[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:09

Eh, alsin ik wist niet dat Armaris die had en daar schrok ik van!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:11

dan is je smiley niet erg handig gekozen.

meiden, ik ga naar mijn bedje. morgen zijn we de hele dag in duitsland; keukens bekijken :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:11

Oh ja sorry!! Die gebruik ik altijd als een soort geschrokken-iets. In ieder geval niet als lachen! Heb m gewijzigd ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:24

Morning!

Angelique wat een leuke foto's! Heerlijk dat je weer even goed hebt bij kunnen tanken en leuk dat je er weer bent!

Ik heb vanavond feestje in Apeldoorn, nu straks eerst met mams op stap, boodschapjes doen en bij oma langs!
Drukdrukdruk dus :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 09:30

Goedemorgen meiden. Ik ga zo naar stal, Madeira gaat de wei op met alle pony's en paarden! Super he :D

Angelique, jaaaa je bent terug :+: fijn dat je het zo goed hebt gehad! :)

Meiden ik heb ook een probleem. Sinds mijn maagband zit ik dus best snel vol. Dus ik ga op die manier eten zodat ik honger heb (altijd geleerd voor mijn maagband: honger hebben betekend afvallen). Maar nu telt dat natuurlijk niet meer zo zeer... ik wilde vragen, weten jullie ongeveer wat een normale dagmenu is? Op voedingscentrum zag ik wel iets staan, maar wat is de ideale dagmenu om toch af te vallen, maar niet dat je te weinig of te veel eet?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:03

eigenlijk moet je die vragen niet aan ons stellen paulien, maar aan een voedingsdeskundige. de situatie met een maagband is zo totaal anders dan zonder maagband.
wij kunnen je dus nooit goed adviseren. daar komt bij dat je kcal-inname nauw samenhangt met je leef- en beweegpatroon en dat is dus bij iedereen anders.
de een heeft 2000 kcal nodig om te functioneren en zal dus bij 1800 kcal afvallen, een ander heeft 3000 kcal nodig en valt dus af bij 2500.

jij ook druk ingrid! ik net mijn laatste stukje van mijn studieopdracht afgerond en nu ga ik me snel aankleden om richting duitsland te gaan met hans. heb er zin in, wordt vast gezellig.
hou er van om auto te rijden.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:43

En wie is er naar het toilet geweest? Juist ja ikkeeeuh *kuch*

Paulien, heb je geen dietiste die je goed begeleid met je maagband, ik vrees dat jij je niet eens kan baseren op een site zoals het voedingscentrum, omdat - ik denk - je toch bepaalde voedingsmiddelen minder makkelijk zal kunnen gebruiken? Of vergis ik me daarin?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:02

Paulien, heb je geen dokter die je begeleidt met je maagband? Hij moet deze toch af en toe eens opspuiten?

Rauwkost is idd een zeer goed idee! Wortels word ik misselijk van als ik ze te veel rauw eet :o Maar de rest kan ik wel gebruiken! Tnx!

Over de hersentumor, ik schrijf het verhaal nog even op ;)
Rond november 2007 begon ik zwangerschapssymptomen te krijgen. In januari 2008 ging ik ermee naar de HA omdat ik steeds negatief teste maar toch melk begon te lekken.

Deze ontdekte dat ik een prolactinoom had, dat is dus een goedaardige tumor op mijn hypofyse, bij de hersens dus.
Hiervoor moet ik dan sostilar nemen omdat door deze tumor mijn zwangerschapssymptomen aanwezig zijn en ook mijn prolactinegehalte abnormaal hoog was(vandaar de melk).

Nu zijn we een jaar, 2 CTscans en enkele keren bloedprikken verder en is het onder controle. Het is wel iets waar ik heel mijn leven mee zal blijven rondlopen.

Volgend jaar ga ik onder de MRI, om te zien of de tumor nog aanwezig is. Normaal zou die verschrompeld moeten zijn en mag ik stoppen met de medicatie.

Als alles goed is valt de medicatie en de controle weg tot ik beslist zwanger te worden, dan moeten we het terug in het oog houden.

