarine, kiwi, half meloentje; glas vers sap van 2 sinaasappels en 1/4e pompelmoes; 100 g aardbeien met 100 g Griekse yoghurt
B: BR Workout 1 en 2 (want eergisteren en gisteren geskipt)
T: ?
A: Pastadingetjes (witte) gevuld met geitenkaas en zongedroogde tomaatjes + saus van gestoomde romanesco, bloemkool, champignons, witte wijn, room, véél knoflook + slaatje van rucola, warmoes, tomaatjes en walnootolie
B: naar de paarden

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:27

Cheetahfan schreef:
O: magere yoghurt met 1 el muesli en 2 el stukjes gedroogd fruit, appel
T: handje snoeptomaatjes
B: 20 minuten hardlopen in de stortregen. :')
L:halve Meergranen pistolet met filet american, 1 bb met runderrookvlees+peper en zout
T: Mandarijn, handje aardbeien, pakje lu crackers, misschien nog een bakje yoghurt
A: mihoen met kip en groenten, salade van rucola, pijnboompitten, cherrytomaatjes en stukjes mango

Zijn dit te veel tussendoortjes? Mijn vader zei dat net namelijk. :\ Op de meest subtiele manier: 'Je blijft maar eten hè?'

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:31

Ik hoor dat ook wel eens. Persoonlijk vind ik er prima uit zien, je tussendoortjes zijn misschien veel stuks, maar allemaal op zich klein.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:33

@Bhriseis, thanks! :) Ik ga het zeker proberen. Ik zie nu dat ik 'klein beetje' yoghurt heb neer gezet, maar was gewoon een grote mok :D. Misschien toch wat brood ofzo erbij eten, 's morgens..

O: 3 volkoren crackers, 3x dun laagje halvarine+ham, een mok lactose vrije yoghurt
L: 50 gram havermout + lactose vrije melk + 1 banaan er door
T: stuk komkommer, 2 tomaten, 1 gekookt ei, 2 volkoren crackers 2x dun laagje halvarine+sandwichspread
A: we eten geloof ik koude pastasalade volkorenpasta (niet te veel) veel groente en magere vlees(vervanger)
T: appel + sinaasappel

Cheetahfan, ik vind het wel meevallen, vooral omdat het allemaal gezonde dingen (fruit, yoghurt) zijn :).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:34

O: Volkoren pistolet, half nutella/half gekookt ei.
T: Smoothie appel, aardbei, kiwi
L: Halve focaccia tomaat/olijf
D: Kom tomatensoep, 2 volkorenpistolets met paturain/tomaat/mozzarella/ui.
T: Halve mango

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:44

Ik vind het op zich ook niet 'weinig' hoor Madeira, maar je weet nooit, dat dat nou net dé oplossing is om die laatste kilootjes kwijt te raken :)

Btw Cheetah: Ik kan me zelf soms echt een 'dikkerdje' voelen omdat ik echt veel kan eten (en dat ook nodig heb). Zo vonden gisteren mijn schoonouders dat ik een beetje moeilijk deed omdat ik ook nog broodjes wou smeren en niet genoeg had aan 2 croissants als lunch bij zo'n zware werkdag. Dat ik perse nog moest ontbijten snapten ze ook niet goed, ik kon toch snel een koekje eten onderweg? Toen ik voorzichtig uitlegde dat ik echt van mijn stokje ga op 2 koeken en zo'n fysieke inspanningen probeerden ze het wel te begrijpen, maar ze vonden het duidelijk nonsens :P

Toen ik tussendoor aan het eten was voelde ik mij bijgevolg echt een vraatzuchtig zwijn. Maar langs de andere kant waren vriendlief met onze flinke eetlust de enigen die zich niet flauw voelden, veel energie hadden, naderhand geen spierpijn hebben. De anderen voelden zich flauw en moe en hebben ondanks hun karige lunch en geen tussendoortjes flink overgewicht. Ik wil maar zeggen: volgens mij is het beeld dat veel mensen hebben van 'hoe te eten' gewoon een beetje verstoord.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:51

O: 2 volkoren knackebrod met hagelslag :o
B: folders lopen (flink doorlopen)
L: 2 ovenbroodjes met halvajam, gekookt ei
T: volkoren knackebrod met paturain light en komkommer
T: mandarijn, dunne wafel met aardbeien :=

Na alle proefwerken de komende tijd gaik denk ik beginnen met hardlopen. Krijg er zoveel energie van en ik heb dan geen ongezonde vreetbuien meer :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:18

O: 2 havermoutpannenkoeken met appel
B: stukje gefietst
T: appel
L: bord groentesoep, volkorenboterham met halve gehaktbal . En als toetje, beetje yoghurt met lijnzaad en kaneel.
T: komkommer
A: volkoren boterham met komkommer, 2 crackers met kaas.
B: level 1 shred en nog andere workout.
T: gekookt eitje.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:52

Bhriseis schreef:
Ik vind het op zich ook niet 'weinig' hoor Madeira, maar je weet nooit, dat dat nou net dé oplossing is om die laatste kilootjes kwijt te raken :)

Btw Cheetah: Ik kan me zelf soms echt een 'dikkerdje' voelen omdat ik echt veel kan eten (en dat ook nodig heb). Zo vonden gisteren mijn schoonouders dat ik een beetje moeilijk deed omdat ik ook nog broodjes wou smeren en niet genoeg had aan 2 croissants als lunch bij zo'n zware werkdag. Dat ik perse nog moest ontbijten snapten ze ook niet goed, ik kon toch snel een koekje eten onderweg? Toen ik voorzichtig uitlegde dat ik echt van mijn stokje ga op 2 koeken en zo'n fysieke inspanningen probeerden ze het wel te begrijpen, maar ze vonden het duidelijk nonsens :P

Toen ik tussendoor aan het eten was voelde ik mij bijgevolg echt een vraatzuchtig zwijn. Maar langs de andere kant waren vriendlief met onze flinke eetlust de enigen die zich niet flauw voelden, veel energie hadden, naderhand geen spierpijn hebben. De anderen voelden zich flauw en moe en hebben ondanks hun karige lunch en geen tussendoortjes flink overgewicht. Ik wil maar zeggen: volgens mij is het beeld dat veel mensen hebben van 'hoe te eten' gewoon een beetje verstoord.

Dat laatste is zó waar! Om me heen zie ik ook zoveel mensen die aan een nachtrust van 8 uren niet genoeg hebben, 's middags nog een powernap doen, nergens energie voor hebben... als je dan ziet wat ze in hun lijf stoppen (of wat ze er soms níet in stoppen :+ ) dan snap ik dat ook wel. Helaas is het ook juist die groep mensen waarbij je maar beter niet met adviezen aan kunt komen haha, dat wordt meestal niet erg gewaardeerd.

Hahaha Phormicola, wie weet kunnen we geld verdienen met onze lijstjes :))

Mijn lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel, gojibessen, chiazaad
T: klein handje paranoten
L: 200gr magere kwark met een halve banaan, rozijnen en lijnzaad, groene smoothie (spinazie, andere helft banaan, kiwi)
T: courgette-chocolademuffin (vers uit de oven :9 ) en zelfgemaakte suikervrije chocolademelk
A: linzensoep met wortel, paprika, courgette en mais

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:57

Wat grappig, ik plaatste hier ongeveer een half jaar geleden best vaak lijstjes. :) Vandaag doe ik weer even een keer mee. :P Ik ben er toen bewust mee gestopt, omdat ik er mentaal te veel mee bezig was. (Ik dacht veel te vaak aan wanneer ik wat moest eten... En de hoeveelheid... Etc. Die obsessie heb ik nu niet meer.)

Ontbijt:
* een kleine cantaloupe (meloen), vanilleyoghurt en Griekse yoghurt met cruesli, 1 dadel, grote appel, banaan

Tussendoor:
* 2 wilde perziken

Lunch:
* bordje volkorenpasta met tomatensaus, groene olijven, roergebakken rode paprika's, seitan, amandelen en wat geraspte kaas

Allemaal restjes van de keuken gebruikt die samen een heerlijke lunch vormden. :Y)

Ik eet altijd zo veel fruit, maar verder snack ik zelden zoete graandingen. Ik denk ook dat ik daarom bijna nooit (meer) trek heb in koek of andere zoetigheid. Ik vermijd het zelfs.
Van de markt is het fruit aardig goedkoop... Kan me nauwelijks inhouden als dat hier overal door de keuken ligt.