De medicatie is zeer zwaar, de symptomen zijn nog aanwezig(ik voel trappen in mijn buik) maar redelijk goed verminderd. Heb wel striemen. Vergelijk de medicatie met een soort chemokuur en als je het niet onder controle houdt of het verwaarloosd kan het dodelijk zijn.

Er lopen zeer veel vrouwen hier mee rond, het is dus niet zeldzaam en de voornaamste symptomen zijn galactorroe en amenorroe.
Ook mannen kunnen het krijgen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:14

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:23

Maar heb je nu al contact genomen met je ziekenhuisdietiste?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:25

Ehm nee? Die is niet aan het werk :) Ze is trouwens zelfstandig en heeft niets te maken met het ziekenhuis

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:27

Armaris schreef:
Ehm nee? Die is niet aan het werk :) Ze is trouwens zelfstandig en heeft niets te maken met het ziekenhuis

Was voor paulien sorry :o , ben nog aan het bijlezen. Maar had vorige keer tegen paulien gezegd dat ze dat moest doen maar het was wat ver. Maar had dan gezegd bel gewoon. Want ik mag mijn dietiste altijd bellen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:27

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:29

Jeetje armanis wist niet dat zoiets bestond, pfff hopelijk ben je er volgend jaar vanaf

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:32

Ik hoop het ook :)
Ik wil hiermee ook een oproep doen aan de dames.
Als je menstruatie uitblijft of je begint melk te lekken, ga dan aub naar de HA!!

Ik had wel mijn menstruatie 3x per maand maar had wel melkafscheiding :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:33

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:33

En als je zwanger bent, kan je dan ook na een paar jaar stoppen met de medicatie?

Ik weet dat deze week in amerika een studie beweerde dat je van sporten dik werd :P

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:35

katiavl schreef:
En als je zwanger bent, kan je dan ook na een paar jaar stoppen met de medicatie?

Het hangt ervanaf of dat de tumor terugkomt tijdens de zwangerschap, dan kan het wel aangeraden worden terug opnieuw te beginnen tijdens of na de zwangerschap. Als hij niet terugkomt is er niets aan de hand :)

Als ik nu zwanger zou raken zou ik OF moeten stoppen met deze medicatie OF een andere moeten nemen dat mag doorgenomen worden tijdens de zwangerschap. Sostilar veroorzaakt misvormingen aan de foetus.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:35

katiavl schreef:

Ik weet dat deze week in amerika een studie beweerde dat je van sporten dik werd :P

Nou..Amerika, neem ik nou niet echt serieus :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:52

Heftig Amaris.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:04

Werkt hier iemand met een dieetticker, mijn slaat soms echt tilt. := Hebben jullie dat ook.

Ik ga ontbijten met koolsla en kip, ontbijt neem ik het meeste op dus is het goed dat het wat zwaarder is. Maar goed het is ook gewoon gezond

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:08

Best heftig idd Armaris..

Katia, wat is een dieetticker?

Zo, ik heb mijn programma voor vanmorgen afgewerkt, vanmiddag lekker relaxen en eind vd middag richting Apeldoorn :)

Mijn dag qua eten vandaag is weer hilarisch, wordt echt heul hard dansen vanavond om het eraf te krijgen :+
O: 2 bb filet americain, 1 bb pate
T: appelbol
L: 2 bb rosbief + gebakken ei, 2 bb filet americain
T: ??
D: Langs de Mac
T: veel rosé :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:10

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w96sazi/]
Afbeelding

Maar soms geeft hij inneens andere getallen aan, maar omdat ik dyscalculie heb is het wel makkelijk om bij te houden.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:11

ooh zo'n ding!

Je bent er wel gewoon bijna! Wow!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:26

Ja kan toch ook van sporten dikker worden ik weet dat ik in de fitness ooit buikspieroefeningen gevraagd heb om wat dunner te lijken. Maar voordat je dat effect hebt moet eigenlijk al het vet op je buikspieren weg zijn, anders lijk je enkel boller was daar toch de uitleg :D